Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

The Walloon30 mar 2021, 21:06

 20  Uma
Ze verschieten al 14 kogels voor/tijdens de gracht..

Uiteindelijk schieten ze met 23 kogels 4 DP’ers af. Dus met de overige 17 nog 2 afschieten had mogelijk moeten zijn, als ze het op het juiste moment hadden geschoten..
Gebruikersavatar

martin.janssen30 mar 2021, 21:44

 178
Ik was erg benieuwd naar de precieze bewegingen van de aanvallers. Dat is moeilijk te zien met die bewegende beelden en met al die rook en onderbrekingen. Dus heb ik een aantal screenshots achter elkaar gezet en verzameld in één foto. Ik heb elke aanvaller omcirkeld met een eigen kleur te beginnen met rood voor de eerste en dan verder volgens de kleuren van de regenboog. Ik wil namelijk graag weten wie van deze aanvallers Noah is. Ik ben er nagenoeg zeker van dat Noah de derde van rechts is in de greppel. Want het is duidelijk in de bewegende beelden te zien dat Noah als eerste in de greppel belandt. Daarna zie je de voet van een aanvaller bijna op de helm van Noah stappen pal rechts naast Noah. Ook zien we dat de aanvaller links van Noah om een soort van bruggetje heen loopt naar links zodat er 3 aan de linkerkant van dit "bruggetje" zijn en 3 aan de rechterkant. Kan iemand dat bevestigen?
Ik denk dat Noah in de foto hieronder omcirkeld is met groen of zeegroen. Iemand die hier meer over kan roepen?
Wat ik een beetje vreemd vind is dat de eerste aanvaller een heel eind lijkt te komen. Maar die zal wel geraakt zijn, want anders was het al snel game over, want het laatste stuk naar de auto ben je buiten bereik van de paintballers. Alle aanvullingen zijn welkom!
Afbeelding

Even een aanvulling van mezelf want ik kan de post niet meer wijzingen.
Opvallend is dat van het duo groen en zeegroen op sommige momenten maar één zichtbaar is. Zou dit verklaren waarom Noah niet is afgeschoten?
Gebruikersavatar

köfte30 mar 2021, 23:33

 47
In 2 zitten ze (groen/zeegroen) alvast met hun kopjes/helmen vlak bij elkaar. En ik denk dat je in 3 die twee kleuren al switcht.
Gebruikersavatar

martin.janssen31 mar 2021, 00:45

 178
Door de video opnieuw beeld voor beeld te bekijken en naast de screenshots te leggen heb ik groen en zeegroen cirkels toe kunnen voegen. Je ziet namelijk een aanvaller onzichtbaar worden dan wel tevoorschijn komen in de duo's. Hieronder een update van de foto.

Afbeelding

Bij nader inzien denk ik toch dat de rood omcirkelde aanvaller als eerste wordt afgeschoten. Die vertrekt namelijk als eerste uit de greppel met een gele rookbom in zijn linkerhand. En bij het aftellen van 6x naar 5x zien we ook een aanvaller neergaan met een rookbom in zijn linkerhand. Het begin was dus goed. De tweede afgeschoten aanvaller lijkt ook de een na voorste van de bende. Het is ook nodig om telkens de voorste aanvaller af te schieten want als iemand er tussendoor glipt is het einde oefening. Aanvallers zijn al snel buiten bereik van het paintball geweer.

Groen en zeegroen zitten dicht bij elkaar wat hun kansen vergroot, met name voor de laatste van die twee. Van alle kanten zal op de voorste van de twee worden geschoten en je weet niet meteen of je raak hebt geschoten, want er gaat geen LED branden zoals bij laser gamen. Laat nou net de tweede van dit duo de aanvaller zijn waarvan ik al vermoedde dat dit Noah was. Mee eens?
Gebruikersavatar

Addow31 mar 2021, 07:58

Molerator  377  Yens
Noah is normaal de aanvaller in het blauwe cirkeltje in afbeeelding 5, 6, 7 en 8. Hij is de enige aanvaller met blote handen en komt als ik het goed heb als 5de uit de sloot, maar zat bijvoorbeld wel als een van de eersten in de sloot. Hij zit op een bepaald moment als derde van links in de sloot, maar dat had je zelf ook zo opgemerkt. Hier kan je nog wat foto's zien waar de blote handen zichtbaar zijn. Noah is ook herkenbaar aan z'n witte T-shirt die op zijn rug onder zijn pak uit komt.
Gebruikersavatar

happyfello31 mar 2021, 08:47

 326  Uma
Als Noah als eerste uit de maïs komt om naar de sloot te gaan, wat klopt, neemt hij daar toch een groot risico om geraakt te worden niet ? Té groot om mol te zijn...
Gebruikersavatar

The hunter31 mar 2021, 15:11

 282  Uma
Jansen schreef: 30 mar 2021, 10:58 Ik vind hetgeen Alina vorig jaar deed (de klok luiden) vanuit psychologisch oogpunt minder erg dan wat o.a. Jasmien (op het laatste nippertje meer dan 800 € binnenhalen) en Philip (zijn prestatie aan de piano) deden. Alina stond in het "middelpunt van de belangstelling", letterlijk elke kandidaat stond op haar te kijken. Als ze je dan op de schouders hijsen en je kan bijna niet anders dan de klok luiden, want je hebt maar fracties van seconden om na te denken, dan wordt de druk hoog.

Jasmien en Philip daarentegen konden dit zonder enig probleem doen in hun respectieve rol, niemand had er iets achter gezocht dat het woord "oorlog" niet werd gevonden en bij Philip zou niemand verbaasd zijn geweest als hij gefaald had in zijn pianospel. Als een van beide de mol blijkt te zijn, dan geef ik @Taupe077 gelijk dat de mol gefaald heeft in zijn rol.
Jasmien kon toch niet weten dat er meer dan 800 euro te winnen viel? Ze hadden tot nu toe amper 350 euro gewonnen met Lennart. Noah zou 630 euro opgebracht en Sven zelfs niets. Als ze de mol zou zijn is heeft ze gewoon pech gehad dat Samina het zo goed gedaan heeft.
Gebruikersavatar

Laurien31 mar 2021, 16:32

 2
Wat ik niet begrijp of kan plaatsen is dat de kandidaten na deze proef nog niet weten dat er ook een reservemol meedoet voor een plaatsje (info krijgen ze pas na de volgende eliminatie). Maar ze moeten wel een eliminatietest invullen op basis van alleen die proef. Kandidaten hebben dus volgens mij niet alle info om deze opdracht goed te kunnen beoordelen en kijken dus naar het spel alsof er normaal gemold wordt om hun test in te vullen aka gewoon de proef laten mislukken. Je beoordeelt deze proef toch anders als je de reservemol info niet hebt ... Ik vind dat heel bizar dat ze met onvolledige info die toch wel cruciaal kan zijn in de beoordeling van wat mol-achtig gedrag is, een test moet invullen... zeker omdat het het enige is waarop ze op dat moment kunnen terugvallen.
Gebruikersavatar

martin.janssen31 mar 2021, 17:15

 178
Interessante opmerking. Als ze dit hadden gedaan dan had Lennart, mocht hij de Mol niet zijn, de 4 gekende vragen met 100% zekerheid juist kunnen beantwoorden:
1. Is de mol een man of een vrouw? Een vrouw, namelijk Annelotte of Jasmien.
2. Heeft de mol met pijl en boog geschoten? Nee
3. In welke linie zat de mol? In Linie 3
4. Heeft de mol met een geweer geschoten? Ja
Slimme kandidaten zouden trouwens dezelfde antwoorden hebben gegeven aangezien 2 van de 3 schutters in linie 3 vrouw is.
Annelotte en Jasmien zouden een nadeel hebben als één van hun tweeën de mol is, want zij weten van elkaar dat ze niet de mol zijn. Zij zouden als mol voor een man kunnen gaan omdat de kans voor hun 50% zijn. Dat zou dan fout zijn.
Ik heb ook nog een update van mijn slagveld plaatje, met locatie van schutter ingetekend en Noah met blauw cirkeltje:
Afbeelding
Overigens denk ik dat Noah in beeld 1 derde van rechts zit en niet derde van links. Hij belandt wel als derde van links in de greppel maar blijft daar volgens mij niet. Dat heb ik proberen duidelijk te maken in deze afbeelding:
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2021, 17:20

 8153
Laurien schreef: 31 mar 2021, 16:32 kijken dus naar het spel alsof er normaal gemold wordt om hun test in te vullen aka gewoon de proef laten mislukken.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "kijken dus naar het spel alsof er normaal gemold wordt om hun test in te vullen also known as gewoon de proef laten mislukken.

martin.janssen schreef: 31 mar 2021, 17:15 Interessante opmerking. Als ze dit hadden gedaan dan had Lennart, mocht hij de Mol niet zijn, de 4 gekende vragen met 100% zekerheid juist kunnen beantwoorden:
1. Is de mol een man of een vrouw? Een vrouw, namelijk Annelotte of Jasmien.
2. Heeft de mol met pijl en boog geschoten? Nee
3. In welke linie zat de mol? In Linie 3
4. Heeft de mol met een geweer geschoten? Ja
Ik kan je niet helemaal volgen. Jij schijnt ervan uit te gaan dat Lennart met zekerheid wist dat de mol ofwel Jasmien ofwel Annelotte is. Waarop is dat gebaseerd?
Gebruikersavatar

kristof.allaerts31 mar 2021, 17:27

 364  Uma
@Laurien Ik deel uw mening.
De kandidaten hebben de eliminatietest ingevuld op basis van het feit dat de mol voluit kan mollen.
Maar in werkelijkheid moest de mol zelf voorzichtig zijn omdat hij eruit kon gaan. Deze info hadden de kandidaten niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2021, 17:31

 8153
Ik moet het nog eens opnieuw bekijken, maar ik meen mij toch te herinneren dat GDC bij aanvang van de proef zei dat niemand zeker was van zijn plaatsje, ook de mol niet.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 37