Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Isinietdoor05 apr 2021, 12:33

 21
Killda schreef: 05 apr 2021, 09:50 Goeie analyse, kan ik me bij aansluiten. Mol in de hypnose proef steken is het minst nadelig voor de kandidaten in mijn ogen. De 2 mede-hypnose kandidaten kunnen de Mol dan observeren tijdens het eerste deel van de opdracht, de andere kandidaten tijdens het tweede deel.
Als je de Mol in de hondenopdracht steekt zijn diegene bij de hypnotiseur anderzijds heel zwaar benadeeld. Conclusie: de Mol zit voor mij tussen de hypnose kandidaten.
Je steekt de mol niet in een proef om de kandidaten een eerlijke kans te geven hem te ontmaskeren. Je steekt hem in de proef waar je het meeste invloed kan uitoefenen op het geld dat in de pot gaat. In dit geval is dat bij de dogsitters. Aangezien dit in de laatste groep was, moest de mol gewoon wachten tot de rest zich kandidaat gesteld had voor groep 2.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 apr 2021, 12:42

 767  Yens
kristof.allaerts schreef: 05 apr 2021, 12:25 Als de mol bij de gehypnotiseerden zit, zou hij dan niet gebriefd worden over de keuze van de andere kandidaten?
Lennart haalt wel 500€ uit de pot door zijn mislukte opdracht en hypnose, maar hij verdient dan weer 1000€ omdat de anderen gekozen hadden voor 1 gehypnotiseerde kandidaat.
Maar Lennart kon toch nooit zeker weten of Noah en Samina zouden toegeven aan de hypnose?
Gebruikersavatar

Killda05 apr 2021, 12:42

 26  Bert
@Isinietdoor Bij normale opdrachten wel ja, maar hier gaat de organisatie 3 kandidaten aanduiden die sowieso naar de hypnose moeten. In de veronderstelling dat zij alledrie de mol niet zijn worden ze dus zonder hier zelf voor te kiezen van de mol weggehouden en missen ze mogelijks belangrijke informatie.

Dus ik maak de omgekeerde redenering waarbij ze de mol, misschien ook omdat hij dit graag eens wou doen, bij de hypnose hebben gezet.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts05 apr 2021, 12:44

 364  Uma
Mollenjager-DT schreef: 05 apr 2021, 12:42 Maar Lennart kon toch nooit zeker weten of Noah en Samina zouden toegeven aan de hypnose?
Hij kan toch zien of ze schrijven of niet? Wij zagen ook dat alleen Lennart moeite had.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 apr 2021, 12:46

 767  Yens
@kristof.allaerts Dat blijft giswerk en dan moest hij al overduidelijk opzij kijken om het na te kijken. Lennart kan zeker de mol zijn, maar hier was het gewoon puur geluk voor hem indien hij de mol is.
Gebruikersavatar

Killda05 apr 2021, 12:47

 26  Bert
Mollenjager-DT schreef: 05 apr 2021, 12:42 Maar Lennart kon toch nooit zeker weten of Noah en Samina zouden toegeven aan de hypnose?
Klopt, dus zelf (fake?) toegeven aan de hypnose was zijn best mogelijke zet als mol. Want dan is er al 1/3 en moeten Samina en Noah allebei kunnen weerstaan. Maar dat doen ze bewonderenswaardig wel!
Gebruikersavatar

Jimmy05 apr 2021, 13:05

 197  Anke
Klaartje schreef: 05 apr 2021, 12:29 Ik vond dit een vreemde opdracht in coronatijden: waarom halen ze er iemand (die hypnotiseur) van buitenaf bij die uit België moet komen en laten hem dan toch wel heel dicht bij de kandidaten komen? Dat lijkt me allemaal niet zo coronaproof. Je kan argumenteren dat de burgemeester-pianist van vorige aflevering ook dicht bij de kandidaten zat, maar dat is toch nog net iets anders, want hij is een local, die niet moet "geïmporteerd" worden zoals die hypnotiseur.
Dat was hun knuffelcontact natuurlijk!
Gebruikersavatar

nyckelpiga05 apr 2021, 13:55

 69
Torremolinos schreef: 04 apr 2021, 22:11 Het zou ook kunnen dat in de vragenlijst voor de deelnemers werd gevraagd of ze hypnose zouden toestaan. Misschien hadden sommigen daarin al aangegeven dat niet te willen doen, waardoor de keuze beperkt was.
In ieder geval, rare proef, beetje saai en ik kan die paljas met zijn achterlijke bril niet uitstaan.
Ze hebben dit ook gevraagd aan de kandidaten, Noah zei dit gisteren in het interview met Gilles.
Gebruikersavatar

JBB05 apr 2021, 14:17

 439  Uma
Ik vond Sven zijn reactie toch nog het beste.

De andere kandidaten: "Ja wat me opviel was dat x dit of dat gedaan heeft."
Sven: "Wat mij opviel bij de hypnose proef was die man met het brilletje met zo 1 oor. Ik wist niet dat dat bestond."

😂 😂 😂
Gebruikersavatar

Social05 apr 2021, 15:45

 353  Uma
We gaan hier nu toch echt niet beginnen klagen over het al dan niet corona proof zijn van een opdracht? Ze zullen heus wel weten waar ze mee bezig zijn hoor. Als die man en de kandidaten een negatieve corona test aflegden voor de opdracht, dan maakt dit toch niet uit.

Denk niet dat dit ter zake doet of dat wij ons daar mee moeten moeien.
Gebruikersavatar

maarten.develde05 apr 2021, 15:58

 24
kristof.allaerts schreef: 05 apr 2021, 12:25 Als de mol bij de gehypnotiseerden zit, zou hij dan niet gebriefd worden over de keuze van de andere kandidaten?
Lennart haalt wel 500€ uit de pot door zijn mislukte opdracht en hypnose, maar hij verdient dan weer 1000€ omdat de anderen gekozen hadden voor 1 gehypnotiseerde kandidaat.
Maar op het moment dat Lennert zijn 'gedicht' schrijft weet hij natuurlijk niet of de andere 2 het gaan kunnen of niet.
ALS hij de mol is, dacht hij mss dat minstens 1 van de 2 de tekst ook ni gingen opschrijven.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7