Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy04 apr 2021, 20:07

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Drie kandidaten trekken naar het rationaltheater in München. Op een krijtbord staan 3 uitdagingen geschreven, waarvan iedere speler er één voor zijn of haar rekening neemt.
Vervolgens komt hypnotiseur Patrick PickArt erbij. De deelnemers zullen met behulp van hypnose de opdrachten opnieuw uitvoeren om een betere tijd neer te zetten. Ieder die hierin slaagt, brengt 250 euro op voor de pot. Tenslotte brengt PickArt de drie onder een diepe hypnose. De rest van de groep zakt naar het theater af en moet voor nu inschatten wie zich tegen de hypnose zal weten te verzetten. De drie moeten namelijk een gedicht dat wordt voorgelezen foutloos zien neerschrijven. Één van de uitgesproken woorden zal hen echter belemmeren. Iedere speler die een correct gedicht aflevert zorgt voor 250 euro en een juiste voorspelling is goed voor 1000 euro.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

masterveecee04 apr 2021, 20:22

 3547  Sven
Vind het een vreemde opdracht. De hypnose is bedoeld om je te verbeteren dus op zo meer geld in te brengen. En ik ga ervan uit dat dat wel zou lukken. Dus zit de mol hier? Wsl niet...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2021, 21:25

 8153
Ik vind het raar dat de makers aanduidden welk drietal deze proef moest doen. Meestal wordt er een soort "cryptische omschrijving" van de proeven gegeven aan de hand waarvan de groep zelf moet beslissen wie wat zal doen.
Gebruikersavatar

Mer2804 apr 2021, 21:25

 302
Als Mol weet je hoe de opdrachten gaan uitdraaien, vond het daarom verdacht hoe Lennart eerst enorm veel moeite leek te doen om een zo hoog mogelijke tijd te krijgen om vervolgens dan zijn record niet te kunnen breken. Zelf is het wel maar 250 euro dus misschien zit ik te veel in mijn tunnel.
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2021, 21:29

 1690  Sven
chicawah.janssen schreef: 04 apr 2021, 21:25 Ik vind het raar dat de makers aanduidden welk drietal deze proef moest doen. Meestal wordt er een soort "cryptische omschrijving" van de proeven gegeven aan de hand waarvan de groep zelf moet beslissen wie wat zal doen.
Ik ben ooit eens naar zo'n show geweest, eerst mochten mensen zich aanbieden die wilden meewerken. Daarna stuurde de hypnotiseur een groot aantal terug. Die kiezen zelf welke mensen het meest beïnvloedbaar zijn. Dus ik denk dat de hypnotiseur hier gekozen heeft.
Gebruikersavatar

elke.vl04 apr 2021, 21:30

 14  Sven
chicawah.janssen schreef: 04 apr 2021, 21:25 Ik vind het raar dat de makers aanduidden welk drietal deze proef moest doen. Meestal wordt er een soort "cryptische omschrijving" van de proeven gegeven aan de hand waarvan de groep zelf moet beslissen wie wat zal doen.
Niet iedereen staat open voor hypnose, dus volgens mij hebben ze de 3 kandidaten gekozen die het meest vatbaar zijn voor hypnose.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren04 apr 2021, 21:35

 79  Uma
De enige reden die ik kan bedenken om 3 kandidaten te selecteren is dat de mol hierop voorbereid moest zijn en er dus bij geplaatst werd. Of misschien dat sommige kandidaten mentaal niet bereid waren om onder hypnose te gaan. Bij mij zou je zoiets alleszins al niet moeten proberen, geld of niet, ik zou gewoon niet meedoen.

Ik vond dit trouwens al bij al een opdracht die mij zo niet de "Mol-feeling" gaf; misschien te saai, of gewoon van een andere aard, maar ik vond dit geen aangename opdracht om naar te kijken om eerlijk te zijn.
Gebruikersavatar

simon.demey04 apr 2021, 21:36

 18  Sven
chicawah.janssen schreef: 04 apr 2021, 21:25 Ik vind het raar dat de makers aanduidden welk drietal deze proef moest doen. Meestal wordt er een soort "cryptische omschrijving" van de proeven gegeven aan de hand waarvan de groep zelf moet beslissen wie wat zal doen.
De hypnotiseer heeft deze drie kandidaten gekozen vermoed ik. Als hij een show doet begint hij ook altijd met de handen. En enkel de personen waarbij 1 hand omlaag gaat mogen naar voren komen.

Voor mij heeft hij drie kandidaten uitgekozen waarvan hij denkt die zijn vatbaar voor hypnose.

Anders is dit maar saaie televisie als ze het bij geen enkele van de drie kandidaten zou werken de hypnose.
Gebruikersavatar

elke.vl04 apr 2021, 21:43

 14  Sven
IkBenDeMol schreef: 04 apr 2021, 21:31 Ah kijk 🙂
Maar dan lijkt het mij dat de Mol hier zeker NIET zat?
Dat dacht ik ook eerst, maar de mol weet natuurlijk wel wat er nog komt dus kan anticiperen. Ik heb het dan vooral over Lennart:
- zet zeer sterke eerste tijd neer (moeilijk te verbreken)
- gaat heel erg mee in die hypnose waar ze doorhangen (hangt het hardste van alle drie door) --> algemene indruk: "wow lennart is erg vatbaar"
- verbetert zijn tijd net niet en zegt "volgens mij lag ik anders als daarnet", ik zou het eens moeten herbekijken maar volgens mij heeft hij inderdaad zijn andere been gelift?
- stopt als enige met schrijven bij de vermelding van "blauw". Voor de kijker bvb niet zo verwonderlijk aangezien hij ook het meeste ging doorhangen bij die test-hypnose...

Tot nu toe vond ik Lennart niet zo verdacht. Maar na deze proef...

Hoewel de mol volgens mij liever bij de dogsitters zou zitten (waar ook amper geld verdiend werd).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2021, 21:45

 8153
Jay-Lo schreef: 04 apr 2021, 21:29 Ik ben ooit eens naar zo'n show geweest, eerst mochten mensen zich aanbieden die wilden meewerken. Daarna stuurde de hypnotiseur een groot aantal terug. Die kiezen zelf welke mensen het meest beïnvloedbaar zijn. Dus ik denk dat de hypnotiseur hier gekozen heeft.
Ik ben het er volledig mee eens dat zo'n hypnotiseur zijn publiek bespeelt en er die personen uitpikt waarmee hij iets kan bereiken en dus zijn kunnen kan tonen, maar ik kan mij niet voorstellen dat deze hypnotiseur eerst eens alle 8 kon "testen" om er de 3 uit te kiezen die het best in zijn kraam (het kraam van de makers dus) pasten.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik bedoel: ik weet niet wat ik moet denken van het feit dat Noah, Samina en Lennart deze proef moesten doen.

elke.vl schreef: 04 apr 2021, 21:43 Dat dacht ik ook eerst, maar de mol weet natuurlijk wel wat er nog komt dus kan anticiperen. Ik heb het dan vooral over Lennart:
- zet zeer sterke eerste tijd neer (moeilijk te verbreken)
- gaat heel erg mee in die hypnose waar ze doorhangen (hangt het hardste van alle drie door) --> algemene indruk: "wow lennart is erg vatbaar"
- verbetert zijn tijd net niet en zegt "volgens mij lag ik anders als daarnet", ik zou het eens moeten herbekijken maar volgens mij heeft hij inderdaad zijn andere been gelift?
- stopt als enige met schrijven bij de vermelding van "blauw". Voor de kijker bvb niet zo verwonderlijk aangezien hij ook het meeste ging doorhangen bij die test-hypnose...

Tot nu toe vond ik Lennart niet zo verdacht. Maar na deze proef...

Hoewel de mol volgens mij liever bij de dogsitters zou zitten (waar ook amper geld verdiend werd).
Lennart was mijn mol maar na deze proef ben ik geneigd hem af te schrijven. Het lag er een beetje te dik op...
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2021, 21:50

 1690  Sven
@chicawah.janssen Ja, plus het feit dat hij niet kon weten noch beïnvloeden wat de anderen hadden gekozen.
Buiten die 1000 euro die gewonnen werd ging het om weinig geld.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7