Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol21 apr 2021, 12:38

 264
Wielewaal schreef: 21 apr 2021, 12:21 Tijdens het filmpje aan het einde van afl. 1, zegt Gilles tegen de mol: ‘als die mol erin slaagt om in de auto te geraken’

Dat lijkt toch te betekenen dat de mol op de hoogte is van wat er gaat gebeuren anders spreek je niet over ‘de’ auto als de ander geen benul heeft waar het over gaat. Het zou me dus vreemd lijken dat de mol weet wat er gaat gebeuren zonder uitleg gekregen te hebben van de verschillende linies. Dan zou er toch al een belletje moeten gaan rinkelen dat er iets niet klopt.
Goed punt, de mol (en de DP-mol) zullen dus wel een briefing gehad hebben. Maar in welke mate?

Ik meen me te herinneren dat de vormen in het maïsveld reeds gemaakt waren bij de ontmoeting van mol en de DP-mol. Maar stond de rest van de opstelling er al?
Zo niet, kon er makkelijk een wagen op de juiste positie geparkeerd worden (zo is de mol misschien zelf tot daar gebracht) terwijl er voor de rest niet veel prijs gegeven wordt.
Dan wist de mol enkel waar de wagen zou komen en de vorm van het maïsveld.

Blijven voor mij veel onzekerheden rond deze proef hangen.
Maar het lijkt heel waarschijnlijker dat de mol een (beknopte) briefing heeft gehad.
Gebruikersavatar

joeri.michiels21 apr 2021, 12:49

 176  Sven
Die vormen in het maïsveld, zijn die gemaakt iov de productie of zijn die er altijd al geweest?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2021, 13:25

 8153
Die zijn gemaakt in opdracht van De Mol. Geen enkele landbouwer zal voor zijn plezier vormen in zijn maïs creëren.
Gebruikersavatar

joeri.michiels21 apr 2021, 13:30

 176  Sven
chicawah.janssen schreef: 21 apr 2021, 13:25 Die zijn gemaakt in opdracht van De Mol. Geen enkele landbouwer zal voor zijn plezier vormen in zijn maïs creëren.
Zou niet de eerste landbouwer zijn die kunstig bezig is 😉
Gebruikersavatar

annie.delen21 apr 2021, 13:43

 238  Uma
De auto die komt aangereden en dan wordt gedraaid is duidelijk droog.
Vermoedelijk shot van de mol 3 weken eerder.
Degene met de blauwe schoenen die uit de auto stapt is mogelijk de mol want die auto lijkt mij toch niet zo nat.
Lennart heeft blauwe wandelschoenen
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT21 apr 2021, 13:44

 767  Yens
SiMol schreef: 21 apr 2021, 12:38 Ik meen me te herinneren dat de vormen in het maïsveld reeds gemaakt waren bij de ontmoeting van mol en de DP-mol. Maar stond de rest van de opstelling er al?
Zo niet, kon er makkelijk een wagen op de juiste positie geparkeerd worden (zo is de mol misschien zelf tot daar gebracht) terwijl er voor de rest niet veel prijs gegeven wordt.
Dan wist de mol enkel waar de wagen zou komen en de vorm van het maïsveld.
Volgens mij waren de vormen in het maïsveld nog niet allemaal gevormd bij die ontmoeting. Er is 1 cirkel waarin de ontmoeting gebeurd en dat is alles, de rest van het speelveld nog niet...

martin.janssen schreef: 20 apr 2021, 23:08 Verder zou het ook mogelijk zijn geweest dat ze niet in die grapjes van Lennart waren getrapt en hem hadden opgezadeld met een rol in linie 1 of drone-operator. Of Annelotte / Jasmien bij wijze van spreken.
Over welke grapjes van Lennart heb jij het toch? Het is Jens zelf die zei dat hij van Ieper komt op de vraag of die snugger is. Dat is hier trouwens al meerdere keren aangehaald.
Gebruikersavatar

Paraceta21 apr 2021, 16:49

 717  Sven
annie.delen schreef: 21 apr 2021, 13:43 De auto die komt aangereden en dan wordt gedraaid is duidelijk droog.
Vermoedelijk shot van de mol 3 weken eerder.
Degene met de blauwe schoenen die uit de auto stapt is mogelijk de mol want die auto lijkt mij toch niet zo nat.
Lennart heeft blauwe wandelschoenen
Bedoel je dit shot?
Afbeelding
Die auto lijkt me toch vrij tot zeer nat en gewoon de auto waarin Lennart gebracht werd.
Gebruikersavatar

annie.delen21 apr 2021, 17:09

 238  Uma
De andere auto's druipte het nat er af.
Gras is ook nog geen modder.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2021, 17:13

 8153
Maar bij die opname van 3 weken eerder was het donker en op dit beeld is het klaarlichte dag.
Gebruikersavatar

martin.janssen21 apr 2021, 17:37

 178
SiMol schreef: 21 apr 2021, 10:56 @Delirivm
Sluipschutter wordt inderdaad pas later eens vermeld, nadat de posities al verdeeld zijn. Mijn fout, dacht dat het anders was.

Wel vreemd dan dat Philip, met de kennis die we nu hebben (lopen bij sub-opdracht), kiest voor evenwichtige schutters. Evenwicht lijkt me nu niet zijn sterkste kant. Maar gezien de inzet van de proef, is dit zelf voor een kandidaat een rare keuze.
Het is niet dat Philip staat te popelen voor een rol als evenwichtige schutter. Dami zegt hier als eerste ja dat wil ik wel doen. Daarna wordt Philip expliciet gevraagd. En Philip is er ook wel het type voor om samen met Dami een opdracht te doen.
Gebruikersavatar

SiMol21 apr 2021, 19:41

 264
@martin.janssen
Ik heb het nog eens herbekeken omdat ik dacht dat Philip er zelf voor gekozen heeft.

Philip lijkt dit zelf te kiezen voor deze positie.
Samina vraagt: 'tweede linie: twee evenwichtige schutters'.
Dami geeft dan aan: 'ik wil dat wel doen'.
Waarop Philip direct reageert: 'Awel', waarbij zijn lichaamstaal lijkt aan te geven dat hij dit ook wil doen.
Direct daarop onderbreekt Samina hem:' En jij Philip'?
Dit is dus een reactie op Philip omdat deze lijkt aan te geven dit ook te willen doen.

Dus die expliciete vraag volgt op een reactie van Philip, hij lijkt dus echt wel zelf voor de evenwichtige proef te kiezen.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 37