Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

joeri.michiels22 apr 2021, 11:50

 176  Sven
Ook niet vergeten dat de mol nu eenmaal meer onopvallende acties doet. Meestal ontdek je die acties pas in de laatste aflevering...
Gebruikersavatar

SiMol22 apr 2021, 11:52

 264
@Skaeg
Dat is net het punt.
De voorbeelden van Lennart werden geopperd in het kader van tunnelvisie.

Er werd verkondigd (alsof het een feit was), dat er nog geen enkele aanwijzinging was dat Lennart niet de mol is en dus wel de mol moet zijn. Er zouden enkel niet-mol acties zijn uitgevoerd door andere kandidaten.

Daarop zijn er voorbeelden gekomen van Lennart die wel bijdraagt tot de groepspot. Uiteraard kunnen deze acties ook als mol gebeurd zijn.
Dus de focus lag hierbij op het aantonen dat Lennart ook kandidaatse acties heeft gedaan. Uiteraard geldt dit ook voor de andere kandidaten ook.
Gebruikersavatar

martin.janssen22 apr 2021, 11:56

 178
lucu schreef: 22 apr 2021, 08:56 Ook je veronderstelling over de overgebleven kogel(s) is merkwaardig, omdat jij zèlf de aanval in het maïsveld nauwgezet hebt geanalyseerd en gereconstrueerd en tot de conclusie kwam dat er evenveel kogels zijn afgevuurd dan er voorhanden waren, nl. 40.
Ik zei niet dat Lennart kogels over had die hij niet heeft afgeschoten. Ik zei alleen dat Lennart nog kogels had toen Jasmien en Annelotte er geen meer hadden. Bij de telling van de kogels heb ik dit ook al precies aangegeven. Lennart heeft in ieder geval 3 kogels afgevuurd op het moment dat Annelotte en Jasmien er al geen meer hadden. Het zouden er ook meer kunnen zijn.
Gebruikersavatar

SiMol22 apr 2021, 12:28

 264
martin.janssen schreef: 22 apr 2021, 11:43 Dat is nu precies de reden waarom die vraag van Lennart zo verdacht is. Dat zou dus betekenen dat de echte slimmeriken al ingedeeld zijn, dus dat Annelotte en Jasmien al hun plek in linie 1 hadden opgeëist. Katrien zal ook wel een plek in linie 1 hebben gehad.
Dat Jens op de vraag van Lennart aangeeft wel snugger te zijn, maar desondanks niet in linie 1 terecht kwam, geeft ook te denken. Blijkbaar wou hij hier dus niet in. Dat betekent dus concurrentie voor de begeerde schuttersposities in linie 3.

Een zekerheid is dat we de juiste toedracht niet mochten zien, getuige de verknipte beelden waar we hier al uitgebreid over hebben gesproken. Dus die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren.
Ik zou het niet als een zekerheid beschouwen dat we de toedracht van de groepsverdeling niet mochten zien.
We zien maar zelden de volgende toedracht van de groepsverdeling bij proeven, wordt bijna altijd in geknipt. De uitzendingen zouden anders te lang (en saai) worden. Dit was trouwens al een aflevering met veel inhoud (introductie filmpjes, openingsproef, ...), dus veel uitzendtijd voor de toedracht van de groepsverdeling hadden ze waarschijnlijk sowieso al niet over, dan moet er wel ergens geknipt worden. Dus om er hier dan vanuit te gaan dat we iets niet mochten zien, zou ik niet doen, het kan wel natuurlijk.

Ik vind het allemaal wat vergezocht, zeker om conclusies aan vast te pinnen. Wel interessant als achtergrond in een groter plaatje.

Maar we hoeven er inderdaad niet verder over in discussie te gaan, we verschillen in mening en dat mag. Maakt het net leuk om af en toe een andere insteek te krijgen.
Gebruikersavatar

Wielewaal22 apr 2021, 12:36

 55  Uma
In dat opzicht kan je natuurlijk verschillende theorieën bedenken... Waarom zouden we bv. niet mogen zien hoe Jasmien of Annelotte zich op die positie heeft gemanifesteerd? Misschien was daar wel een hevige discussie die eruit is geknipt omdat ze anders misschien verdacht zou worden...

Verder, stel dat Lennart de mol zou zijn, waarom zouden ze dan net dat ene fragment erin houden dat hem verdacht zou kunnen maken en al de rest eruit knippen?
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2021, 12:59

 551  Sven
Martin.Janssen schreef:Ik zei niet dat Lennart kogels over had die hij niet heeft afgeschoten. Ik zei alleen dat Lennart nog kogels had toen Jasmien en Annelotte er geen meer hadden.

Maar voor de rest had ik het bij het rechte eind? 😜 Nee, alle gekheid op een stokje.

Je hebt gelijk dat Lennart de laatste drie kogels afvuurde, maar dat verandert weinig of niets aan wat ik heb geschreven. In het heetst van de strijd denk ik nl. niet dat Jasmien of Annelotte daar iets van gemerkt hebben of daar iets achter gezocht hebben. Het viel jou toch ook pas op door de stormloop heel nauwgezet te analyseren? Die tijd hadden Jasmien en Annelotte uiteraard niet.

Wij krijgen de beelden in slow motion te zien, in werkelijkheid was de stormloop van de DP'ers in een oogwenk weer voorbij. Alles verliep vliegensvlug. Waarom zouden Jasmien of Annelotte dan graten hebben moeten zien in die laatste drie schoten van Lennart? Elke schutter in linie 3 had toch een eigen schootsveld? Iedereen verdedigde dus een bepaald gedeelte van het terrein. Uit die laatste drie schoten kan je toch niet afleiden dat Lennart gemold heeft? Je kan dan evengoed beweren dat Annelotte of Jasmien gemold hebben, omdat ze hun kogels erg slecht doseerden of gewoon in het wilde weg schoten. Je kan hier echt in alle richtingen interpreteren. Dat is een straatje zonder eind, vrees ik...

Wat niet wegneemt dat het kan dat Lennart Noah bewust doorliet, maar dat is dan materie voor de revealaflevering...
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2021, 13:53

 1690  Sven
Ik zeg maar wat, maar is er gezegd dat die 40 kogels eerlijk verdeeld waren onder de 3 schutters? 40 kan niet gelijk worden verdeeld door 3 dus 1 iemand zou dan een kogel meer hebben. Of werden de kogels verdeeld onder de 2 kanten? 20 voor elke kant, dan kan het wel dat Lennart, die alleen aan één kant stond er 20 had en de dames elk 10.
Gebruikersavatar

joeri.michiels22 apr 2021, 13:56

 176  Sven
Of ze hebben de kogels onder hun 3 moeten verdelen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT22 apr 2021, 14:58

 767  Yens
lucu schreef: 22 apr 2021, 12:59 Maar voor de rest had ik het bij het rechte eind? 😜 Nee, alle gekheid op een stokje.

Je hebt gelijk dat Lennart de laatste drie kogels afvuurde, maar dat verandert weinig of niets aan wat ik heb geschreven. In het heetst van de strijd denk ik nl. niet dat Jasmien of Annelotte daar iets van gemerkt hebben of daar iets achter gezocht hebben. Het viel jou toch ook pas op door de stormloop heel nauwgezet te analyseren? Die tijd hadden Jasmien en Annelotte uiteraard niet.

Wij krijgen de beelden in slow motion te zien, in werkelijkheid was de stormloop van de DP'ers in een oogwenk weer voorbij. Alles verliep vliegensvlug. Waarom zouden Jasmien of Annelotte dan graten hebben moeten zien in die laatste drie schoten van Lennart? Elke schutter in linie 3 had toch een eigen schootsveld? Iedereen verdedigde dus een bepaald gedeelte van het terrein. Uit die laatste drie schoten kan je toch niet afleiden dat Lennart gemold heeft? Je kan dan evengoed beweren dat Annelotte of Jasmien gemold hebben, omdat ze hun kogels erg slecht doseerden of gewoon in het wilde weg schoten. Je kan hier echt in alle richtingen interpreteren. Dat is een straatje zonder eind, vrees ik...

Wat niet wegneemt dat het kan dat Lennart Noah bewust doorliet, maar dat is dan materie voor de revealaflevering...
Helemaal mee eens! Er wordt hier bv geopperd dat Jasmien en Annelotte Lennart (als mol dan) zouden geconfronteerd hebben met zijn acties in de auto, maar dat zou toch ook gewoon heel dom en onlogisch zijn. Zo zet je de andere kandidaten in de auto ook meteen op het juiste spoor.

martin.janssen schreef: 22 apr 2021, 11:43 Dat is nu precies de reden waarom die vraag van Lennart zo verdacht is. Dat zou dus betekenen dat de echte slimmeriken al ingedeeld zijn, dus dat Annelotte en Jasmien al hun plek in linie 1 hadden opgeëist. Katrien zal ook wel een plek in linie 1 hebben gehad.
Dat Jens op de vraag van Lennart aangeeft wel snugger te zijn, maar desondanks niet in linie 1 terecht kwam, geeft ook te denken. Blijkbaar wou hij hier dus niet in. Dat betekent dus concurrentie voor de begeerde schuttersposities in linie 3.

Een zekerheid is dat we de juiste toedracht niet mochten zien, getuige de verknipte beelden waar we hier al uitgebreid over hebben gesproken. Dus die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren.
Maar wat heeft dit allemaal met Lennart als mol te maken. Eender wie kan bepaalde mensen in een andere positie geduwd hebben, maar feit is dat we niets zien, dus we weten niet of het gebeurd is of door wie het gebeurd is. Ik krijg het gevoel dat je zelf dingen aan het bijverzinnen en goedpraten bent puur om de rol van Lennart als mol hier meer plausibel te maken.

En tenslotte, het is een forum, dat is gemaakt voor discussies... Dus ja als ik mijn twijfels heb bij een theorie die jij hier deelt en soms als feit neerzet, mag ik die toch delen en proberen weerleggen. 😉
Gebruikersavatar

martin.janssen22 apr 2021, 15:29

 178
@Mollenjager-DT Natuurlijk mag jij een andere mening hebben, graag zelfs. Als iedereen dezelfde mening zou hebben en daarmee op dezelfde mol uit zou komen, dan hadden ze of een heel slechte mol gekozen, of misschien te veel weggegeven in de montage. En ja, als ik iets als feit presenteer dan is dit slechts een stelling die ook weerlegd kan worden. Het wordt allemaal een beetje lang als je de zaken steeds zou moeten formuleren in de trant van, zou het niet kunnen zijn dat etc.
We gaan in de reveal wel zien of ik gelijk had of niet. Zo niet, dan zal ik de eerste zijn om dit ruiterlijk toe te geven.

Overigens vind ik deze uitspraak wel grappig: "Er wordt hier bv geopperd dat Jasmien en Annelotte Lennart (als mol dan) zouden geconfronteerd hebben met zijn acties in de auto, maar dat zou toch ook gewoon heel dom en onlogisch zijn. Zo zet je de andere kandidaten in de auto ook meteen op het juiste spoor."

Dat kun je wel dom en onlogisch vinden, maar het was nu juist een gegeven dat die 4 andere kandidaten in de auto op het juiste spoor zitten, omdat ze nog steeds in het spel zitten. Sven en Philip zullen wel benieuwd zijn geweest over het gevecht in linie 3 en hier vragen over gesteld hebben. Daar kun je ook door niets te zeggen verdacht overkomen...
Gebruikersavatar

lucu22 apr 2021, 15:54

 551  Sven
Martin.Janssen schreef:Dat kun je wel dom en onlogisch vinden, maar het was nu juist een gegeven dat die 4 andere kandidaten in de auto op het juiste spoor zitten, omdat ze nog steeds in het spel zitten.
Dat zou ik niet durven beweren. Vorig jaar bleven Christian en Bart erg lang in het spel terwijl ze elkaar verdachten en niet op de juiste mol zaten. Christian ging er net voor de finale uit en Bart wist zijn vel tijdig te redden. Of de overgebleven kandidaten dit jaar allemaal op het juiste spoor zitten valt dus nog te bezien. Maar mocht je gelijk blijken te hebben, dan zal ik je met plezier feliciteren! Ook al zitten er flink wat haken en ogen aan je redenering en de aannames die je maakt. 😇 Maar dat geldt inderdaad voor veel theorieën/hypothesen op dit forum. De mollenredactie maakt het ons dit jaar niet gemakkelijk! 🙄
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT22 apr 2021, 20:16

 767  Yens
martin.janssen schreef: 22 apr 2021, 15:29 @Mollenjager-DT Natuurlijk mag jij een andere mening hebben, graag zelfs. Als iedereen dezelfde mening zou hebben en daarmee op dezelfde mol uit zou komen, dan hadden ze of een heel slechte mol gekozen, of misschien te veel weggegeven in de montage. En ja, als ik iets als feit presenteer dan is dit slechts een stelling die ook weerlegd kan worden. Het wordt allemaal een beetje lang als je de zaken steeds zou moeten formuleren in de trant van, zou het niet kunnen zijn dat etc.
We gaan in de reveal wel zien of ik gelijk had of niet. Zo niet, dan zal ik de eerste zijn om dit ruiterlijk toe te geven.

Overigens vind ik deze uitspraak wel grappig: "Er wordt hier bv geopperd dat Jasmien en Annelotte Lennart (als mol dan) zouden geconfronteerd hebben met zijn acties in de auto, maar dat zou toch ook gewoon heel dom en onlogisch zijn. Zo zet je de andere kandidaten in de auto ook meteen op het juiste spoor."

Dat kun je wel dom en onlogisch vinden, maar het was nu juist een gegeven dat die 4 andere kandidaten in de auto op het juiste spoor zitten, omdat ze nog steeds in het spel zitten. Sven en Philip zullen wel benieuwd zijn geweest over het gevecht in linie 3 en hier vragen over gesteld hebben. Daar kun je ook door niets te zeggen verdacht overkomen...
Volledig eens met wat @lucu ook zegt. Je kan er helemaal niet vanuit gaan dat de 5 kandidaten die nu nog overblijven allemaal op het goede spoor zitten en dat door een situatie die in die auto zou oeoten plaatsgevonden hebben. Ik snap ook niet waarom je dat aan Lennart koppelt en het als een grote aanwijzing ziet dat hij de mol moet zijn. Lennart doet veel verdachte dingen en is ook voor mij zeker een grote verdachte, maar in sommige dingen kan ik je gewoon absoluut niet volgen. En jij vindt mijn uitspraak dus grappig omdat ik die actie van de kandidaten dom en onlogisch vind? Dan vind ik het wel grappig dat jij beweert dat er in die auto iets moet zijn gebeurt en dat Lennart de groepsverdeling op zijn eentje lijkt gedragen te hebben puur omdat dat mooi uitkomt voor Lennart als mol.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 37