Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cat_Cl28 mar 2021, 23:08

 38  Philippe
SiMol schreef: 28 mar 2021, 22:54 Het snel opdrinken van de glazen, aangegeven door Jasmien is hier wel wat verdacht. Maar begrijpelijk ook, verleidelijk om te doen als je graag een wijntje drinkt. 😋 Philip volgt Jasmien en drinkt zijn glas ook maar snel leeg, al zal dat voor Philip niet veel invloed hebben denk ik.
Nochtans, met zijn intermittent fasting ... Als hij net in zijn periode van de dag zit waarin hij niet eet zit die wijn toch ook direct in zijn hoofd denk ik dan 😜
Gebruikersavatar

julie.vantilt28 mar 2021, 23:09

 131
Als mol in deze opdracht wil je volgens mij niet als eerste zijn bij de obers. Door mee te doen aan een proef zoals het proeven of het stampen, kan je zowel ober zijn en daar iets mis doen als nog mee beslissen of er extra glazen (en dus geld) te verdienen vallen.

Noah en Samina verdenk ik hierin niet, te enthousiast en als mol kan je gerust wat minder je best doen hier. Lennart, Philip en Jasmien zijn dan weer wel verdacht, al stuurt voornamelijk Philip wel naar het juiste antwoord. En dan verspilt hij zijne wijn toch wel 😉
Gebruikersavatar

Cedric28 mar 2021, 23:17

 2834  Uma
Nonline schreef: 28 mar 2021, 22:32 Ik zou voornamelijk als mol niet na 50 meter uit de opdracht willen liggen 🙂
Herinner u Eline die in de fietstocht meteen achterop geraakte en eigenlijk helemaal niet meedeed... Enfin, dat was ook een slechte Mol natuurlijk, maar ik bedoel maar dat het kan. Al zullen ze bij de productie wel niet 2x dezelfde fout maken zeker?

Het opvallendste molgedrag was in mijn ogen:
- Lennart die nogal traag die extra druiven ging ophalen (alleen tussen de druivenranken ook goed om even met de producers te praten)
- Jasmien die de lychee/citroen niet herkende (Philip was wél correct zoals al de ganse tijd, Kevin twijfelde)

Jasmien liet haar glas vallen en raakte niet aan de finish.
Lennart deed het het meest op molse manier: Wél de finish halen, maar met glazen die al te leeg waren..
Gebruikersavatar

brian.rosseels28 mar 2021, 23:23

 6
Voor de mol lijkt het me hier om zoveel mogelijk glazen te zien sneuvelen.

Iedereen die in het begin vertrekt met 2 glazen heeft dus slechts zeggenschap over 2 glazen per persoon.
Iedereen in de wijnproef heeft zeggenschap over 6 glazen (als je beide proeven fout doet).
Iedereen in het pletten heeft ook zeggenschap over 6 glazen.

Dus van de eerste 4 is er niemand de mol voor mij. De laatste 3 hebben ook wel geplet voor hun leven, mij lijkt het meer bij de wijnproevers te zitten.
Deze zouden ook nog snel kunnen zijn en proberen aan te komen bij de pletters voor de pletters 12 liter hebben.

Bon van die groep is er al 1 iemand weg en blijven Philip en Jasmien over.
In combinatie met andere proeven heb ik hier een verdachte klaar. Tunnelvisie?
Gebruikersavatar

Heinz28 mar 2021, 23:43

Forum veteraan  427  Uma
stef.vermeiren schreef: 28 mar 2021, 21:53 Ik vond het eerlijk gezegd wel indrukwekkend hoe de druivenstampers 12 liter bijeengetrappeld hadden. Lijkt me niet evident, zeker gezien het tempo waar de brigade obers aan liep...
Laat dat trappelen maar aan een flamencodanseres over.
Gebruikersavatar

Dominique29 mar 2021, 01:15

 61
Cedric schreef: 28 mar 2021, 23:17 Herinner u Eline die in de fietstocht meteen achterop geraakte en eigenlijk helemaal niet meedeed... Enfin, dat was ook een slechte Mol natuurlijk, maar ik bedoel maar dat het kan. Al zullen ze bij de productie wel niet 2x dezelfde fout maken zeker?

Het opvallendste molgedrag was in mijn ogen:
- Lennart die nogal traag die extra druiven ging ophalen (alleen tussen de druivenranken ook goed om even met de producers te praten)
- Jasmien die de lychee/citroen niet herkende (Philip was wél correct zoals al de ganse tijd, Kevin twijfelde)

Jasmien liet haar glas vallen en raakte niet aan de finish.
Lennart deed het het meest op molse manier: Wél de finish halen, maar met glazen die al te leeg waren..
Philip was niet de ganse tijd correct. hij zei eerst - met volle overtuiging - dat het eerste glas lychee was. Daarna pas kwam hij op zijn tellen terug. Uiteraard een goede tactiek om zo twijfel te zaaien maar minder verdenking op jezelf door het te corrigeren (als het al te laat is door de twijfel in de hoofden van anderen.)
Philip liet zijn glas ook vallen. (En op exact hetzelfde parcours liet geen enkele andere kandidaat iets sneuvelen.) In dat opzicht zie ik eigenlijk geen reden om Jasmien hier harder te verdenken dan Philip.
Gebruikersavatar

Karageorgos_29 mar 2021, 01:44

 35  Uma
Het deze opdracht ook eens herbekeken:

Groep 1// De Obers:
Annelotte (verliest haar glazen vrij snel)
Dami (verliest 1 glas onderweg + overgebleven glas was niet voldoende) maar zij ligt eruit dus van haar weten we dat dit kwam door onderweg wss nog wat te morsen.
Katrien (verliest 1 glas onderweg)
Sven (2 glazen tot de finish)


Groep 2// De wijnproevers
1) onderscheiden van Wit / Rosé en rood
2) citroen / perzik / lychee
Philip:
1) herkende vrij snel de verschillen
2) philip had de smaken juist.
Kevin:
1) twijfelde tussen wit en rosé maar veranderde de glazen door Philip en Jamien's overtuiging.
2) dacht dat lychee citroen was, en andersom.
Hij vertrouwde Philip ook duidelijk niet, mss was Philip wel Kevin's mol?
Jasmien:
1) herkende vrij snel de verschillen
2) Jasmien volgde Kevin


Groep 3// De druiventrappelaars (en 1 plukker)
Samina en Noah: trappers (hebben zich gesmeten + beiden tot finish met elks 2 glazen.)
Lennert: plukker (2 glazen)

Volgorde evaluatie. X = niet voldoende
Tussen de haakjes staan het aantal glazen
X Dami (1) / Sven (2) / Samina (2) / Kevin (1) /
Noah (2) / Katrien (1) / X Lennart (2)

Wat me wel enorm opviel:
Philip hield zijn glas echt naar voor in dat karretje, alsof die precies wilde dat dat op het hoofd van Kevin ging morsen. Als je dat vergelijkt met hoe laag Kevin zijn plateau houdt, vind ik het een beetje vreemd. Btw Kevin's lach werkte zo aanstekkelijk, haha. 😂

Lennart morst super veel 'door die takken' waarbij Noah opmerkt dat hij ze wel erg scheef hield. Heeft die hier bewust gemorst? Om dan met op het eerste zicht 2 volle glazen aan de finish te komen die eig niks meer waard zijn.

Merkte ook een opvallend fragment op. Op een gegeven moment zegt Gilles: "Maar zijn die glazen wel voldoende gevuld?" En wie zien we in beeld? Juist ja... Lennart.

PLUS HIJ WAS DE LAATSTE IN DE RIJ, snel even drinken is dan ook een optie...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

BeaVer29 mar 2021, 09:45

 1293  Uma
stef.vermeiren schreef: 28 mar 2021, 21:53 Ik vond het eerlijk gezegd wel indrukwekkend hoe de druivenstampers 12 liter bijeengetrappeld hadden. Lijkt me niet evident, zeker gezien het tempo waar de brigade obers aan liep...
Jansen schreef: 28 mar 2021, 21:56 Noah en Samina, compleet onverdacht voor mij. Geen enkele mollenstreek (of pseudo-mollenstreek) kunnen opmerken bij hen.
Er viel ook geen geld te verdienen met het trappelen zelf he. Het geld was pas verdiend aan de eindmeet.
Gebruikersavatar

SiMol29 mar 2021, 09:57

 264
Er wordt hier al veel gespeculeerd over waar je het beste zit als mol bij deze proef.m en dat positie 1, degene die starten met glazen een slechte positie zou zijn.

Ik denk dat het bij deze proef op zich niet veel uitmaakt waar je zit als mol.

Bij de eerste glazendragers kan je de groep proberen ophouden of eventueel wat opjagen. Zou kan je hopen dat je te laat toe komt of kandidaten door de stress glazen laten vallen. Dus ook in deze positie heb je invloed op iedereen.

Bij het proeven moet je altijd twee andere kandidaten overtuigen, dus evident is het niet. Bij twijfel kan je natuurlijk de foute persoon volgen. Maar als je daar richting het foute stuurt, zal dit altijd voor (lichte) verdenking zorgen bij de andere twee proevers.

Idem voor het wijn stampen, Noah en Samina staan continu op elkaar te kijken, dus daar moet je wel je best doen. Voor mij de minst ideale mol positie. Al kan je dan weer bij het wandelen, 'et zoals ik voor groep 1 vermeld heb, de andere wat opjagen ofzo.
Lennart kan bij deze proef wel mollen, door wat vragen druiven op te halen. Maar ook daar kan je niet overdrijven of valt het teveel op.

Conclusie voor mij, positie maakt niet uit. Beste manier om (onverdacht) te mollen bij het wandelen. De groep wat vertragen, of bewust heel snel gaan, over een moeilijker gedeelte gaan en de rest je laten volgen, ...
Gebruikersavatar

astridm29 mar 2021, 10:48

 287
SiMol schreef: 28 mar 2021, 23:06 @Jansen

Ja, dacht ik ook. Tot in me de bedenking maakte dat de mol mag vals spelen, dus even snel als niemand het ziet glazen nemen en uitgieten (of zelf drinken 😋) tot ze onder streepje zijn.
Zou leuk zijn op te zien in de reveal.

Jouw oplossing is leuker, maar hebben we wel gezien dat z'n glazen voldoende vol waren toen hij begon te lopen?
Gebruikersavatar

sdz199229 mar 2021, 12:01

 66
Ik vond Sven hier eigenlijk zich als de perfecte mol gedragen. Zelf de "ideale" kandidaat spelen, maar zo de rest wel opjagen (zowel obers die meewaren, als de druivenstampers). Dat hij dan met zijn twee glazen perfect aankomt, maakt hem meteen de minst verdachte kandidaat voor de anderen. Ideaal molscenario in mijn ogen. En ik denk dat hij daar dan graag die paar honderd euro die hij opbrengt voor de groepspot voor overheeft.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2021, 12:04

 8153
Heinz schreef: 28 mar 2021, 23:43 Laat dat trappelen maar aan een flamencodanseres over.
Ik hoop zó dat we eens een extra filmpje zullen krijgen waarin Samina flamenco danst in dirndl. 😎

BeaVer schreef: 29 mar 2021, 09:45 Er viel ook geen geld te verdienen met het trappelen zelf he. Het geld was pas verdiend aan de eindmeet.
Maar geen 12 liter sap = geen glazen, dus dat zijn 4 glazen die al zeker de eindmeet niet bereiken. 😉

@SiMol Als je achteraan loopt en te traag bent, kan de rest nog op tijd komen, dus veel bereik je er niet mee.

SiMol schreef: 29 mar 2021, 09:57 Lennart kan bij deze proef wel mollen, door wat vragen druiven op te halen.
???
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10