Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 mar 2021, 19:11

 1690  Sven
Dan zou Jens dubbel in de zak zijn gezet. Nee, dat geloof ik niet. Toch als het op die manier is gegaan, en waarom zou Jens, als hij de mol was, dan voor de drone gaan?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT29 mar 2021, 19:19

 767  Yens
Torremolinos schreef: 29 mar 2021, 15:56 Een sneer en beperking van meningsuiting heb ik niet gemerkt. Een tegenwerping en een lichte beschuldiging dat je misschien over wat postst gelezen had, dat wel. Als jij bij de mening wil blijven dat ze 120 kogels hadden, is dat je recht. Alleen vreemd dat ze zeggen 40 kogels en dan ook effectief 40 schoten laten horen.
Wat betreft je punt dat het vreemd is dat de aanvallers zo goed samenwerken, daar vind ik dat je gelijk hebt. Het is voor iedereen in die groep het beste om samen te werken, zo stijgen ieders kansen. Maar in een groep die elkaar totaal niet kent en die geen contact heeft gehad, lijkt het me bijna onmogelijk om op die manier samen te werken en zelfs opofferingen voor elkaar te brengen. Als dit inderdaad allemaal mogelijke kandidaten zijn (en ik wil zeker de programmamakers geloven) dan denk ik dat ze tenminste voor de proef mogelijkheid moeten hebben gehad om te communiceren met elkaar en al een tactiek te bespreken. Misschien hadden ze al een half uurtje voor de proef elkaar kunnen ontmoeten, weliswaar waarschijnlijk met pak aan en helm op? Je zou ook nog kunnen redeneren dat ze afspraken zouden hebben gemaakt terwijl ze vastgeketend zitten, maar ik denk dat je dan al zodanig met je eigen slot bezig bent, dat dat bijna niet mogelijk is.
In een achter de schermen-filmpje in de mol-zone van Telenet is tijdens een interview met 1 van de makers te zien dat de aanvallers in de brandweerkazerne allemaal in 1 ruimte zitten en ze hun helm niet op hebben (daarom worden ze er ook onherkenbaar gemaakt). Ze zullen toen waarschijnlijk elkaar al ontmoet hebben en dan was er dus ook tijd om een beetje met elkaar te overleggen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2021, 20:19

 8153
Mollebonkers schreef: 29 mar 2021, 18:11 Ik keer mijn kar. Ik zat op Lennart owv strategische positie en kogels over, maar idd er moeten er voldoende aan de gracht geraken. Uiteindelijk verwacht je dus iemand bij het boogschieten of het spervuur, maar wat als de productie altijd de bedoeling had om de DP mol te laten doorgaan. Je geeft een 'minder tactische' mol (sorry Jens) schijnbaar de kans van zijn leven en rekent erop dat die niet de beste positie kiest; al dan niet aangestuurd. Je brieft de DP mol wel tot in de puntjes en zorgt ervoor dat die zo goed als zeker in de auto raakt. Originele mol gaat eruit en is zichtbaar oprecht aangedaan want denkt dat hij kans van zijn leven mist. Niemand gelooft dat Jens de mol was owv slechte tactische keuze, je echte mol staat voor 95% buiten verdenking en aan het eind heb je een knaller van een scenario om te onthullen. Noah levert voorlopig ook bijzonder weinig op, op een wijnglas van tweehonderd euro na en hij "snapt als eerste" de "in de doos-hint" maar stuurt een ander om dat te verifiëren. Noah is vanaf nu mijn mol. Tot het tunneltje weer eens herboord wordt, of tot het eind, wie weet?! 😂
Als er nu íets is dat ik niet kan geloven, dan is het dit scenario wel. Zo smerig zijn de makers niet.
Gebruikersavatar

Minedor29 mar 2021, 21:28

 29  Uma
Kenlybe schreef: 21 mar 2021, 20:44 Maar wacht nu eens. Toen met het seizoen in Zuid-Afrika was er een gelijkaardige proef en toen moest Hans vertrekken, maar hij kwam er later toch terug bij omdat je enkel kan geëlimineerd worden door een rood scherm. Dus?
En dit past nu net heel goed bij mijn theorie...
Houd jullie vast.

Ik houd in mijn achterhoofd dat ze ONTZETTEND veel inschrijvingen te slikken kregen. Meer dan ze zelf willen. Dit vraagt heel wat energie van hen om met heel wat van deze mensen een gesprekje ( of 3 - 4 ) te voeren. Tijd die ze waarschijnlijk leuker kunnen invullen. Allee, ik kan me inbeelden dat dit zo het dingetje is dat bij de job komt maar dat je eigenlijk liever carpool-karaoke-dingen test, toch?

DUS....
Al de 9 daftpunkers zijn gewoon de kandidaten voor volgend jaar. EN nr 10 is dus Jens. Dan blijft de ' je hebt geen rood scherm gezien' toch mooi overeind.

Dan hebben ze dit jaar geen inschrijvingen OF geven ze zichzelf gewoon meer ademruimte om mensen te selecteren. Want dit doen op 3 maanden tijd... zottewerk lijkt het me.
Gebruikersavatar

BeaVer29 mar 2021, 21:53

 1293  Uma
zottenwerk die ze wel elk jaar opnieuw doen. Het was ook het eerste jaar dat ze die inschrijvingen hadden beperkt. Hun opzet was in dit geval zelf mislukt door alles die vast liep.
Ik geloof er ook niet in dat de dp'ers de kandidaten zijn van volgend jaar en dat jens ook automatisch mag meedoen volgend jaar.
Er is al gebleken dat de mol geen liefdadigheidsinstelling is.
't is what it is.
Gebruikersavatar

martin.janssen29 mar 2021, 22:00

 178
BeaVer schreef: 29 mar 2021, 16:23 Sorry als ik wat harder overkwam.

De kandidaten worden anders altijd heel goed gebriefd en ze zullen wel weten dat er 40 kogels in totaal zijn.
Daarnaast wil ik zelf m'n argument nog wat meer kracht geven door te verwijzen naar het artikel met de makers van de mol. Daarin geven ze toe dat ze de opdracht 4 keer hebben geoefend om te weten hoeveel kogels ze de kandidaten moesten geven om ervoor te zorgen dat de dp'ers nog een kans maakten om te winnen. Sterker nog, ze geven letterlijk toe dat het hun bedoeling was om iemand in die auto te krijgen.
salb @ De Mol in de pers
En het is uiteraard ook de bedoeling van de mol om iemand in de auto te krijgen want dat scheelt niet alleen €5000, het is ook nodig voor het vervolg van de opdracht. Met dit in het achterhoofd snap je ook beter waarom Lennart niet in no time al zijn kogels afschiet.
Wat ik mij later ook realiseerde is dat de vertraagde beelden ook een vertekend beeld geven van de schoten. Immers, het geluid van de beschieting loopt gewoon door. Dat betekent dus dat de schoten die je hoort bij de vertraagde beelden in werkelijkheid later zijn. Terwijl we Noah naar de auto zien rennen moeten bijvoorbeeld de 3 laatste schoten van Lennart nog komen. Het kan dus heel goed zijn dat hij op dat moment nog aan het schieten is op de andere kandidaat die niet is afgeschoten. Alsof hij niet in de gaten had dat er al iemand door was. Het zicht is niet overal even goed vanwege de rookbommen.
Gebruikersavatar

joachim.morrens30 mar 2021, 01:54

 200  Yens
Het is een stom idee zonder enige fundering dat vanavond al even door mijn hoofd spookt:

Wat als Gilles de mol even wou "plagen" door hem/haar als 1 van de twee laatste(n) om "af te roepen" dat ze geselecteerd waren.

Afbeelding

En no way dat Jens de mol was (en dus Noah)...

De mol heeft de DP-mol idd al voordien ontmoet en wellicht een idee van hoe die eruit ziet, mss met nummer en al... Maar geef toe, zou toch zo een leuk filmpje zijn voor in de "extras" als het seizoen gedaan is.

Jasmien: "Wat doet gij mij nu aan?" (opgelucht)
Gilles: "Gij wist toch al dat de mol nummer X was en ge die vakkundig had afgeknald"
Jasmien: "Ja seg, maar ge weet nooit.."

Enfin, niet dat ik echt op Jasmien zit/zat... maar ze zit tenminste toch al in linie 3 en had voorbije aflevering toch niet zo heel veel opgebracht 😜
Gebruikersavatar

Mollebonkers30 mar 2021, 03:56

 43
Welk nut heeft het voor Jasmien om in laatste instantie 'oorlog' te raden en 860 euro binnen te halen??? Kan ze beter met een vol wijnglas van 200 euro aankomen om de verdenking van zich af te werpen...
Gebruikersavatar

joachim.morrens30 mar 2021, 09:56

 200  Yens
Ook waar 😃 Maar heb Alina vorig jaar ook rare stoten zien uithalen waar ze geld won... Durf minder snel mensen uitsluiten als vroeger
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2021, 10:58

 3423  Yens
Ik vind hetgeen Alina vorig jaar deed (de klok luiden) vanuit psychologisch oogpunt minder erg dan wat o.a. Jasmien (op het laatste nippertje meer dan 800 € binnenhalen) en Philip (zijn prestatie aan de piano) deden. Alina stond in het "middelpunt van de belangstelling", letterlijk elke kandidaat stond op haar te kijken. Als ze je dan op de schouders hijsen en je kan bijna niet anders dan de klok luiden, want je hebt maar fracties van seconden om na te denken, dan wordt de druk hoog.

Jasmien en Philip daarentegen konden dit zonder enig probleem doen in hun respectieve rol, niemand had er iets achter gezocht dat het woord "oorlog" niet werd gevonden en bij Philip zou niemand verbaasd zijn geweest als hij gefaald had in zijn pianospel. Als een van beide de mol blijkt te zijn, dan geef ik @Taupe077 gelijk dat de mol gefaald heeft in zijn rol.
Gebruikersavatar

Mola Lisa30 mar 2021, 14:45

 328  Uma
Ik kan niet quoten op bericht van Janssen dus ff gekopieerd :

Ik vind hetgeen Alina vorig jaar deed (de klok luiden) vanuit psychologisch oogpunt minder erg dan wat o.a. Jasmien (op het laatste nippertje meer dan 800 € binnenhalen) en Philip (zijn prestatie aan de piano) deden. Alina stond in het "middelpunt van de belangstelling", letterlijk elke kandidaat stond op haar te kijken. Als ze je dan op de schouders hijsen en je kan bijna niet anders dan de klok luiden, want je hebt maar fracties van seconden om na te denken, dan wordt de druk hoog.




Maar dan ga je er wel van uit dat Jasmien de 12 woorden doorgekregen heeft van de productie. Is dat wel zo ? Gaan ze zover in het geven van informatie of krijgt de Mol toch wat vrijheid om het spel gedeeltelijk écht mee te spelen. Ik denk dat dit de spontaniteit van de Mol ten goede komt. Geeft de Mol dan een juist antwoord, tant pis het zij zo. Ik zou dit niet zo direct als “onmols” willen bestempelen.

P.S. ik kruip stilletjesaan in de Jasmientunnel 🙄
Gebruikersavatar

martin.janssen30 mar 2021, 14:46

 178
joachim.morrens schreef: 30 mar 2021, 01:54 Het is een stom idee zonder enige fundering dat vanavond al even door mijn hoofd spookt:

Wat als Gilles de mol even wou "plagen" door hem/haar als 1 van de twee laatste(n) om "af te roepen" dat ze geselecteerd waren.

Afbeelding

En no way dat Jens de mol was (en dus Noah)...

De mol heeft de DP-mol idd al voordien ontmoet en wellicht een idee van hoe die eruit ziet, mss met nummer en al... Maar geef toe, zou toch zo een leuk filmpje zijn voor in de "extras" als het seizoen gedaan is.

Jasmien: "Wat doet gij mij nu aan?" (opgelucht)
Gilles: "Gij wist toch al dat de mol nummer X was en ge die vakkundig had afgeknald"
Jasmien: "Ja seg, maar ge weet nooit.."

Enfin, niet dat ik echt op Jasmien zit/zat... maar ze zit tenminste toch al in linie 3 en had voorbije aflevering toch niet zo heel veel opgebracht 😜
Ik ben het met je eens dat dit wel leuk zou zijn. Maar als je het schootsveld van de 3 schutters bekijkt zoals dit is geschat in de foto die in dit topic staat dan zie je toch dat de aanvallers al buiten bereik van het paintball geweer zijn op het moment dat je een rugnummer zou kunnen zien. Dat de mol herkenbaar is aan het postuur geloof ik niet zo. Zou ik ook niet erg eerlijk vinden. Een herkenbare niet-mol is een mooi compromis om de geselecteerde mol toch net genoeg voordeel te geven om zichzelf te kunnen redden. Anders zou de geselecteerde mol een nadeel hebben tegenover de kandidaten. Want als de niet mol is afgeschoten kunnen de kandidaten zich nog redden met de test, bijvoorbeeld door deze sneller in te vullen dan de concurrentie. Als de reserve mol de auto bereikt, kan de geselecteerde mol zich niet meer redden. En de reserve mol zal gebrieft zijn voor deze opdracht wat hem of haar een voordeel geeft, waardoor de kans dus groter is dat deze de auto bereikt en de geselecteerde mol dus afvalt.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 37