Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol01 apr 2021, 07:59

 264
Als Annelotte of Katrien de mol is, dan hadden ze dus geen keuze en zaten ze in de piano proef wegens hun interesse in piano.
Dan kan je Kevin of Philip nog proberen doen mislukken voor de proef.

Vanuit het oogpunt van Annelotte zou ik dan inderdaad Katrien les laten geven aan Philip, Philip leek in het begin toch degene die het moeilijkste had iets aan te leren. Zo heeft Katrien minder tijd om te oefenen (met Philip bezig) en is er nog steeds een goede kans dat Philip faalt, daarnaast kan je dan Kevin iets fout aanleren of niet op zijn fouten wijzen. Ook kan je nog vaak de valse nood spelen en invloed hebben op de andere proef.

Gelijkaardige redenering kan gemaakt worden voor Katrien, al lijkt ze het wel goed te doen in deze proef. Maar misschien zaten er wel twee fouten in het spel van Kevin, dan kan je wel één corrigeren. Maar ze lijkt Philip het wel goed aan te leren, al heeft ze hem misschien bewust veel op de valse nood laten drukken, voornamelijk in het begin leek Philip nog niet de juiste techniek te hebben. Misschien was net dan de Carpool karaoke bezig? Erna lijkt Philip wel een andere manier te hebben gevonden om het aan te leren, veel Moor focussen op de beweging van zijn handen en niet meer naar de partituur kijken. Dus ik sluit Katrien ook niet uit.

Philip vond ik niet echt verdacht in deze proef, ondanks dat hij waarschijnlijk wel meermaals de valse nood heeft gespeeld. Maar gezien zijn beperkte piano ervaring had hij makkelijk het stuk fout kunnen spelen. En moest Philip de mol zijn, zat hij inderdaad beter bij de Carpool karaoke.

Dan terug over de Carpool karaoke proef en in het bijzonder Jasmien. Je zegt dat ze hier invloed heeft op de volledige €4000 terwijl in de pianoproef reeds €2000 uitgesloten is omwille dat Katrien en Annelotte al piano kunnen spelen. Je vergeet wel te vermelden dat je bij het uitbeelden te raden ook sterk afhankelijk bent van je medekandidaat in de auto. De eerste twee woorden leken me telkens makkelijk te raden en dat deed Dami dan ook meestal, het derde was dan meestal het moeilijkste. Waarom zou je als mol (in het geval van Jasmien) dan net altijd dat moeilijkere woord raden? Raad dan de makkelijkere voordat Dami dat doet en laat het moeilijke woord open. Dan kan je achteraf makkelijk zeggen dat je veel woorden geraden hebt en dat het vooral Dami was die er weinig geraden heeft. Dus net zoals Philip bij de piano, vind ik Jasmien hier onmols.

De mol kan natuurlijk ook altijd nog in de camionette gezeten hebben, maar dat lijkt me echt wel de minste positie. Je kan enkel maar mollen bij je eigen liedje en bij hetgene wat je moet uitbeelden, maar dan staan er wel 3+2 medekandidaten op te kijken.

Wat ik dus wil zeggen is dat zowel de piano proef als de Carpool Karaoke proef (in de auto voor het raden) aannemelijke posities voor de mol zijn. Jij lijkt de piano proef precies wat te willen uitsluiten omwille van Jasmien tunnen, althans die indruk heb ik. 😋
Met dit mooie weer, wil ik nog niet in een donkere, kille tunnel duiken 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2021, 09:43

 8153
Stel dat de mol niet Katrien of Annelotte is en hij/zij de pianoproef wilde doen, dan had hij/zij maar een kleine kans om bij dat groepje te geraken aangezien het buiten kijf staat dat Katrien en Annelotte die proef zullen doen. Philip wordt al snel bij de pianisten ingedeeld en meteen biedt Kevin zichzelf aan (om Philip in het oog te kunnen houden?). Gevolg: als Philip niet de mol is (zou hij als mol zijn concert zo goed spelen?), belandt de mol bij de anderen.
kristof.allaerts schreef: 01 apr 2021, 01:26 Als we bv. naar Lennart als mol kijken:
- Hij zingt slecht: -654€
- 'Heks' uitbeelden trekt op niks: -1000€
- 'Oorlog' uitbeelden: Ook niet zo denderend en dan maakt hij nog een bewuste koprol door zijn zwembadje om te trekken. Wordt wel nipt geraden.

Met een beetje meer mol-geluk haalt hij 2654 € / 4000 € uit de pot.
Ik heb de aflevering nog steeds geen tweede keer bekeken. Als Lennart zijn badje bewust heeft doen kantelen... 🙂

SiMol schreef: 01 apr 2021, 07:59 Ook kan je nog vaak de valse nood spelen en invloed hebben op de andere proef.
Typfoutje 😉
Gebruikersavatar

Mola Lisa01 apr 2021, 10:32

 328  Uma
SiMol schreef: 01 apr 2021, 07:59
Dan terug over de Carpool karaoke proef en in het bijzonder Jasmien. Je zegt dat ze hier invloed heeft op de volledige €4000 terwijl in de pianoproef reeds €2000 uitgesloten is omwille dat Katrien en Annelotte al piano kunnen spelen. Je vergeet wel te vermelden dat je bij het uitbeelden te raden ook sterk afhankelijk bent van je medekandidaat in de auto. De eerste twee woorden leken me telkens makkelijk te raden en dat deed Dami dan ook meestal, het derde was dan meestal het moeilijkste. Waarom zou je als mol (in het geval van Jasmien) dan net altijd dat moeilijkere woord raden? Raad dan de makkelijkere voordat Dami dat doet en laat het moeilijke woord open. Dan kan je achteraf makkelijk zeggen dat je veel woorden geraden hebt en dat het vooral Dami was die er weinig geraden heeft. Dus net zoals Philip bij de piano, vind ik Jasmien hier onmols.
Dit had ik al ergens anders gepost (in de verkeerde rubriek 🙄)

Maar dan ga je er wel van uit dat Jasmien de 12 woorden doorgekregen heeft van de productie. Is dat wel zo ? Gaan ze zover in het geven van informatie of krijgt de Mol toch wat vrijheid om het spel gedeeltelijk écht mee te spelen. Ik denk dat dit de spontaniteit van de Mol ten goede komt. Geeft de Mol dan een juist antwoord, tant pis het zij zo. Ik zou dit niet zo direct als “onmols” willen bestempelen. Als bv. Lennart zo overtuigend aan het schieten is kan je moeilijk "bloemkool" roepen. Elisabet heeft hier gisteren ook nog juist aangegeven dat ze niet wist dat er een yoghurtbom zou ontploffen. Ik denk dus dat de makers niet altijd alle informatie geven zodat er niet teveel toneel moet gespeeld worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2021, 10:46

 8153
@Mola Lisa als Lennart zo overtuigend aan het schieten is kan je moeilijk "bloemkool" roepen.
🤣🤣🤣
Gebruikersavatar

SiMol01 apr 2021, 10:56

 264
@Mola Lisa

Ik denk wel dat de Mol over dat soort dingen gebrieft is. Toch zeker voor het laatste woord, daar staat of valt de opbrengst mee. Bij het uitbeelden van Lennart kan je dan duizend dingen zeggen zonder het juiste woord te moeten zeggen. Dus ik ga er vanuit dat de Mol minsten 3 woorden wist en dat er zelf een goede kans is dat de mol ze alle 12 wist.

Uit de vorige reveals is gebleken dat de mol heel goed gebrieft wordt en meer dan een handje geholpen wordt.

Dus ik denk wel dat de mol cruciale info meekrijgt, waardoor deze een opbrengst kan doen lukken of niet (zoals de moeilijkst uit te beelden woorden hier) maar niet de info die niet veel uitmaakt voor de mol.

Met de info van de yoghurt bom was Elisabet niets i.v.m. beter mollen, dus dan gaan ze dat ook niet zeggen om inderdaad een spontane reactie te verkrijgen.
Gebruikersavatar

Jansen01 apr 2021, 16:36

 3423  Yens
Persoonlijk denk ik ook niet dat de mol zo in detail gebriefd wordt. Maar stel, als Jasmien de mol zou zijn, dan ga je toch niet vijf seconden voordat het liedje afgelopen is (want dat konden ze wel zien), een woord er uit blaken dat best wel eens de oplossing kon zijn en dat ook bleek te zijn. Dan blijf je gewoon zwijgen in de hoop dat Dami hetzelfde doet.
Gebruikersavatar

The hunter01 apr 2021, 16:46

 282  Uma
Af en toe mag je van de productie eens je best doen als mol hé. Denk maar aan Elisabet bij de Silent disco 😉 Ik had haar toen ook bijna afgeschreven 😇 En Jasmien heeft na twee afleveringen nog altijd het minste opgebracht van alle kandidaten.
Gebruikersavatar

Heinz03 apr 2021, 09:42

Forum veteraan  427  Uma
Lennart deed soms best goed mee maar leek niet zo fanatiek gefocust als Noah en Samina. Hij had ook veel lol en gooide zichzelf af en toe expres wat extra om.

En dat Lennart anderen voor de gek kan houden en dat leuk vindt blijkt uit het momentje dat hij als eerste een badje instapt en Noah wijsmaakt dat het water te warm is.😂