Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Dieter DN21 mar 2021, 22:08

 1
Jansen schreef: 21 mar 2021, 21:54 Ik vond vooral Jasmien verdacht hier, ze nam de Spaanse helm vast en bekeek hem van binnen en buiten en toch zag ze de naam van Samina niet.
net voor het beeld wisselt zie je nog iemand anders die helm opnemen, was wel te laat om te zien wie't was.
Gebruikersavatar

anja.mathijs21 mar 2021, 22:22

 391  Uma
Denk in dit uitzonderlijk geval, dat de mol hier wel zijn/haar best gedaan heeft om te zorgen dat er geen tweede afvaller in dezelfde aflevering geweest is.
Hetzij zelf de vragen zelf het slechts en te traag ingevuld , de mol kan toch geen rood scherm krijgen.
Ofwel de afvaller misschien uitzonderlijk wel kende en hem/haar veilig stelde door naambordje te vinden, was maar 300 euro.

Kandidaten gaan hier denk ik minder geneigd zijn namen te vinden, hoe meer schermen er zullen worden getoond, hoe minder kans om zelf af te vallen, zeker in deze fase van het spel.
Gebruikersavatar

Cedric21 mar 2021, 22:27

 2834  Uma
renzo.verdonckt schreef: 21 mar 2021, 21:50 De Mol gaat volgens mij weten wie af zou vallen (...)
Dit komt letterlijk élk jaar opnieuw terug, maar NEEN, de Mol weet NIET wie zal afvallen. Dit is bewust zo, zodat ook bij de Mol verbazing op het gezicht te zien zou zijn bij de eliminatie (voor het geval mensen de gezichten analyseren).
Gebruikersavatar

Nonline21 mar 2021, 22:29

Molerator  6547  Uma
Ik denk eigenlijk dat iedereen na het snelle vertrek van Jens wel gemotiveerd was om niet nóg iemand te laten vertrekken op dag 2. Ik denk ook wel dat àls de mol een naam zou vinden, dat wel enkel de naam van de afvaller zou zijn. Als de mol de naam van de afvaller niet kent, zou ik niet zien waarom die random €300 in de pot zou willen steken. Voor hem maakt het niet zo heel veel uit met hoeveel ze overblijven denk ik, de reis duurt 21 dagen, dus het aantal opdrachten zal wel gelijk blijven.
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt21 mar 2021, 22:42

 90  Uma
Cedric schreef: 21 mar 2021, 22:27 Dit komt letterlijk élk jaar opnieuw terug, maar NEEN, de Mol weet NIET wie zal afvallen. Dit is bewust zo, zodat ook bij de Mol verbazing op het gezicht te zien zou zijn bij de eliminatie (voor het geval mensen de gezichten analyseren).
Ja, maar als de naam van de afvaller gevonden werd (in het groepje van de Mol) dan hoeft de Mol ook geen verbazing te faken want er valt ook niemand af. Ik denk wel dat het bij deze opdracht nuttig was dat de Mol de naam wel wist. In het verder verloop van het spel is dat uiteraard beter dat de Mol de naam van de afvaller niet weet. Zo blijft de reactie ook oprecht.
Gebruikersavatar

salb21 mar 2021, 22:48

 352  Sven
Dieter DN schreef: 21 mar 2021, 22:08 net voor het beeld wisselt zie je nog iemand anders die helm opnemen, was wel te laat om te zien wie't was.
Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar

joni.eyers21 mar 2021, 22:57

 1
Mij viel het ook op dat sven zelf zei van dat zijn naam eventueel op een croque kon staan.
En dit was dan nog eens het geval.
Langs ene kant een beetje vreemd dat je op een croque komt in een ruimte gevuld met middeleeuwse attributen. Hier kom je toch niet direct op "croque".
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2021, 23:02

 3483  Uma
Ik zou in die ruimte meteen gezocht hebben naar een "croque odil".🙈
Gebruikersavatar

Jansen21 mar 2021, 23:04

 3423  Yens
kim.verhaeghe schreef: 21 mar 2021, 21:57 Wat mij enorm opviel, was dat Samina het skelet bijna op de croque legde... Zodat hij wel niet gevonden zou worden.
Klopt, toch kan ik me niet voorstellen dat Samina de mol is, dan wil je toch niet in die superviserende rol in de eerste opdracht zitten.
Gebruikersavatar

jelle.mayeur21 mar 2021, 23:12

 11
Wat we toch wel met zekerheid kunnen zeggen na deze proef, is dat 1 van de kandidaten wiens naam gevonden is geweest, een rood scherm zou gekregen hebben.

De namen die ingetikt zijn geweest, waren allemaal groen. Dus het rode scherm was voor 1 van de andere namen.

Weet iemand nog welke namen gevonden zijn geweest? Noah, Lennart,... en nog 2 dacht ik?
Dus 1 van deze 4 is niet de mol...
Gebruikersavatar

Loebas21 mar 2021, 23:18

 50
Als makers zou je toch zeker willen dat Noah niet afvalt, anders heeft de boodschap op het einde van de aflevering (2 mollen) veel minder effect. Het zou dus een slimme zet geweest zijn van de mol om de naam van Noah te vinden? Dami doet dat wel goed 😏Tussen al die munten was trouwens ook geen gemakkelijke plek..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12