Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2021, 12:52

 8153
Klaartje schreef: 08 apr 2021, 12:13 Dan heeft die valse noot (die blijkbaar een la-mol of A-mol of Gis is) wel degelijk heel veel 'waarde'. Maar dat is een discussie voor onder 'Verborgen hints'. viewtopic.php?f=90&t=4755😉
Of voor in de TNVH 😉
Gebruikersavatar

Klaartje08 apr 2021, 13:08

 2245  Uma
Ja, ik zie het al zo voor mij, die 'discussie' bij de makers: "Laten we dat Klaartje van het molforum wat 'gefundenes Fressen' aanbieden. Dan heeft dat dutske ook weer wat te vertellen."😃
Gebruikersavatar

AlleTaupe08 apr 2021, 15:36

 58  Yens
Klaartje schreef: 08 apr 2021, 11:19 @bloedhond
Eigenlijk is het veel verdachter dat Philip en Kevin, twee 'muziek-analfabeten', zich opgaven voor die opdracht.
Dat Kevin zich opgaf was niet zo verdacht. Kevin volgde Philip steeds. Net zoals bij de wijnopdracht. Kevin kent niets van wijn, maar wil er wel zijn aangezien Philip daar is.
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 apr 2021, 00:53

 2354  Uma
Klaartje schreef: 08 apr 2021, 11:19 Die ene pianotoets moet namelijk ingedrukt worden, anders bestaat de kans dat alle moeite van het installeren van dat systeem (er zijn extra beelden op Telenet daarover) voor niks zou zijn geweest. Bovendien, ik dacht gezien te hebben dat die ene 'valse toets' niet direct naast een toets lag die ze moesten spelen, er zat nog één toets tussen. Je moest al 'met uw handen gaan vliegen' (zoals Katrien opmerkte over Philips gedrag aan de piano) om twee toetsen verder die verkeerde toets aan te raken.
Simpel uitgelegd is de hoge sol de valse noot. In de eerste en laatste maat van Philip zijn passage klopt het inderdaad dat wanneer hij in de buurt van die noot is (hoge mi), er nog een noot tussen ligt (hoge fa) en je dus al ‘moet vliegen met je hand’ om de valse toets (hoge sol) in te drukken. In maat 2 en 3 van zijn passage is dit echter niet het geval en ligt er geen andere toets meer tussen. Het is dus zeker niet vreemd dat je door deze verandering tijdens het oefenen je per ongeluk vergist en je dus op de valse toets uitkomt. Zeker voor een beginner 😉

Ik wil trouwens toch nog even verwijzen naar mijn uitgebreide analyse over alles wat we in deze opdracht krijgen te zien op pagina 6 in dit topic, want daar zijn normaal al veel antwoorden te vinden op vragen die worden gesteld. Wat ik hierboven noemde stond er niet, maar is dus ook interessant om te weten.

Ik las hier ook enkele berichten over de rol van Katrien en Annelotte als Mol in deze opdracht. Voor deze 2 vrouwen ben je verplicht om je eigen passage goed te spelen en 1.000 euro te verdienen. Je kan doen alsof je niets van piano kent, maar dan weet je omgeving meteen dat je de Mol bent en dan duurt het niet lang voordat het zich verspreidt over fora en sociale media. Hetzelfde verhaal als je je niet opgeeft voor deze opdracht (zeker voor Katrien), want dat is ook te verdacht voor de omgeving en dan ook voor de rest van Vlaanderen.

Annelotte of Katrien kan dan als Mol niet anders dan deze opdracht te doen. Hoe kan je dan wel mollen? Door iemand anders fouten aan te leren en/of heel veel gebruik te maken van de valse toets waardoor de zang bij de andere opdracht heel slecht gaat. Al is dat eerste wel een risico doordat er nog een andere kandidaat met kennis van muziek aanwezig is...

Van wat we krijgen te zien is Katrien erin geslaagd om Philip zijn passage succesvol aan te leren en een fout bij Kevin te verbeteren. Die laatste faalde uiteindelijk tijdens het concert, maar dat kwam door andere foutjes die hij tijdens het oefenen niet maakte. Annelotte heeft hier als pianist het beste kunnen doen van wat ze als Mol had kunnen doen door Kevin een fout aan te leren. Katrien toch minder vanwege de zojuist genoemde argumenten. Of ze moet gedacht hebben dat de fout bij Kevin niet meer te herstellen was en zich hierdoor minder verdacht wilde maken. Uiteindelijk was hij wel in de war en maakte hij fouten op het concert... Maar hoe verklaar je dan dat ze Philip zo goed heeft geholpen?

Het blijft een groot risico voor de Mol om een ander foute noten aan te leren omdat dit kan worden ontdekt door de andere kandidaat met kennis van muziek. En dat gebeurde dus bij Annelotte. Als zij de Mol is, hadden ze dan niet het stukje waarin ze dit fout aanleert eruit gelaten en enkel laten zien hoe Katrien de fout verbeterde?

Maar... Stel de Mol is een pianist zoals Annelotte of Katrien, hadden ze dan niet een andere Mol gekozen of deze opdracht bewaard voor een ander seizoen zodat deze moeilijke situatie kon worden vermeden?

Los van dat ik ze bij de andere opdrachten eigenlijk niet zo verdacht vind (zeker de oberbrigade speelt daar een grote rol in), is Annelotte hier het meest mols.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2021, 01:38

 3483  Uma
Vermoljoen schreef:Los van dat ik ze bij de andere opdrachten eigenlijk niet zo verdacht vind (zeker de oberbrigade speelt daar een grote rol in), is Annelotte hier het meest mols.
Ik zou dat anders verwoorden. Hier "lijkt" Annelotte het meest mols. Sven (met al zijn ervaring) houdt er een stevig pasje op na en diegenen die hem proberen te volgen worden serieus uit hun comfortzone gehaald. Wandelen met zo'n plateau op een effen vloer zal wel haalbaar zijn voor iedereen maar op dat oneffen terrein en dalend ???
Ik weet van mezelf dat ik beneden zou aankomen zonder een druppel wijn gemorst te hebben - zo moeilijk is het niet maar je moet wel de techniek kennen en beheersen.
Voor diegenen die eerst even willen nadenken over de gepaste techniek: ik zet het in een spoiler
SPOILER
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge07 mei 2021, 00:01

 98  Uma
bloedhond schreef: 07 apr 2021, 22:27 @Cedric Bij de opdracht 'ik heb nog nooit' zat Alina juist in een positie waar ze kon vermijden dat er nog meer geld werd verdiend en werd ze ook nog minder verdacht door toch nog eens geld te verdienen dus zat ze in een ideale positie om te mollen. Is dat dan niet het tegenovergestelde van een mol die rechtsreeks 1000 euro moet verdienen om alle verdenking te vermijden? Er was namelijk geen gevaar van een nog groter bedrag bij de piano opdracht. De mol (indien Annelotte of Katrien) moest dus de volle 1000 euro binnenhalen om verdenking te vermijden. Ik kan geen voorbeeld vinden bij de vorige seizoenen waar dat nog het geval was.

In Zuid-Afrika. Bij de duikproef was het plan dat Eline zelf haar zak met kledij en het bijhorend geldbedrag (geen idee hoeveel dit precies was) op te duiken, maar tegelijk de kaartjes van de zak van anderen te verwisselen zodat zij de foute zak zouden opduiken en de verdenking op hen wordt afgeschoven. Eline wordt op die manier niet verdacht, want zij brengt geld in de pot.
Ik zie een parallel met de pianoproef: Annelotte speelt haar stuk perfect, maar leert Kevin het verkeerde stuk aan. Kevin faalt en wordt verdacht. Annelotte slaagt en is onverdacht, want ze wint 1000€. Ondertussen heeft ze zowel de piano-opdracht als de carpool karaoke gemanipuleerd.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14