Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Kruipdier22 mar 2021, 13:38

 12
Ik ga nog wat verder gaan ! Misschien ver gezocht! Maar de regisseur heeft dat al is toegepast bij de onthulling van de mol verleden jaar of het jaar daar voor met het tellen van de fragmenten als ze naar de eliminatie ronde gaan tot wanneer ze neer zitten en Gilles decoster praat ! Kijk nu : op de vest van noah sta op de achterzijde nummer 6 . Als je nu zes fragmenten telt van aan dat Fragment het kasteel in beeld komt en dan 6 fragmenten telt kom je terecht bij Kevin juist gaat zitten ! Ik ga dat nog is checken bij de volgende eliminatie ga ik dat terug is toepassen ik ben benieuwd dat dit terug ga kloppen en dat ik terug bij Kevin komt ! En Kevin die 5 ploegen niet weet als gast dat champions league vind ik raar ! En er zijn nog een paar raar dingen aan diene gast ik ga die toch beter in het oog houden ! Hij was al een van mijn mol kandidaten ! 😎🙂 ik ben benieuwd? Top programma terug ! Wat denken jullie ? Te ver gezocht ?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Loebas22 mar 2021, 13:43

 50
Wat mij ook is opgevallen in deze proef, is dat GDC in het begin zegt: "Een eliminatie aan het begin van de reis is een loterij, giswerk". Het gebruik van de term 'loterij' vind ik wel heel vreemd, en vermoed dat daar mogelijks iets achter kan zitten.

Verder zegt hij ook: "Het zou goed kunnen dat er vanavond niemand naar huis moet". GDC legt de nadruk duidelijk op het woord 'niemand' als je het fragment opnieuw bekijkt. Dat kan misschien een ingestudeerd trucje met de mol zijn: dat als GDC het woord niemand gebruikt, dit verwijst naar Noah is de afvaller dus vindt zijn naam. Was Noah niet de afvaller, dan had Gilles het misschien op een andere manier geformuleerd, zodat de mol wist dat ze zijn naam niet moest vinden. Dit alles om de magistrale plottwist van het filmpje te beschermen.
Gebruikersavatar

SiMol22 mar 2021, 13:44

 264
BeaVer schreef: 22 mar 2021, 13:09 Ja, dat was ook de eerste en enige keer dat de mol wist wie er ging afvallen, maar, Pieter wist het maar op het moment dat GDC die fameuze zin zei.
Het is niet zo dat de mol anders weet voor de eliminatie wie er afvalt. Dat heeft GDC zelf al eens gezegd in een interview. Anders verlies je authenticiteit en een oprechte reactie van de mol wanneer het rode scherm valt.
Alina wist ook niet dat Bart het rode scherm had bij de vuurwerkeliminatie vorig jaar.
Maar als de mol wist wie er ging afvallen en gebrieft was, kon deze gewoon de naam van de afvaller vinden.
Dit kan ook niet gestopt worden door een andere kandidaat.
De mol hoeft dan dus ook geen emotie te faken omdat er niemand afvalt.

Het is dus niet uit te sluiten dat de mol gebrieft werd over de afvaller.
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2021, 13:45

 2834  Uma
SiMol schreef: 22 mar 2021, 13:44 Maar als de mol wist wie er ging afvallen en gebrieft was, kon deze gewoon de naam van de afvaller vinden.
Dit kan ook niet gestopt worden door een andere kandidaat.
De mol hoeft dan dus ook geen emotie te faken omdat er niemand afvalt.

Het is dus niet uit te sluiten dat de mol gebrieft werd over de afvaller.
Again: de Mol wordt NOOIT gebrieft over wie de afvaller zal zijn.
Gebruikersavatar

SiMol22 mar 2021, 13:49

 264
Loebas schreef: 22 mar 2021, 13:43 Wat mij ook is opgevallen in deze proef, is dat GDC in het begin zegt: "Een eliminatie aan het begin van de reis is een loterij, giswerk". Het gebruik van de term 'loterij' vind ik wel heel vreemd, en vermoed dat daar mogelijks iets achter kan zitten.

Verder zegt hij ook: "Het zou goed kunnen dat er vanavond niemand naar huis moet". GDC legt de nadruk duidelijk op het woord 'niemand' als je het fragment opnieuw bekijkt. Dat kan misschien een ingestudeerd trucje met de mol zijn: dat als GDC het woord niemand gebruikt, dit verwijst naar Noah is de afvaller dus vindt zijn naam. Was Noah niet de afvaller, dan had Gilles het misschien op een andere manier geformuleerd, zodat de mol wist dat ze zijn naam niet moest vinden. Dit alles om de magistrale plottwist van het filmpje te beschermen.
Ik denk niet dat de redactie dit nodig had, dan hadden ze het fragment misschien al voor de proef getoond.
Dit zou dan al een mind fuck zijn voor de kijker en extra dynamiek aan het bekijken van de proef toevoegen.
De kandidaten kunnen het dan later zien, voor de eliminatie, maar hoeft dan niet getoond te worden op tv of gewoon kort aanhalen dat de kandidaten het fragment ook zien.

Dus ik zou niet teveel focussen op dat Noah's naam wel of niet moest gevonden worden afhankelijk van de eerste proef.
Denk dat de redactie reeds heeft bewezen dat het meesters in het monteren zijn en hoe dan ook geweldige televisie afleveren.

Cedric schreef: 22 mar 2021, 13:45 Again: de Mol wordt NOOIT gebrieft over wie de aanvaller zal zijn.
Ik sluit het in dit geval niet uit, onwaarschijnlijk, maar het kan nog steeds voor mij.
Gezien de mol in geval van briefing een afvaller kan vermijden en dus ook geen emoties moet faken.
De reden dat de mol de afvaller niet mag weten, is namelijk om geen emoties te moeten faken dan.
Gebruikersavatar

Kruipdier22 mar 2021, 14:01

 12
Kruipdier schreef: 22 mar 2021, 13:38 Ik ga nog wat verder gaan ! Misschien ver gezocht! Maar de regisseur heeft dat al is toegepast bij de onthulling van de mol verleden jaar of het jaar daar voor met het tellen van de fragmenten als ze naar de eliminatie ronde gaan tot wanneer ze neer zitten en Gilles decoster praat ! Kijk nu : op de vest van noah sta op de achterzijde nummer 6 . Als je nu zes fragmenten telt van aan dat Fragment het kasteel in beeld komt en dan 6 fragmenten telt kom je terecht bij Kevin juist gaat zitten ! Ik ga dat nog is checken bij de volgende eliminatie ga ik dat terug is toepassen ik ben benieuwd dat dit terug ga kloppen en dat ik terug bij Kevin komt ! En Kevin die 5 ploegen niet weet als gast dat champions league vind ik raar ! En er zijn nog een paar raar dingen aan diene gast ik ga die toch beter in het oog houden ! Hij was al een van mijn mol kandidaten ! 😎🙂 ik ben benieuwd? Top programma terug ! Wat denken jullie ? Te ver gezocht ?
Afbeelding
Afbeelding
Als je verder gaat op mijn bericht heb ik nog iets gevonden ! Als je verder gaat op @Cedric zijn laatste bericht alleen maar versterkt! Kijk nu als ze met de eliminatie er 2 mollen in hebben zitten in het programma en elkander helpen ! Wie pakt de Dino en duid De naam van Kevin aan is wel noah ! En noah zat in de groep voor Kevin te vinden de naam te vinden en Kevin zat in de groep voor de naam van noah te vinden ! Ik vind het allemaal wat toevallig en voor het speciaal te maken ze met twee mensen de mol in de mol programma dit jaar , alleen heb ik mij de vraag hoe die finale gaat zijn met 3 dan ? Wat te ver gezocht ! Dan zou noah en Kevin de mol moeten zijn met 2 ! Ik vind het wel wat ver ! Maar ik ben aan denken. Hè 😂😂😂 wat denken jullie ?

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kruipdier op 22 mar 2021, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Loebas22 mar 2021, 14:09

 50
Kruipdier schreef: Als je verder gaat op mijn bericht heb ik nog iets gevonden ! Als je verder gaat op @Cedric zijn laatste bericht alleen maar versterkt! Kijk nu als ze met de eliminatie er 2 mollen in hebben zitten in het programma en elkander helpen ! Wie pakt de Dino en duid De naam van Kevin aan is wel noah ! Ik vind het allemaal wat toevallig en voor het speciaal te maken ze met twee mensen de mol in de mol programma dit jaar , alleen heb ik mij de vraag hoe die finale gaat zijn met 3 dan ? Wat te ver gezocht ! Dan zou noah en Kevin de mol moeten zijn met 2 ! Ik vind het wel wat ver ! Maar ik ben aan denken. Hè 😂😂😂 wat denken jullie ?

Afbeelding
Afbeelding
2 mollen is onmogelijk. GDC heeft duidelijk gezegd als de aanvaller die in de auto geraakt de reservemol is, dan valt de echte mol af. Indien het een gewone kandidaat is, dan blijft de 'echte' mol meedoen.
Gebruikersavatar

Kruipdier22 mar 2021, 14:23

 12
En nog iets. Waar ik Kevin verdachte vind als het filmpje wordt afgespeeld op eliminatie op het laatste GDC de mol aan spreekt in het mais veld is het precies dat in de zaal de camera na Tv is gericht zie je het achterhoofd van Kevin precies zo dat GDC de mol aan spreekt en dat is Kevin ga die zeker in oog houden ! Hij is een van mijn hoofd verdachten als je voor 1 mol gaat ! Kijk foto :
Afbeelding

Wat denken jullie te ver gezocht ?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT22 mar 2021, 14:32

 767  Yens
Loebas schreef: 22 mar 2021, 13:43 Wat mij ook is opgevallen in deze proef, is dat GDC in het begin zegt: "Een eliminatie aan het begin van de reis is een loterij, giswerk". Het gebruik van de term 'loterij' vind ik wel heel vreemd, en vermoed dat daar mogelijks iets achter kan zitten.
Die term gebruik hij zowat elke jaar. 😉

masterveecee schreef: 22 mar 2021, 12:57 zeg, is er nu een aflevering meer? nu ze nog met 10 zijn?
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, aangezien ze dan al een extra aflevering moeten voorzien die er eventueel niet komt afhankelijk van hoe het spel verloopt. Het zal volgens mij gewoon zoals in Zuid-Afrika zijn. Volgende aflevering zullen er waarschijnlijk 2 mensen naar huis moeten. De opdrachten in aflevering 2 zullen er waarschijnlijk zo op gevormd zijn dat 9 of 10 kandidaten niet veel uitmaakt, maar vaak is het toch zo dat het aantal kandidaten in een opdracht wel uitmaakt en langer met meer deelnemers dan gepland doorgaan zou dan problemen opleveren.
Gebruikersavatar

pieter.grauwels22 mar 2021, 18:06

 69
Om deze post te begrijpen gaan we van enkele veronderstellingen uit in hoofde van de makers die al eerder bevestigd werden door de makers zelf:

- de mol weet nooit op voorhand wie de afvaller is van die dag in principe
- de makers willen vermijden dat de kandidaten met 100% zekerheid weten wie de mol NIET is

Tijdens de proef van het namen zoeken willen de makers daarom vermijden dat er in totaal slechts één naam gevonden wordt. STEL dat dat gebeurt dan is er een kans dat dit net de naam is van de afvaller! Dit zou rampzalig zijn. Zo zouden er 9 groene schermen getoond worden en GEEN rood scherm. Dit betekent dat iedereen weet wie het rood scherm zou krijgen, maar die persoon zou dan toch niet afvallen. (Bovendien zou die persoon dan een oneerlijk voordeel hebben omdat deze dan weet dat hij volledig fout zit - maar dat terzijde)

DUS hoe lossen de makers het op dat er NIET net één naam gevonden wordt?

Dan zijn er twee mogelijkheden: ofwel wordt er geen naam gevonden gevonden ofwel worden er minstens 2 gevonden. Dit kan perfect gemanipuleerd worden ENKEL op voorwaarde dat de mol in de derde groep zit! Zo kan hij ervoor zorgen dat er niets gevonden wordt, maar als er 1 iemand iets zou vinden zou hij nog net enkele seconden voor het eindsignaal een tweede naam kunnen vinden. Als de mol in groep 1 of 2 zit is dit nooit 100% te garanderen.
Gebruikersavatar

molondope22 mar 2021, 18:21

 48  Uma
Kruipdier schreef: 22 mar 2021, 14:01 Als je verder gaat op mijn bericht heb ik nog iets gevonden ! Als je verder gaat op @Cedric zijn laatste bericht alleen maar versterkt! Kijk nu als ze met de eliminatie er 2 mollen in hebben zitten in het programma en elkander helpen ! Wie pakt de Dino en duid De naam van Kevin aan is wel noah ! En noah zat in de groep voor Kevin te vinden de naam te vinden en Kevin zat in de groep voor de naam van noah te vinden ! Ik vind het allemaal wat toevallig en voor het speciaal te maken ze met twee mensen de mol in de mol programma dit jaar , alleen heb ik mij de vraag hoe die finale gaat zijn met 3 dan ? Wat te ver gezocht ! Dan zou noah en Kevin de mol moeten zijn met 2 ! Ik vind het wel wat ver ! Maar ik ben aan denken. Hè 😂😂😂 wat denken jullie ?

Afbeelding
Afbeelding
wat doet een dino in een Duits kasteel aan de Moezel, wein saufen? of een tip voor de mol om de afvaller te kennen en zo 10 in het spel te houden voor één of andere opdracht volgende keer
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2021, 18:31

 1293  Uma
Wat doet een half opgegeten croque monsieur bij een plastieken skelet in een kerker?
Wat doet een Spaanse helm in een Duits kasteel?

Nog eentje, wat doet een krant die duidelijk digitaal geprint is en uit een recentere periode komt in een kasteel die ouder is dan het papier waar de krant op gedrukt is.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12