Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy28 mar 2021, 20:02

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Zes kandidaten houden van klassiekers en voeren de carpool karaoke opdracht uit. Vier van hen nemen plaats in opblaasbare zwembadjes die in de laadruimte van een vrachtwagen zijn opgesteld. Er is ook een karaoketoestel aanwezig. Beurtelings moeten ze een andere Duitstalige hit correct zien mee te zingen terwijl de vrachtwagen een parcours rijdt. Ieder van hen begint met 1000 euro, maar elke verkeerde toon zal hun beginbedrag doen slinken.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php
Gebruikersavatar

BeaVer28 mar 2021, 21:39

 1293  Uma
Wel als je de verkeerde dingen uitbeeldt.
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 mar 2021, 21:47

 1690  Sven
Ik dacht ook eerst dat de mol hier zat, tot we natuurlijk te weten kwamen dat 1 pianotoets er voor zorgde dat die bus bruusk remde.
Gebruikersavatar

Jansen28 mar 2021, 21:51

 3423  Yens
Vond de antwoorden die ze niet vonden ook wel niet evident om uit te beelden... vrijheid is een abstract begrip, moeilijk uit te beelden. Sven die zo vals zingt? Ik denk dat het moeilijk is, als je goed kan zingen dan ineens heel vals gaat zingen. Lennart levert hier wel punten op dacht ik, maar vond hem ook maar slecht zingen. Noah zong zijn liedje wel goed maar daar volgden de "woorden" zich zo snel op dat er geen enkel woord werd geraden. Jasmien verdacht? Niet zeker omwille van de snelheid dat de woorden mekaar opvolgden en deze daarom ook niet goed werden uitgebeeld door de "zangers". Samina opnieuw onverdacht, schitterende zangeres trouwens 😃.
Gebruikersavatar

mjohlan28 mar 2021, 22:09

 328  Yens
Sven der Schlager König had beter eens zijn keel met bruine zeep gesmeerd.
Hij zat er wel een paar octaven onder bij "Ich bin wie du". 🙂
Wel een leuk bedachte opdracht.
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 mar 2021, 22:16

 1690  Sven
Ging dat echt om vals zingen? Ik dacht dat je de het juiste ritme moest zingen, de 'toon' houden. Sven sloeg ganse zinnen over doordat die bus remde, ik denk dat het daarom ging.
Gebruikersavatar

SiMol28 mar 2021, 22:37

 264
Het is niet omdat je graag Schlagers zingt, dat je dat ook toonvast kan. Vaak worden deze ook zat gezongen 😋

Zou hoedanook niet te veel focussen op het zingen. Toonvast zingen is niet voor iedereen makkelijk. Als ik bijvoorbeeld zou moeten zingen hebben, was die camionette gestopt en was iedereen eruit gesprongen. 😂

Als er al een mol bij het Carpool Karaoken zat, likt me het uitbeelden de beste positie. Daar viel me wel op dat Jasmien twee maal het laatst uitgebreide woord raadt. Als mol zou je net die niet raden, zeker omdat het bij Samina €825 opbracht. De niet geraden woorden waren dan ook weer moeilijk uit te beelden en dus ook te raden.

Denk niet dat de mol hier zat, maar dat we die eerder achter de piano moeten zoeken.
Gebruikersavatar

mjohlan28 mar 2021, 22:50

 328  Yens
@Jay-Lo : Ja, het feit was dat hij eerder niet synchroon zong, zijn timing liep achter. Maar dat kan ook aan al dat gehobbel, heschud en gerem van de vrachtwagen hebben gelegen. Het remmen werd geactiveerd door de "valse noot" welke Philip meermaals aansloeg op de piano.
Gebruikersavatar

Cedric28 mar 2021, 23:10

 2834  Uma
SiMol schreef: 28 mar 2021, 22:37 Het is niet omdat je graag Schlagers zingt, dat je dat ook toonvast kan. Vaak worden deze ook zat gezongen 😋
Hij was dan ook van Aalst hé, daar is het niet "vaak" maar "meestal" dat het zingen zat gebeurt.
De term 'marginaalst' is voor een reden uitgevonden 😛
Enfin, anders gezegd: om carnavalist te zijn moet je niet kunnen zingen..

Geniale opdracht wel. Karaoke's worden niet leuker dan dit 😀


EDIT/ Laat ons ook niet voorbij gaan aan de rol van Dami en Jasmien.
Eigenlijk was dit het derde deel van deze opdracht hé. Enerzijds het pianoconcerto, daarnaast de karaoke, maar ten derde ook het raden van de woorden..
Gebruikersavatar

Loebas28 mar 2021, 23:16

 50
Heb me kapot gelachen met deze opdracht. Ik vraag me soms af hoe ze er allemaal op komen. Dat moeten fijne brainstormsessies zijn 😂