Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2021, 22:30

 8153
@Jay-Lo ik vind het ook heel bizar, maar ik heb geen flauw idee wat we te zien zullen krijgen.
Gebruikersavatar

joeri.michiels11 mei 2021, 00:12

 176  Sven
Het lijkt mij niet meer als logisch dat de reservemol net als Lennart met de nodige voorbereidingen aan de reis kon beginnen.
En wellicht zal het ook nooit de bedoeling zijn geweest dat deze persoon ooit nog zou deelnemen nadien. Er zijn immers nog genoeg mensen die willen deelnemen...

Dus ja of het effectief de reservemol is die we gaan zien, weet ik niet.
Maar ik sluit het niet uit. Ik geloof echter wel dat er een reservemol was.
Dat heeft Lennart ook in het interview op Telenet aangegeven.
Gebruikersavatar

martin.janssen11 mei 2021, 01:40

 178
Hier wat fotocollages van wat volgens mij de reservemol is. Deze komt als vijfde vrij als ik het goed heb. Hij is herkenbaar aan het slanke postuur en de slanke handen. Hij wordt door Lennart afgeschoten (als mijn analyses van de schoten klopt) en is de een na laatste die wordt afgeschoten. Hij is herkenbaar aan de capuchon en hij heeft ook een rookbom beet in zijn linkerhand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

pedro.deveirman11 mei 2021, 03:14

 18
Heel domme vraag maar waarom zou dit een eventuele reserve mol kunnen zijn? Op welke basis denk je dit? Want volgens mij is dit net als de andere kandidaten een man of vrouw in een pak en een helm...
Gebruikersavatar

SiMol11 mei 2021, 05:19

 264
Velen gingen er, nu blijkt terrecht, vanuit dat de mol in linie 3 moest zitten, ikzelf heb dit slechts met enige voorzichtigheid aangenomen. Briefing en herkennen van de DP-mol waren hiervoor namelijk cruciaal en we wisten niet of Lennart gebrieft was.
Als we de teaser voor de reveal en de post van GDC mogen geloven, was dit dus wel het geval.

Ik ben echt benieuwd naar hoe Lennart de reserve mol kon herkennen.

Ik weet dat er nu weer wat mensen zullen steigeren, maar was dit enkel op basis van postuur? 🤭🤔
Heb de beelden meermaals bekeken en kon voor de rest niets herkenbaar vinden.

Tot slot, de DP-mol zal gewoon de reserve mol zijn hoor, die is er toch altijd. Stel je maar eens voor dat de mol ziek uit valt net voor het vertrek.
Maar de kans is dus wel groot dat deze nog een rol zal gekregen hebben in de crew of in de proeven.
Ben benieuwd, worden we nog eens verrast?
Gebruikersavatar

martin.janssen11 mei 2021, 11:50

 178
pedro.deveirman schreef: 11 mei 2021, 03:14 Heel domme vraag maar waarom zou dit een eventuele reserve mol kunnen zijn? Op welke basis denk je dit? Want volgens mij is dit net als de andere kandidaten een man of vrouw in een pak en een helm...
Nee, het is helemaal geen domme vraag. In de reveal van volgende week komt de reservemol terug en zien we een beeld dat hij de helm af zet (foto). Ik heb toen de beelden van de maisveldopdracht waar de aanvallers in te zien zijn één voor één afgespeeld om te zien wie van de aanvallers ook zulke handen heeft. Toen kreeg ik de aanvaller met nummer 9 in het vizier. En het aardige is dat we bij deze aanvaller een capuchon zien. Ook zie je duidelijk dat deze aanvaller vrij slank is. In de beelden waar getoond wordt dat een aanvaller is afgeschoten zie je bij de aanvaller met nog 3 over ook iets in zijn nek dat de capuchon moet zijn. Dat zie je bij de laatste afgeschoten aanvaller bijvoorbeeld niet. Het is allemaal geen zekerheid maar ik schat de kans vrij hoog in dat deze het gaat zijn. Of anders de laatste die nog in de gracht zat.
Sowieso zal de reservemol zich niet als eerste of tweede laten afschieten, want die weet dat de ammunitie beperkt is.
Afbeelding
Gebruikersavatar

martin.janssen11 mei 2021, 13:21

 178
Ik heb voor de aardigheid ook eens de aanvaller die het wel heeft gered en de aanvaller die we zondag terugzien naast elkaar gezet, geschaald naar de breedte van de helm. Toch wel een beetje herkenbaar op een afstandje.
Overigens moet je ook eens terugkijken naar de beelden van de schietende Lennart vlak voor de derde wordt uitgeschakeld en vlak voor de vierde. Een wereld van verschil. Bij de derde heel fanatiek ogend en zwaaiend met het geweer. Bij de laatste heel rustig, alsof zijn plek is veiliggesteld.
Afbeelding
Gebruikersavatar

joeri.michiels11 mei 2021, 13:29

 176  Sven
@martin.janssen De lichaamsbouw tussen Noah op de rechterfoto en de persoon links is toch duidelijk anders? Tenzij Noah toch wel wat is afgevallen, zie ik hem niet in die figuur. Op basis van een helm alleen kan je weinig verschil zien.
Gebruikersavatar

martin.janssen11 mei 2021, 15:05

 178
Ik vrees dat je mijn post anders hebt gelezen dan ik deze bedoeld had. Ik wou hiermee juist aangeven dat het postuur behoorlijk verschillend is . Omdat de twee aanvallers op de 2 screenshots niet even veel zijn in of uitgezoomd heb ik de helm alleen gebruikt om de afbeeldingsmaatstaf ongeveer gelijk te krijgen. M.a.w. ik heb het rechter screenshot vergroot zodat de breedte van de helm op beide foto's even groot is. Dan kun je ook de grootte van de personen beter vergelijken. Maar zelfs zonder deze aanpassing kon je al duidelijk zien dat de een wat slanker is dan de andere. Dat is wat ik wilde zeggen.
Gebruikersavatar

Taupe07712 mei 2021, 13:29

 767  Yens
Nu we weten wie het uiteindelijk is ... blijft de vraag was het niet een te groot risico deze opdracht?
Mooi gefilmd, leuke manier om de tiende speler, mol of kandidaat, te bepalen. Maar eigenlijk ging 90% van de molloten ervan uit dat de mol wel in linie 3 moest zitten en nu bleven zowel Jasmien als zeker Annelotte er gelukkig zeer lang in maar wat als beiden zeer snel afvielen dan gingen we nog meer kijken naar Lennart of zie ik het nu te zwart/wit?

Goed gezien @martin.janssen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2021, 16:28

 8153
@Taupe077 Ik heb mij die bedenking ook al gemaakt. Maar als je ziet hoe weinig mensen Lennart verdachten en zelfs de kandidaten hem niet verdachten...
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37