Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric01 mei 2021, 17:17

 2834  Uma
Waarom?

1. De kogels worden vooraf verdeeld; iedereen ziet hoeveel ze er krijgen.
2. Het was overduidelijk van bij het begin dat de aanvallers in de maïs zaten (Jens en Samina zagen dat duidelijk genoeg).
3. De gracht/berm was over de ganse breedte van de driehoek, dus logisch dat de aanvallers erin en eruit moeten.

Heeft toch niks met voorkennis te maken?
Gebruikersavatar

anja.mathijs01 mei 2021, 18:21

 391  Uma
@Cedric
Misschien omdat ze :
In de ideale molpositie zit om de DP- mol af te schieten: de 3 de linie
Ze hier supergemotiveerd is om deze af te schieten, en alle juiste tips geeft om de DP-mol uit te schakelen. En hierbij Lennart ook tips geeft en Jasmien
Ze eerst tekenen van stress vertoont en achteraf het tegenovergestelde.

Super fake gedrag hier volgens mij hier:


Afbeelding

En wel heel blij met Noah is :


Afbeelding



Afbeelding

Maar remember : kan persoonlijke Annelotte tunnelvisie zijn !
Gebruikersavatar

martin.janssen01 mei 2021, 19:09

 178
Er is volgens mij weinig voorkennis voor nodig om te weten dat iemand die verborgen is tussen het mais minder goed te raken is dan iemand in het open veld. Hetzelfde geldt voor iemand in een greppel en iemand die uit de greppel is gekomen.
En dat ze weinig kogels had? Ja die had ze zelf in het geweer gestopt.
Gebruikersavatar

martin.janssen02 mei 2021, 16:15

 178
Nader onderzoek toont aan dat we op grond van de geluiden (golfvormen) van de schoten niet met zekerheid kunnen zeggen wie de eerste 3 aanvallers heeft afgeschoten.
Het geluid van de achtergrondmuziek, 'Everybody Knows' uit de film 'Justice League' gezongen door Sigrid heeft hier natuurlijk invloed op. De sterkte van dit geluid varieert uiteraard steeds. Ik heb deze soundtrack gedownload en als een nieuw spoor toegevoegd aan mijn Audacity project van het geluid van de maisveld opdracht. Ik heb vervolgens dit geluidsspoor zodanig verschoven dat het precies samenvalt met hetzelfde geluid uit de maisveldopdracht, met een verschil van hooguit een paar milliseconden. Als ik ze tegelijk afspeel hoor ik maar één geluid.

Omdat ik in het project nog steeds de labels heb die het begin en einde van de schoten markeren, kon ik dus vrij makkelijk het achtergrondgeluid op het moment van de schoten hieruit destilleren. De golfvormen hiervan heb ik geknipt en geplakt in een nieuw plaatje wat je hieronder kan zien. Wat je meteen op zou moeten vallen dat het bij sommige schoten, met name tegen het eind, vrij rustig is qua achtergrondgeluid, maar soms ook wat lawaaierig. Dat verklaart ook de redelijk grote verschillen tussen golfvormen van schoten van dezelfde schutter. Met name bij schoten van Annelotte en Jasmien is dit het geval. Met name van de schoten 20, 24, 25, 28, 29, 30 en 32 blijft de schutter daarom onzeker. Gelukkig zijn de interessantste schoten, namelijk de laatste 8, wel zeker. Deze zijn met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van Lennart. Er zijn ook nog geen redenen om te twijfelen aan de 20 - 10 - 10 verdeling.
Afbeelding
Gebruikersavatar

martin.janssen02 mei 2021, 19:41

 178
Met de kennis van nu even terug naar het tekenbord.
Dit waren de 40 kogels met schutter voor zover bekend:

Kogel 1 t/m 11 : J A L L X X A J X X X ze zitten nu in de gracht
Kogel 12 t/m 14: L L L Lennart op helm
Kogel 15 t/m 20: A A X J J X nog 5 over
Kogel 21 t/m 25: A A X X X nog 4 over
Kogel 26 t/m 32: J J X X X L X nog 3 over
Kogel 33 t/m 37: L X X X X nog 2 over
Kogel 38 t/m 40: L L L Noah rent naar auto

Voor een aantal X-jes is de schutter nu zo goed als zeker. Als ik die invul dan krijg ik:
Kogel 1 t/m 11 : J A L L J A A J L L L ze zitten nu in de gracht
Kogel 12 t/m 14: L L L Lennart op helm
Kogel 15 t/m 20: A A X J J X nog 5 over
Kogel 21 t/m 25: A A X X X nog 4 over
Kogel 26 t/m 32: J J X X X L X nog 3 over
Kogel 33 t/m 37: L L L L L nog 2 over
Kogel 38 t/m 40: L L L Noah rent naar auto

We hebben dan 7 keer J, 7 keer A en 17 keer L en 9 keer X.
Aangezien de golfvormen voor kogel 23, 24 en 25 overeenkomen met Jasmien vullen we die in met een J en hebben dan 10 schoten. Kogel 20 leek er een van A te zijn (waarmee Annelotte dus de reeks 20 t/m 22 krijgt. Kogel 17 en 28 hadden we al voor Lennart.
Kogel 29 en 30 hadden we ook al voor Annelotte.
Kogel 32 is over en Lennart had 19 kogels, dus dit wordt een L. Dit is ook handig want dan heeft Lennart 2 aanvallers afgeschoten en Annelotte en Jasmien allebei 1. Is dit ook weer mooi verdeeld. We krijgen dan het volgende kogel beeld:

Kogel 1 t/m 11 : J A L L J A A J L L L ze zitten nu in de gracht
Kogel 12 t/m 14: L L L Lennart op helm
Kogel 15 t/m 20: A A L J J A nog 5 over
Kogel 21 t/m 25: A A J J J nog 4 over
Kogel 26 t/m 32: J J L A A L L nog 3 over
Kogel 33 t/m 37: L L L L L nog 2 over
Kogel 38 t/m 40: L L L Noah rent naar auto

P.S. In eerdere plaatjes heb ik ten onrechte kogel 16 aan Lennart toegeschreven i.p.v. Annelotte.
Gebruikersavatar

JVL03 mei 2021, 00:31

 20
Even iets anders.
Ik weet niet of het hier al ergens werd aangehaald, maar na een snelle search denk ik van niet (indien wel, mijn excuses 😃).

Toen de "daft punkers" uit het maïsveld kwamen in een line-up achter Gilles, leek men allemaal een pijl te hebben op hun borst. Een paar fragmenten later viel me onderstaande op (linkse persoon):

Afbeelding

Zou dit de 2de mol zijn geweest? Zou mol 1 zo hebben geweten wie mol 2 was?
Of is dit een foutje van de productie? 😜
Gebruikersavatar

julieke.vdw03 mei 2021, 00:37

 106  Uma
Dit werd hier een paar weken geleden inderdaad al opgemerkt (in welk topic, dat weet ik niet meer). Er werd geopperd dat de afwezigheid van de pijl op de jas van de linkse persoon aan een plooi in de jas lag. Op een gelijkaardig shot van dezelfde DP'ers is er wel een pijl aanwezig op de jas (als ik mij niet vergis) en werd dit dus geklasseerd.
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz03 mei 2021, 19:23

 30
Omdat de mol dus dit jaar zo onder de radar zit kan het bijna niet anders dat het de minst verdachte kandidaat is: Annelotte

Ik heb nog eens naar de eerste aflevering gekeken, omdat ik het intrigerend vond dat ook de mol moest strijden voor zijn of haar plek.

De mol zijn is de meest unieke ervaring van allemaal (dat getuigen ex mollen). Dus deze proef had de mol sowieso een over mijn lijk mentaliteit...

De beste positie is sowieso de laatste linie. (oefen je paintbalkunsten op voorhand en knal alles af)

Wat ik opmerkte in aflevering 1:

-Annelotte geeft verbeten coaching aan de andere schutters. Ze zegt tot 2x toe wacht tot ze uit de gracht komen en 2x verspil geen kogels. 2 tips die perfect uit een mol briefing zouden komen.

-op het moment dat Gilles zegt er is 5000 euro uit de pot, zie je Annelotte glimlachen



-op het moment dat Gilles zegt: de locatie staat al geprogrameerd in de GPS zie Annelotte rijkhalzend kijken dat ze kan vertrekken, terwijl de andere 9 vertwijfeld staan te kijken wie moet afvallen.

-verder bij de kerktoren opdracht vindt ze lennerts naam puur toevallig zonder link. Ik denk dat de programma makers liever geen afvallen wouden.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

nyckelpiga04 mei 2021, 12:37

 69
De vraag is natuurlijk of de mol voorkennis had over alle onderdelen van deze proef. De mol en de reservemol hebben elkaar dan wel ontmoet in dat veld, maar dat wil nog niet zeggen dat de mol volledig op de hoogte had van wat er moest gebeuren. Wie weet wou de productie dat de mol en de reservemol evenveel kans hadden, net zoals de andere kandidaten en de reservekandidaten. Als je dan als mol enkel weet dat het om strategische, evenwichtige, ... linies gaat, maar niet weet wat je moet doen, dan weet de mol evenveel als de andere kandidaten. Ik zou het eigenlijk wel goed vinden moest dit zo zijn. Een mol die net zo onzeker is als een kandidaat.
Gebruikersavatar

joeri.michiels04 mei 2021, 12:46

 176  Sven
Ofwel zijn ze beide gebrieft ofwel niemand.
Het kan ook gewoon zijn dat Annelotte reikhalzend uitkeek naar het avontuur.

Lennart wou ook al schieten op de helmen. Daarbij kan je ook vermoeden dat hij niemand wou doorlaten.
Gebruikersavatar

NDeMolloot04 mei 2021, 19:49

 1
Ik weet niet of dit al gezegd is want ik ben nieuw op dit forum:

Op iedere aanvaller staat een nummer. Ik denk dat de mol weet welk nummer op de mol-aanvaller staat. De mol wilt absoluut dat iemand in de auto geraakt, maar niet dat de mol-aanvaller in de auto geraakt. In de eerste linie kan je niet bepalen wie van de aanvallers afvalt of niet, maar je kunt wel zo veel mogelijk molboekjes afschieten. Als mol wil je dit niet, omdat er dan misschien niemand in de auto geraakt. Kunnen we Sven voorzichtig schrappen als mol?
Gebruikersavatar

joeri.michiels04 mei 2021, 19:57

 176  Sven
Het is al langer duidelijk dat linie 3 de belangrijkste was als mol. Moest Sven de mol zijn, dan zou ik hem niet schrappen omwille van deze positie.

Bedoel je met die nummers niet de pijlen op hun pak? Die waren bij iedereen hetzelfde.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37