Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Poirot05 apr 2021, 00:37

 299
De ontploffing van de stoelen en het indrukken is niet in real time gebeurd volgensmij. Je kan de ontploffing niet horen vanuit de bunker, dus ze kunnen het shot ook wat later filmen.
Gebruikersavatar

SiMol05 apr 2021, 00:46

 264
Ja, maar knoppen van beide teams moeten toch ergens in verbinding staan, om te meten wie eerst was.

Dat wil je niet doen door een lampje dat ik de controle kamer oplicht lijkt me? Denk dat ze daar wel een toestel voor gemaakt hebben. Gaan dit niet aanpassen in bestaande apparatuur denk ik. Want dan moet je het toch minstens open vijzen en nieuwe kabel verbinden aan rode en groene schakelaars, dit voor apparaat van beide teams.

In combinatie met het CE label lijkt mij dit gemaakt door de crew.
Gebruikersavatar

Poirot05 apr 2021, 00:53

 299
Je kan meerdere manieren bedenken om te kijken welke knop eerst wordt ingedrukt. Dat stukje engeneering kunnen ze bij de mol wel. Ik weet vrijwel zeker dat de knoppen niet in verbinding staan met de stoelen. De stoelen worden idd niet door de kandidaten tott ontploffing gebracht, maar door een team. Ik denk dat de crew eerst ergens veilig op een afstandje moet gaan staan, en dat ze de stoelen dan tot ontploffing brengen. Als de kandidaten zelf op de knop drukken heeft de crew daar geen tijd voor
Gebruikersavatar

köfte05 apr 2021, 01:46

 47
mjohlan schreef: 04 apr 2021, 18:59 😲En waar komt dit nu plotseling vandaan? Werd dit je bevestigd?
Niks aan dat bakje zit op eenzelfde lijn, dit is duidelijk zelf gemaakt. 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

mjohlan05 apr 2021, 09:57

 328  Yens
köfte schreef:Niks aan dat bakje zit op eenzelfde lijn, dit is duidelijk zelf gemaakt. 🤷🏻‍♂️
Nu tijdens de Koude Oorlog stond er wel wat meer niet op één lijn. 😉
Misschien hebt je hier wel juist, maar ik vermoed dat we het onderling toch akkoord zijn dat hier louter om een attribuut betrof. 🙂
Gebruikersavatar

MolletjeK05 apr 2021, 12:12

 18  Uma
Poirot schreef: 05 apr 2021, 00:53 Je kan meerdere manieren bedenken om te kijken welke knop eerst wordt ingedrukt. Dat stukje engeneering kunnen ze bij de mol wel. Ik weet vrijwel zeker dat de knoppen niet in verbinding staan met de stoelen. De stoelen worden idd niet door de kandidaten tott ontploffing gebracht, maar door een team. Ik denk dat de crew eerst ergens veilig op een afstandje moet gaan staan, en dat ze de stoelen dan tot ontploffing brengen. Als de kandidaten zelf op de knop drukken heeft de crew daar geen tijd voor

Bij de achter de schermen beelden zie je dit ook, iedereen op veilige afstand en er wordt afgeteld naar de ontploffing. Lijkt me inderdaad eerder achteraf .
Gebruikersavatar

nyckelpiga05 apr 2021, 13:43

 69
filiep.portugees schreef: 04 apr 2021, 01:49 Ik denk dat deze proef er precies gekomen is omdat in de eerste aflevering niemand is afgevallen.
Ware dat wel het geval geweest, hadden ze een andere proef klaarstaan, waar gewoon één afvaller was.

Wat die getallen van die bunkers betreft, je kunt er natuurlijk letters mee maken, door het systeem van de omgekeerde rekenmachine op toe te passen.

Dan krijg je 228 = BSS, en 103 = IOE voeg je ze samen dan kan ik er eerlijk gezegd nog niets zinnigs mee maken.
Te kort om aan lottiepoes te komen, daarvoor zou je onder andere een 6 nodig hebben

BSSIOE
Ze hebben die locaties al lang op voorhand gezocht, zie je ook in die filmpjes van achter de schermen. De bunker is bijvoorbeeld gevonden omdat die laatste stond op tripadvisor, en ze vooral op zoek gaan naar unieke locaties die niet zo populair zijn bij toeristen. Zelf de rollen voor die codes te maken lagen daar gewoon nog. Ik denk ook niet dat het onmogelijk was om die proef met 9 te spelen, dan viel er gewoon niemand uit of 1 iemand. Dan was er in aflevering 1 gewoon 1 iemand naar huis gegaan. Het lijkt mij te makkelijk om de mol te naam van de afvaller te geven, want dan is die direct al veel minder incognito. Zelf al werd er maar 1 naam gevonden en was dit niet de afvaller, dan kon Gilles toch nog altijd 3 of 4 namen intypen, en dan was de laatste de persoon die naar huis ging. Ze hebben genoeg scenario's op voorhand van wat te doen bij 1 naam, ...
Gebruikersavatar

filiep.portugees21 apr 2021, 08:37

 407  Uma
Ik heb nog eens deze proef herbekeken, met de kennis van nog een paar kandidaten die ondertussen afgevallen zijn.
Ik wilde voornamelijk opletten op Lennart.

* Lennart lijkt oprecht geschrokken bij het horen van het nieuws van de 2 kandidaten.
* Lennart twijfelt en vraagt of er niet met de 2 anderen die met de codes bezig zijn moet besproken worden of liegen wel de juiste optie is.
(Samina en daarna Jasmien wimpelt dat af)
* Annelotte houdt de doos in haar handen en zegt "we kunnen toch niet al die codes proberen?"
Misschien weet ze dat de code op de doos staat, en hoopt ze dat Katrien met dat idee zal komen na die voorzet?
* Jasmien neemt het voortouw om Samina en Lennart te overtuigen om toch te drukken (grotere kans om te overleven)
* Jasmien maakt Philip verdacht over de 5.000€
* Jasmien blijft liegen tegen Philip
* Samina fluistert iets in het oor van Annelotte, we weten niet of dit een code was of iets anders.
* Jasmien gaat Annelotte afwisselen
* Na de mededeling van Gilles hebben beide teams plots de code gevonden.
Philippe zorgde daarvoor in het ene team.
In het andere team weten we niet wie eerst op het idee kwam.
Het enige dat we wel weten is dat Jasmien en Annelotte bij de doos waren op dat moment.

We hebben in deze proef op geen enkel moment Lennart zien het initiatief nemen.
Misschien hebben ze dat eruit geknipt, want we weten niet wie op het idee kwam om op de doos te kijken.

Maar ik blijf Jasmien in deze proef zeer verdacht vinden.
Zij wimpelt de vraag af van Lennart om de 2 codespeurders te betrekken bij de beslissing af.
Zij neemt het voortouw om te liegen tegen Philip, en voert dit vlekkeloos uit.
Eens zij in de codekamer bij de doos zit, doet Gilles de mededeling nog eens dat de code IN de doos zit.
Dat komt wel heel handig uit, op die manier kon Jasmien heel het proces sturen.
Door eerst aan te sporen op het drukken op de rode knop, de groene knop af te wimpelen, en dan op het cruciale moment bij de doos te zijn.

Annelotte had hier niet de interessantste positie, want zij was niet betrokken bij het besluit om al dan niet op de rode knop te drukken.
Ook niet om toch maar op de groene knop te drukken.

Lennart en Jasmien hadden wel een interessante positie omdat ze bij het beslissingsproces betrokken waren, maar van Lennart hebben we nauwelijks iets gezien in deze proef (of het is eruit geknipt)

Ik blijf Jasmien toch de meest verdachte vinden in deze proef.
Gebruikersavatar

barbara.meersman26 apr 2021, 12:09

 2
Iedereen focust op Phillip die daar 5000 zei, maar hij zat daar met Noah en Sven. Wat als Sven zich eerder versproken had tegen Philip? Maar dat tonen ze natuurlijk niet op tv.
Gebruikersavatar

pedro.deveirman29 apr 2021, 17:30

 18
Of als de makers, hun bedrag verhoogd hebben na de verspreking van phillip? Want op het moment dat die verhoging er kwam was het al meer dan duidelijk dat beide teams op de rode knop gingen drukken dus maakt het bedrag niets meer uit! Je kan enkel iemand verdacht maken en jouw mol beschermen...
Gebruikersavatar

julie.vantilt29 apr 2021, 17:53

 131
Wat ik me bij deze opdracht afvraag met de voorkennis die we vandaag hebben:

Zou de mol hier echt een passieve rol innemen?

Passief:
1. Lennart en Sven: zitten in de controlekamer maar doen niet veel meer dan dat. Sven gaat 1x controleren bij Dami en Kevin, maar geeft geen cruciale hint. Beiden hebben dus echt geen invloed op het verloop van de opdracht en doen daarin ook geen moeite. Ze bestuderen vooral, eerder kandidaats gedrag.
+: als mol hoef je geen moeite te doen.
-: het is wel een saai spelletje dat je dan speelt, als mol zijnde.

Gemiddeld:
2. Annelotte: zij begint in de codekamer maar wisselt nog met Jasmien. Op het vinden van de codes heeft ze dus geen invloed en ze doet ook geen poging om de juiste hint te geven.
-: -1 om op het einde de codekamer te verlaten

Actief:
3. Philip: hij neemt de lead in zijn team en zorgt ervoor dat de code op het einde gevonden wordt. Eerst via Noah, maar neemt daarna het heft in eigen handen en is op het einde in de codekamer.
+: als mol wil je dat de code gevonden wordt want dan is het eerlijker voor de andere kandidaten die de eliminatie moeten overleven. En maak je jezelf ook minder verdacht omdat jij sowieso die moeilijke eliminatie overleeft.
-: superharde focus op zijn verspreking, zouden de makers dit doen? Zetten meestal niet de mol zo hard in de kijker. Maar is wel nog pas aflevering 2 dus om iemand in het begin verdacht te maken schrijf je als kijker die persoon misschien eerder af.
Gebruikersavatar

Cadfael30 apr 2021, 00:34

 229  Uma
Misschien een subtiele molactie van Annelotte hier. Het is precies in die kamer dat Jasmien zegt om voor pasvragen te gaan, maar Annelotte kan er al de aanleiding voor hebben gegeven. Zij zegt namelijk: "We zullen de code al beginnen zoeken. Daarom moeten we niet drukken, maar dan hebben we ze al." Daarmee kan ze al subtiel aansturen om op de knop drukken. Het lijkt dat Jasmien en Philip de leiding nemen, maar deze zin is misschien al een subtiele aansturing.

Sven en Lennart vind ik hier eerder passief. Lennart verdacht ik ook nog, maar het is zijn passiviteit in de psychologische proeven die me doet twijfelen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de mol hierbij passief is, maar dan gewoon €10000 uit de pot haalt. Dit is toch niet leuk om in de revealaflevering te tonen dat je bij deze proeven geen enkele inbreng had.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11