Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy28 mar 2021, 21:03

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Verdeeld over twee wagens rijden de deelnemers naar een afgelegen bestemming. Iedere auto gaat een garagebox in. Deze biedt toegang tot een grootse atoombunker. Beide teams gaan in dit ongrondse labyrinth naar een kamer waar een bedienpaneel staat. Daarop is een rode knop met een cijferslot bevestigd. Gilles brengt hen op de hoogte dat er die avond bij de eliminatie sowieso twee kandidaten naar huis moeten. Als beide teams gedurende 45 minuten niet op de knop drukken, dan maakt iedereen de test en valt er iemand uit elke groep af. Die keuze levert 3000 euro op. Maar het kan ook anders: in de aangrenzende kamer staat een doos met daarin de gecodeerde oplossing voor het cijferslot. Als een team de rode knop indrukt, dan verdienen ze niets, maar blazen ze hun eigen stoeltjes voor het eliminatiescherm op. Dat betekent dat de twee afvallers uit het andere team zullen komen. Tijdens de opdracht mogen de teams elkaar twee keer opbellen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php
Gebruikersavatar

jos.jansen28 mar 2021, 21:13

 328  Uma
Mooie variant op het bekende prisoner's dilemma
Gebruikersavatar

bert.degroote28 mar 2021, 21:13

 1
Philip versprak zich bij het zeggen 5 000 euro i.p.v. 3 000 (1 minuut later zegt Jilles dat je 5 000 euro kan verdienen door op de groene knop te drukken. Hij zij ook de code zit in de doos dat zat hij ook maar geen actie ondernomen.
Gebruikersavatar

Korrai28 mar 2021, 21:17

 25
Niks molachtig, maar hoe dom van Dami. Eerst "Het zat in die doos" En daarna pas "de code is...." 🤯
Gebruikersavatar

Mer2828 mar 2021, 21:24

 302
Vooral Jasmien en Philip zijn hier verdacht, de mol moet er immers voor zorgen dat de code gevonden wordt en zij zijn degene die uiteindelijk beslissen om in de doos te kijken.
Gebruikersavatar

Duchinio28 mar 2021, 21:31

 1
Je ziet op een moment: verlauf staan in de bunker, verlang betekent ‘cursus’. Fluppe is nen docent..
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 mar 2021, 21:39

 2354  Uma
Wat een geweldige locatie voor deze opdracht! 👏🏻 Leuke opdracht, maar ik moet toch zeggen dat ik 2 afvallers van 5 kandidaten wel héél heftig vind. Als de Mol in dezelfde groep zat, was er zelfs een kans van 50% om af te vallen 😱
Gebruikersavatar

BeaVer28 mar 2021, 21:41

 1293  Uma
Duchinio schreef: 28 mar 2021, 21:31 Je ziet op een moment: verlauf staan in de bunker, verlang betekent ‘cursus’. Fluppe is nen docent..
Die Fluppe heeft 1000 euro binnengehaald bij de piano-opdracht en had de juiste oplossing bij de 2de wijnproefopdracht...
Het zou in deze proef net verdacht zijn als je je eigen vel niet wilt redden.

Gebruikersavatar

anja.mathijs28 mar 2021, 21:43

 391  Uma
Vermoljoen schreef: 28 mar 2021, 21:39 Wat een geweldige locatie voor deze opdracht! 👏🏻 Leuke opdracht, maar ik moet toch zeggen dat ik 2 afvallers van 5 kandidaten wel héél heftig vind. Als de Mol in dezelfde groep zat, was er zelfs een kans van 50% om af te vallen 😱
Hier ook serieus hiervan verschrokken😱
Gebruikersavatar

BeaVer28 mar 2021, 21:43

 1293  Uma
Vermoljoen schreef: 28 mar 2021, 21:39 Wat een geweldige locatie voor deze opdracht! 👏🏻 Leuke opdracht, maar ik moet toch zeggen dat ik 2 afvallers van 5 kandidaten wel héél heftig vind. Als de Mol in dezelfde groep zat, was er zelfs een kans van 50% om af te vallen 😱
Volledig mee eens. Op de rode knop willen duwen is meer onverdacht dan verdacht...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11