Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT16 apr 2021, 19:57

 767  Yens
Wie ben ik schreef: 16 apr 2021, 09:05 Ik was op sociale media aan het rondkijken, toen ik deze foto zag.
Afbeelding het valt me op dat Jasmien hier toch wel behoorlijk veel wijn drinkt. Heeft ze niet bij de opdracht van de oberbrigade gezegd dat ze dronken was na slechts 1 glas?

Is ze graag dronken? Dat kan ook, maar het zou me verbazen. In dat geval, heeft ze bij de oberbrigade gelogen🤥. Is dit een mogelijk molleugen?
Nu weet ik niet of je er echt meer achter moet zoeken, maar het viel me vorige week toch ook wel op dat Jasmien met de schnaps bij de bomtafel niet veel problemen leek te hebben, terwijl ze in deze proef na 1/2 glazen wijn al serieus aangeschoten was.
Gebruikersavatar

sophdg05 mei 2021, 22:34

 6
Waar is Sven zijn hoogtevrees gebleven in deze proef? Op sommige momenten loopt de tocht toch langs zeer steile paadjes, met weinig houvast (rotswanden), het diepe dal erlangs... ideaal om te panikeren bij hoogtevrees lijkt me!
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2021, 23:35

 2834  Uma
Ook hier: er zijn soorten hoogtevrees.

Zelf heb ik bijvoorbeeld geen probleem met een skydive, wél met een bungeesprong.
Geen probleem met op de top van een hoog gebouw te staan, wél met op de rand ervan te zitten (of er aan een kabel te hangen zoals in vorige aflevering).
Zo heb ik ook totaal geen probleem met zo'n wandeling aan een bergwand, enfin, toch niet als die zo geleidelijk afloopt. Een 'caminito del rey' zou wat anders zijn natuurlijk, maar deze wandeling van de obers was lang niet op zo'n steile bergwand.
Gebruikersavatar

happyfello06 mei 2021, 09:20

 326  Uma
Ik kan me toch een momentje herinneren waar ze op metalen staafjes langs de steile bergwand moesten wandelen...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2021, 09:27

 8153
Het was daar bij momenten echt heel steil. En door dat plateau met glazen konden ze zich ook niet ergens vastgrijpen.
Zelf zou ik daar gegarandeerd naar beneden gedonderd zijn, maar ik ben dan ook zo lomp dat ik in den vreemde altijd minstens 1 ferme val maak. Zo heb ik in Zimbabwe eens bijna een duik gemaakt in de Victoria Falls, heb ik een groot litteken van op Java een eind op mijn buik te schuiven in vieze, vuile steentjes en heb ik mij op IJsland eerst moeten wassen in een koude rivier voor ik het busje weer in mocht omdat ik in de Duivelsbergen naar beneden gegleden was in modder die naar zwavel stonk. Enfin, dit is nog maar een klein staaltje van mijn kunnen. Gelukkig heb ik geen hoogtevrees. 🙂
Gebruikersavatar

Cedric06 mei 2021, 11:39

 2834  Uma
happyfello schreef: 06 mei 2021, 09:20 Ik kan me toch een momentje herinneren waar ze op metalen staafjes langs de steile bergwand moesten wandelen...
True. Dat stuk zou niets voor mij geweest zijn.. Gelukkig was het niet zo lang.
Gebruikersavatar

Superslimmespeurneus06 mei 2021, 17:14

 2
Na het herbekijken van deze proef (finalisten indachtig) kan ieder boter op zijn/haar hoofd hebben:
- Annelotte laat snel alles vallen
- Lennart komt met te weinig wijn toe
- Sven komt met volle glazen aan (met complimenten GDC).
Nu is mijn idee: Sven heeft geoefend, houdt er een hoog tempo in om de rest glazen te doen laten vallen, en schittert op het einde voor de ganse groep terwijl het al bij al om weinig extra geld gaat. Als hij de mol blijkt zou het een erg knappe mollenactie zijn: de rest aanzetten tot falen, en goodwill kopen binnen de groep!
Gebruikersavatar

Vermoljoen06 mei 2021, 22:53

 2354  Uma
Klopt, als Mol heeft Sven hier een mooie molactie neergezet door het zelf goed te doen, maar anderen te laten falen. Niet te vergeten trouwens dat Lennart wel met 2 glazen aankwam, maar ze net niet genoeg gevuld waren... Annelotte schreef ik na deze opdracht eigenlijk al een beetje af, want ze heeft over de hele opdracht geen invloed gehad.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts06 mei 2021, 23:03

 364  Uma
En wat als Annelotte het plan had de boel te vertragen zodat ze buiten tijd zouden zijn? Zelfs met het helse tempo van Sven hadden ze maar 6 minuten over.
Als mol kan ze ook per ongeluk de glazen laten vallen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 mei 2021, 23:06

 1690  Sven
Ja, maar dan had ze toch langer kunnen wachten? Ze waren nog maar net vertrokken en daar gingen haar glazen al.
Gebruikersavatar

mjohlan06 mei 2021, 23:15

 328  Yens
@kristof.allaerts Had het nu echt veel verschil gemaakt? We hebben toch weken geleden kunnen aantonen dat de tijdslijn op het einde van deze opdracht enorm werd gemanipuleerd. Dus een paar minuten vertraging door Annelotte zou het verschil hier niet hebben gemaakt.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10