Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

JBB23 mar 2021, 11:20

 439  Uma
@Vermoljoen niet akkoord. Als je het fragment terug kijkt is het Philip die als eerste begint over haar afkomst.
Philip zegt "afkomstig van Nigeria", waarop Lennart zegt "ah ja haar roots", Lennart gaat direct naar wereldbol en vraagt "van waar komt ze" en dan antwoordt Philip "van Nigeria".

Dus hij geeft niet gewoon antwoord op de vraag van iemand anders, hij duwt ze eigenhandig in de juiste richting.


Ik vind na aflevering 1 dat vooral Kevin zich als mol gedraagt: gretig ingaan op nutteloze denkpistes (hooi), 3 minuten lang op 1 plaats blijven zoeken terwijl het hoefijzer daar nu net recht voor hem ligt (lijkt me de enige kandidaat die op 1 plaats blijft zoeken, wat dus vreemd is). En bij de knuffelproef Katrien afleiden van zijn tattoo ("ja dat is de blablablasaurus, maar het gaat over mijn vriend gaan he" --> dat weet hij toch niet a priori).
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2021, 11:52

 2354  Uma
Ah zo, mijn excuses. Dat heb ik verkeerd onthouden en op die manier is het inderdaad wel erg onmols.
Gebruikersavatar

SiMol23 mar 2021, 11:56

 264
Net voordat de dino geraden wordt, lijkt te montage ook te suggereren dat iedereen naar de dino aan het kijken is.
Iemand nam de dino vast, maar geeft het antwoord niet, ondertussen leek het alsof al de rest van de kandidaten toen ook naar de dino aan het kijken was.
Dus als iedereen zijn focus daarop heeft, lijkt het me logisch als mol dan snel het goede antwoord te geven en minder verdacht te worden.
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2021, 12:26

 2354  Uma
Sowieso snapte ik niet goed waarom iedereen opeens naar die dino liep om mee te kijken. Philip en Noah stonden er al en konden perfect samen zoeken naar een naam op de dino. Lennart en Jasmien kwamen er later bij terwijl ze beter konden verder zoeken naar andere namen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2021, 12:31

 8153
Het was een mooie gelegenheid om niet bezig te moeten zijn met zoeken hé 😉
Gebruikersavatar

Jan F23 mar 2021, 15:05

 2
Ik heb bij deze opdracht mogelijk uitkosten eens overlopen en proberen inschatten wat de spelers, mol en programmamakers zouden doen.
Wat zou de mol doen tijdens deze opdracht? En wat doe je als andere speler?
Hoe meer kandidaten er nog over zijn, hoe kleiner de kans dat je er uit gaat bij de volgende eleminatie. 1 op 10 ipv 1 op 9. Nu zijn er ook 4 personen die weten dat 1 van hen een rood scherm had; en dus misschien strategie tijdens de eleminatie gaan aanpassen, zelfs als ze misschien wel juist zaten. Dat verhoogt dus wel de kans van diegenen die geen rood scherm hadden. En elke naam is geld, dus nog een extra reden.
Als mol zou ik toch ook zorgen dat er meer dan 2 of 3 namen gevonden worden.
Als er maar 1 gevonden wordt en er is geen rood scherm, maakt dat voor velen duidelijk dat die persoon niet de mol is.
Als ze maar met 2 zijn, kan dat voor die 2 kandidaten ook veel zeggen. Als je zeer gespreid speelt, is de kans op rood scherm klein; dan is de kans groot dat de andere het rode scherm had als deze meer richting 1 persoon heeft gewerkt. Dan kan deze persoon voor de andere afvallen als mol.
Als bedenker zou ik de mol dus in het laatste team zetten om bovenstaande scenario's zeker te voorkomen. (Kevin - Dami - Samina)
Of met meer risico, deze briefen dat de mol er zeker enkele moet vinden?
Persoonlijk zou ik de mol dan Noah laten vinden uit sympathie en voor de spanning; kans is ook groot dat deze afvalt als er veel vragen zouden zijn over het spel in de mais. Deze heeft het minste info omdat hij er iets later bij kwam en dat houdt de hele plottwist van de start langer in leven. Al die moeite om iemand te wisselen en deze er dan in de eerste uitzending al laten uit gaan? Nee, dat doe je toch niet. Hiervoor bouw je toch een verzekering in door die zoekopdracht....

Philip kijkt maar even in de kast, Jasmien kijkt maar even naar de helm, Sven leest het etiket aan die bloemen niet, Samina en de croque, Kevin en het hoefijzer,..... Maar Dami was wel fanatiek in het zoeken tussen die muntjes. Ze moest Noah vinden. Maar daarna ziet ze de croque ook niet liggen terwijl ze zelf croques als mogelijk voorwerp zegt terwijl ze de trap af gaat?!

De voorwerp waarop hun naam gevonden wordt, heeft iets met hen te maken. Bij Sven wel over croque, Dino van Kevin, Annelotte paarden, Katrien Dr Bibber,... Dus waarom Noah op een munt? Wat was eigenlijk de link tussen Noah en die muntjes?
Dat hij geld moet verzamelen en dus niet de mol ?Wordt ook niet echt toegelicht.
Ze hebben het alleen over handbal en daar verdien je geen geld mee... 😉 . Lijkt me ook niets met student of orthopedagogie te maken te hebben. Ze hadden toch voor elke reservekandidaat persoonlijk voorwerp kunnen maken.
Zouden die andere namen op de munten van de andere reservekandidaten geweest zijn? Karen, Rachel, Milan, Kian(?)...
Gebruikersavatar

Killda23 mar 2021, 15:18

 26  Bert
Lijkt me wel ja, dat de namen op die munten alle Daft Punkers zijn
Dus als Mol wist je dan dat de bijkomende kandidaat altijd tussen de munten te vinden was
Gebruikersavatar

SiMol23 mar 2021, 15:23

 264
@Jan F
Munten verwezen naar de Daft-punkers, is expliciet gezegd geweest door Gilles (dacht via de voice over).

Kan wel aannemen dat je als kandidaat 1 munt opneemt en er staat een naam op dat je alle andere ook bekijkt.
Dus een kandidaat kan evengoed deze hint vinden, zonder dat dit onwaarschijnlijk is.

Denk niet dat de mol Noah verplicht moest nemen, om te vermijden dat deze zou afvallen.
Zou niet eerlijk zijn ten opzichte van de andere kandidaten.

Als de mol al gebrieft wordt, zal deze volgens mij namen moeten nemen die een sowieso een groen scherm hadden.
Gebruikersavatar

Jan F23 mar 2021, 16:43

 2
Samina heeft het zakje dat op de munten ook vast gehad en dus zien liggen maar niet verder gezocht. Dus niet zo voor de hand liggend of niet de intentie iets te vinden.
Ik zou als Play4 zijnde zeker een naam met rood scherm laten vinden. Een week langer De Mol is een week langer hoge kijkcijfers 😉
En als programmamaker zou ik zeker willen vermijden dat
* er maar 1 of 2 namen gevonden worden. Dat geeft spelers en kijkers te veel info vanaf de eerste uitzending.
* Noah er uit zou gaan. Zo blijft de speciale rol van Noah en dat mysterie behouden.
Laatst gewijzigd door Jan F op 23 mar 2021, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric23 mar 2021, 16:48

 2834  Uma
Ow, dit heb ik gemist.. De namen op de munten waren die van de Daft Punk-groepsleden? Wist ik niet of heb ik niet op gelet.
Interessant wel.
Morgen of overmorgen herbekijk ik de aflevering en zal ik er wat beter op letten.
Dank voor die info!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2021, 17:22

 8153
Jan F schreef: 23 mar 2021, 16:43 Ik zou als Play4 zijnde zeker een naam met rood scherm laten vinden. Een week langer De Mol is een week langer hoge kijkcijfers 😉
Ik denk niet dat er dit jaar een aflevering meer zal zijn dan anders. Volgens mij zullen er de volgende aflevering 2 naar huis gestuurd worden (cfr. Aflevering 2 in Zuid-Afrika: Hans was er die aflevering bij gekomen en dus moesten er 2 (Bouba en Jolien) naar huis ipv 1).
Gebruikersavatar

foxhunter23 mar 2021, 23:26

 100  Sven
Jasmien loopt overal langs maar ziet niks. Dino, wereldbol en Spaanse helm.
Beschuldigd Sven ervan zijn best niet te doen, maar Sven stond bij de snuggeren omdat Jasmien daar niet stond.
Speelt de ideale kandidaat (Sven: molboekje vol) die het teleurstellend vindt dat voor haar geen executie uitsluiting wordt gevonden.
Beschuldigd Noah ervan in het maisveld te hebben gestaan met de tweede mol.
Flapuitmol.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12