Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

MolletjeK10 apr 2021, 20:51

 18  Uma
mjohlan schreef: 10 apr 2021, 20:35 Niet dat het heel veel verschil zou uitgemaakt hebben, iemand een theorie waarom ze bij deze proef onze dachshund niet de gehele tijd in de gesloten ruimte met laptop/3D-printer hebben gelaten? Gewoonweg dommigheid of door de alom overheersende moederlijke gevoelens bij de dames?
In de achter de schermen filmpjes van Telenet zie je de uitleg die de crew geeft aan de kandidaten, hond moet ten allen tijde in ruimte van de steentjes blijven 😃
Gebruikersavatar

martin.janssen10 apr 2021, 22:31

 178
Mollenjager-DT schreef: 10 apr 2021, 20:21 Ik ben toch van mening dat je het allemaal iets te streng bekijkt. Volgens de Voice-over lijkt mij duidelijk dat ze alles behalve het staartje goed rekenden.
Annelotte en Lennart konden niet weten hoe streng de jury zou zijn en dan vouw je het hondje zo correct mogelijk. Daar zijn ze niet in geslaagd.
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2021, 22:36

 2834  Uma
Get over it, Martin.🙄
Er moest een hondje gevouwen worden op basis van de instructies van Lennart, zo hard mogelijk gelijkend op het voorbeeld dat bij hem laag.
Het moest echt niet perfect zijn. Gewoon geen flagrante verschillen zoals die staart die omhoog of omlaag gericht is. Voor de rest maakte het niet zo hard uit.
Gebruikersavatar

céline.momerency13 apr 2021, 19:24

 7
[ external image ][/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik verdenk Annelotte soms wat minder, Jasmien dan soms wat meer. Hier zou je denken: goed van Jasmien, ze doet er alles aan om de vallende blokjes te doen stoppen. Maar echt slim is het niet, ze smijt zich gewoon achter de vallende blokjes. Da zal nie meer helpen natuurlijk want tja... Die liggen al om 🤨 Waarom probeert ze niet ter hoogte van de witte lijn een paar blokjes snel weg te nemen? Dan hadden ze waarschijnlijk de €250 nog... Of wat denken jullie van deze actie? 😎
Gebruikersavatar

martin.janssen13 apr 2021, 20:27

 178
Ik denk niet dat ze dit had kunnen redden door snel een steentje weg te halen. Als je snel een steentje weghaalt is de kans vrij groot dat je hierbij het naastliggende steentje aantikt.
Wat ze volgens mij het beste had kunnen doen is op die plek een dominosteentje voorzichtig tegen de grond te drukken. Met de andere hand haal je een stuk van de keten die hiervoor ligt weg.
Maar ik betwijfel of ik zelf op dat moment op dat idee was gekomen.
Gebruikersavatar

sophie.buyse13 apr 2021, 20:39

 16
Ja, ik zou ook eerder proberen enkele steentjes weghalen (wat verder in de rij) of in tegengestelde richting om duwen... Misschien dat dat ook niet helpt, maar methode Jasmien leek me ook echt niet de beste methode 😃...
Gebruikersavatar

SiMol13 apr 2021, 22:24

 264
Ik denk dat ik vooral weinig tijd zou hebben om na te denken en in een reflex zou handelen. 😅

Lijkt me wel een logische reflex om naar de vallende stenen te grijpen.

Het is niet dat Jasmien zoals ons even op de pauzeknop kon duwen, een koffietje gaan halen, even denken van hoe zou ik dit nu best tegen houden en dan weer op play drukken en paar steentjes wat verder weghalen om het zo tegen te houden. 🤭

Dus in gevallen dat er in een fractie beslist moet worden, zou in de zaken niet teveel overdenken. Zelf als mol heb je in dit geval niet de tijd om na te denken hoe je de meeste steentjes kan mee sleuren hier. Niet echt iets op te maken uit deze actie voor mij.
Gebruikersavatar

Poirot13 apr 2021, 23:33

 299
Als mol kan je de steentjes ook laten gaan, maar dat valt een beetje op :mrgreen:
Gebruikersavatar

wendy.couckuyt14 apr 2021, 14:24

 11
Wat mij vooral opviel en bezig houd is bij het afvallen van dami en Kevin zegt GDC tegen hun: we verliezen hier een gouden duo. En de aflevering nadien heb je de domino opdracht met een gouden domino steentje en de mol heeft ze ingedeeld in duo's.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 apr 2021, 14:40

 3483  Uma
wendy.couckuyt schreef:Wat mij vooral opviel en bezig houd is bij het afvallen van dami en Kevin zegt GDC tegen hun: we verliezen hier een gouden duo. En de aflevering nadien heb je de domino opdracht met een gouden domino steentje en de mol heeft ze ingedeeld in duo's.
OK ? en ... dat zou wijzen op ... ? (ik heb echt geen flauw idee welke denkpiste je hier volgt)
Gebruikersavatar

ben.vanmassenhove14 apr 2021, 15:07

 10
Ik denk dat je in die situatie snel moet reageren en snel reageren is meestal niet de meest doordachte actie die je dan uitvoert.
Niet iedereen denkt op zon moment icecold na .
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17