Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol29 mar 2021, 08:11

 264
Cadfael schreef: 29 mar 2021, 00:57 Je kunt all-in gaan, maar erin blijven doordat de kandidaat waarop je inzet gelijke antwoorden heeft met de mol. Zijn verdachte kan ook veranderen als ineens zijn potentiële mol afvalt. Oppassen dus daarmee! 😉 Ook laten ze kandidaten over verschillende mensen verdachte zaken aanhalen, waardoor het niet opvalt op wie die kandidaat zit. Christian heeft bewezen dat ook door vol in te zetten op de foute persoon je heel ver kunt geraken. 😉
In het interview van de afvallers in Het Nieuwsblad staat dat Dami zeker was van haar mol, dus misschien heeft zij ook all-in gegaan.

Als zij dan voorbeeld een vrouw verdenkt en Philip een man, kan het inderdaad even goed zijn dat beide mis waren, maar Philip meer geluk had.
Gebruikersavatar

Avrabeach29 mar 2021, 08:27

 6
Opvallend: Philp zei 5000 euro voor dat Gilles iets van die 5000 euro zei. Ik zou durven zeggen dat hij voorkennis heeft omdat hij die 5000 euro eerder zei. Opvallend is wel dat de makers dit zo hard in beeld hebben laten komen waardoor het misschien te opvallend is.
Gebruikersavatar

Mer2829 mar 2021, 08:59

 302
Om eerlijk te zijn, ik denk dat die 5000 euro van Philip gewoon een verspreking was zonder voorkennis. Het is al vaak geweest dat zo'n soortgelijke opdrachten redelijk wat geld kunnen opleveren en misschien was Philip niet meer zo aanwezig waardoor hij echt dacht dat ze 5000 euro konden winnen.
Gebruikersavatar

Yvo29 mar 2021, 10:30

 1111  Uma
Cedric schreef: 29 mar 2021, 00:30Dus waarom zei GDC toch gewoon 5000€, hetzelfde bedrag als wat Philip zei?
Volgens mij liggen de proeven op voorhand vast. Er gaat toch veel voorbereiding in zo'n seizoen.
Dus ik denk niet dat dat allemaal zomaar last-minute veranderd wordt. Ik volg joachim.morrens.
Gebruikersavatar

martin.janssen29 mar 2021, 10:41

 178
julie.vantilt schreef: 28 mar 2021, 23:39 Ook opvallend: Dami gaf aan dat ze Sven en Katrien uit kon sluiten in haar verdenkingen. Wil dat zeggen dat één van hen de mol is?
Zelfs al had ze 7 kandidaten uitgesloten als mol, dan had nog steeds één van die 2 die ze niet heeft uitgesloten de mol kunnen zijn.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe29 mar 2021, 12:43

 57
Mer28 schreef: 29 mar 2021, 08:59 Om eerlijk te zijn, ik denk dat die 5000 euro van Philip gewoon een verspreking was zonder voorkennis. Het is al vaak geweest dat zo'n soortgelijke opdrachten redelijk wat geld kunnen opleveren en misschien was Philip niet meer zo aanwezig waardoor hij echt dacht dat ze 5000 euro konden winnen.
De maïsveldopdracht was ook voor 5000, dat zou de verspreking kunnen verklaren. Toch blijft het voor mij reteverdacht. En dat willen de makers natuurlijk, dat wij van die dingen wakker liggen.
Gebruikersavatar

maarten.develde29 mar 2021, 12:43

 24
BeaVer schreef: 28 mar 2021, 21:42 Die Fluppe heeft 1000 euro binnengehaald bij de piano-opdracht en had de juiste oplossing bij de 2de wijnproefopdracht...
Het zou in deze proef net verdacht zijn als je je eigen vel niet wilt redden.

Klopt. Maar als mol wil je toch zeker bij de piano opdracht zitten. Je kan zowel deze opdracht mollen als de opdracht van de karaoke.
Daarnaast kan het zijn dat hij wel redelijk piano speelt (of veel heeft geoefend) maar ze zo voor zorgt dat ze niet allemaal zich focussen op Kevin waardoor hij ook 1.000€ zou binnen halen + de 'docenten' die dan ook niet (veel) kunnen oefenen. Om zichzelf dan niet te verdacht te maken kan hij dan deze keer wel wat geld binnen halen.

En de opdracht ivm de wijn, maakt niet uit of ze met 1 of met 2 glazen starten he, als ze leeg zijn vooraleer ze beneden zijn maakt het niet uit he.
Gebruikersavatar

The hunter29 mar 2021, 14:08

 282  Uma
Het is opvallend dat in deze proef voornamelijk op Philip wordt gefocust. Philip die zich verspreekt met de 5000 euro, Philip die 10x vraagt om in de doos te kijken of de code daar nergens in staat, Philip die uiteindelijk de kamer ingaat en de code vindt... Maar ondertussen is de andere groep wel sneller en is het veel onduidelijker wie er daar de code gevonden heeft. Waarom wordt dat niet in beeld gebracht? We weten wel dat de code daar gevonden wordt nadat Annelotte de kamer verlaten heeft en Jasmien haar vervangen heeft. Toeval? En was het ook niet Philip die lychee en citroen wou omwisselen in de wijnproef, maar uiteindelijk de keuze aan Jasmien liet en Jasmien die... juist ja.
Gebruikersavatar

gwen29 mar 2021, 14:54

 14
Ik vind het opvallend dat Noah er op 't einde toch op hamert / benadrukt of er niks letterlijk op de doos geschreven staat. De mol wil dat geld niet verdienen en de tijd begon wel echt weg te tikken. Als niemand die code vindt en de knop onaangeraakt blijft, was er minstens 3000 euro in de pot. Die kreeg precies stress.

Ik denk dat Philip er volgende week uit ligt 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2021, 14:55

 8153
@gwen Philip had toch eerder al gevraagd of er niets op of in de doos stond?
Gebruikersavatar

querex29 mar 2021, 14:56

 1
Weet niemand de locatie / welke bunker dit was?
Heel vet om te zien!
Gebruikersavatar

gwen29 mar 2021, 14:57

 14
chicawah.janssen schreef: 29 mar 2021, 14:55 @gwen Philip had toch eerder al gevraagd of er niets op of in de doos stond?
Maar er werd niks mee gedaan... dus ik sluit niks uit 😃
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11