Zo konden ze dat pak ook nog eens opnieuw gebruiken, want aan die pakken was toch behoorlijk veel werk, tijd en geld gespendeerd. Bovendien was het een leuke hint naar de eerste aflevering.
Enfin, persoonlijk zoek ik er niet al te veel achter.
Van Zwam schreef: ↑05 mei 2021, 14:58 @Jansen Alle kandidaten zitten openlijk op Philip en zeggen in het dagboek zo goed als zeker te zijn. Dan ga je toch de pot spekken en niet meer nepmollen?Ja, maar wisten ze van mekaar dat ze allebei op Philip zaten?
Van Zwam schreef: ↑05 mei 2021, 14:58 @chicawah.janssen Ja, het is niet bij de logistiek dat ik me vragen stel.Nepmollen kan handig zijn om de rest in verwarring te brengen.Eerder, die pakken zijn niet echt een thema geweest buiten de eerste aflevering. Dus waarom is dat nu nog eens bovengehaald en waarom moest die uitdager die nochtans niet Sven is zo nodig onherkenbaar worden gemaakt? Het is niet zomaar om een mondmaskertje te verbergen ofzo, daarvoor zijn er genoeg buitenstaanders in de buurt van de deelnemers gekomen in de loop van het programma. Dus mij lijkt het op z'n minst een zorgvuldig geplande streek om de verbeelding van de kijkers weer op hol te doen slaan, als het straks al niet meer dan dat zou blijken.
@Jansen Alle kandidaten zitten openlijk op Philip en zeggen in het dagboek zo goed als zeker te zijn. Dan ga je toch de pot spekken en niet meer nepmollen?
Jansen schreef: ↑05 mei 2021, 15:40 Ja, maar wisten ze van mekaar dat ze allebei op Philip zaten?Zeker, vandaar zeg ik ook "openlijk". Dat zie je toch zo aan de gesprekken die ze hebben. Twee van de drie zeggen letterlijk dat volgens hen iedereen op Philip zit. De derde loopt ook al afleveringen lang te koop met zijn wantrouwen ten aanzien van Philip.
Van Zwam schreef: ↑05 mei 2021, 17:07 De derde loopt ook al afleveringen lang te koop met zijn wantrouwen ten aanzien van Philip.En dat vind ik dus heel raar. Als ik zou meedoen zou ik tegen de anderen zeggen dat ik X verdacht vind terwijl ik denk dat Y de mol is. Je wil je concurrentie toch niet de pap in de mond geven? Dus... is Sven de mol?
Van Zwam schreef: ↑05 mei 2021, 14:29 Twee dingen blijven hier door m'n hoofd spoken.Misschien was die persoon in dat pak de mol uit de tweede groep in het maisveld ?
Het eerste is hoe dat uitdagerspak uit het maïsveld hier ineens weer opduikt, zó bizar. En natuurlijk net op een moment dat Sven niet is waar hij zou moeten zijn. Het is tegelijk wel erg toevallig, en toch lijkt het zeker niet Sven te zijn in dat pak. Ik vraag me af of het er niet om gedaan is, en of men misschien nog meer opdrachtjes tegen een uitdager achter de hand had voor het geval er meerdere kandidaten het niet zagen zitten om aan het gebouw te gaan bengelen.
Het tweede is hoe absurd hopeloos Sven en Lennart zijn in het raden van de woorden bij Annelotte. Sven komt wel zelf spontaan terug op zijn salontafel maar stelt dan commode voor, in godsnaam. Het lijkt bijna of ze de juiste antwoorden bewust uit de weg gaan tot Lennart vindt dat het echt niet meer anders kan omdat Lotte gewoon te sterk is.
Ik denk dat de mol het wel leuk zou hebben gevonden als Philip en diens verdachte de finale hadden gespeeld en mekaar dus tot het einde zouden hebben verdacht. Slecht raden om zodoende Philip een pasvraag te bezorgen lijkt me uitgesproken mols. Als kandidaat verdenk je Philip, zoals iedereen openlijk doet, dus denk je dat die pasvraag sowieso niet uitmaakt en ga je voor de pot.
Het alternatief zou zijn dat Annelotte de mol is en toch haar uiterste best doet om Philip eruit te spelen, gewoon om die twee andere pipo's hun gezicht te zien bij de eliminatie. Maar a) het idee dat Annelotte de mol zou zijn heb ik de laatste weken sowieso een beetje laten varen en b) bij de eliminatie is zij de laatste om de twee anderen aan te kijken, dan heeft ze zich wel verschrikkelijk goed kunnen inhouden.
joeri.michiels schreef: ↑05 mei 2021, 17:42 @Van Zwam Wie zijn dan de 2 gewone kandidaten?Dat gaan we volgende week weten hé. Het gesprek ging hier over de vraag of nepmollen in aflevering 7 nog veel zin had, gezien de situatie dat beide finalisten op Philip zaten en het van elkaar wisten. Volgens mij had het dus niet bijster veel zin meer.
Woestijnmol schreef: ↑05 mei 2021, 17:43 Misschien was die persoon in dat pak de mol uit de tweede groep in het maisveld ?Denk toch nog steeds dat het iemand van de productie was. Het zal hen leuker heb en geleken om iemand in zo'n pak te steken.