Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

JBB29 mar 2021, 15:25

 439  Uma
The hunter schreef: 29 mar 2021, 14:08 Het is opvallend dat in deze proef voornamelijk op Philip wordt gefocust. Philip die zich verspreekt met de 5000 euro, Philip die 10x vraagt om in de doos te kijken of de code daar nergens in staat, Philip die uiteindelijk de kamer ingaat en de code vindt... Maar ondertussen is de andere groep wel sneller en is het veel onduidelijker wie er daar de code gevonden heeft. Waarom wordt dat niet in beeld gebracht? We weten wel dat de code daar gevonden wordt nadat Annelotte de kamer verlaten heeft en Jasmien haar vervangen heeft. Toeval? En was het ook niet Philip die lychee en citroen wou omwisselen in de wijnproef, maar uiteindelijk de keuze aan Jasmien liet en Jasmien die... juist ja.
100% mee eens. Philip werd deze aflevering verdacht gemaakt door de montage (ook bv. tijdens het repeteren voor de piano-proef). Maar écht opvallend he.

Ook niet vergeten dat hij tijdens de eerste aflevering in een selectiegesprek aangaf dat hij de mol niet wil zijn.
Letterlijk:
Afbeelding

"Zelfs al zou ik het willen zijn..." --> met andere woorden, hij heeft ervoor gezegd dat hij het niet wil. Zou volgens mij uniek zijn als ze iemand die niet de mol wil zijn vragen om de mol te zijn 😜
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2021, 15:57

 8153
Ik vraag mij nu plots af wat ze gedaan zouden hebben als er in de vorige aflevering een afvaller was geweest. Dan waren er voor deze proef maar 9 kandidaten. Hoe verdeel je die dan in 2 groepen? Een groep van 4 en een groep van 5? Nogal oneerlijk, toch?
Je zou dus beginnen denken dat de mol bij het zoeken van de namen in het kasteel op de hoogte was van de afvaller en ervoor zorgde dan diens naam zeker gevonden werd...
Stel nu eens dat Dami of Kevin de afvaller was. Allebei hun namen werden gevonden.
Philip vond Kevin (maar zei niet eerst iemand anders "kijk, een dino"?) en Dami werd gevonden door Lennart (op aangeven van Philip).
Gebruikersavatar

happyfello29 mar 2021, 16:36

 326  Uma
Er is met de mol al vaker gesleuteld met de volgorde van beelden, @Addow kent er alles van e, heeft er al enkele ontcijferd... Mijn bescheiden mening w.b. de € 5.000,- verspreking :
* ALS Philip de mol zou zijn, dan zend je de verspreking niet uit
* het viel me op dat Sven en Noah absoluut géén reactie hadden op de € 5.000,-
* als ik kandidaat/advocaat Jasmien was, dan zou ik NIETS tegen Samina en Lennart gezegd hebben

De feiten zijn dat we weten dat Philip € 5.000,- gezegd heeft en dat Jasmien zegt dat Philip € 5.000,- heeft gezegd terwijl het (op dat moment) nog maar € 3.000,- was. Stel ze 'rammelen' met de volgorde van de beelden en Jasmien zegt tegen Samina en Lennart dat Philip € 5.000,- ipv € 3.000,- heeft gezegd terwijl dat op dat moment nog niet gebeurd was... 1) kijkers zijn op een Philip-tunnel spoor gezet en 2) Samina en Lennart vinden Philip verdacht.

Wat me ook opviel... Lennart wou de strategie met Katrien en Annelotte bespreken, Jasmien niet... 'die vinden dat toch goed'. Jasmien en Philip gaan duidelijk voor de rode knop => geen geld.

Visueel merk ik het volgende :
1) Ze komen net aan, het is nog koud. Sven jas aan, Philip rits tot boven.
Afbeelding

2) Philip zit nu aan de telefoon, rits verder open. Sven zijn jas nog aan.
Afbeelding

3) Het begin van het bewuste gesprek, Jasmien haar sjaal is dicht onder de kin.
Afbeelding

4) Philip zegt dat ze voor de € 5.000,- gaan, rits op dezelfde positie. Sven ondertussen jas uit (het is al wat warmer).
Afbeelding

5) Jasmien zegt dat Philip zich verspreekt, haar sjaal hangt een stuk lager (het is al wat warmer).
Afbeelding

6) Jasmien vertelt de groep over de verspreking van Philip, ook hier hangt haar sjaal lager naar mijn gevoel.
Afbeelding
Gebruikersavatar

WalkingDead29 mar 2021, 17:02

 73
JBB schreef: 29 mar 2021, 15:25 "Zelfs al zou ik het willen zijn..." --> met andere woorden, hij heeft ervoor gezegd dat hij het niet wil. Zou volgens mij uniek zijn als ze iemand die niet de mol wil zijn vragen om de mol te zijn 😜
In seizoen 4 werden er 2 teams gemaakt, zij die hadden gekozen om de mol te willen spelen, en zij die de mol zeker niet wouden spelen.
Ik meen mij te herinneren dat Gilles de mol niet wou zijn? Kan me zeker vergissen hoor.

Dat deze opdracht niet veel toevoegt aan de zoektocht geef ik toe, maar vind dit soort testen zo interessant. Jammer dat iedereen direct wou drukken, in seizoen 5 toen ze moesten kiezen om alle 11 mee te gaan op het vliegtuig door niet te drukken werd er meer getwijfeld. Maar dan waren er natuurlijk ook maar steeds 2 kandidaten die konden overleggen tegenover 5 die sneller voor hun groepje willen kiezen.
Gebruikersavatar

Jimmy29 mar 2021, 18:00

 197  Anke
chicawah.janssen schreef: 29 mar 2021, 16:06 Ik vraag mij nu plots af wat ze gedaan zouden hebben als er in de vorige aflevering een afvaller was geweest. Dan waren er voor deze proef maar 9 kandidaten. Hoe verdeel je die dan in 2 groepen? Een groep van 4 en een groep van 5? Nogal oneerlijk, toch?
Exact wat ik mij ook meteen afvroeg 😃 zie Aangepaste proeven afl 2 met 9 kandidaten?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT29 mar 2021, 19:29

 767  Yens
WalkingDead schreef: 29 mar 2021, 17:02 In seizoen 4 werden er 2 teams gemaakt, zij die hadden gekozen om de mol te willen spelen, en zij die de mol zeker niet wouden spelen.
Ik meen mij te herinneren dat Gilles de mol niet wou zijn? Kan me zeker vergissen hoor.
Je vergist je inderdaad, want Gilles gaf toen duidelijk aan dat hij wel de mol wou zijn. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2021, 19:52

 8153
Jimmy schreef: 29 mar 2021, 18:00 Exact wat ik mij ook meteen afvroeg 😃 zie Aangepaste proeven afl 2 met 9 kandidaten?
@Jimmy Mijn excuses! Ik was nog niet toegekomen aan het lezen van de topics in "Algemeen".

Mollenjager-DT schreef: 29 mar 2021, 19:29 Je vergist je inderdaad, want Gilles gaf toen duidelijk aan dat hij wel de mol wou zijn. 😉
Ik weet nog dat GVB in het "sollicitatiefilmpje" antwoordde op de vraag of hij de mol zou willen zijn als hem dat gevraagd werd: "Stel je voor dat je kan zeggen "ik ben de mol geweest in De Mol", dat zou toch ...* zijn!".
* ik weet het exacte woord niet meer. Het was in ieder geval iets als zalig, fantastisch, de max...
Gebruikersavatar

martin.janssen29 mar 2021, 20:32

 178
chicawah.janssen schreef: 29 mar 2021, 16:06 Ik vraag mij nu plots af wat ze gedaan zouden hebben als er in de vorige aflevering een afvaller was geweest. Dan waren er voor deze proef maar 9 kandidaten. Hoe verdeel je die dan in 2 groepen? Een groep van 4 en een groep van 5? Nogal oneerlijk, toch?
Je zou dus beginnen denken dat de mol bij het zoeken van de namen in het kasteel op de hoogte was van de afvaller en ervoor zorgde dan diens naam zeker gevonden werd...
Stel nu eens dat Dami of Kevin de afvaller was. Allebei hun namen werden gevonden.
Philip vond Kevin (maar zei niet eerst iemand anders "kijk, een dino"?) en Dami werd gevonden door Lennart (op aangeven van Philip).
Het was andersom. Philip vond de dino maar Lennart vond de naam, die aan de andere kant van de dino stond. Lennart was ook degene die bij het zoeken van de naam van Dami de eerste suggestie van Jasmien (Studente Psychologie) afkapte en kwam met "Nigeriaanse afkomst, roots". Hij gaat dan linea recta op de wereldbol af, draait eraan en wijst zonder al te lang zoeken de naam Dami aan.

De 9 kandidaten is niet alleen een probleem omdat de groepen dan ongelijk zijn. Als er de eerste aflevering een kandidaat was afgevallen dan kun je moeilijk in de tweede aflevering nog eens 2 kandidaten laten afvallen. Gaat het wel erg snel. Kortom om het dilemma van 1 afvaller per groep of 2 afvallers in één groep uit te kunnen voeren moest er de eerste aflevering niemand naar huis. To rectify the count.
Gebruikersavatar

Denilson30 mar 2021, 01:58

 7
Een groep van 4 en een van 5 zou toch geen probleem geweest zijn? Dan moest er slechts 1 iemand naar huis. In de verliezende groep zou de kans om naar huis te gaan kleiner zijn dan nu het geval was (met mol in de groep dan max. 33% kans, nu 50% en zonder mol in de groep dan max. 25%, nu 40%).
Je moet in opdrachten toch ook in de juiste groep zitten om het mollen door de mol effectief te kunnen ervaren. Oneerlijk? Neen, dat is gewoon het hele concept.
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2021, 07:49

 3423  Yens
kwistet schreef: 29 mar 2021, 15:16 https://en.wikipedia.org/wiki/Governmen ... _(Germany)
Er is ook zo'n bunker in België: https://nl.wikipedia.org/wiki/Commandobunker_van_Kemmel

On Topic: in feite is er nu al 2 afleveringen, kwistig gestrooid met "vrijstellingen" (ook al benoemen ze het zo niet). In afl. 1 voor Kevin, Dami, Noah en Lennart. En deze week voor Jasmien, Samina, Katrien, Lennart en Annelotte. Wat valt me op:

1. Kevin en Dami waren vorige week alle twee uitgesloten van eliminatie en liggen er deze week uit.
2. Lennart is de enige die al twee keer de dans ontsprongen is.

Ik verbind er voorlopig nog geen waarde aan, gewoon iets om te onthouden.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11