Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

thibault.koppen19 apr 2021, 21:59

 2
Gilles kon het ook niet altijd goed verstoppen als er geld verdiend was enkele jaren geleden...

Tis maar een vermoeden
Gebruikersavatar

martin.janssen20 apr 2021, 00:04

 178
Heinz schreef: 19 apr 2021, 21:46 @thibault.koppen Opvallend hè? Ik had er al eens een samengesteld plaatje van gemaakt, van het verschil tijdens en na de opdracht:

Afbeelding

Ook als Gilles zegt dat de eerste 5000 euro verloren zijn kijkt Annelotte erg tevreden. Maar spreekt het juist niet tegen haar als Mol? Die wordt er toch op geselecteerd dat hij altijd in zijn rol blijft?
Ik heb dat beeldfragment terug gezocht maar de close-up die je hier hebt gepost komt volgens mij van een ander moment, namelijk wanneer Noah wordt voorgesteld en hij zegt dat hij hoopt opgenomen te worden in de groep. Ik vind het niet zo gek dat Annelotte hier vriendelijk lacht.
Dit screenshot dus:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Heinz20 apr 2021, 09:33

Forum veteraan  427  Uma
Klopt, die nuance zat ook in mijn oorspronkelijke bericht:
Heinz schreef: 01 apr 2021, 23:03 Het verschil van Annelotte tijdens en na de proef:

Afbeelding

OK, niet helemaal eerlijk dit, want bij het screenshot rechts verwelkomt ze Noah en dan is het niet gek dat je dat vriendelijk doet, zelfs al kan zijn komst jouw vertrek betekenen. Maar over het algemeen zie ik de spanning van tijdens de proef niet meer erna. (Wat ook weer deels logisch is want tijdens de proef zit je bomvol adrenaline, maar deels toch ook verdacht want alleen de Mol zal na de bekendmaking van Noah helemaal ontspannen en tevreden zijn.)
Gebruikersavatar

Taupe07720 apr 2021, 10:01

 767  Yens
thibault.koppen schreef: 19 apr 2021, 21:38 Ik heb de eerste aflevering nog eens bekeken en het valt me op hoe zenuwachtig Annelotte is als ze merkt dat er iemand in de auto is geraakt. Maar op het moment dat Noah zijn helm afzet (weet ze dat dit de andere mol niet is en ze mag blijven), is ze heel blij en lacht ze enorm opgelucht. Ik dacht eerst aan Jens omdat die mega ontgoocheld was als Noah zijn helm afzette... maar Noah is de mol niet dus....
Ik zie dat dus totaal niet.

Ik blijf serieus twijfelen over de beelden van 3 weken voor de eigenlijke start.
We weten natuurlijk niet alles en wellicht wist iedereen dat ze in Liedekerke waren misschien ook niet? Sven begint daarmee en ik stelde me onmiddellijk de vraag of hij zich toen niet verraden had. Hij zegt dat hij van Liedekerke komt, niks vreemd en dan reageert Jasmien dan zij van Ternat is (deze liggen dicht bij elkaar - ken het daar goed). Dus de reactie van Jasmien is dan niet van wow ik woon ook in de buurt van hier maar eerder ik woon in Ternat in de buurt van Liedekerke???

Maar over die beelden ... ik zie daar een grotere mol in dan Jasmien en als het een vrouw is dan komt enkel Annelotte in aanmerking en de andere mol die we zien is kleiner - denk ik - dan mol 1... Ik zie daar ook geen Philip in maar tja ze weten wel wat ze doen om het niet al onmiddellijk weg te geven natuurlijk.
Dus blijven er dan maar 3 meer over maar ...
Gebruikersavatar

joachim.morrens20 apr 2021, 13:46

 200  Yens
Hoewel ik dit initieel een geweldige proef vond, en mooi in beeld gebracht, is het ergens toch ook wel ontgoochelend dat we hier al met de allereerste proef van het seizoen een pak kandidaten konden uitsluiten als mol? Tenzij ik verkeerd ben, en ofwel Sven ofwel Philip mij hier bij de onthulling van de mol belachelijk gaan maken, wisten we toen al dat De Mol in Linie 3 zat, en dan nog hoogstwaarschijnlijk was het een van de schutters. En die 3 schutters zitten er nog altijd in. Hierdoor kunnen we eigenlijk Sven en Philip nu al afschrijven als mol - ondanks alle andere verdachte zaken.

Ik vind dit jammer en volgens mij hebben we dit nog nooit in een ander seizoen gehad.
Ik herinner me nog de doodskistenproef in Mexico waar er ook heel hard werd geredeneerd waar de mol zou zitten... Maar toen waren er heel veel alternatieve mogelijkheden met verschillende pro's en contra's voor elke positie. Hier is dat - tenzij ik echt iets over het hoofd zie - niet het geval.

Hopelijk is dit iets dat volgend seizoen niet meer wordt herhaald en zijn ze alle 10 (of 11) nog allemaal even verdacht na de eerste dag 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 14:19

 8153
Mee eens @joachim.morrens!

Zei Samina toen ze afviel niet dat ze van mol veranderd was?
Samina zag in het maïsveld de schutters bezig en Samina zat samen met de schutters in dezelfde bunkerkamer.
Samina deed samen met Lennart de carpool karaoke, de hypnose en het wijnpersen en met hem en Jasmien de hiketocht.
In aflevering 5 bestelde Sven in haar bijzijn een klein biertje (dit móet ik toch vermelden, of niet?) en zat ze bij de puzzelproef vooral samen met Philip en Sven. Ze verandert van mol en ze ligt eruit…
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 apr 2021, 14:23

 1690  Sven
@chicawah.janssen Ze zei dat ze vorige keer op 2 mensen had ingezet, en omdat ze de druk voelde om voor 1 iemand te gaan heeft ze er 1 laten vallen.
Gebruikersavatar

Cadfael20 apr 2021, 14:27

 229  Uma
@joachim.morrens En toch blijf je met die onzekerheid zitten. Na 1 proef zou ik nooit mensen afschrijven. Dat is omdat we dat nu weten dat de mol hier wel moet hebben gezeten, omdat dat ook de 3 meest verdachte personen gedurende de rest van het seizoen waren. Stel dat Kevin of Katrien er nog inzaten, die ook redelijk verdacht waren, dan zou ik die bijvoorbeeld niet hebben uitgesloten nu, omdat ze hier niet in linie 3 zaten. Die onzekerheid blijft toch, alhoewel dat misschien linie 3 de beste positie is. Ik kijk hoe ze gedurende het seizoen verdacht zijn en niet na die ene proef 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 14:34

 8153
@Jay-Lo Merci! Ik heb het blijkbaar slecht onthouden (nog maar 1x gezien en op mijn leeftijd... 😉).
Dan mag mijn post eigenlijk de vuilbak in.
Ofwel... waren haar 2 verdachten 2 van de 3 schutters en heeft ze nu de verkeerde laten vallen. 😉
Gebruikersavatar

martin.janssen20 apr 2021, 23:08

 178
joachim.morrens schreef: 20 apr 2021, 13:46 Hoewel ik dit initieel een geweldige proef vond, en mooi in beeld gebracht, is het ergens toch ook wel ontgoochelend dat we hier al met de allereerste proef van het seizoen een pak kandidaten konden uitsluiten als mol? Tenzij ik verkeerd ben, en ofwel Sven ofwel Philip mij hier bij de onthulling van de mol belachelijk gaan maken, wisten we toen al dat De Mol in Linie 3 zat, en dan nog hoogstwaarschijnlijk was het een van de schutters. En die 3 schutters zitten er nog altijd in. Hierdoor kunnen we eigenlijk Sven en Philip nu al afschrijven als mol - ondanks alle andere verdachte zaken.
Waarom waren er na deze eerste aflevering dan nog volksstammen die één van de 7 andere kandidaten verdachten als mol? Jij bent ervan overtuigd, ik ben ervan overtuigd, maar veel molloten en zeker de argeloze kijkers zullen dit niet zo goed analyseren.

Je mag ook blij zijn dat naast de 3 schutters in linie 3 nog 2 kandidaten in het spel zijn die (mogelijk) molgedrag hebben vertoond in de maisveld proef. Sven door GEEN molboekje af te schieten zodat er zoveel mogelijk aanvallers linie 3 kunnen bereiken. Philip door (mogelijk) te voorkomen dat Samina meer aanvallers had kunnen afschieten. Nu ze met 6 kandidaten in linie 3 er 4 hebben kunnen afschieten, hadden ze vrijwel zeker alle aanvallers afgeschoten als er maar 4 linie 3 hadden bereikt. Hoe minder aanvallers waar je je op hoeft te concentreren, hoe makkelijker het is om ze af te schieten.

En dan is er ook nog de mogelijkheid dat het wel was gelukt om alle aanvallers af te schieten. Dan hadden we minder redenen om te veronderstellen dat de mol wel in linie 3 moest zitten (want dan zou hij namelijk vreselijk gefaald hebben). De proef is 4 keer getest en helemaal getuned om de kans dat het zou lukken zo dicht mogelijk bij de 50% te krijgen.
Verder zou het ook mogelijk zijn geweest dat ze niet in die grapjes van Lennart waren getrapt en hem hadden opgezadeld met een rol in linie 1 of drone-operator. Of Annelotte / Jasmien bij wijze van spreken.
Gebruikersavatar

joeri.michiels20 apr 2021, 23:20

 176  Sven
@martin.janssen Kleine correctie: Philip moest zorgen dat Dami ipv Samina zoveel mogelijk kandidaten kon afschieten. 😉
Gebruikersavatar

joachim.morrens20 apr 2021, 23:33

 200  Yens
martin.janssen schreef: 20 apr 2021, 23:08 Waarom waren er na deze eerste aflevering dan nog volksstammen die één van de 7 andere kandidaten verdachten als mol? Jij bent ervan overtuigd, ik ben ervan overtuigd, maar veel molloten en zeker de argeloze kijkers zullen dit niet zo goed analyseren.

Je mag ook blij zijn dat naast de 3 schutters in linie 3 nog 2 kandidaten in het spel zijn die (mogelijk) molgedrag hebben vertoond in de maisveld proef. Sven door GEEN molboekje af te schieten zodat er zoveel mogelijk aanvallers linie 3 kunnen bereiken. Philip door (mogelijk) te voorkomen dat Samina meer aanvallers had kunnen afschieten. Nu ze met 6 kandidaten in linie 3 er 4 hebben kunnen afschieten, hadden ze vrijwel zeker alle aanvallers afgeschoten als er maar 4 linie 3 hadden bereikt. Hoe minder aanvallers waar je je op hoeft te concentreren, hoe makkelijker het is om ze af te schieten.

En dan is er ook nog de mogelijkheid dat het wel was gelukt om alle aanvallers af te schieten. Dan hadden we minder redenen om te veronderstellen dat de mol wel in linie 3 moest zitten (want dan zou hij namelijk vreselijk gefaald hebben). De proef is 4 keer getest en helemaal getuned om de kans dat het zou lukken zo dicht mogelijk bij de 50% te krijgen.
Verder zou het ook mogelijk zijn geweest dat ze niet in die grapjes van Lennart waren getrapt en hem hadden opgezadeld met een rol in linie 1 of drone-operator. Of Annelotte / Jasmien bij wijze van spreken.
Maar als ik de Mol ben en in linie 1 of 2 zit, en er zijn reserve-kandidaten (waaronder de reservemol!) die linie 3 gaan bereiken - ik zou gek worden van de stress. Want als de reservemol het haalt, dan ben ik er niet bij. Sven zou er dus toch niet baat bij hebben om helemaal niks af te schieten? Idem Philip.
Wat wel enigzins zo is: Stel dat we nu nog met Dami in het spel zaten, dan hadden enkelen haar misschien wel verdacht want zij wou de hele tijd dat Philip vroeg aan Linie 3 hoe de situatie daar was 😃

Iig..
Het is door die soort mixed incentive dat ik als mol altijd altijd in linie 3 zou willen zitten.
Jens had weinig invloed denk ik. Samina, daar was misschien nog iets voor te zeggen...
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 37