Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Bakkieryer30 mar 2021, 20:05

 183  Sven
Torremolinos schreef: 30 mar 2021, 19:36 Zou best kunnen dat Kevin dacht dat Philip de mol is. Dat zou verklaren waarom hij met de pianoproef meewil net nadat hij hoort dat Philip meegaat. En dan toevallig nog eens bij de wijnproef samenzitten alsook in dezelfde auto en bunker...
Dat viel me ook duidelijk op : Zowel met het Mol Classic Ensemble en zeker op de Calmont Klettersteig waar ze op zeer korte tijd moeten beslissen wie wat gaat doen, wil Kevin overduidelijk bij Philip zijn, ook al zijn zijn wijnherkenningscapaciteiten beduidend ondermaatser dan die van de 2 anderen.. Wat hem uiteindelijk zijn kop kost omdat Philip hem op zeer sluwe wijze naar de slachtbank leidt...

Yvo schreef: 30 mar 2021, 19:47 We hebben helemaal nog geen winnaar. Gesteld dat Philip niet de mol is, en geloof me daar ben ik ook van overtuigd, dan is hij een potentieel finalist.
Niet meer of minder dan dat. Anderen kunnen de test nog altijd beter en/of sneller invullen dan hem als ze ook de mol hebben ontmaskerd.
Dit is weinig waarschijnlijk zo vroeg in het spel zoals je zelf al aangeeft, maar het kan.

Niet mathematisch, neen. Maar Philip kan wel een gigantische voorsprong opbouwen qua informatiegaring. Iets wat destijds Davy, die pas na afl.3 of 4 ( dat herinner me niet exact ) all-in ging op en zo ook ongenaakbaar de winnaar was. Maar natuurlijk kan het ook op tijd aankomen als anderen weldra de Mol gaan doorhebben...


Maar je brengt me op een idee.
Wat we nu vooral in de gaten moeten houden is met WIE Philip proeven gaat doen.
Want als hij niet de mol is, gaat hij in toekomstige proeven bij de persoon willen zitten die wel de mol is.
Uiteraard is dat een piste die van zeer nabij te volgen is. En laat me even raden, zou dat Jasmien kunnen zijn ? Want als dat zo is is de kans zeer groot dat zij de Mol is, want Philip is dan hoogstwaarschijnlijk all-in gegaan op haar ( nadat hij haar geflikt heeft bij de witte wijnenproefproef ) en ze is daar in de fout gegaan.

Daar komt nog bij dat van die valstrik die Philip spande voor Jasmien er geen getuigen meer zijn die er gebruik van zouden kunnen maken, want de enige die er was, werd vakkundig geliquideerd...

Let maar op, Philip gaat het zéér ver schoppen en hij staat bij mij op Pole-position voor de Winnaar. Met even clevere Katrien als Runner-up...
Gebruikersavatar

JKpowned30 mar 2021, 20:26

 259
Wat ik vreemd vond is dat enkel Jasmien haar "menu" anders was dan van de andere kandidaten en ook al vanaf het begin anders lag.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Bakkieryer30 mar 2021, 20:37

 183  Sven
Cadfael schreef: 30 mar 2021, 19:54 Dat is helemaal niet zeker. Hij kan ook gewoon chance hebben gehad dat Dami en Kevin het slechter deden. Het kan zijn dat voorlopig niemand op de goede mol zit en dat hij mss 1 vraag meer juist had dan Kevin of Dami, of de test gewoon sneller had ingevuld. Christian die vorig jaar vol voor Bart ging, zat er bijvoorbeeld langer in dan Salem die in aflevering 5 nog spreidde. Soms kunt ge gewoon geluk hebben dat uw mol overeenkomsten heeft met de echte mol. 😉
Maar hoe groot is die kans dat je overleeft met een all-in op een verkeerde mol tegen alle anderen ( dat kunnen we toch verwachten ) die spreiden en zo veel meer kans hebben om toch minstens 1 of enkele vragen correct te beantwoorden ???
Ik zou in elk geval het risico niet nemen, zelfs als ik in de schoenen van Philip zou staan met de kennis die hij heeft...

En zit er in een opleiding marketing ook geen flinke portie statistiek en kansberekening ...?
Gebruikersavatar

Addow30 mar 2021, 20:47

Molerator  377  Yens
JKpowned schreef: 30 mar 2021, 20:26 Wat ik vreemd vond is dat enkel Jasmien haar "menu" anders was dan van de andere kandidaten en ook al vanaf het begin anders lag.

Afbeelding
Ik had exact hetzelfde opgemerkt en was een bericht aan het opmaken in de topic "omgekeerd" / ondersteboven. Je was me dus nét voor 😜
Gebruikersavatar

Torremolinos30 mar 2021, 21:03

 264
JKpowned schreef: 30 mar 2021, 20:26 Wat ik vreemd vond is dat enkel Jasmien haar "menu" anders was dan van de andere kandidaten en ook al vanaf het begin anders lag.

Afbeelding

Verdorie, da’s straf!
Eventjes verder gecheckt. Ik dacht eerst ‘zatte trien Jasmien’ houdt dat ding gewoon niet goed vast. Maar heel eventjes kan ik zelfs de wijnfles op het blad zien staan, dus ze houdt zeker het paneel juist vast. En toch staat het logo anders dan van Kevin en Philip.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Yvo30 mar 2021, 22:18

 1111  Uma
Bakkieryer schreef: 30 mar 2021, 20:24Uiteraard is dat een piste die van zeer nabij te volgen is. En laat me even raden, zou dat Jasmien kunnen zijn ? Want als dat zo is is de kans zeer groot dat zij de Mol is, want Philip is dan hoogstwaarschijnlijk all-in gegaan op haar ( nadat hij haar geflikt heeft bij de witte wijnenproefproef ) en ze is daar in de fout gegaan.

Daar komt nog bij dat van die valstrik die Philip spande voor Jasmien er geen getuigen meer zijn die er gebruik van zouden kunnen maken, want de enige die er was, werd vakkundig geliquideerd...
Dat is de zaak bekeken vanuit het perspectief van deze proef, de oberbrigade.
Maar als je gaat kijken naar de opdracht met de piano, dan zie je iets heel anders. Philip zit daar bij Annelotte en Katrien.
En wie leert Philip op de piano spelen? Katrien.
Wat ik probeer te zeggen is, het is nog te vroeg om te zeggen dat Philip veel bij die of die kandidaat in proeven zit.
Later, als ze met minder overblijven, dan gaan we een duidelijker beeld krijgen.
Ten minste, als Philip er volgende keer niet uitgaat want dat zou ook goed kunnen.
Gebruikersavatar

gwen31 mar 2021, 14:32

 14
Jansen schreef: 28 mar 2021, 21:56 Noah en Samina, compleet onverdacht voor mij. Geen enkele mollenstreek (of pseudo-mollenstreek) kunnen opmerken bij hen.
Noah? Hij werkt in restaurant Johnny Fox. Weet dus wel raad met plateaus met vanalles op. Waarom loopt hij niet direct met een plateau met 2 glazen rond? Waarom blijft hij op de achtergrond?

Ik weet niet waarom maar ik vind - precies als enige hier op dit forum - redelijk veel verdacht rond Noah 🤓
Gebruikersavatar

Cedric31 mar 2021, 18:42

 2834  Uma
Mja. Mijn horeca-beperking is heel beperkt, maar een plateau met 2 glazen is toch nog wat anders dan enkele borden naar een tafel brengen. Net zoals een plateau met 2 glazen anders is dan een met 10 glazen bijvoorbeeld.
Geen idee wat Noah doet/deed bij Johnny Fox, maar als hij daar enkel borden met eten van de keuken naar de tafels brengt en niet drankjes, dan mag je er niet van uitgaan dat hij zo maar even een plateau met 2 glazen makkelijk kan transporteren.
Gebruikersavatar

Jansen31 mar 2021, 18:45

 3423  Yens
En dan nog afdalen langs een bergwand? Toch moeilijk te vergelijken met opdienen in een restaurant denk ik?
Gebruikersavatar

Podyb01 apr 2021, 17:47

 1  Sven
Guys, hear me out..
Annelotte laat 'per ongeluk' haar 2 glazen vallen, 10m van de start. Zo kan ze met de crew snel naar de plek rijden waar de druiven in de tonnen liggen (redelijk dichtbij de autobaan), om te saboteren: verder uiteen te plaatsen, aantal druiven per ton verminderen,...

De sabotage is waarschijnlijk gelukt, maar Lennart rent zich gewoon de benen van zijn lijf?

Sabotage met behulp van de crew zoals in ZA met het duiken en de kisten?
Gebruikersavatar

bloedhond01 apr 2021, 17:50

 39
Nee de crew zal de mol niet helpen bij het saboteren. Dat moet de mol zelf doen en gebeurt niet off screen.
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2021, 18:01

 2834  Uma
Podyb schreef: 01 apr 2021, 17:47 Guys, hear me out..
Annelotte laat 'per ongeluk' haar 2 glazen vallen, 10m van de start. Zo kan ze met de crew snel naar de plek rijden waar de druiven in de tonnen liggen (redelijk dichtbij de autobaan), om te saboteren: verder uiteen te plaatsen, aantal druiven per ton verminderen,...

De sabotage is waarschijnlijk gelukt, maar Lennart rent zich gewoon de benen van zijn lijf?

Sabotage met behulp van de crew zoals in ZA met het duiken en de kisten?
Laat ons hopen van niet.
Sabotage met behulp van de crew is pure schande. Thank god dat dat in Zuid-Afrika grandioos mislukt is.
Zouden ze NOOIT mogen doen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10