Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Skaeg13 mei 2021, 22:28

 108
Maar de kandidaten ook niet hé. Die zaten vooral op Philip, die met zijn rol in deze proef weinig impact had. En toch zorgde dit niet voor de reflectie bij de kandidaten van 'Kan dat eigenlijk wel, dat de mol vrede nam met gewoon een kleine bijrol, nl. draaien aan't platform van Dami?'

Het probleem is gewoon dat er altijd fases zijn dat de mol niet moet mollen. En filter maar eens die eruit. Een kandidaat schrappen op basis van één proef 'weinig mollen' is riskant. Kijk maar naar Alina vorig jaar, die voor mij in de eerste fase totaal niet op viel.
Gebruikersavatar

Moldedju14 mei 2021, 00:29

 507  Yens
martin.janssen schreef: 11 mei 2021, 01:40 Hier wat fotocollages van wat volgens mij de reservemol is. Deze komt als vijfde vrij als ik het goed heb. Hij is herkenbaar aan het slanke postuur en de slanke handen. Hij wordt door Lennart afgeschoten (als mijn analyses van de schoten klopt) en is de een na laatste die wordt afgeschoten. Hij is herkenbaar aan de capuchon en hij heeft ook een rookbom beet in zijn linkerhand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inderdaad Martine, zoals ik al een paar keer gezegd heb in de 'wie is dp mol' topic: nummer 9 was waarschijnlijk de alternatieve mol.

Bedankt trouwens voor je bijdragen over deze opdracht. Het nam bij mij de laatste twijfel weg over Lennart als mol. 👍🏻
Gebruikersavatar

mjohlan19 mei 2021, 22:18

 328  Yens
Bizar, dat hier niemand iets te vertellen heeft over de voorkennis van Lennart bij deze proef. 🤨
Als je op voorhand weet dat je spervuur van 15 à 20 paintball kogeltjes op de fysiek langste zich dient te concentreren, tja... toch een stuk eenvoudiger.

Anderzijds had Martijn het tactisch ook anders kunnen aanpakken in 3de linie. Een beetje zoals in de 2de linie (anderen voorop sturen en afwachten) en vertrekkende uit het verste afstandspunt ten opzichte van Lennart. Maar dat is achteraf bekeken wel een iets te gemakkelijke kritiek van mezelf. Foei @mjohlan .

Het verbaasde me eerst dat Martijn zich maar als één van de laatsten kon bevrijden van zijn hangslot. Dus diende ik wel te concluderen dat onze DP-mol zelfs bij de start van het spel geen voordeel kreeg, anders had hij de cijfercode wel gekregen. Op zich ergens bedenkelijk, maar het was me al lang duidelijk dat er niet met gelijke wapens werd gestreden.

Er werden hier wilde theoriën verteld over hoe de DP-mol herkenbaar zou zijn. Het was evident en we dienen hier geen tekening over te maken.
Afbeelding
En hopelijk was het allemaal puur toeval. 🙄
Gebruikersavatar

martin.janssen19 mei 2021, 23:50

 178
Ik wil hier wel iets over zeggen hoor.
Helemaal mee eens dat de strijd niet erg eerlijk is als de reserve mol vanwege zijn lengte zo herkenbaar is.
Dat Martijn de code van het slot niet wist vind ik op zich niets mis mee maar het geeft wel te denken. Dan wist hij waarschijnlijk ook niet dat de aanvallers maar een beperkt aantal kogels hadden, temeer omdat ze in de reveal hier niet over hebben gesproken. Met die informatie had Martijn de strategie die ik hier al heel lang geleden heb gedeeld, kunnen volgen. Laat de aanvallers eerst hun paintball geweren leeg schieten op de andere aanvallers en wandel dan bij wijze van spreken gewoon op je gemak naar de auto. Op zich natuurlijk ook niet gemakkelijk want als de geweren te snel leeg zijn is er misschien nog een andere aanvaller die je voor is.

Dat had het voor Lennart ook interessanter gemaakt hebben want dan moet hij dus zijn kogels sparen om uiteindelijk toch Martijn uit te schakelen. Dan had je ook een veel interessanter spel gekregen naar mijn mening. Een soort van kat en muisspel. Dus duidelijk een gemiste kans. Dus ik vermoed dat het de bedoeling was dat Lennart de mol zou blijven.

Martijn is wel vertrokken vanuit het verste afstandspunt ten opzichte van Lennart en hij zei in de reveal (of ik heb dit ergens gelezen) dat hij een andere lange aanvaller bewust de andere kant op had gestuurd om Lennart te misleiden. Dat is misschien niet helemaal gelukt want voor zover ik heb kunnen zien was de aanvaller die na hem als derde is afgeschoten (nummer 9) ook vrij lang. Ook heeft Martijn blijkbaar georganiseerd dat ze twee groepjes van 3 zouden vormen als een soort van verdeel en heers tactiek.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37