Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Addow03 apr 2021, 10:20

Molerator  377  Yens
Ik dacht net hetzelfde. @annie.delen goed opgemerkt. Dit lijkt me een perfect voorbeeld van gebroken continuïteit. Een échte goof dus 👏🏻
Gebruikersavatar

mjohlan03 apr 2021, 13:43

 328  Yens
Paraceta schreef: 02 apr 2021, 14:36 We zien Lennart inderdaad lange tijd met een loshangend strikje lopen, ook tijdens het laatste afstandje:
...
Vlak na dit beeld komt er echter een nieuw beeld vanop Lennarts plateau:
...
Hier is ook wel duidelijk geknipt in het beeldmateriaal (Samina loop nu links van Lennart en niet rechts (ik dacht eerst dat de plateau-camera misschien spiegelde, maar dat klopt niet: kijk maar naar het borstzakje dat links op het hemd zit), Kevin of Noah loopt nu dichterbij...), maar belangrijker: Lennarts strikje hangt recht terwijl hij nog in de groep is. De kans lijkt me dus klein dat hij onmerkbaar genipt zou hebben van zijn glazen. Tenzij hij natuurlijk een stukje is achtergebleven 'om zijn strikje recht te hangen'.
Door een zeer terechte observatie van @kristof.allaerts gepost in het topic GOOFS / FILMFEHLER / FOUTEN / VERDACHTE ZAKEN IN DE MONTAGE, zou ik hier eerder zeggen "het geherlocaliseerde laatste afstandje" en "wel duidelijk gepauseerd in het beeldmateriaal".

Het corrigeren van de vlinderdas Lennart en de andere positie van Samina zijn me ergens te verklaren door het gegeven dat er tussen het "beeld met timer 00:06:05" en het "beeld met timer "00:06:04" een effectieve onderbreking van de proef zat door "vereiste" herlocalisatie.
Zie een verplaatsing met de wagen waarbij de kandidaten tijd hadden om hun "op te smukken" (dit al of niet op aanwijzing van regie). En bij de herstart van de proef kan de geheel juiste positionering door de kandidaten ook ergens een detail hebben gemist.

Voor de visuele onderbouwing van de theorie "herlocalisatie" verwijs ik naar de andere topic.
De essentie: de praktische afstand tussen het eindpunt van de randradwagen-rit en de ruïne klooster Stuben kon nooit tijdig te voet worden afgelegd door de kandidaten. Of ik moet vorige zondag hier wat acties met roeiboten, helicopters en teleportatie hebben gemist. 🙂
Gebruikersavatar

Paraceta03 apr 2021, 14:07

 717  Sven
Klopt inderdaad @mjohlan. Hier nog even een verduidelijking aan de hand van Google Earth, waarbij er in de verste verte geen voetgangersbrug over de Moezel aanwezig is tussen beide punten:
Afbeelding
De algemene conclusie lijkt me alleszins te zijn dat de theorie over Lennarts strikje een sof is: hij heeft het gewoon recht gehangen tijdens de 'pauze'.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts03 apr 2021, 14:26

 364  Uma
De enige brug daar in de buurt is een spoorwegbrug. Als ze die over mogen, is de afstand 2km. Ze hebben nog 22min bovenaan bij het karretje, en eindigen met 6 minuten. Wil zeggen 3 afdalingsritten en 2km stappen op 16 minuten. Lijkt me straf.
De andere brug ligt zuidelijker en is te ver om te voet te doen.
Moesten ze met bootjes zijn overgestoken, dan hadden we dat wel te zien gekregen 😂

Afbeelding
Gebruikersavatar

mjohlan03 apr 2021, 17:20

 328  Yens
kristof.allaerts schreef:...Moesten ze met bootjes zijn overgestoken, dan hadden we dat wel te zien gekregen 😂
Misschien krijgen we die beelden wel te zien in die "Achter de schermen" op Telenet over aflevering 9.
Al hoop ik stiekem meer op die beelden van teleportatie. 😉
Gebruikersavatar

Torremolinos04 apr 2021, 12:33

 264
Ik denk (of hoop) dat de proef eigenlijk al gedaan was op het moment dat ze met de tandradwagen beneden kwamen. Het klooster was gewoon een mooie locatie in de buurt voor een mooi filmisch einde, maar niet echt bereikbaar tijdens de feitelijke proef.
Ofwel hebben ze op het einde van het tandwagentraject de glazen gemeten en is wat we zien bij het klooster ‘opnieuw geacteerd’. Lijkt me in een spel als de mol niet aangewezen, zeker omdat reacties naturel moeten zijn.
Ofwel hebben ze iedere plateau met de naam van kandidaat erbij, zo meegenomen in een wagen (of camionette), is iedereen zich gaan opfrissen, om dan daarna de uitslag van de proef en het feestje te filmen. Dit lijkt me het meest logische. De gewone kijker merkt hier niks van en het maakt mooie vlotte tv.
Gebruikersavatar

Poirot04 apr 2021, 23:41

 299
Het zou kunnen zijn dat de persoon die vooraan liep met 2 glazen (ik weet de naam niet meer), extra snel ging lopen zodat de rest zijn glazen liet vallen. De glazen kunnen vast geplakt zijn op zijn bord, zodat hij met 2 volle glazen beneden aankwam en niet verdacht leek.
Gebruikersavatar

Mol o tof16 apr 2021, 09:05

 15
Ik was op sociale media aan het rondkijken, toen ik deze foto zag.
Afbeelding het valt me op dat Jasmien hier toch wel behoorlijk veel wijn drinkt. Heeft ze niet bij de opdracht van de oberbrigade gezegd dat ze dronken was na slechts 1 glas?

Is ze graag dronken? Dat kan ook, maar het zou me verbazen. In dat geval, heeft ze bij de oberbrigade gelogen🤥. Is dit een mogelijk molleugen?
Gebruikersavatar

SiMol16 apr 2021, 09:09

 264
Het ziet er mij toch gewoon uit als een gezellige avond, waar ze een 'zotte' foto wouden nemen.

Er is ook nog niet veel uit die karaf, dus wie zegt dat ze na die foto niet gewoon een glas voor haarzelf heeft ingeschonken?

Daarnaast is er altijd wel een avond in de mol waar de kandidaten eens wat meer drinken en er sommige wel wat dronken eindigen.

Ik zou er niet teveel achter zoeken.
Want moest ze de mol zijn, zou het de kandidaten ook teveel opvallen dat ze bij de wijnproef tipsy was, maar 's avonds wel altijd de grote Jan kan uithangen.
Gebruikersavatar

Jansen16 apr 2021, 09:28

 3423  Yens
Het ziet er in elk geval heel leuk uit 😀 Toch wel een toffe groep nu, iets wat ik in het begin een beetje miste 😀.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2021, 13:37

 8153
Wie ben ik schreef: 16 apr 2021, 09:05 Ik was op sociale media aan het rondkijken, toen ik deze foto zag.
Afbeelding het valt me op dat Jasmien hier toch wel behoorlijk veel wijn drinkt. Heeft ze niet bij de opdracht van de oberbrigade gezegd dat ze dronken was na slechts 1 glas?

Is ze graag dronken? Dat kan ook, maar het zou me verbazen. In dat geval, heeft ze bij de oberbrigade gelogen🤥. Is dit een mogelijk molleugen?
En Lennart is, naar eigen zeggen, niet iemand die halve liters naar binnen kapt. 😉
Niks achter zoeken zou ik zeggen. Het is gewoon een heel mooie foto van een heel gezellig moment. 🙂

Jansen schreef: 16 apr 2021, 09:28 Het ziet er in elk geval heel leuk uit 😀 Toch wel een toffe groep nu, iets wat ik in het begin een beetje miste 😀.
Zeggen we dat niet elk jaar? 😉
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10