Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric06 apr 2021, 15:32

 2834  Uma
Het spirituele was ook 1 van de 3 thema's van Noah bij de knuffelvragen, als ik me goed herinner.
Gebruikersavatar

Gian-Luca9806 apr 2021, 20:31

 49
JBB schreef: 05 apr 2021, 14:17 Ik vond Sven zijn reactie toch nog het beste.

De andere kandidaten: "Ja wat me opviel was dat x dit of dat gedaan heeft."
Sven: "Wat mij opviel bij de hypnose proef was die man met het brilletje met zo 1 oor. Ik wist niet dat dat bestond."

😂 😂 😂
Doet mij veel denken aan Sam 'Hedde gij eigenlijk broeken met zakken aan de zijkant?' 😂
Gebruikersavatar

foxhunter07 apr 2021, 09:46

 100  Sven
Ik wil eens kritisch kijken naar Samina in deze opdracht.

Samina zit helemaal in de Chakra's, dat weten alle anderen in de groep inmiddels wel. Samina die Noah als "zoon" geadopteerd heeft. Tijdens de executie zegt Samina: "hij (Noah) heeft mij niks gevraagd". Noah vertrouwde Samina helemaal. Heeft Samina als mol de kandidaten Noah en Lennart gekozen? Noah ook geïnteresseerd in hypnoseachtige dingen en Lennart die is zo nuchter, die is zo voorspelbaar dat hij niet onder hypnose kan komen. De keuze van deze drie kandidaten schept een duidelijke verwachting.

De act bestaat uit twee delen:

1. Het eerste deel zijn de drie proeven die Samina, Noah en Lennart doen. Samina neemt de leiding (!) en verdeeld de taken, Samina doet de citroenen, Noah gaat ogen open houden doen en Lennart gaat op de schragen liggen. Samina eet normaal tot vlot twee citroenstukken (zat er suiker in?). Noah met ogen open houden zal zijn best doen, maar is weinig beïnvloedbaar, laat die jongen maar. Maar Lennart die moet de eerste keer een fantastische tijd gaan neerzetten en let eens op hoe Samina hem stimuleert om zijn best te doen. "Denk eens aan iets fijns, vertel eens wat van het voetbal. Lennart probeer het nog 15 seconden, ik denk dat je het wereldrecord breekt. Lennart blijft 2'53 minuten liggen.

2. Daarna neemt hypnotiseur Patrick Picard het over. Samina verbetert haar tijd van 2'02 naar 0'50 minuten, een heel (te) opvallende verbetering. Bij Noah blijkt er minder speling te zijn 2'08 naar 2'18. Bij Lennart is er blijkbaar geen hypnose toegepast, hij ligt anders en scoort 2'30 minuten (geen € 250). Samina had hem de eerste keer zo goed gestimuleerd, dat hij nu niet over die tijd heen komt. Samina hypnotiseert hier beter dan Patrick. Tot slot het rood/blauw gedichtje en raden wie er gaat blokkeren. Wat was de planning? De verwachting is dat Samina en Noah zouden blokkeren en Lennart juist niet. Dus 2 die blokkeren. Maar er blokkeert er maar 1. En dus had Philip het goed. Was het de bedoeling dat alle drie zouden ontwaken, dus inclusief Lennart, of dat Noah zou blokkeren, want twee ontwaken was niet de verwachting. Samira kan een inschatting hebben gemaakt in overleg met Patrick wat het meest waarschijnlijke resultaat zou zijn, het pakt alleen verkeerd uit. Samina heeft hier pech (net zoals bij de Caraoke waar ze niet stond te popelen om te zingen en misschien wel in de volgauto wilde, geblokkeerd door Jasmien en Dami). Philip koos voor twee ontwaken en dat was onlogisch gezien de logische verwachting van één ontwaken.

Tot slot de foto's. Het "zure gezicht en cynische applausje", het is maar een interpretatie van Samina.
Lennart staat hier toch vol in de picture, als moller, maar Samina kan het hier net zo goed zijn, maar dan sneaky.

Gelukkig vindt Samina troost bij Snoopy, zoals zij Isidoor noemt.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2021, 09:59

 767  Yens
@foxhunter Mooie analyse hoor, maar ik kan Samina eigenlijk nergens echt betrappen op een molactie in de voorbije 3 afleveringen. Ze heeft al heel wat geld binnengehaald en ook met deze opdracht haalt ze op haar eentje al € 500 binnen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2021, 10:42

 8153
Ik heb die opdracht gisteren opnieuw bekeken. Eigenlijk was voor die eerste proef Samina gebuisd over heel de lijn. De opdracht was "Eet dit bordje op". :mrgreen:

Ik vond dit, net als veel andere forumleden, een bizarre en teleurstellende proef waar eigenlijk meer in zat. Ze hadden een glas (vies) rood spul en een glas (nog viezer) blauw spul. Stel dat ze allebei de glazen hadden moeten leegdrinken en die rare kwiet hen voor elke kleur een opdracht had gegeven (bij rood op 1 been gaan staan or whatever), dan was er tenminste wat meer show geweest (met meer kans op een pijnlijke afgang voor meneer bril).
Gebruikersavatar

foxhunter07 apr 2021, 11:52

 100  Sven
Mollenjager-DT schreef: 07 apr 2021, 09:59 @foxhunter Mooie analyse hoor, maar ik kan Samina eigenlijk nergens echt betrappen op een molactie in de voorbije 3 afleveringen. Ze heeft al heel wat geld binnengehaald en ook met deze opdracht haalt ze op haar eentje al € 500 binnen.
Omdat de verdenkingen richting Lennart nogal sterk zijn bij deze hypnose opdracht wilde ik een alternatieve denkpiste aanbieden. Als je een probleem van meerdere kanten bekijkt, dan kom je vaak beter tot de kern van het probleem. Dat geeft een frisse blik als je moeite hebt om je tunnel los te laten.
Gebruikersavatar

masterveecee07 apr 2021, 13:13

 3547  Sven
JBB schreef: 05 apr 2021, 14:17 Ik vond Sven zijn reactie toch nog het beste.

De andere kandidaten: "Ja wat me opviel was dat x dit of dat gedaan heeft."
Sven: "Wat mij opviel bij de hypnose proef was die man met het brilletje met zo 1 oor. Ik wist niet dat dat bestond."

😂 😂 😂
Om correct te zijn:
AfbeeldingAfbeelding
😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2021, 14:20

 8153
foxhunter schreef: 07 apr 2021, 11:52 Als je een probleem van meerdere kanten bekijkt, dan kom je vaak beter tot de kern van het probleem. Dat geeft een frisse blik als je moeite hebt om je tunnel los te laten.
Een waarheid als een 🐄.
Toch vind ik dat Lennart het er een beetje te dik oplegde. Als hij de mol is, had hij voorkennis. Dus de eerste keer zo lang mogelijk planken, want de kans dat het daarna lukt om het langer vol te houden is heel klein. Na de mislukking volgde dan heel Lennartachtige excuses. Tot daar het "normale" gedeelte .
Wat we daarna te zien kregen lijkt mij toch een staaltje overacting van de bovenste plank (pun intended). Lennart is volgens de anderen weinig tot niet vatbaar voor hypnose e.d. Toch zien we hem al meteen zwaar doorhangen in de zetel en als eerste op de grond gaan liggen. De pets op zijn voorhoofd vond ik ook weinig geloofwaardig. En zoals hij dan scheef aan dat tafeltje op het podium hing... Goed geprobeerd, maar of het goed gemold is?
Gebruikersavatar

bross08 apr 2021, 16:58

 3
Als je naar de site van de hypnotiseur gaat : https://patrickpickart.com/logo-patrick ... t-hypnose/ , dan zie je dat zijn logo is gemaakt naar de opdracht die Lennart uitvoert. (Behalve dan het been dat omhoog moet). Verder kom je deze opdracht vaak tegen in de foto's je zou dus kunnen zeggen dat het zijn handelsmerk is.

Dan lijkt het mij redelijk verdacht dat een hypnotiseur met dat logo, erin faalt om een kandidaat die 'blijkbaar' heel vatbaar is voor hypnose over zijn eigen limiet te krijgen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2021, 17:04

 8153
Blijkbaar vatbaar voor hypnose... Er werd toch het tegenovergestelde gezegd? De groep dacht dat Lennart net niet vatbaar is voor hypnose.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7