Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Hugo05 apr 2021, 10:13

 7
nathalie.liekens schreef: 05 apr 2021, 01:09 bij het rekenen was het wel annelotte die toch 6 reutjes zei. en philip bleef zijn zin doen. zo reactie van annelotte ik ben wel aant tellen....
Annelotte zei het vooral nadien - nadat de conclusie kwam van "we gaan voor 7", dus ze zaaide wel twijfel. Leek me logisch van Philip om bij het eerste gedacht te blijven.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2021, 10:43

 3423  Yens
Het waren 6 teefjes 😉.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe05 apr 2021, 11:13

 57
Ik ga niet mee in de redenering dat de mol best bij de dogsitters kan zitten. Als de andere kandidaten goed presteren (wat ze weliswaar niet hebben gedaan) lijkt het mij hier niet zo makkelijk mollen. Bij de hypnotiseur moet je gewoon je eigen opdrachtjes verknoeien en achteraf met excuses komen. Precies wat Lennart heeft gedaan.
Gebruikersavatar

JBB05 apr 2021, 11:30

 439  Uma
Hugo schreef: 05 apr 2021, 10:13 Annelotte zei het vooral nadien - nadat de conclusie kwam van "we gaan voor 7", dus ze zaaide wel twijfel. Leek me logisch van Philip om bij het eerste gedacht te blijven.
Maar Annelotte zei het voordat ze 'officieel' het antwoord hadden gegeven.
Stel dat je als mol daar bijstaat, en iedereen is mee met "ok we gaan voor 7 teefjes". Echt het allerlaatste dat je dan wil doen, is dat nog proberen te corrigeren naar het juiste aantal (6 teefjes).

Ik begin Annelotte ook minder en minder te verdenken omwille van dit soort zaken. Ze doet dingen die een mol gewoon niet zou doen...
Jasmien toch ook opvallend dat ze zo snel en enthousiast Isidoor aanduidt als 'hond zonder baasje' (tenzij ze als mol wist dat 1 vd andere kandidaten het ook sowieso ging weten).

Ik begin me toch te richten op Katrien en Lennart als mogelijke mol. Jasmien blijft mogelijk.
En Samina nog als wildcard, maar daar zien we zo weinig van precies... (lijkt me ook niet echt een karakter voor de mol, maar bon)



The hunter schreef: 05 apr 2021, 01:41 Even een analyse van de Jasmien-Katrien bijdrage in deze opdracht:

1. Jasmien heeft de hele tijd de smartphone vast.
2. Jasmien spreekt de verkeerde aan met een Schotse ruit.
3. Jasmien verdoet tijd met lederhosen en Duitse klederdracht terwijl Philip en Annelotte dat nergens vermelden.
4. Jasmien krijgt door dat er een hond is met een UPS-uitrusting net als er UPS-koerier haar kruist, Katrien loopt op dat moment 10 meter achter haar en weet dus niet dat ze iemand met een UPS-pak zoeken. Iets waar Jasmien tijdens de opdracht trouwens heel goed in is, hard lopen en Katrien op afstand houden zodat ze de conversatie niet kan volgen en missers van Jasmien niet kan opmerken.
5. Katrien ziet als eerste de rode plastron, Jasmien loopt sneller zodat zij als eerste bij de rode plastron is en de eer opstrijkt.
6. Katrien ziet als eerste de vrouw met de Adidas-trui, opnieuw reageert Jasmien enthousiast.
7. Jasmien maakt Philip verdacht bij Katrien.
8. Jasmien ziet als eerste de vrouw in het roze (al had Katrien wel eerst de juiste plaats vermeld)
9. Vrij onduidelijk wie als eerste de man met de muts vindt. In de montage wordt dit voorgesteld als Katrien, maar kan ook helemaal anders zijn.
10. Katrien vindt als eerste de pitteleer.
11. Bij de laatste 2 wordt niet in beeld gebracht wie de baasjes als eerste vindt.

Jasmien vindt onmiddellijk (binnen de halve seconde) met de tip van München 72 de hond zonder baasje voor 300 euro extra.
Iemand zit diep in een tunnel 😂
Gebruikersavatar

marc.koenen05 apr 2021, 11:51

 122
Door plots te zeggen dat er maar 6 teefjes zijn ipv 7 probeert Annelotte de opdracht te vertragen.Philippe kan door deze opmerking mis tellen en eventueel opnieuw moeten beginnen of de groep besluit om opnieuw de honden te kontroleren.
Kan er niets in vinden als 112,5 deelt door 6 = 18,75 en 112,5 / 7 =16,07142857142857.De cijfers achter de komma zullen niet fout gerekend worden denk ik,want GDC zei in de voice over dat het gewicht van alle honden samen tussen 112 en 114 zou zijn.
Dat Philippe de poedel de vrijheid gaf lag volgens mij aan het feit dat de halsband los was.Is die door de eigenaar/crew slecht gesloten of heeft Philippe zelf aan de halsband gefrunikt.
En als docent communicatie, communiceert Philippe wel heel slecht.Een gevolg van de lockdown in het onderwijs???
En tof voor Annelotte dat ze na de opnames Isidoor adopteert.Kan ze in de Delhaize naast alle voorbereide menu's ook Chapi in haar winkelkarretje leggen 😜😜😜
En ja,ik zit in de Annelotte tunnel.Isidoor zal wel helpen met verder graven 😂😂
Gebruikersavatar

JBB05 apr 2021, 12:00

 439  Uma
Mja, als Annelotte de mol is, waarom zou ze dan de opdracht willen vertragen of Philip doen verkeerd tellen als ze weet dat het antwoord toch fout zal zijn?
Gebruikersavatar

stef.vermeiren05 apr 2021, 12:04

 79  Uma
Als je in een situatie zit waarbij je opdracht compleet in het honderd loopt, zoals de Dogsitteropdracht, dan doe je als mol best niets. Annelotte lijkt me oprecht haar best te doen om de honden (en Philip en Sven 😉) onder controle te houden. En als ze dan toch al bezig zijn met een foute rekensom, dan zou je als mol best ijverig meerekenen in plaats van het juiste antwoord op tafel te werpen. Oké, ze creëert verwarring hierdoor, maar ze was in se wel juist.
Gebruikersavatar

marc.koenen05 apr 2021, 12:18

 122
JBB schreef: 05 apr 2021, 12:00 Mja, als Annelotte de mol is, waarom zou ze dan de opdracht willen vertragen of Philip doen verkeerd tellen als ze weet dat het antwoord toch fout zal zijn?
Heb je een punt,maar kan ze zelf nog zeggen(als mol) "ik zei het toch,het waren 6 teefjes".Mij krijg je voorlopig niet uit de tunnel 😂😂
Gebruikersavatar

Isinietdoor05 apr 2021, 12:44

 21
stef.vermeiren schreef: 05 apr 2021, 12:04 Als je in een situatie zit waarbij je opdracht compleet in het honderd loopt, zoals de Dogsitteropdracht, dan doe je als mol best niets. Annelotte lijkt me oprecht haar best te doen om de honden (en Philip en Sven 😉) onder controle te houden. En als ze dan toch al bezig zijn met een foute rekensom, dan zou je als mol best ijverig meerekenen in plaats van het juiste antwoord op tafel te werpen. Oké, ze creëert verwarring hierdoor, maar ze was in se wel juist.
Zij was wel de persoon die verwarring aan het zaaien was bij de telling en volgens mij ook verantwoordelijk voor het getal 7. Het geval 6 was nog niet ter sprake gekomen. Stel dat ze opnieuw geteld hadden en tot de conclusie waren gekomen dat het 6 was kon ze opnieuw verwarring zaaien met het gewicht om ervoor te zorgen dat de proef zou falen door de tijd.

Het grappige is nu wel dat ze niet meer verdacht lijkt bij Sven en Philip, terwijl die zo hard aan het mollen zijn omdat ze nog niet weten wie de echte mol is en zo hopen dat er op hen gestemd zal worden.
Gebruikersavatar

massis05 apr 2021, 12:46

 35
volgens mij was het toch wel Philip die met 7 afkwam? Zo'n beetje in elke opdracht krijg ik de indruk dat Philip verwarring wil zaaien bij zowat élke discussie...
Gebruikersavatar

The hunter05 apr 2021, 13:07

 282  Uma
JBB schreef: 05 apr 2021, 11:34 Iemand zit diep in een tunnel 😂
Ik wou in de eerste plaats eens controleren of Katrien haar stelling wel klopte dat zij 5 baasjes gevonden had en Jasmien maar 2 😉
Eigenlijk was ik op dat moment eerder aan Katrien aan het denken als mol, maar bij het herbekijken viel mij vooral Jasmien haar gedrag op en dan vooral het snel vinden van het hondje zonder baasje. Het leek dat zij per se de eerste wou zijn. Het levert ook maar 300 euro extra op voor een antwoord dat toch door iemand anders gevonden zou zijn en als ze de mol zou zijn (waar ik nog altijd erg aan twijfel) is het mooi voor haar dat zij voor een groot deel van de groep positief overkomt.
Gebruikersavatar

mjohlan05 apr 2021, 13:09

 328  Yens
JBB schreef:...
Maar Annelotte zei het voordat ze 'officieel' het antwoord hadden gegeven.
Stel dat je als mol daar bijstaat, en iedereen is mee met "ok we gaan voor 7 teefjes". Echt het allerlaatste dat je dan wil doen, is dat nog proberen te corrigeren naar het juiste aantal (6 teefjes).
...
Tijdens het uitrekenen van "de deling door 7" suggereert Annelotte reeds die "6 teefjes", maar op dat moment wil Philip er niet van weten om zo niet uit concentratie te worden gebracht. Op zich is dit begrijpelijk.

Na het hoofdrekenen vraagt Philip zijn medekandidaten zijn resultaat (16,35) te bevestigen. Echter Annelotte's en Sven's reactie zijn nu ook niet bepaald volmondig en resoluut "ja" te noemen.
Annelotte zegt zoiets als, "'Het is niet juist denk ik.", gevolgd door, "Ik denk dat we met zes teefkes zitten."
En bij Sven geraakt zijn intellectuele medewerking niet verder dan "Ah... ja."

Bottom line, Annelotte's reserve was voor Philip en Sven blijkbaar niet voldoende overtuigend om een "deling door 6" te overwegen. We kunnen nog lang discuteren of Annelotte nu al of niet voldoende daadkrachtig haar "6 teefjes" heeft verdedigd, ik vergeet hier vooral niet dat zij het was die onze "Legally Blond"-woef in eerste fase niet mans genoeg vond.

Nu bij het vorige kan je verschillende kanten op. Onze dominante marketeer Philip dramt zijn gedacht erdoor, Sven volgt hier passief mee uit de gedachte "hoe sneller ik hier vanaf ben, des te better" en onze onzekere Annelotte ondergaat een kleine gewetenscrisis en zaait hierdoor twijfel.

Dat hier vlotjes € 1000 in rook opging is fijn voor de mol, en door Annelotte's reserve "6 teefjes" kan deze mislukking quasi geheel op rekening van Philip worden toegeschreven. Sven als getuige zal dit nadien niet anders hebben verwoord naar de medekandidaten. 🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8