Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 11:53

 264
Maar ze omschrijft zichzelf dan wel als een hond, lief en schattig. Lijkt me toch niet overeen te komen met haar gedrag.

Dus het zou best wel kunnen dat ze een rol opneemt om makkelijker te mollen.
Anderzijds zijn er nog wel mensen die tijdens een spel/competitie veel fanatieker zijn dan in normale omgang.
Gebruikersavatar

Cedric14 apr 2021, 12:13

 2834  Uma
Klaartje schreef: 14 apr 2021, 10:36 @bloedhond In dat verband zou je dan ook kunnen besluiten dat Jasmien Annelotte wel heel veel vertrouwt omdat ze aan Philip aan de telefoon vraagt of hij Annelotte niet kan doorgeven, zodat zij haar die info over de honden kan geven.

Nog iets over het gedrag van Jasmien (in het algemeen): als zij de mol is, dan zitten we dit jaar wel met een mol die hyperactief reageert op elke situatie en 'opvliegt' bij het minste. Kijk naar het moment waarop GDC belt: de telefoon rinkelt en wie 'vliegt' er als eerste op om naar die telefoon te gaan kijken, hoewel ze zowat het verst verwijderd zat van die gsm? Jasmientje (zie screenshot). Tijdens de opdracht in dat park staat ze te tetteren tegen Katrien over het slechte communiceren van Philip ("dat was weer de onduidelijkheid troef"), maar zij is ook wel de enige van de twee die "als een wesp gestoken" reageert op het lawaai van die vallende man met zijn step in de achtergrond, achter haar. Meteen kijkt ze achterom om te zien wat daar gebeurt. Ook in de discussie tijdens de domino-opdracht reageert ze op Philips voorstel als door een wesp gestoken. Tel daarbij haar explosieve uitingen van vreugde als iets slaagt: haar reactie in de karaoke als ze alle drie de gezochte woorden vinden, in de wijnproef als ze de volgorde van wit-rood-rosé juist hebben, bij die 3D-printer als die begint te printen springt ze ook een gat in de lucht en maakt ze een heel apart geluidje, ook haar reactie wanneer blijkt dat zij Isidoors baasje worden is hyperenthousiast. Ik krijg soms de neiging om te roepen: "Rustig Jasmientje, zijt toch eens een beetje kalmer." Jasmien is zo extreem in het uiten van haar vreugde dat het op den duur zelfs verdacht wordt.
Afbeelding
Ook benieuwd hoe ze reageert elke keer ze als advocate een rechtszaak wint?
Ik zie ze daar in de rechtbank al springen en roepen zoals toen ze besefte dat Isidoor bij de groep zou blijven...

Anders gezegd: ja, ik vind haar verdacht. En vooral door haar dergelijke gedrag buiten de opdrachten.
Gebruikersavatar

martin.janssen14 apr 2021, 13:31

 178
Klaartje schreef: 14 apr 2021, 00:17 Ze moesten niet op zoek naar mensen die extreem lang, klein, dik, smal waren, enorm lange haren hadden of juist kaal waren, mooie donkere mannen of knappe blondines, mensen met zonnebrillen, piercings, snorren, tatoeages, mensen die duidelijk samen op stap waren, kussende koppeltjes op een bankje, ik noem maar wat, 'mensen kijken' kan toch op diverse manieren ingevuld worden. Als je ' een rondje mensen gaat kijken', kijk je toch niet enkel naar wat ze aan hebben. Veel venten kijken trouwens eerder naar wat vrouwen juist niet aan hebben, maar dit terzijde.
Niet iedereen is extreem lang, klein, dik, smal, heeft enorm lang haar etc. Al die dingen die jij opnoemt. Maar iedereen heeft wel kleren aan. Dat is zo'n beetje alles wat die mensen wat uiterlijk betreft gemeen hebben. Als zij bijvoorbeeld gezegd zou hebben dat ze graag kijkt naar mensen in het park met zonnebrillen op en dat ook de opdracht zou blijken te zijn, dan zou ik het wel opvallend hebben gevonden.
Nu vind ik die uitspraak van Jasmien totaal niet verdacht.
Gebruikersavatar

lucu14 apr 2021, 13:41

 551  Sven
Klaartje schreef: 13 apr 2021, 22:01 Onmiddellijk daarop zegt Jasmien dit:
Afbeelding
Ik heb het fragment nog eens herbekeken en vermoed dat die 'onmiddellijk' wel wat rekbaar is. We zien hier slechts een deel van de discussie, er is hier waarschijnlijk geknipt en geplakt...
Gebruikersavatar

Klaartje14 apr 2021, 15:07

 2245  Uma
martin.janssen schreef: 14 apr 2021, 13:31 Niet iedereen is extreem lang, klein, dik, smal, heeft enorm lang haar etc. Al die dingen die jij opnoemt. Maar iedereen heeft wel kleren aan. Dat is zo'n beetje alles wat die mensen wat uiterlijk betreft gemeen hebben. Als zij bijvoorbeeld gezegd zou hebben dat ze graag kijkt naar mensen in het park met zonnebrillen op en dat ook de opdracht zou blijken te zijn, dan zou ik het wel opvallend hebben gevonden.
Nu vind ik die uitspraak van Jasmien totaal niet verdacht.
Als wat jij zegt het geval geweest zou zijn dan waren er twee mogelijkheden:
1) ze hadden die uitspraak nooit getoond indien ze de mol zou zijn
2) als ze hem wel hadden getoond, dan is ze zeker niet de mol, want dan passen de makers hun standaardtruukje toe om een kandidaat op die manier verdacht te maken

Dus mijn conclusie is: ze tonen het ons wel, dus waarschijnlijk is het om haar verdacht te maken, dus waarschijnlijk is Jasmien de mol niet.

Maar ja, ieder zijn mening en inzicht. Misschien was je het wel met me eens indien Lennart een dergelijke uitspraak had gedaan. Wat dat betreft valt het me een beetje tegen dat nog niemand op de uitspraak van Lennart tegen Samina is gesprongen in het eerste deel van hun opdracht. Daar zegt Lennart wanneer Samina die halve citroen zo snel mogelijk moet opeten: "Denk dat het een wafel is die je aan het eten bent." Ik vind daar voorkennis in doorklinken m.b.t. de hypnose in het tweede deel, waarover ze op dat moment nog helemaal niks wisten. Een hypnotiseur zou dat namelijk ook zo zeggen. Patrick Pickart zegt bovendien later tegen Samina ook iets dergelijks, hij had het over een perzik. Net zoals een wafel makkelijker naar binnen te spelen dan een citroen.

Denk ik daarom dat Lennart de mol is? Neen, maar ik vind het wel verdacht. Er klinkt toch wat voorkennis in door.

lucu schreef: 14 apr 2021, 13:41 Ik heb het fragment nog eens herbekeken en vermoed dat die 'onmiddellijk' wel wat rekbaar is. We zien hier slechts een deel van de discussie, er is hier waarschijnlijk geknipt en geplakt...
Ik bedoel natuurlijk met 'onmiddellijk' dat het eerstvolgende beeld dat we zien deze uitspraak is. Natuurlijk is er in geknipt, ze doen niks anders dan dat bij De Mol. We mogen al blij zijn dat ze die uitspraak van Jasmien niet tonen voor dat GDC zijn telefoontje heeft beëindigd.😃
Gebruikersavatar

Jansen14 apr 2021, 21:22

 3423  Yens
@Klaartje
Maar ja, ieder zijn mening en inzicht. Misschien was je het wel met me eens indien Lennart een dergelijke uitspraak had gedaan. Wat dat betreft valt het me een beetje tegen dat nog niemand op de uitspraak van Lennart tegen Samina is gesprongen in het eerste deel van hun opdracht. Daar zegt Lennart wanneer Samina die halve citroen zo snel mogelijk moet opeten: "Denk dat het een wafel is die je aan het eten bent." Ik vind daar voorkennis in doorklinken m.b.t. de hypnose in het tweede deel, waarover ze op dat moment nog helemaal niks wisten. Een hypnotiseur zou dat namelijk ook zo zeggen. Patrick Pickart zegt bovendien later tegen Samina ook iets dergelijks, hij had het over een perzik. Net zoals een wafel makkelijker naar binnen te spelen dan een citroen.
We weten uit de extra filmpjes dat Lennart ook wel wat van goochelen weet (kaarttruc). Ik weet - omdat ik een neefje heb die goochelt - dat er ook goocheltrucs bestaan die gebaseerd zijn op psychologie. We weten dat Patrick PickArt ook goochelt, dan is de stap naar hypnose niet zo groot. Dit is een van de redenen waarom Lennart voor mij net iets meer verdacht is dan andere kandidaten. Er zijn er nog, maar die deel ik hopelijk morgen (heel drukke week) in mijn molboekje 🤨.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8