Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

stijn.bonte28 mar 2021, 22:28

 12
Het moment dat Katrien beslist bij de andere te gaan zien is Philip alleen, ook perfect om paar keer op verkeerde toets te drukken.
We zien Kevin oefenen maar niemand anders echt.
Katrien lijkt altijd alsof ze dingen weet en zich afzijdig wil houden.
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 mar 2021, 22:30

 2354  Uma
Ik zou het al helemaal te gek vinden als we in de laatste aflevering beelden krijgen te zien van de Mol die alleen in een kamer is en met heel veel plezier meerdere keren die toets indrukt :mrgreen:
Gebruikersavatar

SiMol28 mar 2021, 22:31

 264
Vermoljoen schreef: 28 mar 2021, 22:27 Inderdaad, helemaal mee eens. Mijn Philip-tunnel begon toen een beetje in te storten...

Hij drukte tijdens de repetitie inderdaad een aantal keer op de foute toets, maar de kers op de taart, 1.000 euro niet in de pot spelen, deed hij niet. Dat zou enorm zonde zijn als Mol vind ik. Niemand had het raar gevonden als het hem niet was gelukt.
Inderdaad, al had ik wel de indruk dat Philip zijn stuk wel veruit het makkelijkst te spelen was, maar ik heb geen muziek achtergrond. Dus dan kan hij misschien 'bijna' niet anders dan juist te spelen. Hele groep kijkt er ook op, dus kan een moment zijn om je onverdacht naar de groep te maken 🤔
Zie mijn andere post, maar misschien wil de montage dit jaar de mol wel eens verdacht in beeld brengen in het begin, omgekeerde psychologie.

Is er iemand die piano speelt die de moeilijkheid van de stukken kan inschatten op het forum?
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 mar 2021, 22:33

 2354  Uma
Ik speel nu al best lang piano (7 jaar zelfs), dus ik had deze opdracht megaleuk gevonden. Morgen zal ik even kijken of ik iets kan ontdekken...
Gebruikersavatar

tim.roelants28 mar 2021, 22:45

 8  Uma
De mol heeft ook voorkennis he. Zal thuis 10000 keer hebbe liggen oefenen op een piano voor dit te kunnen. Ik vond katrien daarom heel vlot en netjes piano spelen maar annelote meer gespannen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 mar 2021, 22:45

 1690  Sven
Kevin zei dat hij een moeilijker stuk kreeg dan degenen die wel piano konden spelen.
Gebruikersavatar

Cat_Cl28 mar 2021, 22:47

 38  Philippe
Ik ben vooral benieuwd naar de stelling van Kevin (ik denk toch dat hij het was die het zei) dat zijn stuk moeilijker was om te spelen dan dat van Katrien? Hij vroeg zich openlijk af hoe het kwam dat iemand met nul ervaring een moeilijker stuk kreeg dan iemand die wel voorkennis had. Maar ik speel zelf ook geen piano dus geen idee of dit effectief zo is?
Gebruikersavatar

Klaartje28 mar 2021, 22:53

 2245  Uma
Ik heb bij deze opdracht, in combinatie met de karaoképroef, opnieuw hetzelfde gevoel als vorig jaar bij de combi-opdrachten fetabeeldhouwen en archeologische opgravingen. Toen zei ik ook al dat het weer 'bloody obvious' was dat de mol bij de opgravingen moest zitten, omdat je daar invloed had op beide opdrachten. Je kon de fetabeeldhouwers toen al afschrijven als potentiële mol en dat bleek achteraf ook nog te kloppen.

Zoiets gebeurt bijna elk seizoen. De laatste keer dat de Mol niet in zo'n positie zat, is geleden van Pieter, die in de worstelopdracht (Lucha libre heette dat zeker?) zat, wat toen niet de gunstigste positie was om te mollen.

Nu ook weer: één groep (de pianisten) doet een opdracht en die heeft nu zelfs rechtstreeks invloed op de proef van de andere groep (de karaoké) en tegelijkertijd kan de Mol ook nog saboteren bij het aanleren van het pianostuk. Dan is de conclusie: de Mol zit bij de groep waar je het meeste invloed hebt. Bij de pianisten dus. Kevin is eruit, dus blijven er nog maar drie potentiële mollen over. En dat na twee afleveringen.

Maken ze ook dit seizoen weer diezelfde "fout"? Of komen de makers nu eens wel origineel uit de hoek wat betreft zo'n combi-opdrachten door hun Mol gewoon in die karaokéwagen te zetten?

Anders wordt het zo ontzettend voorspelbaar...
Gebruikersavatar

Elrond28 mar 2021, 22:55

 84  Sven
Jansen schreef: 28 mar 2021, 22:04 Even over nagedacht: misschien is Katrien hier toch verdacht? De voor de hand liggende reden waarom Kevin verkeerd speelde was dat Annelotte hem moedwillig verkeerd heeft leren spelen, maar het kan misschien ook zijn dat Katrien het juiste corrigeerde in iets verkeerds? Kleine kans maar misschien toch mogelijk?
+ Indien Katrien de mol zou zijn, dan was dit geen evidente mol-opdracht. Haar liefde voor klassieke muziek heeft ze in de eerste aflevering gedeeld, dus zouden de anderen vreemd opkijken als ze aan de ontbijttafel voor de klassiekers zou kiezen, ipv de klassieke muziek.

Ze kan geen fouten maken tijdens het concert dus moet ze op zoek naar andere manieren, de verkeerde noot induwen als Philip er niet bij is en/of inderdaad iets verkeerd aanleren aan Kevin of Philip. Misschien rekende ze er op dat Philip er sowieso niet in zou slagen en leerde ze het hem dus voorbeeldig aan (een 'simpel' stuk verkeerd aanleren valt ook harder op), om dan naar Kevin te gaan en hem subtiel één of twee verkeerde noten aan te leren (als de meester zegt dat je fout bent, dan ben je fout).

Zou haar dus zeker niet uitsluiten
Gebruikersavatar

Cat_Cl28 mar 2021, 23:02

 38  Philippe
Klaartje schreef: 28 mar 2021, 22:53 Ik heb bij deze opdracht, in combinatie met de karaoképroef, opnieuw hetzelfde gevoel als vorig jaar bij de combi-opdrachten fetabeeldhouwen en archeologische opgravingen. Toen zei ik ook al dat het weer 'bloody obvious' was dat de mol bij de opgravingen moest zitten, omdat je daar invloed had op beide opdrachten. Je kon de fetabeeldhouwers toen al afschrijven als potentiële mol en dat bleek achteraf ook nog te kloppen.

Zoiets gebeurt bijna elk seizoen. De laatste keer dat de Mol niet in zo'n positie zat, is geleden van Pieter, die in de worstelopdracht (Lucha libre heette dat zeker?) zat, wat toen niet de gunstigste positie was om te mollen.

Nu ook weer: één groep (de pianisten) doet een opdracht en die heeft nu zelfs rechtstreeks invloed op de proef van de andere groep (de karaoké) en tegelijkertijd kan de Mol ook nog saboteren bij het aanleren van het pianostuk. Dan is de conclusie: de Mol zit bij de groep waar je het meeste invloed hebt. Bij de pianisten dus. Kevin is eruit, dus blijven er nog maar drie potentiële mollen over. En dat na twee afleveringen.

Maken ze ook dit seizoen weer diezelfde "fout"? Of komen de makers nu eens wel origineel uit de hoek wat betreft zo'n combi-opdrachten door hun Mol gewoon in die karaokéwagen te zetten?

Anders wordt het zo ontzettend voorspelbaar...
Ik heb mijn oog voorlopig laten vallen op Lennart, maar ik geef toe dat ik idd ook twijfel omdat het logischer zou zijn als de mol in de groep van de pianospelers zat. Maar ik hoop ook dat dit niet het geval was dit jaar, anders wordt het inderdaad wat te voorspelbaar...
Gebruikersavatar

Cadfael28 mar 2021, 23:05

 229  Uma
Ook zien we Philip enkele keren die valse noot fout indrukken, maar het lijkt dat Katrien er niet echt iets op zegt. Het kan zijn dat Katrien Philip geleid heeft naar die valse noot.
Gebruikersavatar

Cedric28 mar 2021, 23:07

 2834  Uma
Bij sommige opdrachten is de positie van de kandidaat ook al maanden op voorhand te voorspellen..

Herinner u Mexico waar met een wagen op circuit geracet werd... Uiteraard was Jeffrey (in het dagelijks leven chauffeur) diegene die de groep zou kiezen om aan het stuur plaats te nemen.
In hetzelfde opzicht wisten we nu al meteen dat Katrien deze piano-opdracht zou doen (en dat Sven het goed zou doen met de wijn).

Een extra reden voor mij om Katrien niet als Mol te zien, want iedereen zou haar hier extra in het oog houden.

Het aspect van de 'valse noot' die aan de rem verbonden is vind ik niet te onderschatten...
Want misschien is dit zoals de ouzo-opdracht vorig jaar: Alina raakte het verste en haalde in theorie het meeste geld binnen, maar in realiteit had zij naar verhouding in die opdracht net het minste binnengebracht en dus goed gemold door ervoor te zorgen dat anderen niet beter zouden kunnen doen.
In dat opzicht kan Philip misschien toch de Mol zijn. In theorie het prachtig gedaan en 1000€ opgeleverd, maar in praktijk misschien wat héél veel op de valse noot gaan duwen..

Een opdracht om nog eens enkele dagen te laten bezinken en wat meer over na te denken..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14