happyfello schreef: ↑11 apr 2021, 22:39
Laten we er van uitgaan dat de mol de juiste stoelen op voorhand weet.... de mol wil geld uit de groep houden en dus voor pasvragen gaan. Dus de mol zit op 1 van de 2 stoelen... De mol gaat nooit voor de 5 pasvragen denk ik... dus Annelotte out ?
Zou het niet opvallen als een kandidaat zegt doe mij die ene pasvraag maar dan krijg jij die 5. Een kandidaat zou dit nooit doen. Ik denk dus dat, als de mol bij één van de laatste 2 kandidaten zit, hij die andere kandidaat laat opstaan om de stolp met de pasvragen te openen. Die zal dan ongetwijfeld de 5 pasvragen pakken. Dan is het alleen nog een kwestie van een beetje voor de vorm tegensputteren en uiteindelijk akkoord gaan met die ene pasvraag. €0 in de pot.
Dus moeten we kijken hoe die keuze wie de stolp ging openmaken tot stand kwam.
Annelotte: Sta ik op?
Sven: Ja.
Annelotte: Zeker?
Sven: Ja
Annelotte: Je blijft zitten hè.
Sven: Tuurlijk
Omdat Annelotte zichzelf in de verkeerde positie manoeuvreert voor een mol zouden we haar dus moeten kunnen afschrijven.
Daar zou je wel tegen kunnen werpen dat op het moment dat de mol de 5 pasvragen pakt, de mol volledig controle heeft over de opdracht. Want stel de andere accepteert die ene pasvraag niet en die stelt voor om toch maar voor het geld te gaan, dan kan de mol dit gewoon weigeren. Dan wordt er niets verdiend. Geen pasvragen en geen geld. Maar daarmee maakt de mol zich niet erg populair.
Beter om toch maar die andere kandidaat de stolpt te laten openen en het spelletje te laten winnen lijkt me. Laat hem die 5 pasvragen maar pakken. Dus ik verdenk Annelotte hiermee een heel stuk minder.