Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Tijlie908 apr 2021, 17:37

 63  Uma
@chicawah.janssen Maar hij was wel de enige die stopte met schrijven.
Gebruikersavatar

bross08 apr 2021, 17:57

 3
Ja ik bedoel dat de ze ons willen laten geloven dat hij heel vatbaar is voor hypnose omdat hij bij de tussentijdse proefjes zo hard doorzakt enzo ... Daaruit krijg je het gevoel van hij kan er echt niets aan doen. Nadien met het schrijven stopt hij ook door de hypnose, maar bij het proefje waar hij moet liggen met zijn been omhoog lukt het dan weer niet daar is hij dan niet vatbaar voor hypnose. (Lijkt mij dan ook allemaal opgezet spel)
De kandidaten dachten inderdaad dat hij niet vatbaar was voor hypnose.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk16 apr 2021, 12:45

 70  Uma
foxhunter schreef: 07 apr 2021, 09:46 Ik wil eens kritisch kijken naar Samina in deze opdracht.

Samina zit helemaal in de Chakra's, dat weten alle anderen in de groep inmiddels wel. Samina die Noah als "zoon" geadopteerd heeft. Tijdens de executie zegt Samina: "hij (Noah) heeft mij niks gevraagd". Noah vertrouwde Samina helemaal. Heeft Samina als mol de kandidaten Noah en Lennart gekozen? Noah ook geïnteresseerd in hypnoseachtige dingen en Lennart die is zo nuchter, die is zo voorspelbaar dat hij niet onder hypnose kan komen. De keuze van deze drie kandidaten schept een duidelijke verwachting.

De act bestaat uit twee delen:

1. Het eerste deel zijn de drie proeven die Samina, Noah en Lennart doen. Samina neemt de leiding (!) en verdeeld de taken, Samina doet de citroenen, Noah gaat ogen open houden doen en Lennart gaat op de schragen liggen. Samina eet normaal tot vlot twee citroenstukken (zat er suiker in?). Noah met ogen open houden zal zijn best doen, maar is weinig beïnvloedbaar, laat die jongen maar. Maar Lennart die moet de eerste keer een fantastische tijd gaan neerzetten en let eens op hoe Samina hem stimuleert om zijn best te doen. "Denk eens aan iets fijns, vertel eens wat van het voetbal. Lennart probeer het nog 15 seconden, ik denk dat je het wereldrecord breekt. Lennart blijft 2'53 minuten liggen.

2. Daarna neemt hypnotiseur Patrick Picard het over. Samina verbetert haar tijd van 2'02 naar 0'50 minuten, een heel (te) opvallende verbetering. Bij Noah blijkt er minder speling te zijn 2'08 naar 2'18. Bij Lennart is er blijkbaar geen hypnose toegepast, hij ligt anders en scoort 2'30 minuten (geen € 250). Samina had hem de eerste keer zo goed gestimuleerd, dat hij nu niet over die tijd heen komt. Samina hypnotiseert hier beter dan Patrick. Tot slot het rood/blauw gedichtje en raden wie er gaat blokkeren. Wat was de planning? De verwachting is dat Samina en Noah zouden blokkeren en Lennart juist niet. Dus 2 die blokkeren. Maar er blokkeert er maar 1. En dus had Philip het goed. Was het de bedoeling dat alle drie zouden ontwaken, dus inclusief Lennart, of dat Noah zou blokkeren, want twee ontwaken was niet de verwachting. Samira kan een inschatting hebben gemaakt in overleg met Patrick wat het meest waarschijnlijke resultaat zou zijn, het pakt alleen verkeerd uit. Samina heeft hier pech (net zoals bij de Caraoke waar ze niet stond te popelen om te zingen en misschien wel in de volgauto wilde, geblokkeerd door Jasmien en Dami). Philip koos voor twee ontwaken en dat was onlogisch gezien de logische verwachting van één ontwaken.

Tot slot de foto's. Het "zure gezicht en cynische applausje", het is maar een interpretatie van Samina.
Lennart staat hier toch vol in de picture, als moller, maar Samina kan het hier net zo goed zijn, maar dan sneaky.

Gelukkig vindt Samina troost bij Snoopy, zoals zij Isidoor noemt.
Afbeelding

Afbeelding
Misschien dat Samina hier Lennart na het opvangen ietwat verkeerd neerlegd? Hij was idd erg goed gecoached door haar. Dat cynische bij het verdienen van geld zie je ook aan het van de Oberbrigade, alle kanten uit, maar vrolijk, neen. Met Snoopy zou ze ook 'snoepie' kunnen bedoelen, ze zegt later ook 'poepie'.
Gebruikersavatar

Molken02 mei 2021, 18:42

 5  Yens
Als Lennart de mol blijkt te zijn, zou ik er niet van verschieten dat er op dat papiertje i.p.v. blauw een boodschap blijkt te staan genre 'Ik ben de mol'. Lijkt me weer zo'n leuke knipoog voor in de revealaflevering.
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2021, 13:01

 767  Yens
Dat zoue zeer riskant zijn!
1. Iemand zou het kunnen gelezen hebben van de andere kandidaten!
2. maar vooral die hypnotiseur leest het briefje en geheimhouding is extreem belangrijk

dus ik geloof het niet echt of moet de letters M O L zijn op één op andere manier
Gebruikersavatar

Molken06 mei 2021, 21:34

 5  Yens
Ja als er iets staat verwacht ik inderdaad dat het iets subtieler zou zijn. Maar ik heb de opdracht herbekeken en het valt me wel op dat de hypnotiseur goed de briefjes afschermt wanneer hij ze leest, precies of hij wil afschermen dat iemand anders kan lezen wat er staat. Ook het feit dat hij niet gewoon leest wat er staat maar spreekt over 'gaten'. En je ziet Lennart wel degelijk nog schrijven, al is het wat twijfelachtig.

Of al bovenstaande is te wijten aan tunnelvisie, dat kan ook. 😃
Gebruikersavatar

pedro.deveirman11 mei 2021, 03:51

 18
Met deze opdracht heb ik het gevoel dat ze ons heel goed liggen hebben! Met wat we nu weten, hebben ze ons hier heel goed liggen!😂😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mei 2021, 08:25

 8153
Ik zou zelfs meer zeggen: ze hebben ons hier goed liggen gehad. 😉
Gebruikersavatar

nadia.wuyts11 mei 2021, 12:49

 2
Wat ik hier gezien heb is dat Lennart, toen de hypnotiseur vroeg om een mug dood te slaan tegen het voorhoofd, dit veel te snel deed. Alsof hij op voorhand wist wat de man ging vragen. Vandaar bleef hij mijn MOL. Terecht nu blijkt 😀
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7