Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric29 mar 2021, 00:34

 2834  Uma
stijn.bonte schreef: 28 mar 2021, 22:28 Het moment dat Katrien beslist bij de andere te gaan zien is Philip alleen, ook perfect om paar keer op verkeerde toets te drukken.
We zien Kevin oefenen maar niemand anders echt.
Katrien lijkt altijd alsof ze dingen weet en zich afzijdig wil houden.
Ik vond het ook wel opvallend dat Philip even buiten ging oefenen.
Enerzijds énorm knap hoe hij het stuk puur visueel memoriseerde, dus enkel met zijn handen en zijn geheugen, zonder piano of partituur.
Maar even naar buiten gaan kan ook ideaal zijn om even met een producer te overleggen..
Gebruikersavatar

Cadfael29 mar 2021, 01:19

 229  Uma
Cedric schreef: 28 mar 2021, 23:07 In hetzelfde opzicht wisten we nu al meteen dat Katrien deze piano-opdracht zou doen (en dat Sven het goed zou doen met de wijn).

Een extra reden voor mij om Katrien niet als Mol te zien, want iedereen zou haar hier extra in het oog houden.

Het aspect van de 'valse noot' die aan de rem verbonden is vind ik niet te onderschatten...
Want misschien is dit zoals de ouzo-opdracht vorig jaar: Alina raakte het verste en haalde in theorie het meeste geld binnen, maar in realiteit had zij naar verhouding in die opdracht net het minste binnengebracht en dus goed gemold door ervoor te zorgen dat anderen niet beter zouden kunnen doen.
In dat opzicht kan Philip misschien toch de Mol zijn. In theorie het prachtig gedaan en 1000€ opgeleverd, maar in praktijk misschien wat héél veel op de valse noot gaan duwen..

Een opdracht om nog eens enkele dagen te laten bezinken en wat meer over na te denken..
Kan je bijvoorbeeld ook over Katrien of Annelotte zeggen. €1000 binnengebracht, want het zou opvallen als ze fout speelden, maar tijdens het aanleren proberen mollen op verschillende manieren. Het fout aanleren, op de valse noot drukken of iemand aansturen om er op te drukken,...
Gebruikersavatar

joachim.morrens29 mar 2021, 01:24

 200  Yens
Ik vond hier toch echt Annelotte verdacht om Kevin 'verkeerd' te laten spelen.
En heel opvallend: in wat ze hebben laten zien op TV zei Katrien daar helemaal niks van tijdens de verdachtmakingen...

Sowieso is een mogelijke tunnel nu dat Annelotte de mol is, en dat Katrien het op dit moment heeft "doorgehad", en tot in de finale meegaat als winnaar 😂 (en dan in de interviews na de finale, met winnaar Katrien: "ja, bij het pianospelen werd het voor mij echt duidelijk ...."

1 van de vele mogelijke tunnels... 😜
Gebruikersavatar

elke.vl29 mar 2021, 04:17

 14  Sven
tim.roelants schreef: 28 mar 2021, 22:45 De mol heeft ook voorkennis he. Zal thuis 10000 keer hebbe liggen oefenen op een piano voor dit te kunnen. Ik vond katrien daarom heel vlot en netjes piano spelen maar annelote meer gespannen.
Waarom zou de mol op deze opdracht op voorhand oefenen? Is net beter dat die geen piano kan spelen toch 😜
Gebruikersavatar

Mer2829 mar 2021, 09:53

 302
Ik heb zelf de partituur eens opgezocht op MuseScore, en stel we kijken naar maat 11-14 (wat overeenkomt met het geel stukje), dan komen er ook mollen voor. Het is dus niet enkel Katrien die mollen speelt.
Afbeelding
Afbeelding



EDIT : ik was er van uitgegaan dat Katrien mollen moest spelen in haar passage want dacht het ergens gelezen te hebben (is dus fout van mij). De enige gespeelde passage waar volgens mij dus een mol in voor kwam is de gele passage, maar die was denk ik voor Kevin, dus dit is een dood spoor.
Gebruikersavatar

katrin.schäfer29 mar 2021, 11:31

 24
als ik de mol was...zou ik het liefst aan de piano zitten en zeggen dat ik er niks van ken. ik zou er wat op tokkelen en de foute noot vinden (die was toch goed hoorbaar fout)...zeggen "bah wat klinkt dat fout"..."vind je niet dat dat fout klinkt?" ...altijd weer... en als de andere groep later zegt dat ze dan altijd remden daardoor zou ik geschokken zijn dat ik daar de hele tijd op gedrukt had... of zo😂😂😂
Gebruikersavatar

JBB29 mar 2021, 11:36

 439  Uma
julie.vantilt schreef: 28 mar 2021, 23:54 Niet zeker of dit al vermeld werd, maar de 3de partituur is gemarkeerd in de typische oranje kleur die dit seizoen typeert. Da’s Annelotte, als ik me niet vergis.
Afbeelding
Ik heb het ook al ergens bij verborgen tips gepost, maar omdat het hier ook wel past: de kleur oranje is niet exact hetzelfde. Maar het blijft een mogelijke verborgen tip.
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2021, 12:18

 8153
julie.vantilt schreef: 28 mar 2021, 22:24 mol elisabeth
Die deed niet mee. :mrgreen:
Mol Elisabet daarentegen heeft eens zeer opvallend haar toren omgeduwd. Het werd zo opvallend in beeld gebracht dat ik dacht dat ze aan het nepmollen was.
Gebruikersavatar

Mer2829 mar 2021, 12:43

 302
Heb nog eens nagekeken en na een tijdje, wanneer de leerkracht bij Philip is, verbetert Annelotte Kevin en zegt ze dat Kevin een beetje hoger moet spelen. Vervolgens zien we dan deze noten gespeeld.
Afbeelding
Deze noten zouden enkel kunnen overeenkomen met deze maat in Kevin zijn stuk (maar het kan ook een andere maat zijn maar dan fout gespeeld):

Afbeelding
Er zijn immers links twee halve tonen tussen de gespeelde noten (sol kruis en la), dan zijn er vervolgens vijf halve tonen tussen de gespeelde noten ( si, do, do kruis, re, en re kruis) en op het einde weer twee halve tonen tussen de gespeelde noten (fa en fa kruis). Indien dit die maat is heeft Annelotte het wel juist aangeleerd en dan zien we hier eigenlijk een door Kevin gespeelde si mol (aangezien er in deze maat een si mol voorkomt).

Later komt echter Katrien er weer bij en zegt ze dat het stuk fout gespeeld wordt en dat Kevin zijn linkerhand hoger moet, wat heel raar is aangezien Annelotte op het begin al zei om hoger te spelen.

Zelf denk ik dat Kevin vanaf het moment dat de leerkracht weg was per ongeluk terug fout is beginnen spelen, dan verbeterde Annelotte hem maar na een tijd begon Kevin het weer fout te spelen zonder dat ze het doorhad (of zonder dat ze het wou veranderen) en toen kwam Katrien die hem dan weer verbeterde. Er zijn echter zoveel mogelijkheden afhankelijk van hoe je er naar kijkt dat ik wel niet zeker ben van deze conclusie. (Het zou misschien zelfs kunnen zijn dat Kevin expres fout is beginnen spelen om eens te testen of dat Annelotte of Katrien mollen zouden kunnen zijn)
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 mar 2021, 13:18

 2354  Uma
Mer28 schreef: 29 mar 2021, 10:19 Ik heb zelf de partituur eens opgezocht op MuseScore, en stel we kijken naar maat 11-14 (wat overeenkomt met het geel stukje), dan komen er ook mollen voor. Het is dus niet enkel Katrien die mollen speelt.
Afbeelding
Afbeelding



EDIT : ik was er van uitgegaan dat Katrien mollen moest spelen in haar passage want dacht het ergens gelezen te hebben (is dus fout van mij). De enige gespeelde passage waar volgens mij dus een mol in voor kwam is de gele passage, maar die was denk ik voor Kevin, dus dit is een dood spoor.
Oh, hier zie ik inderdaad wel mollen en kruisen staan. Die zag ik op de andere foto niet, maar dat zal waarschijnlijk zijn doordat die wat wazig was.
Gebruikersavatar

Jimmy29 mar 2021, 13:20

 197  Anke
SiMol schreef: 28 mar 2021, 22:31 Is er iemand die piano speelt die de moeilijkheid van de stukken kan inschatten op het forum?
Stuk 1 tot 3 zijn ongeveer gelijkaardig van moeilijkheid en op zich vrij eenvoudig te leren.
Stuk 4 is iets moeilijker om als beginner te beheersen.

Het lijkt me dus logisch dat Katrien het laatste stuk heeft gespeeld.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14