Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy21 mar 2021, 20:49

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In het Duitse Sankt Goar spelen de kandidaten het volgende spel in duo's. Twee personen zijn in een tuig met elastiek gehesen en nemen plaats op een ton. Ze moeten elkaar stevig omhelzen terwijl een foltertuig hen langzaam maar zeker uit elkaar probeert te trekken. Ieder krijgt drie thema's waarover ze elkaar moeten ondervragen. Ondertussen gaat een ander duo in de binnenstad naar een koekoekswinkel. Aan de wand vol tikkende klokken kunnen ze bij het openen van de deurtjes namelijk het thema achterhalen waarover het tweetal op de ton iets gevraagd

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/1.php
Gebruikersavatar

Paraceta21 mar 2021, 21:07

 717  Sven
Ik denk niet dat dinosaurussen meteen het vakgebied van vaatchriurgen zijn 😅
Gebruikersavatar

MolLotte21 mar 2021, 21:09

 12
Inderdaad, maar hij zei er wel meteen na toen zij de naam herhaalde: "Maar het gaat over mijn beste vriend he". Dat doet mij wat vermoeden dat hij wist dat dat de vraag zou zijn en hij van thema wilde switchen...
Gebruikersavatar

robin.bastaens21 mar 2021, 21:39

 71  Uma
Op het moment waar Lennart over zijn job in Ijswens begint, schakelt Sven meteen naar "hoe heet je vis weer?" Terwijl, als Sven de Mol zou zijn natuurlijk, weet dat "Ijswens" het antwoord is, direct de focus daar kan vanaf wenden door over het huisdier te beginnen.
Gebruikersavatar

Korrai21 mar 2021, 21:44

 25
Waar, maar ik denk dat Sven wel heel hard in beeld is gebracht als mol. Misschien omgekeerde psychologie, maar ik denk niet echt dat hij het is.
Gebruikersavatar

robin.bastaens21 mar 2021, 21:47

 71  Uma
Dat zou inderdaad kunnen kloppen, ze profileren natuurlijk elke aflevering wel een paar mensen als mogelijke Mol.
Gebruikersavatar

Korrai21 mar 2021, 21:56

 25
Ja dat is het lastige, heel de aflevering lang twijfel ik aan alles. Dit kan toch niet, of misschien juist wel,... Zo de hele tijd
Gebruikersavatar

Nonline21 mar 2021, 22:08

Molerator  6547  Uma
Paraceta schreef: 21 mar 2021, 21:07 Ik denk niet dat dinosaurussen meteen het vakgebied van vaatchriurgen zijn 😅
Dat is waar, maar ik denk dat ze wel wat Latijn zou moeten kennen om chirurg te kunnen worden. Dus op zich zou dat niet volledig chinees mogen klinken ook niet. Ik weet wel niet meer wat haar uiteindelijke antwoord op die vraag was.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2021, 22:22

 3483  Uma
Paraceta schreef:Dat is waar, maar ik denk dat ze wel wat Latijn zou moeten kennen om chirurg te kunnen worden. Dus op zich zou dat niet volledig chinees mogen klinken ook niet. Ik weet wel niet meer wat haar uiteindelijke antwoord op die vraag was.
Je leert zeker heel wat Latijnse woorden tijdens een bijna elke wetenschappelijk opleiding,en een chirurg kent zeker alle spieren, organen, zenuwen, beenderen, enz... en woorden als dinosaurus, brochosaurus, pterodactylus, triceratops, e.d zullen niet onbekend klinken maar ik was ondertussen ook de naam van die xxx.saurus vergeten (niettegenstaande ik mij voorgenomen had die te onthouden want dat leek me wel een voorspelbare vraag).
Gebruikersavatar

Yvo21 mar 2021, 22:22

 1111  Uma
Sven is voor mij een rasechte nepmol.
Hij doet zich voor alsof hij de mol is, maar is eigenlijk een gewone kandidaat.

@Nonline Ze zei de naam van een andere dinosaurus, al dan niet fictief.
Gebruikersavatar

yannick.vastmans21 mar 2021, 22:51

 2
Ik ga morgen toch eens kijken of het uur op de kerktoren bij aanvang van de proef ( met dronebeelden ik beeld gebracht) niet overeenkomt met een van de uren van de koekoeksklokken.