Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mjohlan31 mar 2021, 16:01

 328  Yens
@Addow : Bedankt, ik wist dat we op je scherpzinnig oog konden vertrouwen. 🙂
En als laatste vraag: Wat en waarom die bizarre fluittoon bij Kevin's pianospel in de kerk? Larsen-effect?
Ik begon er zowat van te blaffen.😉
Gebruikersavatar

Paraceta31 mar 2021, 16:10

 717  Sven
Bij het herbekijken werd er nog een mysterie opgelost van deze opdracht. Ik vroeg me al heel de tijd af waarom er zulke rare switches waren in wie aan welke piano zat (bv. Kevin die in een kamertje apart gaat spelen terwijl Annelotte zijn plaats inneemt; Katrien die ook in 2 verschillende kamers oefent). Maar dat is nu opgelost dus, want in de voice-over wordt verteld dat alleen de twee oefenpiano's een "valse noot" hebben. Daarom was het dus waarschijnlijk belangrijk (vanuit de productie) dat iedereen eens aan de oefenpiano's had gezeten.
Gebruikersavatar

filip.sme01 apr 2021, 12:13

 3
Weet iemand welke noot Philip verkeerd speelt tijdens het uitvoeren van de opdracht? Ik vind het verdacht dat hij slechts één fout en mocht die fout nu net de noot zijn die hij tijdens het oefenen niet mocht maken, zou ik dat nog verdachter vinden. Dan zou ik het zelfs een kwinkslag vinden.
Gebruikersavatar

mjohlan01 apr 2021, 21:26

 328  Yens
Jimmy schreef: 31 mar 2021, 12:42 Misschien is het inderdaad toch zo dat de piano juist gestemd was. In de uitzending van achter de schermen zie je dat ze de "valse noot" aan het testen zijn, en hier klinkt hij nog juist, als een G en niet als een G#
Tenzij het stemmen hierna nog is gebeurd natuurlijk. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit 😃
....
@Jimmy Vandaag eindelijk de tijd gevonden om alles eens opnieuw te bekijken/beluisteren en hier alles wat bij te lezen. En voor mij heb je hier wel degelijk een punt.

In het filmpje "Achter de schermen" (Molzone Telenet) hoor ik een klare G-toon wanneer de betrokken G-pianotoets ("valse noot") wordt uitgetest.
En in de aflevering (0:13:22) hoor ik bij de getoonde "valse noot"-toets (oranje G-pianotoets)...

Afbeelding
duidelijk een G#-toon (roze pianotoets).
En moet het nu net zijn dat een G kruis (Gis) hetzelfde is als een A mol (As).

Aan @Vermoljoen en andere pianovirtuozen hier me te corrigeren. Persoonlijk ram ik veel liever op een elektrische gitaar waar het op een paar valse noten meestal niet aankomt. 😎
Gebruikersavatar

Herbie04 apr 2021, 12:16

 109  Uma
Wat als... Katrien de mol is?
Zij neemt de leiding in de opdracht, zit in de perfecte positie. Zij kan Philip beïnvloeden, en kan ervoor zorgen dat Kevin zijn passage verkeerd oefent. Hoe precies weet ik niet, ik heb de opdracht een paar keer bekeken, er valt moeilijk iets af te leiden. Het is wel raar dat zij de noten bij de passage van Annelotte schrijft. Uiteindelijk komt zij uit de opdracht als de ideale kandidate, terwijl de verdenking naar Philip en Annelotte gaat. Het is maar een denkpiste.

De lichtreklame van het hotel, die even van groen in magenta-roze verandert. De passage van Katrien heeft dezelfde kleur. In de opdracht 'namen zoeken in het kasteel' heeft elke kamer een belichting in een andere kleur. De kleur bij de zoekgroep waar Katrien in zit, is ook magenta-roze.

* Ik gebruik 'magenta-roze' in plaats van gewoon 'roze'. Het is voor mij wel een heel andere kleur dan bijvoorbeeld het 'baby-roze'; dat is eigenlijk een heel zacht, licht rood, terwijl magenta-roze in de richting van paars gaat.
Gebruikersavatar

bloedhond07 apr 2021, 19:56

 39
Een bedenking: wist de mol eigenlijk van vooraf van deze piano opdracht?

Indien ja, dan zou ik Katrien en Annelotte uitsluiten als mol want het zou als mol niet slim zijn om vooraf te tonen hoe goede pianist je bent.

Philip heb ik al uitgesloten als mol door deze opdracht maar de derde aflevering heeft me wat doen twijfelen bij Annelotte en Katrien. Maar als de mol voordien wist wat er ging gebeuren ben ik zeker dat de mol niet hier zat.
Laatst gewijzigd door bloedhond op 07 apr 2021, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 apr 2021, 20:06

 1690  Sven
@bloedhond Ja, maar zo snel mag je niet afschrijven. Je hebt een punt, maar stel dat Lennart de mol is, en er is algemeen geweten dat hij voetbal speelt. Als er dan een voetbalproef komt zou het heel erg opvallen als hij daar niet bij zou zitten.
Gebruikersavatar

bloedhond07 apr 2021, 20:09

 39
Ik sluit mensen enkel uit als ze teveel geld verdienen zoals Philip, maar ik zou echt niet begrijpen waarom Katrien of Annelotte als mol hun piano skills zouden tonen als ze voorkennis hebben over deze opdracht.
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2021, 20:31

 2834  Uma
bloedhond schreef: 07 apr 2021, 19:56 Een bedenking: wist de mol eigenlijk van vooraf van deze piano opdracht?

Indien ja, dan zou ik Katrien en Annelotte uitsluiten als mol want het zou als mol niet slim zijn om vooraf te tonen hoe goede pianist je bent.

Philip heb ik al uitgesloten als mol door deze opdracht maar de derde aflevering heeft me wat doen twijfelen bij Annelotte en Katrien. Maar als de mol voordien wist wat er ging gebeuren ben ik zeker dat de mol niet hier zat.
Ja, de Mol wist dat op voorhand.
Maar stel dat Katrien of Annelotte de Mol is, dan is je argument eigenlijk zinloos. Want hoe hard die ook zouden willen proberen om NIET in die opdracht te zitten, de uitleg van Gilles was gewoon dat hij 4 mensen zocht voor klassiek en 6 voor klassiekers, geen sprake van piano. Dat het om piano ging, hoorden ze pas nadat de keuze gemaakt was. Dus men wist gewoon "klassieke muziek" en meer niet. En dan is bijvoorbeeld de keuze van Katrien 100% logisch (zelfs al is er verschil tussen klassiek en opera). Dus zelfs als Katrien de Mol zou zijn en niet in die opdracht willen zitten, dan zou de ganse groep haar wel in die opdracht pushen.

Zoals ik eerder ook aanhaalde: denk even terug aan de opdracht in Mexico op het racecircuit waar Jeffrey chauffeur was en Pieter op zijn dak zat. Iedereen wist op voorhand, de producers hadden het zelfs tegen Pieter gezegd dat ze dat verwachtten, dat Jeffrey zou chauffeur zijn in die opdracht. Het is namelijk zijn beroep en dus voor de hand liggend. STEL dus dat Jeffrey de Mol was geweest, dan had hij hier niet kunnen aan ontsnappen.. Idem met Katrien nu.
Gebruikersavatar

bloedhond07 apr 2021, 20:42

 39
ok ik snap wat je bedoelt, maar Jeffrey had als beroep chauffeur terwijl Katrien een vaatchirurg is . Het verschil is dat piano spelen Katriens en Annelottes hobby zijn niet beroep. In de tweede aflevering kennen ze elkaar niet goed en kun je als mol je niet een van je hobby's verzwijgen?
Katrien bijvoorbeeld kan toch veel meer low key zijn dat ze als hobby pianist is door niet vooraf vooraf uitstekend goed te spelen of het gewoon het vergeten te zeggen?
Laatst gewijzigd door bloedhond op 07 apr 2021, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

bloedhond07 apr 2021, 21:02

 39
De kandidaten wisten niet vooraf dat daar piano werd gespeeld dus misschien wel verdacht voor familie maar het gebeurde vaker dat de familieleden dachten dat hun familielid de mol was terwijl die gewoon een kandidaat is .
Dus het is niet zo risicovol denk ik

Nu ik er over na denk was er nog een verschil tussen jeffrey de chauffeur en Katrien buiten dat het ene een beroep was en de andere een hobby.
Het belangrijkste verschil is dat in mexico ze specifiek een chauffeur vroegen terwijl het in Duitsland het veel vager was.

Ok nog een laatste bedenking voor ik mijn bek hou 😃.
Hebben ze mol ooit in een positie gezet waar die mol haast verplicht was om veel geld (1000 euro bijvoorbeeld) te verdienen om veel verdenking te vermijden? Ik kan het me niet herinneren eerlijk gezegd.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14