Fantastische analyse van @Vermoljoen , bedankt!
Na het lezen van je stukje is mijn aandacht nog wat meer naar Annelotte verschoven. Je zou denken dat zij Kevin het moeilijkere stuk dan heeft gegeven en zelf het makkelijkere heeft genomen. Dat zou dan wel een goeie molactie zijn om indirect toch nog de kans te vergroten dat 1000 euro verloren gaat. Ook het verkeerd aanleren aan Kevin is opvallend.
MAAR het wringt bij me dat Kevin net in deze aflevering eruit gaat.
Bij het verdelen van de groepen, springt Kevin er nogal vlug bij, schijnbaar zonder reden. Van Philip had ik het gevoel dat hij wel graag klassieke muziek hoort en ook misschien wat kent, van Kevin was er geen indicatie waarom hij meegaat. Wat ik wel meende te zien is dat Kevin heel even kijkt naar Annelotte wanneer zij zegt mee te gaan met de klassieke proef. Net na deze blik en de keuze van Philip, springt hij mee op de kar om deze proef te gaan doen.
Kandidaten die zonder reden meegaan in een proef, doen dat vaak om hun potentiële mol in de gaten te houden. Ik heb dus een gevoel dat hij ofwel voor Philip, ofwel voor Annelotte meegaat.
Als hij voor Annelotte meegaat, dan zou zijn vermoeden ook extra bevestigd moeten zijn door het moeilijkere stuk dat hij krijgt EN het verkeerd aanleren van Annelotte. Maar dan zou hij niet eruit mogen gaan.
Als hij voor Philip meegaat, dan had hij misschien pech dat hij Philip amper heeft gezien tijdens de proef. Maar dan nog heeft hij veel meer info over het verloop van deze proef (met het oog op de test) dan de gemiddelde kandidaat die er niet aanwezig was.
Of hij gaat mee voor Katrien, zag weinig verdachts bij haar en veranderde zijn mening?
In ieder geval lijkt de exit van Kevin me een indicatie dat de mol misschien niet in deze proef zat.











