Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen31 mar 2021, 18:41

 3423  Yens
Ik denk toch dat de kandidaten konden vermoeden dat er ook een reservemol in het spel was. De reservegroep bestond toch ook uit 10 personen?
Gebruikersavatar

Vermoljoen31 mar 2021, 18:47

 2354  Uma
Dat hangt ervan af hoe de kandidaten het zelf interpreteren. Niemand? Dus ook de Mol? Aan de reacties op het einde van de aflevering te zien hadden ze dit toch niet zien aankomen (en ik eigenlijk ook niet).
Gebruikersavatar

kristof.allaerts31 mar 2021, 19:48

 364  Uma
Kan zijn dat het al is aangehaald, maar bij het herbekijken viel het mij op dat er serieus geknipt en geplakt is geweest in de linieverdeling.
Eén van de eerste shots die we te zien krijgen gaat over de snuggere schutters. Logisch zou je denken, dat is de eerste linie. Er wordt gegrapt dat Jens van ieper is en dus niet al te snugger.

Echter zien we dat de groepjes op dat moment reeds verdeeld zijn en de kandidaten gegroepeerd staan. Dit is dus een gesprek dat op het einde plaatsvindt. Ik vermoed dat Jens hier geprotesteerd heeft over zijn positie bij de drone, en men nagaat waar hij anders kan zitten.
Dus hem wegzetten als onbelangrijke pion en dus niet mol is wat voorbarig.
Lennart is hier wel dominant.

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator31 mar 2021, 20:58

 3483  Uma
kristof.allaerts schreef:Echter zien we dat de groepjes op dat moment reeds verdeeld zijn en de kandidaten gegroepeerd staan. Dit is dus een gesprek dat op het einde plaatsvindt. Ik vermoed dat Jens hier geprotesteerd heeft over zijn positie bij de drone, en men nagaat waar hij anders kan zitten.
Dus hem wegzetten als onbelangrijke pion en dus niet mol is wat voorbarig.
The thought had crossed my mind.
Jens was zichtbaar aangedaan toen hij het strijdveld moest verlaten, maar zijn filmpje hier gepost toonde een opgewekte Jens.
Akkoord: heel goed mogelijk en niemand geloofde in Jens als Mol, ergo Noah is niet De Mol.
Voorlopig blijf ik in de veronderstelling dat Noah niet De Mol is (ik heb ook geen echte pogingen tot molactie gezien (tot nog toe) en sluit hem ook (voorlopig) uit.
Bredero heeft het ooit eens geschreven: "het kan verkeren" ... maar hij vermeldde niet met wie !
Gebruikersavatar

martin.janssen01 apr 2021, 14:22

 178
Ik heb aanvullingen op de analyses die ik hier al heb gedeeld.
Allereerst heb ik van de schoten waar ik voor de schutter een X had gezet, omdat we dit niet te zien krijgen, kunnen achterhalen wie deze schoten gelost heeft. Dit kan haast niet fout zijn omdat ik precies op een gelijke verdeling van kogels kom. Alleen heeft Annelotte er dan 14 gekregen i.p.v. 13. De rijtjes worden dan als volgt (J = Jasmien, A = Annelotte, L = Lennart):

JALLLLAJJJJ ze zitten nu in de gracht
LLL Lennart op helm
AAAJJJ nog 5 over (aanvaller afgeschoten door Jasmien)
AAAAA nog 4 over (aanvaller afgeschoten door Annelotte)
JJJJJLL nog 3 over (aanvaller afgeschoten door Lennart)
LAAAA nog 2 over, (aanvaller afgeschoten door Annelotte) Jasmien en Annelotte zonder kogels
LLL Noah rent naar auto

In de foto van het slagveld heb ik gemarkeerd wanneer we de tussenbeelden te zien krijgen van het afschieten van aanvallers. De aanvaller die op dat moment wordt afgeschoten heb ik gemarkeerd met een overlijdenskruis. Ik heb ik een insert toegevoegd van het moment dat het aantal aanvallers van 4 naar 3 gaat omdat je hier heel duidelijk 2 aanvallers achter elkaar kunt zien, wat precies overeenkomt met het overzichtsplaatje van het slagveld. Ook heb ik ingetekend wie wanneer de aanvaller heeft afgeschoten.
Kortom een compleet overzicht van de aanval.
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2021, 14:41

 8153
@martin.janssen Knap werk Martin! 🙂
"De aanvaller die op dat moment wordt afgeschoten heb ik gemarkeerd met een overlijdenskruis." 😁
Gebruikersavatar

martin.janssen02 apr 2021, 01:19

 178
Eerder in dit topic is een plaatje gedeeld waar een schatting is gemaakt van de schietposities en het bereik van iedere schietpositie.
Gelukkig hebben we een drone shot van het slagveld waarin de schietposities te zien zijn. Uitgaande van de wanden van deze schiethokjes heb ik lijnen getekend die de hoek van deze schiethokjes door midden deelt. Dit is dan precies het midden van het bereik. Uitgaande van een totaal bereik van 45 graden heb ik vanuit die middellijn twee lijnen getekend onder een hoek van 22.5 graden vanaf die middellijn, om daarmee het bereik te bepalen. Bij de voorbereiding van deze opdracht geeft Annelotte met haar armen haar bereik aan en ze wijst hierbij met haar rechterarm ongeveer naar de hoek van het veld. Het bereik dat hierbij hoort heb ik ook getekend.
Merk op dat de bereiken van Lennart en Jasmien nagenoeg symmetrisch zijn ten opzichte van het midden. Er is maar een klein gebied waar Annelotte als enige bereik heeft en geen enkele aanvaller is in dit gebied geweest. Wat je op kunt maken uit de slagveld screenshots.. De aanvallers zitten namelijk zo'n beetje rechts van het midden.
De aanvaller die als laatste vertrekt zit een flink stuk uit het midden ter rechterzijde en is in het begin net niet of net wel binnen het bereik van Lennart. Als hij in een rechte lijn naar de auto gaat komt hij zeker binnen bereik van Lennart en ook heel dicht bij.
Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollebonkers02 apr 2021, 04:29

 43
kristof.allaerts schreef: 31 mar 2021, 19:48 Kan zijn dat het al is aangehaald, maar bij het herbekijken viel het mij op dat er serieus geknipt en geplakt is geweest in de linieverdeling.
Eén van de eerste shots die we te zien krijgen gaat over de snuggere schutters. Logisch zou je denken, dat is de eerste linie. Er wordt gegrapt dat Jens van ieper is en dus niet al te snugger.

Echter zien we dat de groepjes op dat moment reeds verdeeld zijn en de kandidaten gegroepeerd staan. Dit is dus een gesprek dat op het einde plaatsvindt. Ik vermoed dat Jens hier geprotesteerd heeft over zijn positie bij de drone, en men nagaat waar hij anders kan zitten.
Dus hem wegzetten als onbelangrijke pion en dus niet mol is wat voorbarig.
Lennart is hier wel dominant.

Afbeelding
Ik heb echt het gevoel dat er in die aflevering zoveel gefoefeld is door de productie dat mijn Noah tunneltje nog wat nauwer is geworden. Volgorde montage inderdaad, we zien niet dat Jens misschien geforceerd wordt in een slechte positie of wat eraan vooraf ging. Noah zonder handschoenen, etc... Ik kan niet gedetailleerd hard maken hoe het precies in zijn werk ging, maar ik heb de stellige indruk dat er alles aan gedaan is om iemand in de auto te krijgen en het feit dat Noah makkelijk herkenbaar is en ook de enige overblijver is, lijkt aan te geven dat dit intentioneel is. Wat je zegt over niet mollen door Noah... Hij heeft zich enkel gesmeten bij het druiven persen. Voor de rest opdracht 1: 5000 euro foetsie. Opdracht met de knop in bunker: hij stuurt anderen omdat hij de hint 'in de doos' als eerste snapt. Indien hij niet weet wat andere groep doet: garantie op weeral 5000 euro foetsie, verder blijft hij onder de radar voorlopig, maar levert ook weinig op met positieve acties. Hij komt vaak nauwelijks in beeld. In zoektocht kasteel 1 keer, denk ik. Clever gemonteerd ook. Zijn uitbeelden van vrijheid in de carpool karaoke was ook wel bedroevend en mogelijk opzettelijk erg verwarrend. Ik heb achter zijn naam de minste kruisjes staan voor positieve acties die tot direct geldgewin kunnen leiden. Eentje minder dan Lennart en eentje minder dan Sven die de bottom three vervolledigen. Als ze hem vragen: 'ben jij de mol?' doet hij geforceerd zenuwachtig met zijn pintje. Dat zou ik als mol persoonlijk ook doen. Het er over the top opleggen zodat mensen denken: zo zou de mol zich niet laten vangen...
Gebruikersavatar

martin.janssen02 apr 2021, 12:41

 178
kristof.allaerts schreef: 31 mar 2021, 19:48 Kan zijn dat het al is aangehaald, maar bij het herbekijken viel het mij op dat er serieus geknipt en geplakt is geweest in de linieverdeling.
Eén van de eerste shots die we te zien krijgen gaat over de snuggere schutters. Logisch zou je denken, dat is de eerste linie. Er wordt gegrapt dat Jens van ieper is en dus niet al te snugger.

Echter zien we dat de groepjes op dat moment reeds verdeeld zijn en de kandidaten gegroepeerd staan. Dit is dus een gesprek dat op het einde plaatsvindt. Ik vermoed dat Jens hier geprotesteerd heeft over zijn positie bij de drone, en men nagaat waar hij anders kan zitten.
Dus hem wegzetten als onbelangrijke pion en dus niet mol is wat voorbarig.
Lennart is hier wel dominant.

Afbeelding
Dat was mij ook al opgevallen en ik dacht dat ik dit hier al gepost had maar dat was op een ander forum.
Het is ook vreemd dat Jens wordt aangewezen voor Linie 1 en hier vervolgens niet terecht komt. En dat Samina bij de keuze voor drone operator ineens roept dat Jens drone operator wordt.
Als mol wil je absoluut controle hebben over wie er in linie 3 wordt afgeschoten. En daar hoef je eigenlijk alleen maar je voorkennis voor te gebruiken door jezelf niet aan te melden als vrijwilliger voor linie 1 en 2. Voor de rol van coordinator hoef je niet te vrezen want die heeft Samina eigenlijk al op zich genomen door de envelop aan te pakken. Het enige wat je van je af moet zien te schudden is de rol van drone operator. En - sorry dat ik dit hier zeg - met 2 dames en 2 heren heb je dan toch een grote kans dat ze jou hiermee opzadelen. De keuze zal dus zijn gegaan tussen Lennart en Jens. En Lennart zal hier als mol dus alles aan gedaan hebben om die rol niet te krijgen. O.a. met de opmerking dat Jens toch snugger is omdat hij van Ieper komt. Maar het maakt eigenlijk niet uit wat hij precies gezegd heeft, hij heeft hier in ieder geval Jens voorgedragen. Klopt ook bij mijn theorie over het slagveld die ik hier eerder heb gedeeld.
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 apr 2021, 13:16

 1690  Sven
Als mol laat je jezelf in zo'n belangrijke proef toch niet buitenspel zetten. Alles begint al met hoe Gilles de groepen laat vormen. Hij vraagt 3 snuggere schutters, logisch dat Katrien daar bij zit, Kevin als jurist, en Sven??? Deze verdeling zien we niet. 2 evenwichtige schutters, dan kan je je afvragen wat dat 'evenwichtig' wel moet voorstellen. Is dat echt goed je evenwicht kunnen houden of mensen die in hun hoofd de balans kunnen houden? Hoe het ook zij, Dami en Philip stellen zelf voor om deze positie in te nemen. 3 strategische schutters + 1 drone operator, klinkt heel belangrijk, want strategisch. Samina zet Jens bij de drone, want hij is best wel handig, en hij accepteert dat. Als hij de mol was, zou hij hier toch kunnen zeggen dat hij daar helemaal niet goed in is, vb 'heb dat nog nooit gedaan' of ' neenee, ik heb al eens een speelgoedhelikopter laten crashen, als je wil dat die drone....'. Als Jens de mol was, zou Lennart die positie hebben gekregen dan, dus nee, ik geloof echt niet dat Jens de mol was.

Edit: Ik had niet goed gelezen, ik dacht dat je zei dat Jens de mol zou kunnen zijn, maar je bedoelt Lennart natuurlijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2021, 14:50

 8153
@Mollebonkers Het is Philip die als eerste iets zei over "in de doos". Het werd toen niet opgepikt. Later is Noah er dan over begonnen en hij drong meer aan.

@martin.janssen Jens zei zelf dat hij van Ieper was, niet iemand anders.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 37