Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

masterveecee04 mei 2021, 19:59

 3547  Sven
Er zijn nummer, maar die staan op de rug
Afbeelding
Gebruikersavatar

martin.janssen06 mei 2021, 23:35

 178
julieke.vdw schreef: 03 mei 2021, 00:37 Dit werd hier een paar weken geleden inderdaad al opgemerkt (in welk topic, dat weet ik niet meer). Er werd geopperd dat de afwezigheid van de pijl op de jas van de linkse persoon aan een plooi in de jas lag. Op een gelijkaardig shot van dezelfde DP'ers is er wel een pijl aanwezig op de jas (als ik mij niet vergis) en werd dit dus geklasseerd.
Klopt. Dat staat in dit topic:
Afl 1 - Daft Punk mol te herkennen aan pak
Gebruikersavatar

martin.janssen08 mei 2021, 01:34

 178
Dit plaatje wil ik jullie toch niet onthouden. Dit is het geluidsspoor vanaf kogel 15 (de beschieting nadat ze uit de put zijn gekomen) tot en met kogel 40 (de laatste). Hierbij heb ik heel nauwkeurig de fragmenten bij de slow motion beelden die worden getoond nadat een aanvaller is afgeschoten verwijderd, evenals de 2 tussenshots ("Geraakt geraakt" en "we hebben geen kogels meer").
Hieruit kun je opmaken dat dit laatste stukje niet meer dan een kleine 37 seconden duurde, wat op zich ook wel logisch is want de aanvallers gaan niet lang stilstaan.
Afbeelding

Uit eerdere analyses is gebleken dat Lennart kogel 31 t/m 40 heeft afgeschoten. In het plaatje kun je zien dat kogels 15 t/m 30 zijn afgeschoten in de eerste pakweg 19 van deze 37 seconden. Annelotte en Jasmien zaten net over de helft dus al zonder kogels.
Gebruikersavatar

sdz199208 mei 2021, 09:01

 66
Wat me ook opviel is dat Lennart hier zich zelf niet aanbood voor de onbelangrijke posities, maar wel slim andere personen voorstelde voor de "onbelangrijke" posities . "Zedde gij snugger?" tegen Sven. Zo kon hij dus op zijn gemakske zijn positie nemen bij de belangrijkste linie. Kan allemaal puur toeval zijn, maar als je hier als mol voorkennis hebt, vind ik Lennart hier sturen zoals ik het van de mol zou verwachten.
Gebruikersavatar

Taupe07708 mei 2021, 15:12

 767  Yens
sdz1992 schreef: 08 mei 2021, 09:01 Wat me ook opviel is dat Lennart hier zich zelf niet aanbood voor de onbelangrijke posities, maar wel slim andere personen voorstelde voor de "onbelangrijke" posities . "Zedde gij snugger?" tegen Sven. Zo kon hij dus op zijn gemakske zijn positie nemen bij de belangrijkste linie. Kan allemaal puur toeval zijn, maar als je hier als mol voorkennis hebt, vind ik Lennart hier sturen zoals ik het van de mol zou verwachten.
Nee... hij vraagt dan aan Jens dacht ik?
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge09 mei 2021, 14:40

 98  Uma
sdz1992 schreef: 08 mei 2021, 09:01 Wat me ook opviel is dat Lennart hier zich zelf niet aanbood voor de onbelangrijke posities, maar wel slim andere personen voorstelde voor de "onbelangrijke" posities . "Zedde gij snugger?" tegen Sven. Zo kon hij dus op zijn gemakske zijn positie nemen bij de belangrijkste linie. Kan allemaal puur toeval zijn, maar als je hier als mol voorkennis hebt, vind ik Lennart hier sturen zoals ik het van de mol zou verwachten.
Momenteel kan je voor elke mogelijke mol een case maken. Maar ik ben wel haast zeker dat de mol zijn positie als mol hier zwaar wil verdedigen. De laatste linie lijkt mij hiervoor het meest geschikt, dus de mol moet bij de laatste linie zitten. Annelotte (mijn verdachte) of Lennart.
Sven sluit ik hier uit. De mol krijgt doorgaans de dossiers van alle kandidaten en toch kon hij geen 5 vrouwennamen v/d medekandidaten opnoemen. Prima als je de opdracht wil doen falen, maar als je eigen plek op het spel staat...
Gebruikersavatar

Django09 mei 2021, 16:54

 14  Uma
Alle afvallers spreken vol lof over de proef in het maïsveld en terecht, dit was een meesterlijke opdracht, zowel qua opzet als beeldvoering.
Deze start ga ik niet snel vergeten, qua spanningsboog vergelijkbaar met "Er is nog geen mol" van De Mol 7 in Vietnam waar de mol ter plekke is gekozen en dit hoge niveau wordt al heel het seizoen aangehouden! Dit was de perfecte aanzet voor het seizoen van de plottwists.
Dit topic is eveneens goud waard, zalig om te lezen ook al deze nieuwe ontwikkelingen over linie 3, net als alle voorgaande theorieën. Het heeft mij alvast extra munitie gegeven voor mijn hoofdverdachte van het eerste uur, Lennart.

Ik deel de mening dat een mol absoluut invloed wil uitoefenen en zich niet zomaar als een mak schaap naar de slachtbank laat leiden. Dit is dé proef voor een mol om tegen zijn natuur in te gaan en uitzonderlijk goed zijn best te doen. Met die insteek kan de mol zich toch alleen maar tussen de actiefste deelnemers schuilhouden! Heb mij, weliswaar vooral offline, vrij snel gefocust op de kandidaten die 1 of meer aanvallers naar de reality-tv hemel knalden.

Vanzelfsprekend kom je dan in de eerste plaats uit op de schutters van linie 3:
*** Lennart / Jasmien / Annelotte (4/6 aanvallers uitgeschakeld)
** Groepsleidster Samina die iedereen vurig aanstuurde en alles goed in het oog hield.
** Katrien (2) Fantastisch hoe zij meteen haar eerste pijl raak schoot, was uiteindelijk een factor om haar later te gaan verdenken
* Kevin (1) & * Dami (1) Gelukkig toch nog een beetje kunnen schitteren voor hun te vroege exit.

Dit dream team schakelde maar liefst 8/10 aanvallers uit! En zorgde hierdoor voor een spannende maar zeer geslaagde opdracht voor de mol, zeker van zijn ticket en geen geld in de pot. Daarmee beweer ik niet dat Philip/Jens/Sven geen positieve inbreng hadden, zonder Philip had Dami bv. niemand kunnen raken. Ze hadden alleen minder mogelijkheden (Philip/Jens), of gewoon niet goed gepresteerd als potentiële mol (Sven).

Blijven nu over, Lennart & Annelotte van linie 3. De vraag blijft of Samina iets gemerkt heeft aan de schutters?
SPOILER
In een Sven mol heb ik nooit echt geloofd en elke keer dat ik het overweeg blijf ik hem afschrijven op basis van zijn mislukte optreden in het maïsveld. Het deed me soms vrezen dat het een Alina-achtige actie is. Zijn gedrag als mol zou bijna onverklaarbaar zijn. Vertrouwde hij er dan zomaar op dat de negen andere 'kandidaten' mol 2 gingen uitschakelen?
De enige opties die ik zie:
SPOILER
Na al die weken heb ik dus nog altijd veel moeite om Sven als mol te zien.
Waarom? Een mol schiet raak, doet niet aan nét niet als zijn leven in het spel ervan afhangt. Instructies geven aan Katrien & Kevin op welke figuur ze moeten schieten is niet genoeg. Heel de afl. lang kwam hij in aanmerking als mol tot bleek dat die ook zijn plaats moest verzilveren. Een mol laat het niet afhangen van iemand anders of die mee mag of niet. Stel je voor, eindelijk begint het spel, je doet mee aan hét legendarische programma waar je al zo lang van droomde, uitverkoren om de hoofdrol te spelen, kortom het avontuur van je leven loert om de hoek en dan ga je zo te werk als mol met voorkennis? Hij kon gerust een paar boekjes afschieten. Het rijmt gewoon niet met hoe een mol opereert in zo'n unieke situatie.
Voor alle andere kandidaten leek het een strijd op leven en dood, te horen aan de uitspraken van sommige kandidaten "Ik smijt me voor die auto" (Jasmien), of "gelijk beesten hè" (Samina), en de mol zou zich dan even gaan inhouden?
Die eerste passieve eerste indruk is aan hem blijven kleven tot aan het bittere eind.
Voor mij was de start van Sven tegelijk de doodsteek als mol.

Als Sven het nu toch blijkt te zijn was dit een gevaarlijke maar mogelijk geniale zet, of ongelukkig toeval dat alle andere kandidaten het beter deden dan de mol. Het zou vergelijkbaar zijn met Alina die door velen vrijwel meteen is afgeschreven in afl. 1, ook door mij! Maar met zo'n passieve houding kon het ook helemaal anders uitpakken, regelrecht naar huis als originele mol dus het neigt in mijn ogen naar kandidatengedrag zonder voorkennis.

Op basis van deze proef zou Annelotte het nog kunnen zijn, puur door haar positie maar de rest van haar parcours vind ik persoonlijk te veel lijken op dat van een typische finalekandidaat/winnares. En daarbij haar kogels waren op! Lennart had ondanks het volgen van Samina's advies nog kogels over.

Doorslaggevende factor om al vroeg op het Lennart-spoor te belanden was de combinatie van het meebepalen van de groepsindeling - zijn finale controle over de laatste linie - kogels die ongebruikt bleven - als eerste contact maken met GDC als hij vraagt "De linies zijn verdeeld?"
Tel daarbij zijn verdere parcours met amper positieve acties tot afl. 6, in het bijzonder zijn 10.000 euro bod, waarna hij opeens wel een van de grote money pigs blijkt in afl. 7! Het bevestigt eens te meer dat het niemand anders kan zijn dan Lennart! Van de drie finalisten is hij veruit de meest interessante mol.
Meestal is er een simpele uitleg, ik hou het dus nog altijd op een overijverige mol die te allen prijze die auto in wilde. Hoe zou je zelf zijn?! Afknallen die rooie mannekes, als het moet allemaal! Desnoods 5000 euro in de pot brengen. Maar ondertussen weten we beter en heeft de mol hoogstwaarschijnlijk mol 2 eigenhandig kunnen afschieten.

En waren die aanvallers wel rood of eerder een tint oranje/geel/blauw, beste mol? Een van de laatste mysteries waarmee ik sinds de start in mijn hoofd zit, had Lennart een kleurenblind voordeel in het maïsveld? Ik denk dan aan die oranje rookbommen. Daarmee begon afl. 1 ook, net voor de introductie van de kandidaten zie je eerst een vreemd bewerkt oranje/geel/blauwig beeld van het maïsveld!

PS Omdat het nog kan, een gokje op wie de reservemol was: nr. 3, 5 of 9 ... Vooral nr. 3 vond ik nogal hevig reageren, zij was duidelijk een leidersfiguur. Zou het wel mooi vinden als ze een man en vrouw selecteerden om daarna het lot te laten beslissen of het een man (Mol 1) of weer een vrouw (Mol 2) zou worden.
Gebruikersavatar

Taupe07709 mei 2021, 18:23

 767  Yens
@Django mooi relaas maar groot verschil tussen passiviteit van Sven en Alina... doordat er iemand in de auto komt gaat er 3000 euro NIET in de pot. Door bel Alina gaat er 2000 in de pot... dat noem ik niet echt passief hoor. Of heb je het over iets anders?

Ook niet zeker of ze een vrouw kozen als mol als de andere een man was. Reveal will tell.
Ik denk Noah komt erin dus moet er een man uit en in dit geval Jens want ik zie niet zo direct 6/4 maar mogelijk heb ik het mis.
Gebruikersavatar

Mrchipie09 mei 2021, 18:29

 3
Ik dacht sinds toen dat er grote kans is dat de mol op het einde zat. en grote kans dus dat het klopt.

Ik dacht sinds toen dat er grote kans is dat de mol op het einde zat. en grote kans dus dat het klopt.
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 mei 2021, 22:22

 1690  Sven
Vonden jullie dat nu ook niet vreemd dat de mol van de tegenstanders opdaagt in de vooruitblik naar volgende week? Ik dacht dat die vermomming vooral diende, naast corona, om onherkenbaar te zijn, dat deze mensen zich opnieuw kunnen inschrijven. Maar als deze zich bekend maakt, kan dat natuurlijk niet meer. Ze zouden die dan ook moeten voorbereiden net als Lennart, maar Lennart ontmoet hem pas 3 weken voor aanvang en door corona is dat ook niet evident. Daar komt ook nog bij dat de derde linie heel moeilijk die mensen kan onderscheiden, met die vermomming en rookbommen. Gestalte enzo tellen ook mee, maar als je moet schieten om die reservemol uit te schakelen, denk ik dat er veel meer komt bij kijken dan rustig speuren naar een rugnummer.
Ik kan er compleet naast zitten, maar ik heb zo het gevoel dat die reservemol er vooral was om het andere team aan te sturen. Ze hadden toch wel een goede tactiek, normaal gezien 10 mensen die elkaar niet kennen en voor zichzelf gaan, want er kan er maar 1 mee in de auto, das chaos.
Ik heb echt het gevoel dat er iemand in dat pak zit die we kennen. Dat het niet de bedoeling was dat deze in de auto terecht zou komen, maar zich zou laten afschieten voor de auto.
Aan de andere kant zou dat toch wel een beetje vals spelen zijn als je achteraf tegen de kandidaten zegt dat de mol wel nog kon afvallen.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37