Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mjohlan04 apr 2021, 23:23

 328  Yens
Redelijke flauwe proef hoofdzakelijk wegens concept en présence van de hypnotiseur.
Me redelijk "blauw" geërgerd aan het stilaan repetitief flauw excuus-gedoe van Lennart.
Bijkomend was tijdens deze uitzending zijn zedig woordgebruik soms ver te zoeken.
Gebruikersavatar

Cat_Cl04 apr 2021, 23:25

 38  Philippe
Ik ga akkoord met ... eigenlijk iedereen dat dit echt een bizarre en vooral saaie opdracht was. Mijn wenkbrauwen fronsten ook toen ik Gilles hoorde zeggen dat "de gast drie kandidaten uitnodigde". En dan bleek nog dat ik de gast in kwestie niet kan uitstaan. Elke keer die op tv komt rol ik alvast met mijn ogen.

Dit was een proef om snel te vergeten, vooral ook omdat Lennart mijn mol is, maar ik na het zien hiervan toch ook wat twijfel.
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant04 apr 2021, 23:30

 45  Uma
Noah bevestigt in het interview met Gilles Van Bouwel dat het wel degelijk in de vragenlijst werd gevraagd of ze in hypnose geloofden. Noah was bijvoorbeeld gekozen omdat hij in het paranormale geloofde.
Gebruikersavatar

julie.vantilt04 apr 2021, 23:31

 131
Eens met wat er hier al gezegd werd.
Saaiste proef ooit, weinig molgedrag gezien en vooral: als mol wil je hier niet zitten.

De kandidaten in het hondenpark hadden 2x invloed op geld (de hondenleiders zelfs 3x) door ook nog de hypnose proef te kunnen inschatten. Als mol wil je dus daar zitten (en niet bij deze rare kwibus citroenen fretten).
Gebruikersavatar

SiMol04 apr 2021, 23:33

 264
Ben zelf zeker ook geen fan van zo een hypnose proef. Was heel teleurstellende proef.

Maar wat me meest tegen de borst stoot is dat drie kandidaten zelf geen kans hebben gehad om te kiezen in welke proef ze zaten. Zo kan je cruciale info missen i.v.m. de eliminatieronde. Stel dat je er daarom uit ligt of dat je de finale haalt en met 1 vraag verliest door deze proef.

Nee, weinig spannende proef, die dan nog eens een nadeel kan opleveren voor de verplicht geselecteerden. En als de mol wel in die proef zat is het voor de andere kandidaten dan weer niet eerlijk dat ze niet kunnen proberen bij de mol te zitten.
Gebruikersavatar

vdjkeid05 apr 2021, 01:49

 3
Mer28 schreef: 04 apr 2021, 21:25 Als Mol weet je hoe de opdrachten gaan uitdraaien, vond het daarom verdacht hoe Lennart eerst enorm veel moeite leek te doen om een zo hoog mogelijke tijd te krijgen om vervolgens dan zijn record niet te kunnen breken. Zelf is het wel maar 250 euro dus misschien zit ik te veel in mijn tunnel.
Het is al een straffe prestatie dat hij het de eerste keer langer dan twee en een halve minuut uithoudt. Ik denk niet dat veel mensen kort na zo'n inspanning nogmaals even lang kunnen planken. Dit is voor mij persoonlijk niet zo verdacht.
Gebruikersavatar

Moldolly05 apr 2021, 08:29

 18
Even naast de opdracht, maar wel de locatie.
De "show" vond plaats in het Rationaltheater in München.
Op hun website staat een nieuwsbericht van 20 oktober 2020 over de sluiting omwille van corona.
Hierbij staat heel toevallig deze foto:

Afbeelding

De context van corona met het woord drücken in het rood houdt precies geen steek.
(Denkende aan Isidoor die op de rode knop moet drukken (drücken))

Hierbij de link:
http://rationaltheater.de/

Ofwel word ik té achterdochtig 😂

Of zat de mol in de show?
Gebruikersavatar

Killda05 apr 2021, 09:50

 26  Bert
SiMol schreef: 04 apr 2021, 23:33 Ben zelf zeker ook geen fan van zo een hypnose proef. Was heel teleurstellende proef.

Maar wat me meest tegen de borst stoot is dat drie kandidaten zelf geen kans hebben gehad om te kiezen in welke proef ze zaten. Zo kan je cruciale info missen i.v.m. de eliminatieronde. Stel dat je er daarom uit ligt of dat je de finale haalt en met 1 vraag verliest door deze proef.

Nee, weinig spannende proef, die dan nog eens een nadeel kan opleveren voor de verplicht geselecteerden. En als de mol wel in die proef zat is het voor de andere kandidaten dan weer niet eerlijk dat ze niet kunnen proberen bij de mol te zitten.
Goeie analyse, kan ik me bij aansluiten. Mol in de hypnose proef steken is het minst nadelig voor de kandidaten in mijn ogen. De 2 mede-hypnose kandidaten kunnen de Mol dan observeren tijdens het eerste deel van de opdracht, de andere kandidaten tijdens het tweede deel.
Als je de Mol in de hondenopdracht steekt zijn diegene bij de hypnotiseur anderzijds heel zwaar benadeeld. Conclusie: de Mol zit voor mij tussen de hypnose kandidaten.
Gebruikersavatar

Hugo05 apr 2021, 10:11

 7
elke.vl schreef: 04 apr 2021, 21:43 Dat dacht ik ook eerst, maar de mol weet natuurlijk wel wat er nog komt dus kan anticiperen. Ik heb het dan vooral over Lennart:
- zet zeer sterke eerste tijd neer (moeilijk te verbreken)
- gaat heel erg mee in die hypnose waar ze doorhangen (hangt het hardste van alle drie door) --> algemene indruk: "wow lennart is erg vatbaar"
- verbetert zijn tijd net niet en zegt "volgens mij lag ik anders als daarnet", ik zou het eens moeten herbekijken maar volgens mij heeft hij inderdaad zijn andere been gelift?
- stopt als enige met schrijven bij de vermelding van "blauw". Voor de kijker bvb niet zo verwonderlijk aangezien hij ook het meeste ging doorhangen bij die test-hypnose...

Tot nu toe vond ik Lennart niet zo verdacht. Maar na deze proef...

Hoewel de mol volgens mij liever bij de dogsitters zou zitten (waar ook amper geld verdiend werd).
Volgens mij zat de mol bij de dogsitters. Ik vond Sven hier zeer verdacht. Tot nu toe niet altijd veel bijgedragen (snel stappen bij de obers, lachen bij de klokken,...)
Gebruikersavatar

Jimmy05 apr 2021, 11:57

 197  Anke
Kiezen tussen het rode of het blauwe drankje deed mij enorm denken aan de scène uit The Matrix waar men moest kiezen tussen "the Red or Blue pill".

Vervolgens werd dat nog voor andere zaken gebruikt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Red_pill_and_blue_pill

Er zal wel geen link zijn, blauw en rood komt over het algemeen wel vaak voor. Ik weet dus eigenlijk al niet meer waarom ik dit eigenlijk post 🙂
Gebruikersavatar

kristof.allaerts05 apr 2021, 12:25

 364  Uma
Als de mol bij de gehypnotiseerden zit, zou hij dan niet gebriefd worden over de keuze van de andere kandidaten?
Lennart haalt wel 500€ uit de pot door zijn mislukte opdracht en hypnose, maar hij verdient dan weer 1000€ omdat de anderen gekozen hadden voor 1 gehypnotiseerde kandidaat.
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2021, 12:29

 2245  Uma
Ik vond dit een vreemde opdracht in coronatijden: waarom halen ze er iemand (die hypnotiseur) van buitenaf bij die uit België moet komen en laten hem dan toch wel heel dicht bij de kandidaten komen? Dat lijkt me allemaal niet zo coronaproof. Je kan argumenteren dat de burgemeester-pianist van vorige aflevering ook dicht bij de kandidaten zat, maar dat is toch nog net iets anders, want hij is een local, die niet moet "geïmporteerd" worden zoals die hypnotiseur.

Ik vind hypnose wel interessant, maar niet iets voor in De Mol. Maar ik vind het wel straf wat die hypnotiseurs mensen kunnen laten doen en dat zijn toch geen "goocheltrucs". Zo heb ik ooit eens iemand een hele dikke ui zien opeten onder hypnose, omdat de hypnotiseur hem had verteld dat het een sappige perzik was. Hypnose is een machtig wapen, maar ook gevaarlijk, want de "mogelijkheden" lijken me eindeloos.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7