Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

_T_22 mar 2021, 11:44

 9  Uma
salb schreef: 21 mar 2021, 23:17 Katrien die de krant met Philip zijn foto niet ziet.
Die foto valt toch goed op? 🤔

Afbeelding

Afbeelding
Het is ook opvallend dat Philip de enige naam is waar ook een foto bij staat van de kandidaat zelf
Gebruikersavatar

RonnyA22 mar 2021, 11:46

 5  Sven
Als alle kandidaten terug samen zijn, vraagt er iemand (een vrouw, ik weet niet wie?) aan Philip of hij veel kranten leest. Deze antwoordt daar positief op en zij zegt dan dat er daar kranten waren en dat zijn naam dus daar wel tussen zou moeten staan.
Wilde ze zo Katrien verdacht maken die Philip in de kranten niet zag?
Gebruikersavatar

sophie.fastré22 mar 2021, 12:02

 32  Bert
chicawah.janssen schreef: 22 mar 2021, 09:34 Kevin was wel heel ijverig aan het zoeken. Deed hij zijn best om het aambeeld écht niet te zien? 😉
Ik zou ook hard mijn best doen om de namen niet te vinden. Als je in het spel wil blijven (en wie wil dat nu niet?) ga je de anderen toch geen vrijstelling (wat dat was het eigenlijk) cadeau doen?
Kevin kon het makkelijkste mollen. De 2 andere kamers leken veel meer open te zijn zodat iedereen op je vingers kon kijken of opnieuw spullen kon herbekijken. Kevin blokkeert hier de toegang volledig en komt volgens mij zelfs niet meer uit deze kamer. Paar minuten verspillen en beetje hooi opgooien terwijl het recht voor zijn neus ligt. -300€ , subtiel en ongezien gemold terwijl er bij anderen meer risico was op "betrapt" te worden

Tenzij de mol alles liet begaan of toch voor 300€ ging😂
Gebruikersavatar

Jansen22 mar 2021, 12:33

 3423  Yens
In principe heeft de mol er niet veel baat bij om andere kandidaten een "vrijstelling" te geven, tenzij hij of zij een reden heeft om een bepaalde kandidaat verder te laten gaan. Welke reden dat is, laat ik in het midden. Dat is ook afhankelijk van welke info de mol had over deze opdracht.

Ik wil maar zeggen dat gewone kandidaten meer reden hadden om medekandidaten geen vrijstelling te gunnen en dus geen moeite deden om namen te vinden.
Gebruikersavatar

Paraceta22 mar 2021, 12:39

 717  Sven
chicawah.janssen schreef: 22 mar 2021, 09:41 Waarde collega, Kevin deed ook hard zijn best om in de paardenstal het aambeeld niet te zien. 😉
Zeker aangezien hij de volle drie minuten (of zo lijkt het toch in de montage) tussen het hooi zat.
Nu, ik moet wel zeggen dat de verlichting in de kerker vrij slecht was, dus dat bv. een naam op een croque niet gezien wordt, lijkt me normaal (hoewel een croque natuurlijk wel zou moeten opvallen...).
Gebruikersavatar

mjohlan22 mar 2021, 12:58

 328  Yens
chicawah.janssen schreef: 22 mar 2021, 09:41 Waarde collega, Kevin deed ook hard zijn best om in de paardenstal het aambeeld niet te zien. 😉
...
Correct, hij zat een beetje als een domme kip ("Allee, het moet toch iets met hooi zijn. Komaan") 3 minuten lang te scharrelen in het hooi met het hoefijzer praktisch onder zijne "derrière".
Afbeelding
Waar Dami en Samina op meerdere plaatsen zochten bleef hij stoïcijns op 1 plek vertoeven zonder "echt" grondig onderzoek van het aambeeld. Hij inspecteerde wel een mes, wat natuurlijk het eerste is waarmee we allemaal een paard associëren. 😃
En het kerkernisje, was ook niet dermate groot dat je er met 2 tussen de strobalen kon gaaan rollebollen (zoeken dus).
Goed € 300 minder in de pot gebracht, maat. 🙂
Gebruikersavatar

Cadfael22 mar 2021, 13:01

 229  Uma
JBB schreef: 22 mar 2021, 11:21

edit: @Mol Patrol ok, je hebt een punt... maar toch is er iets dat me zegt dat dit filmpje echt getoond moest worden
Volgens mij zouden ze dat fragment dan ook niet tonen. Dat is hetzelfde met vorig jaar. De doos van Pandora was niet geopend, dus tonen ze niet wat de zware consequenties waren. Eventueel kunnen ze iets in die aard gebruiken voor een volgend seizoen. Als iets niet gebeurt, zullen ze het ook niet tonen als: "Wat als het wel gebeurd was?" Dit fragment werd dan niet getoond, volgens mij, omdat Noah toch niet meer de mol kon zijn dan. Ze zouden dit fragment ook niet tonen als de eerste opdracht gewoon was gelukt en alle 10 gewoon mee mochten.
Laatst gewijzigd door Cadfael op 22 mar 2021, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Lowie22 mar 2021, 13:04

 54  Uma
BeaVer schreef: 21 mar 2021, 21:55 Nee hoor, de mol weet niet wie er afvalt.
Ja?
Denk dan maar eens terug naar het seizoen waar Pieter de mol was en aan de opdracht op het vliegveld.😃
De mensen die bij de mol werken hebben van opvoorand wel een manier bedacht om de mol of mollen te briefen.
Zou het niet kunnen dat er twee mollen in het spel zijn en dat hij de volgende is die afvalt
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2021, 13:09

 1293  Uma
Ja, dat was ook de eerste en enige keer dat de mol wist wie er ging afvallen, maar, Pieter wist het maar op het moment dat GDC die fameuze zin zei.
Het is niet zo dat de mol anders weet voor de eliminatie wie er afvalt. Dat heeft GDC zelf al eens gezegd in een interview. Anders verlies je authenticiteit en een oprechte reactie van de mol wanneer het rode scherm valt.
Alina wist ook niet dat Bart het rode scherm had bij de vuurwerkeliminatie vorig jaar.
Gebruikersavatar

bart.verheyen22 mar 2021, 13:19

 1
JBB schreef: 22 mar 2021, 10:49 Nog eens verder nagedacht over @Loebas zijn/haar denkpiste.

De mol heeft er alle voordeel bij om de naam van Noah te vinden:
- Zo blijft Noah zeker in het spel, en zijn er kandidaten die hem gaan verdenken als mogelijke mol (wegens dat filmpje)
- Zo wint de mol 300 euro: een klein bedrag, maakt dus niet uit, maar wel een typische mollenstreek om in het begin kleine bedragen te winnen (toont zogezegd inzet)

Voor de gewone kandidaten: als je écht enkel speelt voor de groepspot, heb je motivatie om een naam te vinden. Dus alle kandidaten die een naam gevonden hebben, zijn bij deze verdacht, tenzij ze de komende afleveringen consistent hard blijven gaan voor de pot.

Nog iets: tijdens die proef waar ze in het kasteel op zoek moeten naar namen, hebben de programmamakers zelf volledig bepaald wie op zoek gaat naar welke namen. De kandidaten hadden daar 0,0 inspraak in, want het is GDC die zegt: jij, jij, en jij mogen nu op zoek gaan naar namen. Dat is zeer verdacht.

@Mol Patrol : dat klopt, de makers zouden ervoor kunnen kiezen om dat filmpje niet te tonen indien Noah zou afvallen. Maar dat filmpje is wel erg cruciaal in hun concept vind ik. Als ze dat niet tonen, zeggen ze eigenlijk "noah kan de mol niet zijn". Dus volgens mij moeten ze dat filmpje gewoon laten zien.
In welke volgorde worden de kandidaten juist vernoemt ?
Als Dami als laatste vernoemt wordt, kan dit wijzen op het feit dat Noah de afvaller was en dat ze dus zijn naam moest vinden om hem in het spel te houden om zo het laatste filmpje te kunnen tonen.
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2021, 13:23

 2834  Uma
Loebas schreef: 21 mar 2021, 23:18 Als makers zou je toch zeker willen dat Noah niet afvalt, anders heeft de boodschap op het einde van de aflevering (2 mollen) veel minder effect. Het zou dus een slimme zet geweest zijn van de mol om de naam van Noah te vinden? Dami doet dat wel goed 😏Tussen al die munten was trouwens ook geen gemakkelijke plek..
Hier had ik blijkbaar over gelezen.. Erg interessante denkpiste.
De extra duiding van @JBB versterkt dit.

Wel staat of valt dit helemaal met de vraag of de productie een "back-up plan" had in het geval Noah zou afvallen. Stel dat Noah's naam niet gevonden wordt en hij een rood scherm krijgt, dan heeft dat filmpje met de Mol bij de Daft Punk-groep geen enkele meerwaarde meer.
Het enige back-up plan dat ik kan bedenken is dat in dat geval Jens zou kunnen terugkeren bij de groep op een of andere manier. (Kreeg hij daarom ook geen officieel rood scherm?)

Dus het kan wel dat er een reserveplan was.. Indien niet, dan zou Dami weldegelijk in opdracht van de productie kunnen hebben gehandeld..
Gebruikersavatar

Loebas22 mar 2021, 13:24

 50
@bart.verheyen Dat kan ook wel kloppen. Noah zit helemaal op de achterste rij links, Dami op de eerste rij links.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12