Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

foxhunter24 apr 2021, 16:12

 100  Sven
@annebeestje
Ook thematisch is dat de croque / krok van Sven naast het skelet lag, alsof dit het laatste is dat deze persoon gegeten had. Is dit hem/haar fataal geworden en was dit de waarschuwing voor Kevin, Dami en Samina?
Gebruikersavatar

Cadfael03 mei 2021, 14:58

 229  Uma
Even een bedenking dat er niets mee te maken heeft, maar toch een leuke gedachte is:
Stel u voor dat Lennart de oorspronkelijke afvaller hier was en nu zou winnen, dan is hij gered geweest door mol Annelotte of verliezend finalist Annelotte 😱
Gebruikersavatar

Mol punt com11 mei 2021, 13:50

 2
Ik post echt nooit op dit forum en had een gekke theorie bij deze opdracht en nu de mol bekend is zou deze theorie ook nog gewoon kunnen kloppen dus vandaar dat ik hem toch nog even deel.

Lennart was mijn hoofdverdachte dus ik hield hem in de gaten bij deze proef. Hij deed niks merkwaardigs verdacht of onverdacht op het eerste zicht tot hij ineens in de laatste 10 seconden van de tijdslimiet een wel heel rare actie deed. Hij zei uit het niets: "Ah maar wacht eens, heeft Dami geen Nigeriaanse roots? Ah en hier staat een wereldbol, even kijken bij Nigeria. Voila, Dami!" Een heel specifieke redenering in de dying seconds van de opdracht.
Maar waarom zou de mol nog juist een naam vinden en 250 euro verdienen?
De volgende aflevering viel Dami af dus de kans is groot dat Dami ook degene was die normaal in die aflevering zou afvallen. Hij besloot dus om als mol 250 op te offeren om een kandidaat te redden en haar avontuur een paar dagen langer te maken. Hij zou dit later natuurlijk "goedmaken" door dubbel zo hard en genadeloos te mollen.
Gebruikersavatar

happyfello11 mei 2021, 14:06

 326  Uma
Niet alleen verschillende keren al vermeld, het was helemaal niet in de 'dying seconds'... 😲
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mei 2021, 14:39

 3483  Uma
Mol punt com schreef: 11 mei 2021, 13:50 Ik post echt nooit op dit forum en had een gekke theorie...

De volgende aflevering viel Dami af dus de kans is groot dat Dami ook degene was die normaal in die aflevering zou afvallen. Hij besloot dus om als mol 250 op te offeren om een kandidaat te redden en haar avontuur een paar dagen langer te maken. Hij zou dit later natuurlijk "goedmaken" door dubbel zo hard en genadeloos te mollen.
Die redenering steunt op een hypothese dat Dami de vorige aflevering (ook) als slechtste uit de bus zo komen.

a) in dat stadium van De Mol heeft vrijwel niemand een vaste verdachte en wordt er gewoonlijk gespreid op 3 of 4 kandidaten
b) hoe zou Lennart kunnen weten op wie Dami zal stemmen, nog voor ze gestemd heeft?
c) a priori is jouw theorie helemaal tegen de al of niet ongeschreven regels van het spel in: een kandidaat die helemaal fout zit, in het spel houden om aldus de kansen van kandidaten die een beter resultaat halen te verlagen.

Je eerste zin daarentegen klopt helemaal: het is een gekke theorie.🤓I
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mei 2021, 18:03

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:De vragenlijsten waren al ingevuld en dus was het rode scherm gekend (door GDC en de redactie).
Ah, ok, maar dan lijkt het me niet zozeer een actie van de mol, maar opgedrongen door de redactie om niemand in die aflevering te elimineren (en dat lijkt me dan wel aanvaardbaar).
In ieder geval: mijn excuses aan @Mol punt com . Ik had jouw bericht te rechtlijnig gelezen en ik vermoed dat chicawah's verduidelijking dichter de intentie benadert (een terechte ...euh... terechtzetting voor mij), in welk geval de theorie toch niet zo gek is.
Gebruikersavatar

Mol punt com11 mei 2021, 21:24

 2
happyfello schreef: 11 mei 2021, 14:06 Niet alleen verschillende keren al vermeld, het was helemaal niet in de 'dying seconds'... 😲
Mijn excuses als dit eerder al gezegd is geweest, zoals ik al zei ben ik mij niet zo bekend met het forum. Wat de dying seconds betreft kan het zijn dat ik fout ben het is ook al even geleden die aflevering 😜
Gebruikersavatar

happyfello11 mei 2021, 21:49

 326  Uma
No worries !!!
Gebruikersavatar

Taupe07712 mei 2021, 12:52

 767  Yens
ex-molinator schreef: 11 mei 2021, 14:58 Die redenering steunt op een hypothese dat Dami de vorige aflevering (ook) als slechtste uit de bus zo komen.

a) in dat stadium van De Mol heeft vrijwel niemand een vaste verdachte en wordt er gewoonlijk gespreid op 3 of 4 kandidaten
b) hoe zou Lennart kunnen weten op wie Dami zal stemmen, nog voor ze gestemd heeft?
c) a priori is jouw theorie helemaal tegen de al of niet ongeschreven regels van het spel in: een kandidaat die helemaal fout zit, in het spel houden om aldus de kansen van kandidaten die een beter resultaat halen te verlagen.
a) Af en toe zijn er uitzonderingen zoals Gillesdie vorig jaar all-in ging op Bart in aflevering 1.

b) Zoals @chicawah.janssen zei waren de vragen al gepasseerd en op één keer Pieter met Jeffrey wordt de mol niet geïnformeerd over de afvaller. Tenzij ze nu uitzonderlijk toch beslist hadden van Lennart te informeren? Mogelijk zien we hierover iets zondag. De theorie van met 10 moeten blijven voor de bunkeropdracht. 🤷🏻‍♂️ Ik ben er geen voorstander voor van dat de mol die info bezit.
Maar dat de mol niet weet wie de afvaller is, is eerder opdat deze authentiek zou reageren en verrast zijn. Dit is dan wel een andere situatie.
In WIDM hebben ze dit (ook weer) gedaan dit jaar - ik spoil niets.

c) een kandidaat die ruit ligt erin houden, betekent niet automatisch dat degenen die dan een beter resultaat hebben minder kansen hebben erna hoor. Maar bon dat zijn statistische details.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12