Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Bakkieryer30 mar 2021, 01:39

 183  Sven
SiMol schreef: 30 mar 2021, 00:04 @Bakkieryer



Jasmien én Philip geven beide wel duidelijk aan dat ze ruime ervaring met wijn hebben, Jasmien specificeert dan nog extra dat Riesling haar favoriete wijn is. Daarop repliceert Samina dat Jasmien dan zeker moet gaan proeven. Bij de start geeft Jasmien ook als eerste aan dat Dami starter moet zijn ( waarbij ze subtiel en onuitgesproken aangeeft dat zijn zelf géén starter wil zijn....




Uiteraard, ze is de Mol...



Allebei best mogelijk, de deelname van Kevin aan het proefpanel leek me vooral geïnspireerd door zijn wens om bij iemand specifiek te blijven ( Was Philip zijn verdachte ?) én zijn nieuwsgierigheid om eens iets nieuws en onbekends te proeven.
Het heeft hem helaas zijn kop gekost...



Dit begrijp ik niet goed, want ik bedoel net het tegenovergestelde, met name dat de druivenstampproef bijna niet onopvallend te saboteren is, enkel door zeer snel te stappen, met alle risico's vandien.. En ook bij de wijnproef kan je echt niet mollen bij wit-rosé-rood, maar wel bij de Triple Wit, want Gewurztraminer is een vrij zeldzame wijn, zeker een 100% gewurztraminer die ook nog eens vrij duur is. Die ga je dus enkel vinden in de betere restaurants en in wijnspeciaalzaken. Ik heb ooit eens gezocht achter een Gewurztraminer van de Spaanse Bodega Somontano en heb er uiteindelijk in 1 wijnzaak 1 doosje van 6 flessen kunnen vinden. Somontano had 6 ha oude Gewurztraminer staan, goed voor +- 200 à 250 hecto's oftewel ongeveer 30.000 flessen, afhankelijk van de jaargang. Zeer weinig dus...




Ik heb al goed begrepen dat we Sven niet moeten onderschatten, we gaan daar nog iets mee meemaken denk ik...


Ik doe hier blijkbaar iets verkeerds met die quotes want die blijven mooi staan als ik typ, maar van zodra ik het bericht verzend zijn ze verdwenen...
Gebruikersavatar

Yweyn30 mar 2021, 04:14

 1
Het lijkt alsof Sven deze opdracht op voorhand heeft geoefend zodat hij het tempo kan opdrijven zodat de anderen de mist ingaan en hij zelf niet verdacht over komt. Katrien idem. Dami vond beiden trouwens niet verdacht en zij ligt eruit.
Gebruikersavatar

Mollebonkers30 mar 2021, 04:50

 43
Deze opdracht is een ideale om verdenking van je af te werpen als mol. Levert relatief weinig op. Sowieso sneuvelen er een hoop glazen. Ik zou denken dat de mol met 1 of zelfs 2 glazen aan de finish komt. 200 of 400 euro is peanuts om jezelf minder verdacht te maken. Zeker als je Noah heet, 5000 van de auto pakt en 5000 van de knop, of Sven die zowat al de rest om zeep hielp.
Gebruikersavatar

SiMol30 mar 2021, 07:58

 264
Yweyn schreef: 30 mar 2021, 04:14 Het lijkt alsof Sven deze opdracht op voorhand heeft geoefend zodat hij het tempo kan opdrijven zodat de anderen de mist ingaan en hij zelf niet verdacht over komt. Katrien idem. Dami vond beiden trouwens niet verdacht en zij ligt eruit.
Lag het tempo van Sven dan veel te hoog? Ik meen me te herinneren dat ze 5 min voor tijd aankwamen. 5 min op 2u is niet heel veel overschot.
Zonder dat Sven tempo maakt lijkt me dat de proef zelf volledig mislukt ging zijn.
Gebruikersavatar

Yvo30 mar 2021, 09:49

 1111  Uma
@SiMol Hier ben ik het volledig mee eens.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol30 mar 2021, 13:51

 287
Ik vind Lennart hier toch wel een beetje opvallend.
Stel dat hij de Mol is en hij mispakt zich door toch iets te snel om de druiven te lopen moet hij dus compenseren met zijn glazen. Toch wel toevallig dat zijn beide glazen dan zo net onder het streepje eindigen. 🙂
We zien hem ook een beetje wijn verliezen door een wijnrank die alleen hem toevallig raakt en Noah die zegt 'Waarom houd je dat zo scheef?" 🤨
Noah en Samina die samen met hem in het karretje zaten hebben ook beiden twee volle glazen overgehouden.
Gebruikersavatar

Cedric30 mar 2021, 13:54

 2834  Uma
Of de Mol is gewoon in zijn/haar opzet mislukt hé, dat kan ook...
Misschien moest de Mol starten met 2 glazen maar heeft de Mol ergens een steen niet zien liggen wat tot wat gestruikel leidde waardoor de glazen van de plateau vielen (Annelotte). Of de Mol moest het einde halen met 2 glazen die niet vol genoeg waren maar is daar niet in geslaagd (Sven). Of de Mol moest heeeel hard treuzelen bij de druiven zodat zeker niet genoeg druiven konden worden geplet, maar is daar net niet in geslaagd (Lennart). Of de Mol moest iedereen zat voeren maar raakte niet verder dan gewoon zelf een beetje zat zijn en daardoor zichzelf uitschakelen (Jasmien).
Gebruikersavatar

astridm30 mar 2021, 14:02

 287
Yweyn schreef: 30 mar 2021, 04:14 Het lijkt alsof Sven deze opdracht op voorhand heeft geoefend zodat hij het tempo kan opdrijven zodat de anderen de mist ingaan en hij zelf niet verdacht over komt. Katrien idem. Dami vond beiden trouwens niet verdacht en zij ligt eruit.
Aan de manier waarop Sven het plateau draagt kun je zien dat hij een horeca-opleiding heeft gehad. Het loopt nu eenmaal het makkelijkste met een blad zo op éen hand en het ging hem ook heel natuurlijk af. Aan Dami kun je zien dat zij wel veel ervaring heeft want zij draagt het blad ook met éen hand. Maar zij ondersteunt het wel met de andere en dat maakt het meteen een stuk instabieler. Het is voor mij al zeker 50 jaar geleden dat ik voor het laatst een receptie 'gelopen' heb, maar een blad zo dragen ben ik nooit verleerd.
Gebruikersavatar

Bakkieryer30 mar 2021, 19:21

 183  Sven
Mollebonkers schreef: 30 mar 2021, 04:50 Deze opdracht is een ideale om verdenking van je af te werpen als mol. Levert relatief weinig op. Sowieso sneuvelen er een hoop glazen. Ik zou denken dat de mol met 1 of zelfs 2 glazen aan de finish komt. 200 of 400 euro is peanuts om jezelf minder verdacht te maken. Zeker als je Noah heet, 5000 van de auto pakt en 5000 van de knop, of Sven die zowat al de rest om zeep hielp.
Of om je net wél verdacht te maken...
De proef levert idd weinig op, slechts 1600 van een mogelijke 4000€, maar hoeveel daar nu echt op rekening van de Mol kunnen geschreven worden ?
Annelotte en Dami lijken me beiden oprechte, angstige stuntelaars op de berghelling, net als Jasmien die op een moeilijke passage haar glas verliest. Ook het ene glas van Katrien lijkt onbewust te sneuvelen. Blijft alleen het kabelbaangestuntel van Philip en Lennart als mogelijke Molse actie. Oftewel 600€ op 4000 ( of moet ik zeggen 3400€ want er gingen slechts 17 glazen van start, de 3 van de wijnproefproevers gingen al verloren voor de citroen / pêche / lychee feestneuzen ook maar één voet op de Calmont Klettersteig hadden gezet met een plateau in de hand...

Dat Philip opzettelijk zijn glas in Kevins nek kieperde was duidelijk en waarschijnlijk bedoeld om Kevin nog wat dieper in zijn Philiptunnel te duwen.

Philip speelt in deze aflevering een zeer sluw spelletje, een échte oude vos die wél zijn haren maar niet zijn streken verliest...

Hij vertelt ook vlak voor de eliminatie dat hij All-in gaat op 1 iemand. En dat in die fase ??? Normaal teken je daarmee je doodvonnis, maar Philip blijft...
Als Philip niet de Mol is hebben we dus al een winnaar. Is Philip wél de Mol dan stel ik me ten zeerste de vraag waarom hij dat doet, want daarmee zuig je als een magneet alle Molse aandacht naar je toe en dat is nou net wat een Mol NIET wil...

Mijn conclusie: Philip is NIET de Mol, maar wel een zéér sluwe en slinkse deelnemer, een ervaren rot die alles op alles zet.
Volgens mij heeft hij Jasmien bij de wijnproefproef in het nauw gedreven met haar op te zadelen met de verantwoordelijkheid voor de keuze tussen de citroen en de lychee, goed wetende wat het antwoord is, want een Gewurztraminer is een wijn die je uit duizenden kunt herkennen door zijn absoluut typische, unieke smaak.
Jasmien trapte in de val en Philip slaat 3 vliegen in 1 klap : Hij ontmaskert de Mol, stelt zijn finaleplaats veilig en herbevestigd het "Philip is de Mol" sentiment bij Kevin. Met alle dodelijke gevolgen vandien later die avond voor de arme, misleide Kevin...
Gebruikersavatar

Torremolinos30 mar 2021, 19:36

 264
Zou best kunnen dat Kevin dacht dat Philip de mol is. Dat zou verklaren waarom hij met de pianoproef meewil net nadat hij hoort dat Philip meegaat. En dan toevallig nog eens bij de wijnproef samenzitten alsook in dezelfde auto en bunker...
Gebruikersavatar

Yvo30 mar 2021, 19:47

 1111  Uma
Bakkieryer schreef: 30 mar 2021, 19:21Hij vertelt ook vlak voor de eliminatie dat hij All-in gaat op 1 iemand. En dat in die fase ??? Normaal teken je daarmee je doodvonnis, maar Philip blijft...
Als Philip niet de Mol is hebben we dus al een winnaar.
We hebben helemaal nog geen winnaar. Gesteld dat Philip niet de mol is, en geloof me daar ben ik ook van overtuigd, dan is hij een potentieel finalist.
Niet meer of minder dan dat. Anderen kunnen de test nog altijd beter en/of sneller invullen dan hem als ze ook de mol hebben ontmaskerd.
Dit is weinig waarschijnlijk zo vroeg in het spel zoals je zelf al aangeeft, maar het kan.

Maar je brengt me op een idee.
Wat we nu vooral in de gaten moeten houden is met WIE Philip proeven gaat doen.
Want als hij niet de mol is, gaat hij in toekomstige proeven bij de persoon willen zitten die wel de mol is.
Laatst gewijzigd door Yvo op 30 mar 2021, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cadfael30 mar 2021, 19:54

 229  Uma
Bakkieryer schreef: 30 mar 2021, 19:21
Hij vertelt ook vlak voor de eliminatie dat hij All-in gaat op 1 iemand. En dat in die fase ??? Normaal teken je daarmee je doodvonnis, maar Philip blijft...
Als Philip niet de Mol is hebben we dus al een winnaar.
Dat is helemaal niet zeker. Hij kan ook gewoon chance hebben gehad dat Dami en Kevin het slechter deden. Het kan zijn dat voorlopig niemand op de goede mol zit en dat hij mss 1 vraag meer juist had dan Kevin of Dami, of de test gewoon sneller had ingevuld. Christian die vorig jaar vol voor Bart ging, zat er bijvoorbeeld langer in dan Salem die in aflevering 5 nog spreidde. Soms kunt ge gewoon geluk hebben dat uw mol overeenkomsten heeft met de echte mol. 😉
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10