Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric04 apr 2021, 23:24

 2834  Uma
magali.dereu schreef: 04 apr 2021, 22:24 Volgens mij zat de mol niet bij deze proef. Het is zo'n proef die vanzelf wel zal mislukken.
Net daarom dat ik denk dat de Mol hier wél zat.
Enfin, niet alleen is de kans mathematisch groter (5 hier in het park, 3 bij de hypnose), maar ik denk dat de kandidaten bij de hypnose té hard opvallen en de Mol dus beter hier zit, wat minder in the picture.

Het is trouwens ook geen proef die vanzelf zal mislukken, maar eerder een proef die sowieso wel een beetje zal ophalen. In dat opzicht handig voor de Mol want de Mol kan zich heel makkelijk indekken. In dergelijke proef maakt iedereen wel wat fouten (tijdverlies, fout rekenen, een baasje niet opmerken, ...) maar zal iedereen ook wel een beetje bijdragen tot geldgewin.
Philip die een hond liet lopen en al dan niet fout rekende (door aantal teefjes); Sven en Annelotte die niet zeker zijn over of die ene hond al dan niet een teefje is; Katrien en Jasmien die elk wel wat baasjes gemist en gevonden zullen hebben..
Ideaal kader voor de Mol om onopvallend mee te lopen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2021, 23:30

 1690  Sven
astridm schreef: 04 apr 2021, 23:16 Jij bent met je eigen hond bij je eigen dierenarts, allemaal vertrouwd dus en de hond zal dan ook (redelijk) rustig zijn. Deze honden waren met vreemde mensen op stap, die bovendien nog vreemd met ze omgingen ook. De enige zekere manier om ze te wegen is dan ook deze optil-methode. En dat ze het gewicht juist hadden, bewijst al dat het met dat rekenen ook wel goed zat.
Het rekenen zat goed ja. Daarom denk ik dat de mol hier niet zat, was makkelijk even te mistellen. Maar wel verdacht in beeld gebracht.
Mijn hond bij de dierenarts, het nodige duw en trekwerk om hem erop te krijgen. Optillen gaat niet, dan breekt mijn rug.
Gebruikersavatar

nathalie.liekens04 apr 2021, 23:53

 61  Yens
Ergens in het begin als ze moeten doorgeven hoe de honden eruitzien. Is er toch ene hond van een ups bezorger. Het valt op dat jasmien de ups berzorger zo voorbijloopt. Of is dit bewust zo gemonteerd dat de stem op dat moment zou overeenkomen?
Gebruikersavatar

anja.mathijs04 apr 2021, 23:58

 391  Uma
Eerst Jasmien en dan loopt Katrien de UPS bezorger ook voorbij .
Ze nemen dan een foto van een heer met een rode das, die Katrien volgens mij, opmerkt.
Gebruikersavatar

nyckelpiga05 apr 2021, 00:03

 69
Jump schreef: 04 apr 2021, 21:59 Annelotte heeft de hond achteraf geadopteerd. Maar er wordt niet verteld dat ze die hond misschien ervoor al ontmoet heeft.

Bron: https://www.hln.be/tv/alweer-verrassing ... ~abc0e943/
Als je kijkt naar de video's van achter de schermen, zie je dat iemand van de crew de hond gaat ophalen bij een fokker. Was dus niet Annelotte haar hond. In die video zie je ook dat de hond tijdens de opnames meer naar die persoon gaat die hem is gaan halen, en waar hij is bij gebleven voor de start van het programma.
Gebruikersavatar

julie.vantilt05 apr 2021, 00:08

 131
Dogsitters lijkt me de beste positie als mol zijnde: daar heb je het meeste invloed, eigenlijk op àlle proeven:
1. Ze kunnen zelf geld verdienen
2. Ze moeten jasmien en katrien aansturen; slechte hints = ook geen geld hier verdiend
3. Ze kunnen mee beslissen in de hypnose opdracht en hoeveel extra geld hier verdiend wordt.

En mannekes, wat een zootje. Lijkt me straf moet hier echt geen mol bij te pas gekomen zijn hoor.
Gebruikersavatar

kim.mazet05 apr 2021, 01:05

 12
Jay-Lo schreef: 04 apr 2021, 23:30 Het rekenen zat goed ja. Daarom denk ik dat de mol hier niet zat, was makkelijk even te mistellen. Maar wel verdacht in beeld gebracht.
Bij het gewicht optellen wel. Maar het uiteindelijke antwoord had fout geweest. Philip zegt 16,35 maar 112,5/7 = 16,0714286
Gebruikersavatar

nathalie.liekens05 apr 2021, 01:09

 61  Yens
bij het rekenen was het wel annelotte die toch 6 reutjes zei. en philip bleef zijn zin doen. zo reactie van annelotte ik ben wel aant tellen....
Gebruikersavatar

Isinietdoor05 apr 2021, 01:37

 21
Neen, ze zijn met 3 tot de conclusie gekomen dat er 7 teefjes waren, maar voornamelijk door toedoen van Annelotte had ik de indruk. Daarna twijfel zaaien met het goede antwoord tijdens het tellen maakt je minder verdacht.
Gebruikersavatar

The hunter05 apr 2021, 01:41

 282  Uma
Even een analyse van de Jasmien-Katrien bijdrage in deze opdracht:

1. Jasmien heeft de hele tijd de smartphone vast.
2. Jasmien spreekt de verkeerde aan met een Schotse ruit.
3. Jasmien verdoet tijd met lederhosen en Duitse klederdracht terwijl Philip en Annelotte dat nergens vermelden.
4. Jasmien krijgt door dat er een hond is met een UPS-uitrusting net als er UPS-koerier haar kruist, Katrien loopt op dat moment 10 meter achter haar en weet dus niet dat ze iemand met een UPS-pak zoeken. Iets waar Jasmien tijdens de opdracht trouwens heel goed in is, hard lopen en Katrien op afstand houden zodat ze de conversatie niet kan volgen en missers van Jasmien niet kan opmerken.
5. Katrien ziet als eerste de rode plastron, Jasmien loopt sneller zodat zij als eerste bij de rode plastron is en de eer opstrijkt.
6. Katrien ziet als eerste de vrouw met de Adidas-trui, opnieuw reageert Jasmien enthousiast.
7. Jasmien maakt Philip verdacht bij Katrien.
8. Jasmien ziet als eerste de vrouw in het roze (al had Katrien wel eerst de juiste plaats vermeld)
9. Vrij onduidelijk wie als eerste de man met de muts vindt. In de montage wordt dit voorgesteld als Katrien, maar kan ook helemaal anders zijn.
10. Katrien vindt als eerste de pitteleer.
11. Bij de laatste 2 wordt niet in beeld gebracht wie de baasjes als eerste vindt.

Jasmien vindt onmiddellijk (binnen de halve seconde) met de tip van München 72 de hond zonder baasje voor 300 euro extra.
Gebruikersavatar

sdz199205 apr 2021, 09:29

 66
Ik blijf in mijn Jasmientunnel. Dat ze als eerste weet welke hond geen baasje heeft, betekent voor mij niets. Ik vond ze daar eigenlijk naar mijn gevoel iets "té" rap het antwoord geven. Bij Annelotte zag je dat haar "frank" valt wanneer ze het antwoord geeft, Jasmien zag ik eigenlijk zelfs niet echt nadenken. Precies alsof ze wist dat Annelotte het ook ging weten en dan ervoor als Mol maar voor gekozen heeft om snel het juiste antwoord te geven om weer aan populariteit te winnen.
Gebruikersavatar

mjohlan05 apr 2021, 10:13

 328  Yens
Jay-Lo schreef: 04 apr 2021, 23:30 ... Mijn hond bij de dierenarts, het nodige duw en trekwerk om hem erop te krijgen. Optillen gaat niet, dan breekt mijn rug.
Ben je wel zeker dat het een hond is? Hoeveel weegt dat dier dan wel? 😱

Zonder discussie, ze wisten hier wel het meest efficiëntste weegprincipe toe te passen. Het essentiële was het gender-debat. Eerst meegaan met een foutief antwoord en daarna als het kalf half verdronken is twijfel zaaien door het juiste antwoord te opperen. Legally Blond zaaide heerlijk twijfel bij de "gastjes". 😃
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8