Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol23 mar 2021, 11:27

 264
"Tyrannosaurus" antwoorden zou voor mij net minder verdacht zijn, omdat het teveel opvalt.
Indien Katrien de mol zou zijn, zou ze waarschijnlijk op voorhand het juiste antwoord weten.
Dus op het moment dat Kevin dit effectief zegt, is ze verplicht om het antwoord (proberen) te geven.
Om niet op te vallen zeg je dan iets gelijkaardig, zoals polystryposaurus of weet ik veel 😜
Niemand die er dan wat achter zoekt van de kandidaten, want waarschijnlijk konden ze het ook niet juist herhalen.

Zowel Kevin als Katrien doen verdachte zaken in deze proef, Katrien die weinig over de handelingen in een OK aangeeft en Kevin die de aandacht van de dino weg neemt. Maar geen van die acties is dan ook weer een overduidelijke sabotage.

Maar ik verdenk Kevin ook hoor, heeft gedurende de hele aflevering in mijn ogen weinig opgebracht zonder echt in de aandacht te komen.
De verdachte zaken die Kevin gedaan heeft (hoefijzer niet vinden, aandacht van de dino verleggen, ...) konden ook makkelijk gebeuren vanuit kandidaat perspectief. Dus als Kevin zich zo verder blijft gedragen, kleine steekjes laat vallen die niet expliciet aan de mol zijn toe te wijzen, kan het wel eens mijn hoofdverdachte worden. Maar dit geldt nog voor alle kandidaten 😜
Gebruikersavatar

mjohlan23 mar 2021, 20:01

 328  Yens
Deze proef bevestigde me dat Annelotte een gedreven kandidaat is en niet de mol.
Zie de boerenpaarden-vraag (0:57:05), specifiek het antwoord “Verona-Cas-Brunette” door Jasmien .
Concentreer/zoom in op de mimiek/mondbewegingen van Annelotte.
Quasi 100% in sync met de uitgesproken woorden Jasmien.
Het speler-type dus. Haar reactie daarna spreekt ook boekdelen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2021, 20:51

 2354  Uma
Qua enthousiasme durf ik niet meer iemand af te schrijven na Alina vorig jaar tijdens de eerste opdracht 😅 (gelukkig had ik ze na het afvallen van Salim toch nog kunnen ontmaskeren)
Gebruikersavatar

Cadfael23 mar 2021, 21:10

 229  Uma
In welke volgorde stonden de kandidaten trouwens op die ton en moesten ze de vragen beantwoorden?
Want als de mol toevallig bij het laatste groepje behoorde en er was al veel geld verloren, kon deze een goed antwoord geven om maar €500 binnen te halen en zich zo onverdacht te maken voor de volgende opdrachten.

Volgens mij waren Annelotte en Jasmien de laatste, maar in Annelotte zie ik voorlopig echt geen mol, maar gewoon een enthousiaste en gedreven kandidaat. Toch kan je echt nog niemand uitsluiten, want bij proef 2 en 3 waren er lagere bedragen te verdienen, waardoor de mol wel iets goed kan hebben gedaan om zo voor het verdere verloop onder de radar te blijven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2021, 21:30

 8153
Uit het verleden is gebleken dat de volgorde waarin we de dingen te zien krijgen niet altijd de volgorde is zoals het er echt aan toe is gegaan. 😉
Gebruikersavatar

Addow23 mar 2021, 22:08

Molerator  377  Yens
Cadfael schreef: 23 mar 2021, 21:10 In welke volgorde stonden de kandidaten trouwens op die ton en moesten ze de vragen beantwoorden?
Want als de mol toevallig bij het laatste groepje behoorde en er was al veel geld verloren, kon deze een goed antwoord geven om maar €500 binnen te halen en zich zo onverdacht te maken voor de volgende opdrachten.

Volgens mij waren Annelotte en Jasmien de laatste, maar in Annelotte zie ik voorlopig echt geen mol, maar gewoon een enthousiaste en gedreven kandidaat. Toch kan je echt nog niemand uitsluiten, want bij proef 2 en 3 waren er lagere bedragen te verdienen, waardoor de mol wel iets goed kan hebben gedaan om zo voor het verdere verloop onder de radar te blijven.
Bij de groepsmededeling na de knuffelopdracht, kan je op de achtergrond nog de 3 woorden van Jasmien op het bord zien hangen. Dus het lijkt me wel een bewijs dat Annelotte en Jolien als laatste de knuffelopdracht gedaan hebben. De werkelijke volgorde kan je in feite exact achterhalen door de koekoekskloktijden in de winkel na te gaan kijken, maar dat zal wel een aardig puzzelwerkje zijn...

Afbeelding
chicawah.janssen schreef: 23 mar 2021, 21:30 Uit het verleden is gebleken dat de volgorde waarin we de dingen te zien krijgen niet altijd de volgorde is zoals het er echt aan toe is gegaan. 😉
Onmiddellijk komt de opdracht met "de volksvertegenwoordigers" in me op ter illustratie. Toen logen ze ons ook een welbepaalde volgorde van stemmen via montage terwijl dat in werkelijkheid niet zo was. 👉🏻
Gebruikersavatar

Cadfael23 mar 2021, 22:42

 229  Uma
De volgorde is ook te achterhalen, omdat het een doorschuifsysteem was. Als je net op de ton had gestaan, ging je bij de volgende naar de koekoeksklokken. 😉
Gebruikersavatar

Cedric23 mar 2021, 22:49

 2834  Uma
Wetende dat het eindigde met Annelotte en Jasmien als knuffelaars en wetende dat wie knuffelde daarna meteen doorschoof naar de klokken, moet dit de echte volgorde zijn geweest:

1. Knuffelaars Dami & Samina - Annelotte en Jasmien bij de klokken
2. Knuffelaars Katrien & Kevin - Dami en Samina bij de klokken
3. Knuffelaars Noah & Philip - Katrien en Kevin bij de klokken
4. Knuffelaars Lennart & Sven - Philip en Noah bij de klokken
5. Knuffelaars Annelotte & Jasmien - Sven en Lennart bij de klokken
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 mar 2021, 23:25

 1690  Sven
Juist, ligt het nu aan mij of zien we niet wat Katrien en Kevin doen bij de klokken?
Gebruikersavatar

martin.janssen24 mar 2021, 00:46

 178
mjohlan schreef: 23 mar 2021, 20:01 Deze proef bevestigde me dat Annelotte een gedreven kandidaat is en niet de mol.
Zie de boerenpaarden-vraag (0:57:05), specifiek het antwoord “Verona-Cas-Brunette” door Jasmien .
Concentreer/zoom in op de mimiek/mondbewegingen van Annelotte.
Quasi 100% in sync met de uitgesproken woorden Jasmien.
Het speler-type dus. Haar reactie daarna spreekt ook boekdelen.
Iets met schaapskleren en wolven....
Gebruikersavatar

WesleyN24 mar 2021, 07:48

 24
Dami - Samina (klokken: Annelotte - Jasmien)
Zowel Annelotte als Jasmien vinden één thema van Dami en Samina.
Dami geeft het antwoord en dit is juist geraden door Samina.
Het antwoord van Samina is niet benoemd en bijgevolg niet geraden.

Kevin - Katrien (klokken: Sami - Samina)
Samina ziet het thema van Kevin 'net te laat' waardoor het niet kan doorgegeven worden.
Dami vindt wel het thema van Katrien.
Katrien haar thema is gekend, desondanks gaat ze niet in de diepte over het thema, bijgevolg niet geraden.
Kevin noemt het juiste antwoord, lijkt wel het gesprek naar iets anders om te draaien, Katrien zegt het antwoord verkeerd.

Sven - Lennart (klokken: Noah - Philip)
Noah en Philip vinden geen enkel thema voor het knuffelend duo.
Sven heeft zijn vraag niet benoemd in het gesprek (was wel een moeilijke vraag) dus niet geraden.
Lennart heeft zijn antwoord wel gezegd, maar Sven maakte er totaal iets anders van (de drie bollen).

Noah - Philip (klokken: Katrien - Kevin)
Het thema van Noah en Philip werd niet gevonden door Katrien en Kevin.
Noah kon wel het antwoord van Philip juist zeggen en Philip had dit duidelijk en juist verteld.
Philip kon het antwoord van Noah niet raden, werd niet benoemd maar gaf een raar antwoord (de donkere kelder).

Annelotte - Jasmien (klokken: Sven - Lennart)
Lennart vond een thema terwijl Sven amper naar de klokken keek.
Jasmien haar antwoord werd niet benoemd in het gesprek en niet geraden door Annelotte.
Annelotte haar antwoord werd wel gegeven en juist geraden door Jasmien.
Gebruikersavatar

Cedric24 mar 2021, 09:00

 2834  Uma
Als Mol kun je dus 4 dingen doen:
- Je weet op voorhand welke vraag over jou gesteld zal worden, dus dat onderwerp bespreek je niet (of je verzwijgt het antwoord)
- Niet goed opletten en een fout antwoord geven op de vraag over je knuffelcontact
- Het thema op de klokken niet zien
- Gewoon het spel spelen om je onverdacht te maken, want het gaat ocharme toch maar om 400€ ...

En op die manier kan je iedereen verdenken 😛