Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

nathalie.liekens28 mar 2021, 23:41

 61  Yens
Als ik de mol zou zijn zou ik juist willen dat er zo snel mogelijk op de rode knop geduwd wordt. Je weet dat er 2 uitvallen en zelf safe bent in eender welke groep. Groen was 5000, niet duwen 3000 en rood is niets. Dus maakt als mol niet uit welke groep duwt, als er maar geduwd wordt.
Gebruikersavatar

Rob100128 mar 2021, 23:56

 7
Richting het einde van de opdracht ging Philip naar de kamer met de kartonnen doos. Ik kreeg toen sterk het gevoel dat hij daar heen ging om er zeker van te zijn dat de code gevonden zou worden, zodat ze op de rode knop konden drukken.
Gebruikersavatar

Torremolinos28 mar 2021, 23:57

 264
Inderdaad een proef waarbij de mol vooral vanop de achtergrond moet meevolgen. Er werd in beide groepen al vlug beslist om de andere groep wat wijs te maken, maar wel te duwen. Zodra je dit als mol hoort in je groep, dan moet je eigenlijk al niet veel meer doen.
Iedereen die meedoet aan de mol, heeft ook eerdere molseizoenen gezien, en dan weet je dat je niet naïef mag zijn en vertrouwen op anderen, zeker niet met eliminaties op het spel.
Maar als mol zou ik nog net iets liever in de winnende groep zitten. De drie kandidaten op vijf die door gaan, hebben net een wat groter ‘mogelijkemolpercentage’ op zich. En bovendien, als je een eliminatie minder hoeft te faken als mol, is dat ook mooi meegenomen.
Dat zou kunnen betekenen dat het enige dat de mol hier dus zou kunnen doen, is het aansturen op het vinden van de code IN de doos.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts29 mar 2021, 00:16

 364  Uma
Rob1001 schreef: 28 mar 2021, 23:56 Richting het einde van de opdracht ging Philip naar de kamer met de kartonnen doos. Ik kreeg toen sterk het gevoel dat hij daar heen ging om er zeker van te zijn dat de code gevonden zou worden, zodat ze op de rode knop konden drukken.
Inderdaad, maar... Jasmien deed net hetzelfde.
Bij Philip werd dat allemaal uitvoerig in beeld gebracht, bij Jasmien not so much 🙈
Gebruikersavatar

joost.borders29 mar 2021, 00:29

 7
jos.jansen schreef: 28 mar 2021, 21:13 Mooie variant op het bekende prisoner's dilemma
Een betere variant lijkt me dat er niemand afvalt als er door beiden niet gedrukt wordt, maar dat is misschien moeilijk als je na 2 afleveringen nog steeds met 10 kandidaten zit.

Misschien was het een alternatieve piste indien er bij aflevering 1 een afvaller was.
Gebruikersavatar

Cedric29 mar 2021, 00:30

 2834  Uma
stijn.bonte schreef: 28 mar 2021, 21:10Philip zei als eerste 5000€
bert.degroote schreef: 28 mar 2021, 21:13Philip versprak zich bij het zeggen 5 000 euro i.p.v. 3 000 (1 minuut later zegt Jilles dat je 5 000 euro kan verdienen door op de groene knop te drukken.
Jay-Lo schreef: 28 mar 2021, 22:05Philip hier weer verdacht naar voor gebracht, 5000 zeggen ipv 3000, ik denk dat dat gewoon een foutje was, anders leggen ze het er wel dik op.
Gregoir schreef: 28 mar 2021, 22:13Philip kent het te winnen bedrag van 5000 euro nog voor er verteld wordt hoe je die kan verdienen.
Heeft de philip zich versproken of is het puur toeval?
Lord Nubbles schreef: 28 mar 2021, 22:51Philip verspreekt zich over het te winnen bedrag, stemt daarna op 1 kandidaat en mag op zijn stoeltje blijven zitten... Ofwel is hij de mol, ofwel gigantisch veel sjans...
Laat ons de volgorde van deze uitspraak niet vergeten.

1. Philip heeft het over 5000€ ipv 3000€.
2. Pas enkele minuten later kondigt GDC aan dat het bedrag kan verhoogd worden tot 5000€.

Ik vraag me dus niet zozeer af waarom Philip het had over 5000€, maar wel waarom GDC datzelfde bedrag zei...

Als Philip de Mol is, dan hadden ze perfect kunnen zeggen "op de groene knop drukken zorgt dat het bedrag verdubbeld wordt tot 6000€" om Philip niet zo verdacht te laten overkomen.
Als Philip níet de Mol is, dan is het uitspreken van een bedrag dat hetzelfde is aan dat van Philip ideaal om hem verdacht in beeld te brengen (en nog wat meer met de quote van Jasmien hierover later bij de eliminatie). Maar ook dan zou het misschien fairder geweest zijn om een ander bedrag te noemen.
Of misschien was het zelfs de oorspronkelijke bedoeling om 6000€ te zeggen maar hebben ze het bewust naar 5000€ veranderd op het moment dat Philip die uitspraak deed, net om voor wat verdachte blikken/televisie te zorgen...

Ik bedoel maar: tussen het moment dat Philip zijn uitspraak doet en het moment dat GDC zijn aankondiging doet, zat voldoende tijd om het bedrag aan te passen. Ofwel om Philip verdacht te maken, ofwel om hem net niet nog meer verdacht te maken..
Dus waarom zei GDC toch gewoon 5000€, hetzelfde bedrag als wat Philip zei?

(In mijn tunnelvisie is dat om Philip verdacht te doen overkomen én om aan de Mol een leuke quote te geven bij de eliminatie.. Maar ik begin richting Jasmientunnel te gaan...)
Gebruikersavatar

Cadfael29 mar 2021, 00:53

 229  Uma
julie.vantilt schreef: 28 mar 2021, 23:39 Ook opvallend: Dami gaf aan dat ze Sven en Katrien uit kon sluiten in haar verdenkingen. Wil dat zeggen dat één van hen de mol is?
Zo'n uitspraak van de afvaller laten ze erin, zodat deze twee kandidaten verdachter worden.



julie.vantilt schreef: 28 mar 2021, 23:05 Moest de mol in de afvallersgroep zitten, lijkt het me wel slim om te zeggen dat je ‘all-in’ bent gegaan. Als mol dan hé. Want dan kan je hem misschien minder verdenken, als in: hij heeft veel chance gehad. Ik ga nu vooral opletten op de verdachten die philip uitspreekt in de volgende afleveringen. Als hij meerdere mensen aanhaalt, doorprik je de bubbel van dat all in gaan.
Je kunt all-in gaan, maar erin blijven doordat de kandidaat waarop je inzet gelijke antwoorden heeft met de mol. Zijn verdachte kan ook veranderen als ineens zijn potentiële mol afvalt. Oppassen dus daarmee! 😉 Ook laten ze kandidaten over verschillende mensen verdachte zaken aanhalen, waardoor het niet opvalt op wie die kandidaat zit. Christian heeft bewezen dat ook door vol in te zetten op de foute persoon je heel ver kunt geraken. 😉
Gebruikersavatar

joachim.morrens29 mar 2021, 01:22

 200  Yens
Cedric schreef: 29 mar 2021, 00:30 Laat ons de volgorde van deze uitspraak niet vergeten.

1. Philip heeft het over 5000€ ipv 3000€.
2. Pas enkele minuten later kondigt GDC aan dat het bedrag kan verhoogd worden tot 5000€.

Ik vraag me dus niet zozeer af waarom Philip het had over 5000€, maar wel waarom GDC datzelfde bedrag zei...

Als Philip de Mol is, dan hadden ze perfect kunnen zeggen "op de groene knop drukken zorgt dat het bedrag verdubbeld wordt tot 6000€" om Philip niet zo verdacht te laten overkomen.
Als Philip níet de Mol is, dan is het uitspreken van een bedrag dat hetzelfde is aan dat van Philip ideaal om hem verdacht in beeld te brengen (en nog wat meer met de quote van Jasmien hierover later bij de eliminatie). Maar ook dan zou het misschien fairder geweest zijn om een ander bedrag te noemen.
Of misschien was het zelfs de oorspronkelijke bedoeling om 6000€ te zeggen maar hebben ze het bewust naar 5000€ veranderd op het moment dat Philip die uitspraak deed, net om voor wat verdachte blikken/televisie te zorgen...

Ik bedoel maar: tussen het moment dat Philip zijn uitspraak doet en het moment dat GDC zijn aankondiging doet, zat voldoende tijd om het bedrag aan te passen. Ofwel om Philip verdacht te maken, ofwel om hem net niet nog meer verdacht te maken..
Dus waarom zei GDC toch gewoon 5000€, hetzelfde bedrag als wat Philip zei?

(In mijn tunnelvisie is dat om Philip verdacht te doen overkomen én om aan de Mol een leuke quote te geven bij de eliminatie.. Maar ik begin richting Jasmientunnel te gaan...)
Ik kan me moeilijk inbeelden dat GDC 5000 zegt om Philip verdacht te maken... Achteraf gezien, met de montage etc, zou dat inderdaad mogelij zijn. Maar ik kan me moeilijk inbeelden dat ze, tijdens die opdracht zelf als alles snel gaat, ze die feedback snel genoeg binnenkrijgen om dan Gilles zijn tekst te doen aanpassen... 😇
Zie je het al gebeuren, productiemedewerker X wakie-talkiet naar Gilles: "Philip heeft zojust gezegd dat er 5000 euro te verdienen is met deze opdracht, ge moet zeggen dat de groene knop 5000 euro opbrengt ipv 6000, dan gaan ze hem verdacht vinden" 😂

Ik vind het inderdaad heel opmerkelijk, maar denk niet dat Gilles zijn tekst heeft aangepast...

Ik denk dat het gewoon een "dankbaar foutje" is dat ze hebben willen hebben tonen op tv 🙂
Gebruikersavatar

Cadfael29 mar 2021, 01:45

 229  Uma
Ook is het belangrijk om te kijken wie wat zegt. De mol wijst vaak op fouten van anderen. Jasmien zegt bijvoorbeeld tegen Lennart en Samina dat Philip er al €5000 van maakt. Als ze weet wat komt, is het wel handig om dit mee te delen om Philip verdachter te maken. Er dus ook opletten wie meermaals subtiel de nadruk legt op anderen hun fouten.
Gebruikersavatar

Tim Dex29 mar 2021, 01:59

 24
Philips verspreking: als dat echt een aanwijzing is, dan zou het ook moeten inhouden dat hij op voorhand werd gebrieft over de exacte bedragen. Ik zou veronderstellen dat de redactie op voorhand aan de mol zo weinig mogelijk info geeft, zodat de mol zo min mogelijk kans heeft om zich te verspreken. De waarde van die bedragen maakt hier absoluut niet uit.

Het enige wat de mol hoeft te weten is dat opdracht praktisch vanzelf fout kan lopen als er genoeg wantrouwen ontstaat tussen de groepen, dus dat hij dat een beetje moet voeden en verder gewoon mee moet doen met de groep. En misschien is het handig dat de mol weet waar de code staat, zodat hij er voor kan zorgen dat alvast zijn team zeker wel de code vindt en de knop kan indrukken . Maar meer hoeft de mol echt niet te weten om zijn ding te doen. Die exacte bedragen zijn niet relevant.

Dat is natuurlijk allemaal meta, en gebaseerd op hoe die redactie te werk zou gaan, waar we ook lang niet alles van weten.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts29 mar 2021, 02:34

 364  Uma
Ik ga er toch vanuit dat de mol tegen het einde van de opdracht in de kamer van het doosje wil zitten, om zeker te zijn dat de code gevonden wordt.
Jasmien, Katrien en Philip.

Annelotte geeft haar plaats af, waardoor ik ze bijna durf uitsluiten. (in combinatie met het onmiddellijk laten vallen van de glazen)
Het feit dat Philip eerst over de doos bezig is, en daarna gewoon naast Dami wat codes gaat ontcijferen vind ik wel raar. Vermoedelijk heeft hij buiten beeld de doos bekeken maar niet kapot gescheurd.

Tenzij de mol en de productie ervan uitgaan dat de code altijd gevonden wordt door de tip van GDC. Maar dan is het de 3e opdracht op 6 waar de mol niet hoeft te mollen 🙄
Gebruikersavatar

michele.philips29 mar 2021, 04:13

 5
In ‘de mol achter de schermen’ in de app wordt er vermeld dat de opdracht met alle kandidaten, net voor ze gaan filmen nog even in groep overlopen wordt. Dit om te checken of voor iedereen alles duidelijk is. Het kan zijn dat Philip de info hier van heeft en dan is deze 5000 euro gewoon een verspreking.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11