Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

The hunter08 apr 2021, 10:10

 282  Uma
Witse schreef: 08 apr 2021, 01:28 De reden waarom ik Annelotte niet zie als Mol is de opdracht met de wijnglazen, na 50 meter liggen de 2 glazen in de grond en stopt het voor haar. Zou behoorlijk flauwtjes zijn voor een Mol. Ook bij de dogsitters doet ze nog een poging op het laatst om het aantal teefjes te corrigeren.
Ook als mol kan Annelotte de glazen per ongeluk laten vallen, dat hoeft daarom geen sabotage te zijn. Als ze als kandidate daar de glazen kan laten vallen, kan dat ook als mol.
Gebruikersavatar

mjohlan08 apr 2021, 10:28

 328  Yens
bloedhond schreef: 08 apr 2021, 08:41 ...
Wat ik de hele tijd eigenlijk gewoon wil zeggen is dat mocht Katrien en Annelotte de mol zijn dat de opdracht volgens mij anders was verlopen zodat ze niet verplicht waren om 1000 euro te verdienen of anders heel verdacht zijn en zodat ze een goede kans hadden om subtiel te mollen.
...
En sinds wanneer is "subtiel mollen" een verplichting? Voor hetzelfde geld opteren ze eens voor een 'in your face"-mol zoals Philip. Ongeloof heeft al eerder ongeluk met zich meegebracht.
Gebruikersavatar

Jansen08 apr 2021, 11:04

 3423  Yens
bloedhond schreef: 08 apr 2021, 08:41 Over die toets zou ik me als mol echt geen zorgen maken, die onervaren pianisten doen dat zelf wel vooral om dat het dicht bij een juiste toets lag die ze nodig hadden voor het muziekstuk.(kuch Philip) Het zou ook een beetje flauw zijn als ervaren pianist mol om die knop zitten te drukken maar dat is mijn mening.
Dit. Helemaal mee akkoord. Ik denk dat er teveel waarde gegeven wordt aan de valse noot. Als 2 van de 4 pianisten, nog nooit achter een piano gezeten hebben, dan kan je er van op aan dat de valse noot meerdere keren zal worden ingedrukt. Zeker omdat de valse noot vlak bij de noten lag die ze effectief moesten spelen. Ook als de mol hier wel bij zit, dan weet je toch niet wat de impact ervan is op de karaoke opdracht omdat je geen zicht hebt op wat er zich op dat ogenblik afspeelt in het busje.
Gebruikersavatar

Poirot08 apr 2021, 11:06

 299
Heeft er iemand een foto van de valse noot?
Gebruikersavatar

Klaartje08 apr 2021, 11:19

 2245  Uma
@bloedhond Over dat 'nuchter': dat was niet bedoeld in de zin dat ik zou menen dat jij het niet nuchter bekijkt, in tegendeel zelfs. Met nuchter bedoel ik meer: het zal wel weer zo zijn dat de mol in de opdracht moet zitten waar er invloed is op twee opdrachten tegelijkertijd, dat zou weer heel 'nuchter' bekeken zijn van de makers. Die ene pianotoets moet namelijk ingedrukt worden, anders bestaat de kans dat alle moeite van het installeren van dat systeem (er zijn extra beelden op Telenet daarover) voor niks zou zijn geweest. Bovendien, ik dacht gezien te hebben dat die ene 'valse toets' niet direct naast een toets lag die ze moesten spelen, er zat nog één toets tussen. Je moest al 'met uw handen gaan vliegen' (zoals Katrien opmerkte over Philips gedrag aan de piano) om twee toetsen verder die verkeerde toets aan te raken.

Wat Katrien betreft: van haar wisten alle kandidaten vooraf al dat zij van klassiek houdt (o.m. opera) en dat ze zeer goed piano kan spelen (ze had het al voor de groep gedemonstreerd). Die kon eigenlijk niet onder die opdracht uit, mol zijnde of niet. Zich niet opgeven voor die proef zou wel heel opvallend zijn. (Dat hebben anderen hierboven ook al gezegd)
Van Annelotte wisten de anderen niet hoe goed ze was op de piano. We weten ook niet of ze dat aan anderen verteld heeft. Als zij zich niet opgaf voor die opdracht, zou dat minder verdacht zijn overgekomen.
Eigenlijk is het veel verdachter dat Philip en Kevin, twee 'muziek-analfabeten', zich opgaven voor die opdracht. Van Kevin weten we dat hij niet de mol is, maar als Philip de Mol zou zijn, dan heeft hij zich heel goed in die opdracht weten te manoeuvreren. En als hij de mol is, weet hij vooraf ook wat er gebeurt als er op die ene toets wordt gedrukt (wat we hem dan ook nog eens veelvuldig zien doen, althans de beelden die ze ons tonen moeten dat toch suggereren). Heel goed gedaan van Philip, als hij de mol is, of juist heel goed gedaan van Katrien die Philip leerde pianospelen (en hem veelvuldig op die toets liet drukken)

Als je in de karaoke-opdracht zit, heb je als mol geen invloed op het resultaat en het geld dat verdiend wordt in de piano-opdracht, in het omgekeerde geval heb je invloed op het geld dat binnengehaald wordt in de twee opdrachten.

Was de mol 'verplicht' om 1000 euro binnen te halen? Zoals jij het ziet natuurlijk wel. Is het in het verleden al gebeurd dat de mol 1000 euro binnenhaalde? Ik zou het begot niet weten, ik 'follow the money' niet zo zeer. Wat ik wel weet is dat er in de karaoke ook 4000 euro te verdienen was. Als de mol ervoor gezorgd heeft dat die toets genoeg keren werd ingedrukt (door zelf te drukken of iemand van de andere pianisten dat te laten doen), creëert die genoeg chaos in de vrachtwagen, zodat de mensen in de laadruimte van de vrachtwagen heel veel moeite hebben om a) in het ritme te blijven zingen b) de woorden uit te beelden. Op die manier kan de mol als pianist misschien zelfs meer dan 1000 euro 'verlies' in de vrachtwagen veroorzaken, het hoeft maar 1 keer fout te gaan en de mol heeft al een nuloperatie, want dan zijn die 1000 euro, die hij of zij als pianist 'verplicht' is (aan zijn of haar stand) binnen te halen al 'gecompenseerd'.

Maar nu ga ik ermee stoppen, want als straks zou blijken dat Jasmien de Mol is, dan is al deze argumentatie nutteloos (maar dan heeft de mol in de karaoke ook twee keer onnodig geld binnengebracht (en dat was meer dan 1000 euro, een keer +800 en een keer +300)). De enigen die het als Mol goed hebben gedaan in de karaoke-opdracht zijn Lennart (door maar 350 euro of bijeen te zingen en slecht 'heks' uit te beelden) en Sven (die zo uit de maat zong dat hij sowieso op nul kwam te staan). Jasmien en Samina hebben daar veel te veel geld binnengehaald, de anderen (Dami, Noah) waren niet de mol. Die laatste zinsnede zal wellicht later de enige juiste uitspraak zijn van al wat ik hier heb geschreven.😉
Gebruikersavatar

Witse08 apr 2021, 11:26

 4
The hunter schreef: 08 apr 2021, 10:10 Ook als mol kan Annelotte de glazen per ongeluk laten vallen, dat hoeft daarom geen sabotage te zijn. Als ze als kandidate daar de glazen kan laten vallen, kan dat ook als mol.
Tja is mogelijk, maar een mol kent de opdrachten ruim op voorhand, en heeft dus tijd om te oefenen als het de bedoeling is om ver mee te gaan in de opdracht om zo veel mogelijk te kunnen saboteren. Verre van geslaagd dan lijkt me.

En nu ik er over nadenk, Katrien zei ook dat ze ervaring had met plateaus dacht ik. Maar waar kan een vaatchirurg van 39 ervaring opgedaan hebben? Thuis dan, voor de start van de mol?
Gebruikersavatar

stefan.luyckx08 apr 2021, 11:29

 34  Bert
Klaartje schreef: 08 apr 2021, 11:19 Eigenlijk is het veel verdachter dat Philip en Kevin, twee 'muziek-analfabeten', zich opgaven voor die opdracht. Van Kevin weten we dat hij niet de mol is, maar als Philip de Mol zou zijn, dan heeft hij zich heel goed in die opdracht weten te manoeuvreren. En als hij de mol is, weet hij vooraf ook wat er gebeurt als er op die ene toets wordt gedrukt (wat we hem dan ook nog eens veelvuldig zien doen, althans de beelden die ze ons tonen moeten dat toch suggereren). Heel goed gedaan van Philip, als hij de mol is, of juist heel goed gedaan van Katrien die Philip leerde pianospelen (en hem veelvuldig op die toets liet drukken)
Die valse noot is natuurlijk alleen van toepassing tijdens het karaoke-spel. Ze hebben veel langer geoefend dan dat. Al die beelden van Philip die de toets indrukt kunnen net zo goed buiten de karaoke-opdracht zijn genomen.
Ik vraag me ook af of de programmamakers er dan niet voor zouden zorgen dat er op die moment toch minstens 1 piano wordt bespeeld door de mol zodat de toets voldoende maar ook niet veel te dikwijls wordt ingedrukt. (Als dat waar is dan zit ik wel op de foute mol haha)
Gebruikersavatar

Witse08 apr 2021, 11:36

 4
Jansen schreef: 08 apr 2021, 11:04 Dit. Helemaal mee akkoord. Ik denk dat er teveel waarde gegeven wordt aan de valse noot. Als 2 van de 4 pianisten, nog nooit achter een piano gezeten hebben, dan kan je er van op aan dat de valse noot meerdere keren zal worden ingedrukt. Zeker omdat de valse noot vlak bij de noten lag die ze effectief moesten spelen. Ook als de mol hier wel bij zit, dan weet je toch niet wat de impact ervan is op de karaoke opdracht omdat je geen zicht hebt op wat er zich op dat ogenblik afspeelt in het busje.
De mol is toch op voorhand geïnformeerd over de opdrachten en waar er kan gemold worden? 🤯
Medekandidaten die geen verstand hebben van pianospelen in een slecht daglicht plaatsen door hen verkeerde noten aan te leren en hen laten falen voor de opdracht, nog een paar keer de valse noot induwen om de anderen in het busje het lastig te maken en zelf je pianostukje prefect spelen om niet verdacht over te komen, een ideale combo toch?
Gebruikersavatar

Jansen08 apr 2021, 11:54

 3423  Yens
Natuurlijk weet de mol wat de bedoeling is van de valse noot. Hij of zij kan echter niet precies weten wat er gebeurd in het karaokebusje op het ogenblik dat de valse noot wordt ingedrukt. De mol zal zeker weten dat er dan een lichtje gaat branden en de chauffeur in het busje dan op de rem trapt. Het is toch ook belangrijk dat die actie als gevolg heeft dat er iets mislukt in het busje. Ik kan me voorstellen dat het impact heeft als iemand op dat ogenblik aan het zingen is. Zingen en plots beginnen rondschuiven zal meer impact hebben dan pakweg iets uitbeelden zodat Dami en Jasmien een woord kunnen raden.
Gebruikersavatar

Klaartje08 apr 2021, 12:13

 2245  Uma
Jansen schreef: 08 apr 2021, 11:04 Dit. Helemaal mee akkoord. Ik denk dat er teveel waarde gegeven wordt aan de valse noot.
Even dit eruitgepikt. Misschien geven we juist niet genoeg waarde aan die valse noot. Straks blijkt dat nog één van de echte hints te zijn die de makers er moedwillig hebben ingestoken. Dan heeft die valse noot (die blijkbaar een la-mol of A-mol of Gis is) wel degelijk heel veel 'waarde'. Maar dat is een discussie voor onder 'Verborgen hints'. viewtopic.php?f=90&t=4755😉
Gebruikersavatar

Jansen08 apr 2021, 12:33

 3423  Yens
@Klaartje
De valse noot als hint. Zou wel tof zijn 😃.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 apr 2021, 12:48

 767  Yens
Witse schreef: 08 apr 2021, 11:26 En nu ik er over nadenk, Katrien zei ook dat ze ervaring had met plateaus dacht ik. Maar waar kan een vaatchirurg van 39 ervaring opgedaan hebben? Thuis dan, voor de start van de mol?
Studentenjob, vakantiejob, bijjob...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14