Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2021, 13:48

 2245  Uma
Jasmien heeft de voorbije opdrachten al een paar keer in een gunstige positie gezeten om te mollen (oa wijnproeven, in de auto bij de karaoke) en ook nu hier weer, maar ze maakt er zo weinig van. Als mol doet ze toch vreemde dingen, ze brengt veel geld binnen.

Specifiek voor deze opdracht waarbij ze de baasjes moesten vinden: er stond 1000 euro op het spel, zij is diegene aan de telefoon (Katrien hoort de info die de anderen via de gsm aan Jasmien geven niet en moet Jasmiens info maar geloven) en toch vinden ze 7 van de 10 juiste mensen. Dat is toch veel te veel opbrengst me dunkt. Is Katrien zo sterk en kan Jasmientje niet tegen haar op? En waarom als mol dan nog eens extra 300 euro in het bakje brengen bij de keuze van de hond zonder baasje? Dan heb je als saboteur geen goed werk geleverd.

Jasmien werkt hier mee aan 1000 euro winst voor de groepspot, in de karaoke vond zij ook de woorden 'doel' en 'oorlog', dat laatste was beslissend voor de +800 euro van het liedje gezongen door Samina en ook aan het geld dat Lennart daar opleverde, werkte Jasmien dolenthousiast mee. En dan die vreugde telkens! Denk ook aan haar reactie toen ze het eerste deel van de wijnproef juist bleken te hebben: zou een mol zo enthousiast reageren? Nu ook ging ze helemaal uit haar bol bij het besef dat dat hondje hen zou vergezellen voor de rest van de reis.

Jasmien is volgens mij iemand die absoluut alle spelletjes wil winnen (wat zou kloppen met wat ze in haar selectiegesprekje zei), maar ook er alles aan doet om zo ver mogelijk te geraken en dan doe je alles voor een pasvraag. Ze is gewoon heel fanatiek in het spel, dat kan ik enorm appreciëren en ik geniet van haar enthousiasme en blijdschap als iets lukt, maar herken ook de frustratie als het niet wil lukken. En ze bijt van zich af in de discussies, ze laat zich niet doen, dat is fijn om te zien. Ik zie Jasmientje graag bezig, daarom hoop ik dat ze lang blijft, maar de Mol zie ik week na week minder in haar.
Gebruikersavatar

Bakkieryer05 apr 2021, 15:32

 183  Sven
@Klaartje

Het feit, zoals je zelf zegt, dat Jasmien zich keer op keer op een goede molpositie weet te plaatsen is voor mij al een reden om haar als verdacht te markeren.
En ook nu heeft ze een strategische positie : Het gaat hier niet om enkel de 10 x 100 € per baasje, maar ze kan ook de 1.000€ beïnvloeden die extra gewonnen kan worden met Isidoor.
Ze heeft de GSM en zou Katrien buitenspel kunnen zetten, maar dat zou Katrien, die voor mij één van de sterkste, zoniet zelfs dé sterkste van alle deelnemers is, zeker opgevallen zijn want ze zit er met haar speurneus bovenop. Het is duidelijk dat ze met Jasmien op pad wil om te kijken hoe Jasmien te werk gaat én hoe fanatiek ze (al dan niet ) wil winnen.

Dit beperkt Jasmien natuurlijk in haar opties. Ze probeert van zo weinig mogelijk baasjes te vinden ( amper 2 / 9 ) terwijl Katrien er zelf 5 / 9 vindt.
Uiteindelijk worden er 2 niet gevonden, de UPS man en het baasje van de King Charles Terriër. De UPS-man met behulp van Jasmien, die hem straal negeert als hij hen op 5 meter afstand passeert. Het baasje van de King Charles komt niet in beeld.

Wat Jasmien ook probeert is om onopvallend tijd te winnen met de verkeerde mensen aan te duiden, zoals de dame met de sjaal op de bank, de jongedame in het kraampje en het viertal in lederhosen en dirndls, net als bij de draaimolen bij Fritz met die Mutze.

Ze moet echter ook haar cover beschermen en doet dat door enthousiast te doen bij elk baasje dat gevonden wordt. En om niet alleen Katrien maar ook de anderen weg te leiden van haar Mols gedrag doet ze er nog een schepje bovenop door Isidoor te identificeren als mascotte van Olympia '72, wat de pot nog iets extras oplevert, maar ook Jasmien wat munitie geeft voor de komende dominoproef...
Gebruikersavatar

molshoopje05 apr 2021, 15:45

 23  Yens
The hunter schreef: 05 apr 2021, 01:41 Even een analyse van de Jasmien-Katrien bijdrage in deze opdracht:

1. Jasmien heeft de hele tijd de smartphone vast.
2. Jasmien spreekt de verkeerde aan met een Schotse ruit.
3. Jasmien verdoet tijd met lederhosen en Duitse klederdracht terwijl Philip en Annelotte dat nergens vermelden.
4. Jasmien krijgt door dat er een hond is met een UPS-uitrusting net als er UPS-koerier haar kruist, Katrien loopt op dat moment 10 meter achter haar en weet dus niet dat ze iemand met een UPS-pak zoeken. Iets waar Jasmien tijdens de opdracht trouwens heel goed in is, hard lopen en Katrien op afstand houden zodat ze de conversatie niet kan volgen en missers van Jasmien niet kan opmerken.
5. Katrien ziet als eerste de rode plastron, Jasmien loopt sneller zodat zij als eerste bij de rode plastron is en de eer opstrijkt.
6. Katrien ziet als eerste de vrouw met de Adidas-trui, opnieuw reageert Jasmien enthousiast.
7. Jasmien maakt Philip verdacht bij Katrien.
8. Jasmien ziet als eerste de vrouw in het roze (al had Katrien wel eerst de juiste plaats vermeld)
9. Vrij onduidelijk wie als eerste de man met de muts vindt. In de montage wordt dit voorgesteld als Katrien, maar kan ook helemaal anders zijn.
10. Katrien vindt als eerste de pitteleer.
11. Bij de laatste 2 wordt niet in beeld gebracht wie de baasjes als eerste vindt.

Jasmien vindt onmiddellijk (binnen de halve seconde) met de tip van München 72 de hond zonder baasje voor 300 euro extra.
Ikzelf zit in dezelfde tunnel als jij nu zit😂 maar vond het wel gek dat Jasmien die opdracht dan zoveel geld heeft verdiend en dat zou een mol dan weer niet doen.
Gebruikersavatar

sdz199205 apr 2021, 16:03

 66
Het is mij ook iets te verdacht hoe "snel" sommige zaken in beeld gebracht zijn bij Katrien en Jasmien. Zo zie je niet wie daar exact wie van de baasjes gevonden heeft. En het feit dat daar zo geprutst is aan die beelden doet mij vermoeden dat daar iets niet pluis is. Achteraf hoor je dan Katrien zeggen dat ze zelf het grootste deel van de baasjes gevonden heeft, maar daar krijg je toch niet de bevestiging van in beeld.

Het enige wat me dwarszit bij Jasmien is hoe weinig ze bijgedragen heeft tot het vinden van de Duitse woorden bij de dominoproef die zouden leiden tot pasvragen en -1000 euro.
Gebruikersavatar

maarten.develde05 apr 2021, 16:15

 24
Klaartje schreef: 05 apr 2021, 13:48 Jasmien heeft de voorbije opdrachten al een paar keer in een gunstige positie gezeten om te mollen (oa wijnproeven, in de auto bij de karaoke) en ook nu hier weer, maar ze maakt er zo weinig van. Als mol doet ze toch vreemde dingen, ze brengt veel geld binnen.

Specifiek voor deze opdracht waarbij ze de baasjes moesten vinden: er stond 1000 euro op het spel, zij is diegene aan de telefoon (Katrien hoort de info die de anderen via de gsm aan Jasmien geven niet en moet Jasmiens info maar geloven) en toch vinden ze 7 van de 10 juiste mensen. Dat is toch veel te veel opbrengst me dunkt. Is Katrien zo sterk en kan Jasmientje niet tegen haar op? En waarom als mol dan nog eens extra 300 euro in het bakje brengen bij de keuze van de hond zonder baasje? Dan heb je als saboteur geen goed werk geleverd.

Jasmien werkt hier mee aan 1000 euro winst voor de groepspot, in de karaoke vond zij ook de woorden 'doel' en 'oorlog', dat laatste was beslissend voor de +800 euro van het liedje gezongen door Samina en ook aan het geld dat Lennart daar opleverde, werkte Jasmien dolenthousiast mee. En dan die vreugde telkens! Denk ook aan haar reactie toen ze het eerste deel van de wijnproef juist bleken te hebben: zou een mol zo enthousiast reageren? Nu ook ging ze helemaal uit haar bol bij het besef dat dat hondje hen zou vergezellen voor de rest van de reis.

Jasmien is volgens mij iemand die absoluut alle spelletjes wil winnen (wat zou kloppen met wat ze in haar selectiegesprekje zei), maar ook er alles aan doet om zo ver mogelijk te geraken en dan doe je alles voor een pasvraag. Ze is gewoon heel fanatiek in het spel, dat kan ik enorm appreciëren en ik geniet van haar enthousiasme en blijdschap als iets lukt, maar herken ook de frustratie als het niet wil lukken. En ze bijt van zich af in de discussies, ze laat zich niet doen, dat is fijn om te zien. Ik zie Jasmientje graag bezig, daarom hoop ik dat ze lang blijft, maar de Mol zie ik week na week minder in haar.
Ik denk da ge bij de karaoke opdracht eigenlijk beter bij de piano opdracht zat. Daar kunt ge zorgen da ge andere mensen bezig houdt met het piano spelen én regelmatig op een foute toets drukken zoda ook de karaoke opdracht een pak moeilijker wordt.
Bij de wijnproef zit ze idd wel goe denk ik, maar daar zit ook ... Philip (en Kevin, maar die tellen we nimeer mee he 😉)
Gebruikersavatar

Hugo05 apr 2021, 18:15

 7
JBB schreef: 05 apr 2021, 11:34 Maar Annelotte zei het voordat ze 'officieel' het antwoord hadden gegeven.
Stel dat je als mol daar bijstaat, en iedereen is mee met "ok we gaan voor 7 teefjes". Echt het allerlaatste dat je dan wil doen, is dat nog proberen te corrigeren naar het juiste aantal (6 teefjes).

Ik begin Annelotte ook minder en minder te verdenken omwille van dit soort zaken. Ze doet dingen die een mol gewoon niet zou doen...
Jasmien toch ook opvallend dat ze zo snel en enthousiast Isidoor aanduidt als 'hond zonder baasje' (tenzij ze als mol wist dat 1 vd andere kandidaten het ook sowieso ging weten).

Ik begin me toch te richten op Katrien en Lennart als mogelijke mol. Jasmien blijft mogelijk.
En Samina nog als wildcard, maar daar zien we zo weinig van precies... (lijkt me ook niet echt een karakter voor de mol, maar bon)





Iemand zit diep in een tunnel 😂
Ja, ik snap volledig de logica, maar ik denk soms dat, zelfs als mol, je nog altijd de impulsen van het moment hebt. Enfin, zowel Annelotte als Sven zijn voor mij zeer verdacht.

Wat je daar zegt, JBB, vind ik interessant. Jasmien lijkt me gewoon zeer competitief en té eager om te winnen of het goed te doen. Maar dat kan natuurlijk ook gespeeld zijn....

Klaartje schreef: 05 apr 2021, 13:48 Jasmien heeft de voorbije opdrachten al een paar keer in een gunstige positie gezeten om te mollen (oa wijnproeven, in de auto bij de karaoke) en ook nu hier weer, maar ze maakt er zo weinig van. Als mol doet ze toch vreemde dingen, ze brengt veel geld binnen.

Specifiek voor deze opdracht waarbij ze de baasjes moesten vinden: er stond 1000 euro op het spel, zij is diegene aan de telefoon (Katrien hoort de info die de anderen via de gsm aan Jasmien geven niet en moet Jasmiens info maar geloven) en toch vinden ze 7 van de 10 juiste mensen. Dat is toch veel te veel opbrengst me dunkt. Is Katrien zo sterk en kan Jasmientje niet tegen haar op? En waarom als mol dan nog eens extra 300 euro in het bakje brengen bij de keuze van de hond zonder baasje? Dan heb je als saboteur geen goed werk geleverd.

Jasmien werkt hier mee aan 1000 euro winst voor de groepspot, in de karaoke vond zij ook de woorden 'doel' en 'oorlog', dat laatste was beslissend voor de +800 euro van het liedje gezongen door Samina en ook aan het geld dat Lennart daar opleverde, werkte Jasmien dolenthousiast mee. En dan die vreugde telkens! Denk ook aan haar reactie toen ze het eerste deel van de wijnproef juist bleken te hebben: zou een mol zo enthousiast reageren? Nu ook ging ze helemaal uit haar bol bij het besef dat dat hondje hen zou vergezellen voor de rest van de reis.

Jasmien is volgens mij iemand die absoluut alle spelletjes wil winnen (wat zou kloppen met wat ze in haar selectiegesprekje zei), maar ook er alles aan doet om zo ver mogelijk te geraken en dan doe je alles voor een pasvraag. Ze is gewoon heel fanatiek in het spel, dat kan ik enorm appreciëren en ik geniet van haar enthousiasme en blijdschap als iets lukt, maar herken ook de frustratie als het niet wil lukken. En ze bijt van zich af in de discussies, ze laat zich niet doen, dat is fijn om te zien. Ik zie Jasmientje graag bezig, daarom hoop ik dat ze lang blijft, maar de Mol zie ik week na week minder in haar.
Inderdaad, die redenering sluit als een bus voor mij. Jasmien is zeer fanatiek, wat, indien dit haar oprechte karakter is, een slechte mol zou maken. Zoals je hier aanhaalt, is er altijd die frustratie als iets niet wil lukken.De eyerolls en blikken die ze werpt, lijken me te oprecht om gemaakt te zijn.
Gebruikersavatar

Paraceta05 apr 2021, 21:41

 717  Sven
Voorafgaande noot: Dit bericht wordt - nogmaals - vanuit een Katrientunnel geschreven, neem alles met een korreltje zout.

Geen idee of dit al gemeld is, maar er is toch weer een verdacht moment van Katrien:
1. Jasmien krijgt van Philip en Annelotte een opsomming door van welke kleren de honden aanhebben en deelt deze ook mee aan Katrien.
Afbeelding
2. Hierop zegt Katrien: "Kom, we lopen verder" en neemt Jasmien zelfs duidelijk bij de arm. Merk op dat ze vlak bij de bank staan met de man met rode das.
Afbeelding
3. Later komen ze hier wel nog langs en nemen ze een foto van de man.
Afbeelding

Dit lijkt me mogelijks een molactie te kunnen zijn waarbij Katrien Jasmien weg wilde lokken bij de man met rode das. Natuurlijk kan haar uitspraak vanuit kandidatenstandpunt ook verdedigd worden, maar ik zou niet verbaasd zijn als dit een kleine sabotage betreft. 🙂
Gebruikersavatar

Bakkieryer05 apr 2021, 22:03

 183  Sven
sdz1992 schreef: 05 apr 2021, 16:03 Het is mij ook iets te verdacht hoe "snel" sommige zaken in beeld gebracht zijn bij Katrien en Jasmien. Zo zie je niet wie daar exact wie van de baasjes gevonden heeft. En het feit dat daar zo geprutst is aan die beelden doet mij vermoeden dat daar iets niet pluis is. Achteraf hoor je dan Katrien zeggen dat ze zelf het grootste deel van de baasjes gevonden heeft, maar daar krijg je toch niet de bevestiging van in beeld.

Het enige wat me dwarszit bij Jasmien is hoe weinig ze bijgedragen heeft tot het vinden van de Duitse woorden bij de dominoproef die zouden leiden tot pasvragen en -1000 euro.
Jasmien vindt volgens mij de roze Legally Blonde filmjuffrouw en de rondtuffende botsautodame. Mogelijk ook Fritz met die Mutze in de draaimolen, maar dat is niet helemaal duidelijk. Maar Jasmien "vindt" ook de dame met de sjaal op de bank, het meisje in het kraam en de 4 jongens en meisjes in lederhosen en dirndls. Die allemaal geen hond hebben en tot onnodig tijdverlies leiden... En natuurlijk negeert ze de passerende UPS man...

Wat de Duitse woorden betreft : Wat kan je verwachten van iemand die " Mogen wai ein foto trekken" als Hochdeutsch aanziet ? 😂

Ze vindt toch kitsch en heimat, dus 2 / 5 is dan toch niet zo slecht...? Vergeet niet dat de proef moet lukken want de Mol wil natuurlijk die pasvragen , wegens -1000€ voor de pot... Waarmee ze de winst van de hondenfluisteraarsproef weer uitwist...
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2021, 01:03

 2245  Uma
Een terzijde bij deze opdracht: ik vind het opvallend hoe weinig van de kandidaten er een woordje Duits spreken. Jasmiens Duits kan je bezwaarlijk nog Duits noemen, Jean-Marie Pfaff sprak in zijn eerste interview destijds beter Duits dan Jasmien hier. En dat voor een advocate, iemand die met spreken en pleiten haar kost verdient, van zo iemand zou je toch een betere talenkennis verwachten. Katrien haar gesproken Duits is ook niet je dat, maar die kent tenminste nog Duitse termen die we in het Nederlands ook vaak tegenkomen.
Ook Lennart kent precies geen woord Duits.

Enkel Philip blijkt vlot Duits te spreken zonder al te veel fouten. En ook Sven kent tenminste al de naamvallen in het Duits.

Ik heb GDC in een of ander interview wel al horen zeggen dat ze nog gingen spelen met de Duitse taal in bepaalde opdrachten, dus als Lennart of Jasmien straks plots wel in het Duits staan te oreren zoals Angela Merkel is dat toch uitermate verdacht!😉
Gebruikersavatar

julie.vantilt06 apr 2021, 09:26

 131
@Klaartje
Ik kan je helemaal volgen in je redenering over Jasmien. Maar ik ben toch nieuwsgierig: wie zijn jouw hoofdverdachten na aflevering 3?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2021, 09:32

 8153
@Klaartje Niet iedereen heeft op school Duits geleerd en bij diegenen die toch het vak Duits kregen ging het meestal om maar 1 of 2 uren per week en dan nog alleen in de laatste jaren van de humaniora. En veel van die mensen hebben daarna in hun leven nooit meer Duits nodig gehad (ik bv.). Komt nog bij dat men zich tegenwoordig in heel veel landen uit de slag kan trekken met Engels, dus waarom veel moeite doen om Duits te leren/spreken?
Gebruikersavatar

JBB06 apr 2021, 09:54

 439  Uma
Inderdaad, ik zou ook niet veel verder komen dan "Mogen wai ein foto trekken".
(al zou ik wel 'machen' zeggen ipv 'trekken', wat waarschijnlijk ook fout is maar toch minder vreemd dan 'trekken' denk ik 😂)

En idd, in Duitsland zou ik het ook gewoon in het Engels proberen. Duitsers spreken meestal wel degelijk Engels denk ik (in tegenstelling tot bv. Fransen)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8