Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

stefan.luyckx08 apr 2021, 12:51

 34  Bert
Dat zou willen zeggen dat er toch iets juist moet zijn over de mol in vragen over Kevin in die aflevering.

Geslacht - Sven / Lennart
Wijnproeven - Jasmien
Aantal hele glazen - Katrien
Welke bunker - Sven
Pianoproef - Katrien / Annelotte

Samina komt helemaal niet voor met Kevin. Die kan waarschijnlijk wel echt worden uitgesloten.
Gebruikersavatar

Paraceta08 apr 2021, 12:55

 717  Sven
chicawah.janssen schreef: 08 apr 2021, 09:44 Stel dat Katrien de mol is, zou zij dan opnieuw voor Jasmien kiezen? Jasmien is ook heel intelligent en absoluut niet te onderschatten. Best mogelijk dat Jasmien al in het snotje heeft dat Katrien de mol is. Als Katrien de mol is, dan lijkt mij de enige reden om Jasmien te kiezen de zekerheid dat Jasmien voor de pasvraag zal gaan. Maar er zijn er wel meer waarvan je zo goed als zeker kan zijn dat ze de pasvraag zullen kiezen.
Als Katrien de Mol is, kan het zeer zeker een bewuste keuze zijn zich tweemaal bij Jasmien te zetten. Zowel bij opdracht 1 als bij opdracht 2 (bij die laatste als Mol zijnde) koppelt ze zich aan Jasmien. Stel nu dat ze denkt/beseft/weet dat Jasmien veel verdacht wordt in de groep: door zich aan haar te koppelen zullen de mensen die Jasmien verdenken steeds ook verscheidene vragen goed hebben ("Is de Mol een man of een vrouw?", "Waar zat de Mol bij opdracht X?"...) en denken dat ze op het juiste spoor zitten. Jasmien realiseert zich dan waarschijnlijk wel dat ze met de Mol "op schok" is, maar één persoon die je ontmaskert terwijl anderen op een dwaalspoor zitten, lijkt me een gunstige trade-off.
Persoonlijk zie ik "de Mona Lisa van het Heilig Hart" (zoals je haar zo mooi noemt :mrgreen: ) er wel voor aan om zulke slimme spelletjes te spelen, mocht ze de Mol zijn.
Gebruikersavatar

julie.vantilt08 apr 2021, 12:56

 131
Jay-Lo schreef: 08 apr 2021, 11:41 Vorige week is Philip all in gegaan, hij was heel zeker van zijn mol. Nu bij de eliminatie zegt hij dat hij nog eens moet nagaan wie van zijn vorige verdachten wat heeft gedaan. Volgens mij zat hij vorige week vol op Kevin.
Kevin? Nee hoor. Als dat het geval was zou hij wel in shock zijn dat Kevin eruit ging. En zoals hier op dit forum voorbij is gekomen, was Philips reactie hier niet echt oprecht: kopieergedrag van Sven.

Je kan het vergelijken met Kaat die volledig op Eva ging: zij zei echt ‘what the fuck’ en hoorden haar achteraf ook zeggen dat ze volop op eva inzette. Moest Philip vol op Kevin hebben ingezet zou hij dus zeker heftiger gereageerd hebben bij zijn vertrek.

stefan.luyckx schreef: 08 apr 2021, 12:51 Dat zou willen zeggen dat er toch iets juist moet zijn over de mol in vragen over Kevin in die aflevering.

Geslacht - Sven / Lennart
Wijnproeven - Jasmien
Aantal hele glazen - Katrien
Welke bunker - Sven
Pianoproef - Katrien / Annelotte

Samina komt helemaal niet voor met Kevin. Die kan waarschijnlijk wel echt worden uitgesloten.
Je vergeet hier Philip. Hij komt terug in geslacht, wijnproeven, bunker en pianoproef.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 apr 2021, 13:02

 767  Yens
stefan.luyckx schreef: 08 apr 2021, 11:34 Ik vind het ook verdacht dat de programmamakers ons wel laten weten in de montage dat ze voor geld kiezen maar niet laten zien hoe die beslissing tot stand kwam en wie wie heeft overtuigd. Voor mij is de mol 1 van die 2.
Inderdaad opvallend, maar dat zagen we bij niemand toch?
Gebruikersavatar

Bakkieryer08 apr 2021, 13:19

 183  Sven
happyfello schreef: 08 apr 2021, 10:32 Naar boven uiteraard... Annelotte vraagt het ook niet en ze doet hem naar beneden. Trouwens ook een subtiele kleine fout bij de neus van de hond als ik me niet vergis... Voor in het geval dat Lennart het wel zegt ? Who knows...
Maar als Annelotte of Lennart de Mol zijn wat winnen ze daar dan mee van hun proef te laten mislukken ? Ze zweren bij hoog en laag en op de kop van Isidoor dat zij voor geld gegaan zijn !

Het enige dat dan gebeurt is dat het 3D goudblokje niet geprint wordt en er 1 KANS op 1000 € minder is... Maar als je als mol zijnde ziet wat een puinhoop het dominozetten ( of wat er op moet lijken ) wordt, kan je zeer makkelijk het hoekje correct plooien, dan het 3D blokje wel printen en het in het "rijtje" zetten ( de 3D blokjes staan trouwens op zeer lastige plaatsen ingepland ) , zo win je véél meer vertrouwen van je medespelers dan door simpelweg je eigen origamiproef te laten mislukken door een hoekje papier de verkeerde kant op te plooien...
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2021, 13:21

 1690  Sven
We zien:
Annelotte: Moeten we heiliger zijn dan de paus? Zij wil voor pasvragen gaan. Lennart vindt 1 pasvraag te weinig. Achteraf zegt Annelotte nog dat ze de enige debielen zijn die voor geld zijn gegaan.
Sven: stelt voor om voor geld te gaan, Noah zegt ook dat 1 pasvraag niet genoeg is.
Samina: Ik ga voor 't geld, voor de groep, of niet?
Jasmien: Zou jij voor geld durven gaan?
De reacties van Philip en Katrien hebben we niet gezien.
Jasmien en Katrien verzilveren hun pasvraag, Sven en Noah laten hun mogelijke 1000 euro schieten.
Philip wil wel heel graag binnen, discussie met Jasmien.
Lennart geeft de informatie om te plooien goed door, Annelotte verknoeit het staartje. Was nochtans juist gezegd door Lennart. Blijkbaar was ook het mondje niet goed getekend, wat Lennart daar over doorgaf heb ik niet opgemerkt.
Waar zit de mol?
Beste is om voor pasvragen te gaan. Maar je kan ook geld kiezen en dan de opdracht laten mislukken.
De enige die enigszins uit te sluiten valt is Sven, ook al kies je als mol voor geld, je wil wel die opdracht laten mislukken.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts08 apr 2021, 13:32

 364  Uma
Je hoeft als mol niet zelf voor pasvragen te gaan. Je hebt de duo's zelf gekozen, gebaseerd op vermoeden van keuze voor pasvragen.

De twee personen waarvan ik zeker zou zijn dat ze voor pasvragen gaan zijn
1. Jasmien
2. Philip (zeker na zijn betoog over twee keer aan de dood ontsnapt te zijn)

En net die koppels worden twee keer gekozen door Sven, Lennart/Annelotte.
Deze drie worden weer wat verdachter.

Het feit dat Annelotte zweert op "den Izzy" wordt blijkbaar alleen maar opgepikt door Jasmien, wat haar onverdacht maakt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2021, 13:47

 8153
Ik vind het raar dat Sven zo weinig voor zichzelf opkwam.
Gebruikersavatar

Poirot08 apr 2021, 13:48

 299
Philip kan nog in het spel zitten, omdat Kevin veel op de mol lijkt. Bijvoorbeeld het geslacht van de mol komt overeen met de kandidaat waar op gestemd wordt. Dat is dan weer een extra goede vraag.

Als de kandidaat die afvalt vol op een vrouw heeft ingezet heeft hij die vraag fout. Hij kan dus uiteindelijk minder vragen goed hebben gehad terwijl beide kandidaten op een foute mol zitten.
Gebruikersavatar

mjohlan08 apr 2021, 13:51

 328  Yens
@kristof.allaerts 👍🏻 en als mol zou ik in elk team sowieso ééntje zetten waarvan je vermoed dat hij voor pasvragen gaat. Ik zou hier je lijstje "Jasmien-Philip" aanvullen met Sven en Annelotte.
Gebruikersavatar

stefan.luyckx08 apr 2021, 13:57

 34  Bert
julie.vantilt schreef: 08 apr 2021, 12:58 Je vergeet hier Philip. Hij komt terug in geslacht, wijnproeven, bunker en pianoproef.
Die heb ik bewust weggelaten omdat het een antwoord was op iemand die zei dat Philip vol op Kevin zat 😃

Mollenjager-DT schreef: 08 apr 2021, 13:02 Inderdaad opvallend, maar dat zagen we bij niemand toch?
Nee, maar zij zijn wel de enigen die niet hebben geprint waarbij ze wel hebben laten zien wat ze uiteindelijk gekozen hebben.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren08 apr 2021, 14:09

 79  Uma
Aanvullend op de hierboven genoemde lijstjes vond ik het duo "Samina-Philip" het opvallendst. Want hoewel Philip een aanwezig iemand is in de groep, denk ik toch dat hij buigt als er druk op hem gezet wordt (cfr. Jasmien). Samina speelt al heel de tijd heel low-profile, kandidaatachtig, maar ik zou haar overtuigingskracht toch niet onderschatten.
Mij lijkt het dan geniaal om als mol (Samina 😉) jezelf in een duo met Philip te steken. Iedereen denkt dat die voor pasvragen gaat gaan, maar omdat Samina een zeker statuut heeft binnen de groep is de kans groot dat ze toch hun opdracht mogen doen. Philip -die overigens al sterk verdacht wordt onder de kandidaten denk ik- zet zichzelf hier weer in een verdachte positie omdat hij (onder druk van Samina voor pasvragen gekozen hebbende) wel móét liegen nu, iets waar hij zich niet comfortabel bij voelt.

Zo wordt alle aandacht wederom op Philip gevestigd, terwijl Samina nog altijd de optimale uitkomst had: pasvragen en je opdracht mogen proberen.

Allemaal heel hypothetisch weliswaar!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17