Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy04 apr 2021, 20:55

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In de hal van een lokale papierfabriek moet de groep binenn de 90 minuten een ketting met dominostenen bouwen. Die ketting passeert drie geldbedragen die ze kunnen verzilveren. Maar er kan nog meer verdiend worden. De groep moet zich opdelen in duo's, die beurtelings naar een aangrenzende kamer gaan waar een 3D-printer staat opgesteld. Ze krijgen de keuze om een gouden steentje met waarde van 1000 euro af te drukken en dat in hun domino-opstelling te integreren of om twee pasvragen te printen die 1000 euro uit de pot halen. Hoewel ze allemaal een keuze mogen maken, kunnen slechts drie duo's een proef in het atelier spelen om de code van de 3D-printer te bemachtigen. De kandidaten moeten onderling beslissen wie speelt en wie niet.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

stef.vermeiren04 apr 2021, 21:25

 79  Uma
De mol kon hier quasi letterlijk op een bankje gaan zitten en toekijken hoe de chaos ontstond.
Maar buiten Jasmien en Katrien, welk duo was nu ook voor pasvragen gegaan?
Gebruikersavatar

brian.rosseels04 apr 2021, 21:26

 6
Iedereen kan steentjes laten vallen. Ik ga er vooral van uit dat de mol voor pasvragen (en dus 1000 euro uit de pot) kiest...
Gebruikersavatar

tim.roelants04 apr 2021, 21:28

 8  Uma
Ik gok dat annelote de mol is. Ze wou lenaert overtuigen voor pasvragen te nemen en dat is niet gelukt om dan het hondje te vouwen en dit te laten mislukken zet ze het goed. Ze gaat zich ook helemaal niet verdacht liggen maken door blokjes te laten omvallen dat doen de andere al voor haar.

Ik vind phillip zijn tacktiek anders wel goed. Zich enorm verdacht maken en iedereen er uitspelen zonder de mol te zijn
Gebruikersavatar

Yvo04 apr 2021, 21:40

 1111  Uma
Philip laat niet lang voor de tijd op is, alle dominosteentjes omver vallen.

Mogelijkheid 1: Hij is de mol. Maar na zo opvallend al dan niet onbewust gesaboteerd te hebben geloof ik hier persoonlijk niet in.
Mogelijkheid 2: Hij doet zijn best, zoals hij dat meestal voor opdrachten doet, maar stoot vaak en dan nog wel vlak voor tijd tegen de dominosteentjes.
Als dat zo is, heb ik oprecht medelijden met hem. Hij kreeg alle kak over zich heen.
Als ik de groep was, had ik geprobeerd hem eerder te doen stoppen met helpen.

Uit het gedeelte waar ze samen de dominosteentjes aan het zetten zijn, denk ik dat je moeilijk iets kan opmaken.
De meesten of iedereen (behalve GDC) hebben wel een steentje omgestoten. En wat Sven betreft, die is op een bepaald moment gestopt.
Gebruikersavatar

sophdg04 apr 2021, 22:05

 6
Los van het zetten van de dominoblokjes.
Hoe zou de mol hier geredeneerd hebben?

In de ideale sabotage komt er zo weinig mogelijk geld in de pot, en maakt de mol zich onverdacht.

Onverdacht maken door bijvoorbeeld voor het geld te kiezen. En vervolgens toch de extra opdracht niet te doen lukken. (Annelotte en Lennart of Philip en Samina)

Bovendien kon de mol de avond tevoren 4 duo’s bepalen. Hij/zij kan proberen om de duo’s op zo’n manier samen zetten volgens karakter, dat er een mild persoon en fanatiek persoon samengezet worden (discussie creëren) die zoveel mogelijk voor de pasvragen zouden gaan.

De duo’s:
Jasmien en Katrien.
Philip en Samina.
Sven en Noah.
Annelotte en Lennart.

Jasmien, Philip en Sven als “sterke” karakters die vermoedelijk de ander zouden overtuigen om voor pasvragen te gaan.

Mijn radar of buikgevoel zit hier meest in de richting van Lennart als mol...
Zijn instructies naar Annelotte toe: Het staartje van de Origami hond moest duidelijk achter het lijfje geplooid worden.. een heel subtiele actie die de opbrengst van 1000 euro doet verliezen.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol04 apr 2021, 22:10

 287
De mensen die hier voorstellen om soms een ruimte tussen de steentjes te laten zijn hier voor mij niet verdacht. Dat is namelijk toch wel het nummer één trucje om accidenten te voorkomen bij Domino. 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 apr 2021, 22:11

 2354  Uma
Vanuit de Lennart-tunnel denk ik dat hij bij het maken van de duo's met Philip, Sven en Jasmien 3 kandidaten in een duo plaatst samen met iemand die wat meer voor de pot gaat. Dit houdt wel een risico in, want oftewel overtuigt de ene de andere om voor pasvragen te gaan oftewel draait het minder goed uit en gaat het omgekeerd. Mol Lennart hoopt dat bij de meeste groepjes de pasvragen boven het geld wordt gekozen zodat hij zelf op safe kon spelen en zich voordoen als iemand die voor de pot gaat, maar dan toch faalt in de opdracht waardoor het geld niet in de pot komt 😉 Hetzelfde geldt ook voor Annelotte natuurlijk.

Het viel me vooral op hoe slordig het zetten van de blokjes ging. Er werd redelijk laat pas op het idee gekomen om af en toe ruimte te laten tussen de blokjes, maar toen werd het alsnog niet altijd gedaan... Verdacht!
Laatst gewijzigd door Vermoljoen op 04 apr 2021, 22:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

anja.mathijs04 apr 2021, 22:16

 391  Uma
Denk dat het ook belangrijk is dat er duidelijk gezegd is dat de mol zelf de duo’s gekozen heeft!
Als mol kan je jezelf bij iemand plaatsen waarvan je zeker bent dat die voor de pasvragen gaat, zonder zelf er veel voor te moeten doen.
Katrien /Jasmien duo bijvoorbeeld.
Van de atoombunker kennis weet Katrien dat Jasmien er dadelijk voor gaat gaan.
Katrien vindt dan nog eens in een mum van tijd woorden als Heimat, Blitzkrieg ,Aha-Erlebnis etc en gouden pasvragen zijn feit, met een gevolg van -1000 euro voor de pot.
Ben wat in de Katrien tunnel aan het raken , vrees ik ...
Gebruikersavatar

sdz199204 apr 2021, 22:19

 66
Ik heb de indruk dat Philip zich meer bezig begint te houden met zichzelf verdacht te maken dan geld te verdienen.
Hij heeft Jasmien beet en zal ze niet meer loslaten. Ik denk dat een groot deel van de kandidaten Philip nog niet vertrouwt, en dat wil hij volgens mij nog graag zo wat houden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17