Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

bloedhond12 apr 2021, 09:06

 39
Het probleem met deze opdracht is dat mocht iemand voor de 5000 euro gegaan zijn dat we die persoon meteen konden afschrijven als mol. Ook de kandidaten weten : als ik voor de 5000 euro ga zullen de anderen mij niet meer verdenken wat slecht is voor mijn kansen. Dus je weet dat iedereen voor de pasvragen zal gaan. Het interessante aan de opdracht was 1 versus 5 pasvragen maar Sven ging snel akkoord met Annelotte zonder echt te discussiëren.

De mol kan hier ook gewoon met zijn of haar vingers draaien eigenlijk.
Gebruikersavatar

mathiasss12 apr 2021, 09:20

 4
Ik vond het eerlijk gezegd ook raar dat Annelotte meteen begon over het al dan niet gelijk verdelen van de pasvragen.

Afbeelding

Toegegeven, het is Sven die als eerste "Elk drie." zegt, maar mij zou het (op dat punt) logisch lijken dat de pasvragen gelijk verdeeld zouden kunnen worden. Daarom vind ik het hier wat raar dat Annelotte het hier vermeldt dat geen van beide er meer "verdient".
Gebruikersavatar

IkBenDeMol12 apr 2021, 10:11

 287
Vraag mij toch af wat er in Svens gedachten schuilging toen hij niet pushte voor 5 pasvragen of geld.
Zelfs al is hij zeker.
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 10:27

 264
Ik heb het vorig seizoen ook al aangehaald, maar ik denk dat steeds pasvragen hebben ook niet ideaal is als kandidaat in de mol. Je gaat namelijk wel makkelijker door naar de volgende aflevering maar hebt wel minder bevestiging dat je op de juiste mol zit.

Maar als kandidaat wil je natuurlijk wel zo ver mogelijk raken en bekijk je het waarschijnlijk eliminatie per eliminatie en dan hopen meer te weten te komen in de volgende aflevering.

Mij lijken pasvragen het nuttigste naar het einde van het spel, als bijna iedereen reeds de mol op het spoor is, dan kan 1 vraag veel verschil uitmaken.

Dat Sven hier relatief makkelijk meegaat in 1 tegenover 5 pasvragen is wel te verklaren. Het levert hem nog steeds een voordeel op, al is dat van Annelotte beter natuurlijk. Annelotte had hier ook de beste onderhandelingspositie, denk dat Sven dat ook wel snel begreep en dus akkoord ging met 1. Annelotte ging deze 5 pasvragen niet meer afstaan en dus was het voor Sven voornamelijk kiezen tussen 0 of 1 pasvragen en accepteren dat Annelotte dan eventueel meer pasvragen had. Zelf met Annelotte onder druk te zetten, denk ik niet dat het mogelijk ging zijn om de 5 pasvragen voor hem te winnen, hooguit dat er wel voor het geld gegaan ging worden.

Dus Sven zal volgens mij dit snel ingezien hebben en zich tevreden gesteld hebben met 1 pasvragen boven de mogelijkheid op €5000 in de pot.
Gebruikersavatar

JBB12 apr 2021, 10:30

 439  Uma
AlleTaupe schreef: 12 apr 2021, 08:54 Als ze de mol is krijgt ze misschien sowieso geen pikant eten/shotje/wormmeel...
Bwa dat lijkt me niet echt de stijl van de programmamakers (want dat zou echt te oneerlijk zijn naar de kandidaten toe).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 10:48

 8153
SiMol schreef: 12 apr 2021, 10:27 Ik heb het vorig seizoen ook al aangehaald, maar ik denk dat steeds pasvragen hebben ook niet ideaal is als kandidaat in de mol. Je gaat namelijk wel makkelijker door naar de volgende aflevering maar hebt wel minder bevestiging dat je op de juiste mol zit.
True. Bij Bas bleek het feit dat hij bij het diner uitverkoren werd tot winnaar een vergiftigd geschenk: hij zat de hele tijd opgesloten en kon de anderen niet bezig zien bij het paintballen. Hij heeft geluk gehad dat Kaat haar info met hem wilde delen.

SiMol schreef: 12 apr 2021, 10:27 Mij lijken pasvragen het nuttigste naar het einde van het spel, als bijna iedereen reeds de mol op het spoor is, dan kan 1 vraag veel verschil uitmaken.
Volledig mee eens.
Gebruikersavatar

Jimmy12 apr 2021, 11:25

 197  Anke
nathalie.liekens schreef: 11 apr 2021, 22:43 Seh en hoe zat het dan met philip zijn intermitting fasting of wat het was. Ik dacht dat dieje op bepaalde momenten niets at...
Goed gezien 😃 De meesten slaan het ontbijt over en eten bijvoorbeeld enkel tussen 12u en 20u. Een avond diner is dus nooit een probleem!
Zou trouwens een geniaal excuus geweest zijn om geen wormenpuree te moeten eten.
Nu vraag ik me af, zouden de kandidaten verplicht geweest zijn om te eten? Het had ook een tactiek kunnen zijn om niet te proeven, maar dan zou de hele opdracht wat saaier geweest zijn.
Gebruikersavatar

brian.rosseels12 apr 2021, 11:52

 6
Inderdaad een leuke opdracht.

Als mol moet je gewoon snel binnen proberen te zijn om je gewenste positie te kunnen innemen. Echter kan dat elke positie zijn naar gelang de gehanteerde tactiek..

Ik denk, dat de mol wel weet dat de groep er vanuit zou gaan dat hij/zij op een bomstoel gaat zitten. Bijgevolg gaat de groep deze persoon dus net niet willen wegsturen. Tot op een zeker moment natuurlijk.
Als mol lijkt het me dan een goei idee om net niet op een bomstoel te gaan zitten. Zodoende kan je de groep toch zo lang mogelijk proberen te sturen..

Tunnelvisie of niet, ik kom terug uit bij Jasmine.
Gebruikersavatar

The hunter12 apr 2021, 12:37

 282  Uma
Pikant eten kan je echt wel leren, zelfs als je hier in eerste instantie niet goed mee kunt omgaan. Als mol zou je hier de laatste weken voor de reis gemakkelijk kunnen op oefenen. Je begint niet te pikant en voert de scherpte gestaag op. Al snel past je lichaam zich aan. Je ziet dat ook bij mensen die van een reis naar Azië terugkeren. Zelfs voor mensen die voorheen niet graag pikant aten, kan het de eerste weken vaak niet pikant genoeg zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator12 apr 2021, 12:42

 3483  Uma
Vermoljoen schreef: 11 apr 2021, 21:43 Wat een geweldige opdracht trouwens! Extra hilarisch door GDC 😂😂
Yep: mijn favoriete opdracht van deze aflevering
Gebruikersavatar

martin.janssen12 apr 2021, 13:07

 178
happyfello schreef: 11 apr 2021, 22:39 Laten we er van uitgaan dat de mol de juiste stoelen op voorhand weet.... de mol wil geld uit de groep houden en dus voor pasvragen gaan. Dus de mol zit op 1 van de 2 stoelen... De mol gaat nooit voor de 5 pasvragen denk ik... dus Annelotte out ?
Zou het niet opvallen als een kandidaat zegt doe mij die ene pasvraag maar dan krijg jij die 5. Een kandidaat zou dit nooit doen. Ik denk dus dat, als de mol bij één van de laatste 2 kandidaten zit, hij die andere kandidaat laat opstaan om de stolp met de pasvragen te openen. Die zal dan ongetwijfeld de 5 pasvragen pakken. Dan is het alleen nog een kwestie van een beetje voor de vorm tegensputteren en uiteindelijk akkoord gaan met die ene pasvraag. €0 in de pot.

Dus moeten we kijken hoe die keuze wie de stolp ging openmaken tot stand kwam.
Annelotte: Sta ik op?
Sven: Ja.
Annelotte: Zeker?
Sven: Ja
Annelotte: Je blijft zitten hè.
Sven: Tuurlijk

Omdat Annelotte zichzelf in de verkeerde positie manoeuvreert voor een mol zouden we haar dus moeten kunnen afschrijven.
Daar zou je wel tegen kunnen werpen dat op het moment dat de mol de 5 pasvragen pakt, de mol volledig controle heeft over de opdracht. Want stel de andere accepteert die ene pasvraag niet en die stelt voor om toch maar voor het geld te gaan, dan kan de mol dit gewoon weigeren. Dan wordt er niets verdiend. Geen pasvragen en geen geld. Maar daarmee maakt de mol zich niet erg populair.

Beter om toch maar die andere kandidaat de stolpt te laten openen en het spelletje te laten winnen lijkt me. Laat hem die 5 pasvragen maar pakken. Dus ik verdenk Annelotte hiermee een heel stuk minder.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 13:10

 8153
Ik vroeg mij af waarom ze niet geloot hebben om te beslissen wie mocht opstaan om de stolp te openen. Dat zou ik toch gedaan hebben.
Sven bood echt nauwelijks weerwerk.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 22