Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

martin.janssen03 apr 2021, 01:44

 178
In de beelden van het slagveld kun je helaas niet zien wat nu eigenlijk het midden is van de driehoek. Je ziet wel de poort die op deze middellijn staat maar niet het middelpunt aan de basis bij de greppel. Maar geen nood, die kunnen we wel construeren. En wel dankzij de twee zwarte hopen die we zowel op de luchtfoto (afbeelding 1) kunnen zien als op beeld 8 in afbeelding 2. Als grove benadering kun je al zien dat die middellijn ongeveer midden tussen die twee zwarte hopen doorloopt. Om de precieze plek te vinden nemen we de verhouding van de afstanden tot de middellijn (30 : 53) van de ene afbeelding over op de andere. Voilà, middellijn geconstrueerd. Dit is de blauwe lijn in beeld 8. Nu is goed te zien dat we beneden aan de greppel maar ongeveer de helft van de basis van de driehoek zien. We kunnen nu zien dat Noah start van ongeveer halverwege van het midden van de basis tot de punt. Ook kunnen we zien dat Lennart de beste schietpositie heeft om hem hier af te schieten.
De eerlijkheid gebied te zeggen dat de 30:53 verhouding niet exact hetzelfde zal zijn op afbeelding 2 vanwege de vertekening door het perspectief. Maar die zal redelijk in de buurt liggen. We hoeven ook niet de plek op een millimeter nauwkeurig te hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

martin.janssen03 apr 2021, 13:31

 178
Hier nog maar even de beelden van het vullen van het paintball geweer die een eerdere opmerking van mij hierover ondersteunen.
Waarom zitten de kogels van Lennart niet meer in het bakje, maar liggen ze op zijn hand. Zou hij ze soms geteld hebben om er zeker van te zijn dat hij op het einde nog kogels over had om de juiste aanvaller alsnog af te schieten?
Afbeelding
Gebruikersavatar

joeri.michiels03 apr 2021, 15:04

 176  Sven
Dat kan goed. Of hij kon zijn aantal schoten tellen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 apr 2021, 21:59

 1690  Sven
Op elke plek had de mol invloed op het laten slagen van deze opdracht. We weten niet of de mol (of de DPmol) ergens een voordeel had. Misschien wisten ze allebei op voorhand wat de opdracht inhield en waar ze konden mollen. Of de code bekend was bij de DPmol weten we niet, al zou dat een serieus voordeel zijn. Dan zou de originele mol ook een voordeel moeten hebben van dezelfde orde om het eerlijk te houden.
Voor de mol is het het voordeligst dat er toch een redelijk aantal DPers aan de 3de linie geraakt, met maar 1 of 2, of zelfs 3 DPers is de kans groter dat ze allemaal uitgeschakeld worden en heb je als mol gefaald. Toch is het wenselijk dat de DPmol niet aan de auto geraakt.
De drone bestuurder heeft een overzicht over het totale veld en kan aangeven waar de DPers zitten, maar heeft voor de rest geen enkele invloed over het aantal of het effectief uitschakelen van de DPers. Ook de coördinator is hetzelfde lot beschoren.
Linie 3: Voordeel: aan de laatste linie het uitschakelen van de vijand, en er voor zorgen dat er 1tje door kan. Doch weinig zicht op wie er uitgeschakeld is door de rookbommen en geen invloed op hoeveel er de laatste linie bereiken.
Linie 2: Daar blijft alleen Philip van over. Hij heeft al meer invloed op hoeveel DPers de laatste linie zullen bereiken. Hij hoort van Jens hoeveel er onderweg zijn en kan, indien te weinig, er voor zorgen dat Dami niemand uitschakelt. Hij bedient het plateau nl, maar vanuit zijn positie kan hij niet zien wie er effectief doorkomt.
Linie 1: Hier kan de mol niet zorgen dat een DPer de auto bereikt. Maar heeft wel het beste zicht op wie van de DPgroep een molboekje kan bemachtigen. Hier zou de mol ook het aantal kunnen bepalen. Doen je medekandidaten het goed, dan doe jij het slecht, en andersom.
Het punt hier is, wat doet de mol als de DPmol door is? Laten betijen en hoopvol afwachten? Want meer kun je hier niet doen.
Of de mol had een oortje en wist van de productie of de DPmol bij de groep zat die de 3de linie kon bereiken.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts04 apr 2021, 00:29

 364  Uma
martin.janssen schreef: 03 apr 2021, 13:31 Waarom zitten de kogels van Lennart niet meer in het bakje, maar liggen ze op zijn hand.
Ik veronderstel omdat ze één bakje hadden met 40 kogels, en hij bij Annelotte een deel in zijn hand heeft genomen om daarna aan de overkant in zijn geweer te droppen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2021, 22:16

 8153
En ja: de schutters van linie 3 zitten er na aflevering 4 nog allemaal in! 😉
Gebruikersavatar

happyfello11 apr 2021, 22:40

 326  Uma
Schutters linie 3... goede positie hé 😉 ... altijd al gedacht !
Gebruikersavatar

martin.janssen12 apr 2021, 11:51

 178
En van die 3 schutters kregen 2 die positie in hun schoot geworpen. De derde moest er nog wat moeite voor doen, zoals we hebben gezien. Die bleek dan ook nog eens als enige aan één kant te zitten.
Gebruikersavatar

foxhunter12 apr 2021, 21:35

 100  Sven
Drie schutters aansturen als leidinggevende. Schieten! Daar! en Daar! En toen waren de kogels op. Ook een mooie positie.
Gebruikersavatar

martin.janssen13 apr 2021, 11:44

 178
Die gedachte flitste ook al eens eerder door mij heen. Niet zo zeer om aan te moedigen maar om te voorkomen dat 2 verdedigers dezelfde aanvaller proberen af te schieten. Maar ik weet niet of dat zo makkelijk zou kunnen. Ook kun je zien dat Lennart zijn hoofd om zou moeten draaien om Samina te kunnen zien. Ik denk dat je beter van tevoren af kan spreken wie welke plekken / hoeken verdedigt.
Ik geloof ook niet dat je iemand nodig hebt om snel door je kogels te zijn. De eerste reactie zal toch zijn om alles wat beweegt af te schieten.
Ik geloof eerder in een mol die zich inhoudt met schieten.

Daarbij was het niet Samina die koos voor die positie. Er waren 2 kandidaten die haar voorstelden om de envelop aan te pakken. En daarmee werd ze automatisch coördinator.
Gebruikersavatar

joachim.morrens13 apr 2021, 18:14

 200  Yens
chicawah.janssen schreef: 11 apr 2021, 22:16 En ja: de schutters van linie 3 zitten er na aflevering 4 nog allemaal in! 😉
Idd... Ik heb zo een gevoel dat de laatste vier "Linie 3+Philip" wordt... Tenzij ik misschien Sven zwaar onderschat en dat nog de Davey van dit seizoen wordt 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2021, 18:16

 8153
joachim.morrens schreef: 13 apr 2021, 18:14 Idd... Ik heb zo een gevoel dat de laatste vier "Linie 3+Philip" wordt...
Ik heb hetzelfde gevoel...
joachim.morrens schreef: 13 apr 2021, 18:14 Tenzij ... Sven ... nog de Davey van dit seizoen wordt 😂
... maar dat is wat ik hoop! 🙂
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 37